kone heiluu 200d

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

kone heiluu 200d

Viesti Kirjoittaja drneo »

93vm 200d ja joskus tyhjä käynnillä kone kuumana koko auto heiluu seisoksissa esim: liikennevaloissa. Kaasuako polokee nii rauhottuu. mikähä perkules nyt. :D
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jos koneen kumit on ok ni joku pytty kenties ontuu, eli syöttöpumppu/suutin linjalta vikkaa hakemaan. Jokanen diesel 124 mulla ollu vähä tommone.
E46 330D & E46 328i
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nii tekkee mullakin joskus lämpimänä, vaikka on pumppu ja suuttimet kunnossa, samoin kuin koneen kumityynyt.

Oon aatellu että ominaisuus, kun ei tehe häiritsevissä määrin :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pumpussa jos on se, taaskaan en muista justiin nimeä, takaiskuventtiili siellä suutinputken päässä, viallinen niin kylläpä kuumana vatkaa konetta pahasti.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

millä tuosn selevittäs mikä linja siellä kyykkää
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin voisit kokeilla ongelman ollessa päällä löysäillä suutinputkia, jonkin osalta käynti ei kenties muutu jolloin vika olisi sen sylinterin kohdalla.
wiimax.fi
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

onko kellää hajuu mistä saapi niitä paineventiilejä tai jutskia mikkä on siinä punpun päällä, foorumia selaillessa tuli semmonen kauhee tsäppi et siellähä se vika on. ja mitä siitä kannattaa maksaa siis siitä vaihosta. meillä täällä lapissa ku on tasan yks tai oikeestaan 3 pajaa jokka tuohon pystys ja jokka tuosta jotaki ällyää esim: pr diesel. pumppua on kuittien mukkaan rassattu jollain mb-osa pajalla näemmä vaihettu koko pumppu ja jottain o-rinkulita vaihettu. alako epäilyttää että onkhan menny niinku elokuvissa.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

tuli taas käytyä revitelemässä ja auto pelaa kylmänä ku unelma kuumana mootori heiluu ja käyntiki on vähä tukkoista. normi ajossa pelaa mut tyhjäkäynillä alkaa vatkaamaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL-Varaosilta saat osia.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no nyt on putkia löysätty ja mootori rauhottu yhden putken löystyessä oisko se mikä kyykkää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omituista, yleensä löytyy yksi putki jolla ei ole vaikutusta käyntiin.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ettei ois pumpussa sen pytyn "määrän säätö" päin persettä, eli lykkää liikaa dieseliä pyttyyn verrattuna muihin?
E46 330D & E46 328i
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no aluksi sen putken irrotuksella ei ollu mitään vaikutusta ku kirin takasi nii kone rauhottu. ja hetkenpääsät taas heiluu. noh kaikkihan on mahdollista mutta tämäilmiö tulee vain koneen ollessa kuumana,
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

... no jos se venttiili sitten, pumpussa.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Nii jos pumpun päästä putkia oot aukonu ni voi olla pia se vena.
E46 330D & E46 328i
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

nonii nyt on selevittetty pumppu vaihetiin vajaiden tehojen takia uudenveroiseen. vajaat vedot katos tuolla minun tekemällä imusarjanputsauksella. pumppua ei ole säädetty vaihdonyhteydessä eli pantu vaan kiinni niillä säädöillä. autoon on myös vaihdettu tukikumia laatikkoon moottoriin ei. suutimetkin on jokuvuosi takaperin tsekattu ja pelaavia oli. Otin siis yhteyttä kuitissa olevaan omistajaan joka tämän stoorin mulle kertoi.

Autoa on taas tuon edellisen omistajan mukaan tankattu venäjällä jonkin verran.

Elikkäs pumppu sääjätykseen ja polttoainefiltterit vaihtoon, totta se pitää nuita tukikumejaki kattoa sillä silmällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”