Termostaatti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Sakari

Termostaatti

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Missäs sijaitsee 200d termostaatti? Ostin uuden ja ajattelin sen laittaa joskus ensi viikolla kiinni. Vähän kattelin tuonne pellin alle ja ylävesiletkussa ei ainakaan ollut sellasta kotelointia mutta alavesiletkussa näytti olevan siinä vesipumpun kohdalla. Onkos se siis siellä mistä alavesiletku tulee lohkosta ulos?

Ostin myös kiristimen keinuun uuden laakerin, en ole ennen vaihtanut, onko siinä jotain hyvä tietää juttuja vai onko ihan selkee homma? Onko vanha laakeri helppo irrottaa vai onko piukkaan prässätty?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Vespumpun kylessä karkeesti joo
E46 330D & E46 328i
etunit
Viestit: 14
Liittynyt: 23.10.2015 6:20
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja etunit »

Kiristimen laakeria yritin kans joskus vaihtaa mutta oli aika tiukassa vanha eikä itsellä ollut siihen sopivia osia/puristimia silloin.
Niimpä palautin laakerin ja ostin koko keunun niin pääsi helpommalla.
Ei tainnut maksaa montaa kymppiä lisää laakerin hintaan.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Laakeri 20euroa ja olisko toi keinu ollu jopa 119e? Muistaakseni sellasen hinnan näin kl varaosien nettisivuilla :D
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

Vaihdoin 250D:n termari, hyvin helppo vaikken keksinyt miten saa vaihdettu ilman nesteen vaihto.
Alkoi tuntua, ettei lämpötila ole enää oikein, pääsääntöisesti alle 80 vaikka maskissa pahvi ja plussakelit. Aikaisemmin olisi mennyt reippaasti yli 90 motarille kun maskissa on pahvia.

Tuossa se vanha on, aika hyvin hitsauttunut kiinni oli.

Kuva

Kokeilin uuden ja vanhan termarin ero pannussa, vanha avautui selkeästi aikaisemmin, lk. 75 asteen kulmilla, ja sulki vasta noin 70 asteessa jäähtyessä. