w124 e300 td lykkää mustaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 e300 td lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Toissa vuonna lykkäs kans mustaa,eikä mennyt sitten katsastuksesta läpi.
Tulppasin egr venttiilin pellillä ja sen jälkeen ei tarvinnut isommin polkaista,kun tuli tosi hyvät arvot.
Viime vuonna oli taas siinä ja siinä.Tosi korkeat arvot ja kovalla polkemisella meni läpi hiuskarvan varassa.
Niimpä ajattelin,että tämän vuoden katsastukseen täytyis tehdä jotain.
En tiedä mikä on syynä tähän.Epäilen,että olis öljyvuoto sisäpuolelle.
Jäähdytysneste ihan ok.Toinen on,että huohottaako kone niin paljon,että turbo painaa öljyä eteenpäin.
Öljyä kuluu jonkunverran nyt enemmän.
Mietin,jos jotain remppaa tekis,niin samalla varmaan kannattais se kannentiivistekin vaihtaa.Lisäksi vois ajatella venttiilivarren kumit ja nostajat sekä suutinrempan. Kulutus on noussut taas,vaikka se välillä tipahti pumpun ruuvauksen jälkeen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ilmanputsari tietenkin vaihdettu joka katsastukseen?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

et kirjoitti:Ilmanputsari tietenkin vaihdettu joka katsastukseen?
Ja kiljutettu putki oikeesti lämpimäks ennen päästötestiä?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Eikös se öljy huohottimesta sinertävää sävyä tuuppaa pakoputkesta?
Mustaa kai syöttöä säätämällä voinee vähentää ja ajoituskin vaikuttanee.
Suuttimen kärjet ja koneen lämpötila riittävä myös hyvä tarkistaa.
Mitä lienee arvioidut ajokilometrit, ei kai väljä jos käynnistyy ok. Startilla jne.
Olikos siinä turbo ok.
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Ilmanputsari puhallettu puhtaaksi ja tarvittaessa vaihdettu.Ei tule vuoden ajolla ainakaan meikäläisellä uutta kummallisemmaksi.
Turbo vaihdettiin viime katsastuksen jälkeen joo,saattaa olla hieman
vähemmän savua ilmassa.Tosiaan ihka uusi turbo,ei mikään loppuunajettu.
Kun pumppua ruuvattiin,niin savutus tietysti lisääntyi vähän.Ei kuiteskaan alkuun noin paljon ollut.Kun auton toin saksasta noin kahdeksan vuotta sitten,oli arvot tosi hyvät.
Kilometreistä ei aina ole niin takuuta,mutta käynnistyy kyllä tosi hyvin,niin kylmänä,kuin kuumanakin.Koneen lämpötila ihan ok.
Ajattelin tosiaan,että jos näin talvella tekis pientä remppaa.
Eli nuo suuttimet,venttiilit/kumit,nostajat.Kyllä sen kannentiivisteenkin vaihtaisin nyt,kun vähän jo vuotoa on ulospäin.Ei kuiteskaan niin,että tiputtais alle.Mutta eipä ainakaan vähene ja tulis sekin tarkistettua.
En tiedä tarvisko itse pumppu jotain huoltoa tässä vaiheessa?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Kyllähän tuo lämpöisyyskin vaikuttaa.Muistan silloin,kun auton hain satamasta,niin ajoin suoraan katsastukseen. 130km ajoa,niin kyllä ylimääräiset noet palaa. Tosi on,että nyt nurkka-ajossa nokeentuu enemmän. Silti olen kyllä koittanut pakkokolmosella tomaatilla ajella ennen
inssille näyttöä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Musta savu = syötön määrä. Vähentää voi sammuttimen liikettä rajoittamalla.
wiimax.fi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Suuttimet ja syöttöpumppu käskettiin uusia katsastuskonttorilla useana vuonna kun savuarvot huudattamalla alle kolmosen, mutta laiskuuttani vaihtanu parina viimme vuonna uuden kuivan ilmansuodattimen katsastukseen niin savuarvot ollu ykkösen paikkeilla.

Ei tuota tarvi uskoa jos ei halua, mutta paperit on konttorilta talles viideltä vuodelta ja koneelle ei ole tehty muutakun ajettu lähes joka päivä.
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Voipihan tuotakin kokeilla,ennenkuin alkaa kantta avaaamaan.
Muttei se sauhukaan,mutta vielä se öljyn kulutus. Vaihdoin öjylaatua
vanhaan tuttuun castroliin.Täytyy nyt tarkkailla,häviääkö vielä.
Ennen ei juuri tarvinnut lisätä 10000 km ajon jälkeen,mutta viimeksi sai lisätä jo 600km ajon jälkeen.Katsotaan nyt onko öljynvaihdolla vaikutusta.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

dealer kirjoitti:Musta savu = syötön määrä. Vähentää voi sammuttimen liikettä rajoittamalla.
varmin konsti :!:
autodidakti
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

