260e ei käynnisty

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

260e ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Tästä aiheesta muutaman kyssärin olenkin jo rustannut ja saanut vastauksia erinäisiin ongelmiin, kiitos kaikille niistä. Silti edelleen ollaan lähtöruudussa siinä mielessä että konttorille on toistaiseksi turha varailla aikaa.

260E automaatti vm. 91 ei lämpimänä lähde käyntiin. Haun kautta löytyi muutama aihe jotka käsittelevät samaa ongelmaa, eli ei varmaan ole harvinainen vika, enemmän tyyppivika tai ominaisuus. Onko foorumilla hereillä ketään kuka on paininut saman ongelman kanssa?

3 napainen lambda vaihdettu uuteen
Kaasupän alla olevan kumin pykimät "paikattu"
Jakajan kansi ja pyörijä tarkastettu ja puhdistettu
Tulpat ok
Tankissa bensaa riittävästi
Sulakkeet ok

Kylmänä auto käynnistyy kaasun kanssa vähän kehnosti mutta varmasti. tyhjäkäynti hetken kaasuttelun jälkeen normaali, ajossa kaikki toimii normaalisti.
Lämpimänä sammuttamisen jälkeen ei lähde käyntiin kaasulla tai ilman mutta joka kerta hörähtää ja on todella lähellä käynnistyä.

Joku rele? Anturi? Meikällä ei mitään tietoa mistä näitä lähteä etsimään taikka vaihtelemaan, apuja? :(

Seuraavana menee vaihtoon suodatin, katsotaan onko kuinka täynnä sontaa ja muuttaako tilannetta suuntaan tai toiseen.

:ttu:

Aikaisempaan aiheeseen joku ehdotti että suuttimet vuotaa, minkälaisia toimenpiteitä vaatii puhdistus ja tiivisteen vaihto?
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

Oisko tässäkin se yj rele. Mulla aikoinaan 260 ei tahtonut kans lämpinä lähteä käymään. Veholla vaihtoivat akun taakse releen ja rupes toimimaan. Vaihdetusta releestä ei tietoa, mutt tuota yj rele vaivaa muissa ja oireet passais tähänkin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tyhjäkäynti normaali?

Sytkäosissa ei aina putsailu riitä tämän konetyypin kanssa, tosin epäilläänpä ensin muuta.

Onko ylijännitereleeseen paneuduttu? Monesti niissä vika menee uudelleentinaamalla/sulakkeella, aina ei.

B-pumpun rele sama homma. Kyseinen rele hoitaa myös muita tehtäviä, kuten rpm-rajoitus, KD, kylmäkäynnistysrikastus, jne.

Moottorinohjaus ja auton mittaristo käyttää eri lämpöantureita. Jos moottorin kuumana ollessa ECU:n anturi kertoo vaikkapa -20 raatia, voi olla aika tunkkaset sylinterit käyntiä ajatellen.

Jos tyhjäkäynti on koholla, vois ajatella imuvuotoa. Määränsäätimen läppä ei jaksa heilua startin kierroksilla, eikä kylmäkäynnistyssuutinkaan ole pelissä jos lämpöanturi skulaa.

Ku5eskeleva(t) suutin/suuttimetkaan ei ole vähääkään poissuljettu vikapaikka. Mittari painelinjaan ja sammutuksen jälkeen katsoo pysyykö paineet. Suuttimet ovat täysmekaaniset, jokseenkin herkät pa5kottumaan ja kulumaan.


Niin tai näin, tarvitsisi enemmän mitattua tai todettua tietoa mihinkään diagnoosiin, kaikki arvailua ja otaksumia. :idea:


25v. auto, joku konkka kuivunut ja vikaa etsitään hanskalokeron kattovaloa myöten. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 260e ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tuskin tämä mutta kurkkaa kuitenkin...

Miten uus tai täys akku vaikuttaa?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4sLoOpBaySU[/youtube]

Onhan toi tyyppi joskus vähän jutuissaa niin ja näin mutta pääosin asiaa vanhemman tekniikan osalta...
Viimeksi muokannut AK47, 20.10.2015 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Kiitos vastauksista! Loppuviikosta päivittelen tänne jos jotain selviää. :idea: :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”