300CE:een muutama ongelma

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
romppa
Viestit: 6
Liittynyt: 17.6.2013 16:05

300CE:een muutama ongelma

Viesti Kirjoittaja romppa »

Tietoja vähän kaipailisin muutamaan ongelmaan. Laitteena siis 88 vuotinen 300CE automaatti. Ongelmat seuraavia:

- Ei käynnisty kylmänä suosiolla, eilen käynnisty neljännellä, tänään ehkä 14:toista yrittämällä. Käynnistää, niin kierrokset n. 1000 ja sit sammuu samantien. Tota se jatkaa, kunnes jossain vaiheessa käynnistyy. Tyhjäkäynti huonoa alkuun, jää johki 1000 paikkeille ja auto täristää. Samaa tekee myös ku jää valoihin, tippuu kierrokset tosin 700 paikkeille, mutta pikkutärinää tuntuu.

- Sitten tuntuu vedot olevan kateissa, motarilla kulkee 140kmh ja siihen sit tuntuu loppuvan vauhti. Ei tunnu muutenkaan oikein kunnolla kiihtyvän.

Auto on seissyt viime vuoden lopusta viime viikonloppuun. Huonot bensat varmasti oli pohjalla, mutta ne on ajettu pois, tänään laittelin redlinen puhdistus aineen tankillisen sekaan, hyvin pientä parannusta oli havaittavissa. Mistä lähtisin vikaa paikantamaan?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Vilkaseppa virranjakajaan :idea:

Sieltä voi osittainen apu löytyä...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
romppa
Viestit: 6
Liittynyt: 17.6.2013 16:05

Viesti Kirjoittaja romppa »

Virranjakajan kannen "liuskat" oli sen verran kuluneet ja hapettuneet, että kävin ostamassa uuden kannen ja samalla tulpan johdot uusittiin. Ei ollut mitään vaikutusta käynnistykseen. Saa edelleen sahata kymmenisen kertaa ja sit vasta jää käyntiin. Neuvoja lisää, mitä seuraavaksi??
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

KPR, kylmäkäynnistyssuutin, lisäilmaluistii... :?:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

mites suuttimet ja bensa pumput..?
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
romppa
Viestit: 6
Liittynyt: 17.6.2013 16:05

Viesti Kirjoittaja romppa »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva 1, tyhjäkäyntiventtiili? Kokeiltiin toimivuutta, ainakin se naksahteli siinä ku virtaa anto, pitäis olla kunnossa?

kuva 2, kylmäkäynnistyssuutin?

kuva 3, mikähän mahtaa olla? Anturi oli siinä öljynen, putsasin sen, tietäis vaan että mikä se on?

kuva 4, menee akulta suoraan johto suoraan alaspäin koneen alle tuosta kohtaa. Mitähän virkaa on, tosin johto ei ole nyt ollut akun plussassa kiinni.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tyhjäkäyntiventtiili kannattaa varuulta liottaa, vaikka naksahtaa. Tuleeko kksuuttimen läpi ainetta. Se johto menee startille.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
romppa
Viestit: 6
Liittynyt: 17.6.2013 16:05

Viesti Kirjoittaja romppa »

Tuli vaihettua KPR rele ku ei kksuuttimesta tullu ainetta. Kksuutin toimii nytten. Auto käynnistyy nyt kylmänä välillä ekalla ja välillä tokalla jää käyntiin. Kun saa kylmänä käyntiin niin eikös economy mittarin pitäis olla tyhjäkäynnillä vasemmassa reunassa?? Nyt se jää n 5 minuutiks palttiarallaa puoleen väliin, eli saa liikaa soppaa? Tyhjäkäynnin säädölläkö pystyy säätään tuon normaaliks, kierrokset on tyhjäkäynnillä ollu 700-800 hujakoilla.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se "kulutusmittari" on vain alipainemittari :idea:

Jossain saattaa olla ap-vuoto, tai sitten lisäilmaluisti antaa sen 5minuuttiia lisää kaasua että kone käy oikein.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
romppa
Viestit: 6
Liittynyt: 17.6.2013 16:05

Viesti Kirjoittaja romppa »

Eipä ole vielä käynti ongelma selvinnyt. Virranjakajan kansi + pyörijä, tulpat, tulpanjohdot, bensapumpun - ja yj rele vaihdettu, kk suutin ja lisäilmaluisti toimii. Jää se nyt kuitenki kylmänä jo välillä ykkösellä käyntiin. Täytyy varailla huoltoon aikaa kohta puolin, jollei ala syytä löytyyn.

Olis kuva-arvotus paremmin tietäville, mitä virkaa kyseisellä johdoilla?

Kuva

[/img]
romppa
Viestit: 6
Liittynyt: 17.6.2013 16:05

Viesti Kirjoittaja romppa »

Jaha päivitystä tähänkin romukasaan:

- Edelleenkin käynnissä pysyminen kylmänä vaikeaa. 10-30 yritystä ja sit jää käytiin, käy n. 5 min todella huonosti, mutta vähän lämmettyään toimii hyvin.

- Tehoja kateissa

- Vaihdettuja osia Kpr ja YJ releet, virranjakaja, pyörijä, tulpat + johdot.

- Huollossa katsottu kylmäkäynnistyssuuttimen, lisäilmaluistimen, lämpötila-anturin ja bensanpaineet. Kaikki kunnossa. Ei imuvuotojakaan.

Mikähän vittu tota vaivaa?? Taitaa jotain isompaakin vikaa olla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”