felmit kirjoitti:
dealer kirjoitti:Musta savu = syötön määrä. Vähentää voi sammuttimen liikettä rajoittamalla.
varmin konsti :!:
Se kuuluisa "ulkoinen syötönsäätö" :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Mikä lie muuttunut,kun savutus lisääntynyt vuosien saatossa? Ensimmäisenä vuonna oli 1,4 paikkeilla ja pumpun ruuvauksen jälkeen
1,7. Toissavuonna ennen egr venttiilin tukkimista huiteli 5 paikkeilla ja oli pakko keskeyttää katsastus siltä osin,ettei tuu totaalinen ajokielto.
Tulppasin venttiilin ja taas hyvä lukema 1,75. Viime vuonna oli taas sitten hiuskarvan varassa,että jäi alle sallitun. Nyt täytyy jotain tehdä,että uskaltaa siellä naamaansa näyttää.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eihän vaan ole pakoputki menossa tukkoon, johtuen esimerkiksi sen hiukkaskatalysaattorihärdellin tukkeutumisesta?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Tuo sammuttimen vivun rajoittaminen näköjään toimii.Ei ollenkaan pölläytä niin paljon mustaa,kun rajoittaa vivun liikettä. Täyyy keksiä siihen joku hyvä säädettävä toppari.
Onkos muut tehneet vastaavia virityksia?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sammutinvipuhan ei paina suurella voimalla tehtyyn rajoittimeen, eli se onnistuu tehdä vaikkapa peltiliuskasta niin että käsin vääntäen säätää sopivaan asentoon. Siistimmän näköinen tietysti joku ruuvisäätöinen.

Niin, millaisia toteutuksia porukoilla lienee ?
wiimax.fi
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Joopa joo,taitas saada helpoiten,kun laittaa pienen liuskan,mitä saa taivuteltua.Imusarjan putkistossa on kierrekin pultille valmiina.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 e300td lykkää mustaa

Viesti Kirjoittaja petromax »

Sammutinvivun liikettä rajoitettu nyt ja tuntuis,että savutus olis vähentynyt.
Täytyy vielä ennen näyttöä heittää uusi ilmanpuhdistin ja käyttää kuumaksi.

Öljyn kulutus sen sijaan tuntuu vielä jatkuvan,vaikka vaihdoin kokeeksi
erilaisiin ja parempiin öljyihin. Nyt täytyisi saada se vielä kuriin.
Voisko kumit valskata niin paljon,että öjyä häviää?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Jollei näkyvää öljyvuotoa ole, eli ei vuoda esim. Öljypohjan tiiviste tai venttiilikopan tiivisteet, kampiakselin tiivisteet yms niin ei siinä ole paljon muita vaihtoehtoja kuin se että kone syö öljyä. Eli joko sieltä vuotaa venttiilinvarren kumit, kannen tiiviste tai sitten on männänrenkaat/öljyrenkaat kuluneet loppuun ja syö öljyä sieltä männän/sylinterin välistä. Tosin se on melko epätodennäköistä.

Kuinka paljon öljyä häviää vaikka nyt noin 1000km aikana??
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 savutus

Viesti Kirjoittaja petromax »

Joo eipä ole ulkopuolista vuotoa.Mitä nyt hieman kannentiivisteen kohdalta,mutta ei kuitenkaan valuta alas saakka.Eli öljypohja ja pohjapanssari kuivat. Toisessa lankussa oli vuotoa kampiakselin etustefalta.Jopa tiputti silloin tällöin maahan saakka,muttei siihenkään tarvinnut lisätä koskaan.
Aikaisemmin tässäkin sai ajaa sen 10tkm,ennenkuin alkoi yhtään viemään. Nyt kokeilussa toinen öljylaatu,eli ei vielä ole tullut paljon ajettua.
Joulukuun lopussa vaihdoin öljyt,eikä tässä ole paljoakaan ajettu sen jälkeen.Öljypinta oli täytettäessä miltei hitusen yli "täyttömerkin".
Nyt,kun tarkistin niin oli jo vajausta.Sanoisinko,että 1/4 osa olis mennyt,jos laskee mittatikun alarajasta.Itse pidän sitä isona kulutuksena,ottaen huomioon kilometrit.Ei ole ajettu,kuin arviolta 600km.
Voisko olla mahdollista,että kun on märkää ulkopuolella,niin voisko olla kannentiiviste? Vedet ja öljyt eivät kuitenkaan mene sekaisin.
Vahva epäilys itselläkin jompi kumpi noista.
Mietin,että täytyskö nyt kuitenkin ottaa kansi auki.Huonolla tuurilla se on kesällä edessä.
Eihän tuohon kumit ja kannentiiviste ja vaikka nostajatkin hirveitä maksa? Onko kukaan tehnyt tai teettänyt?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”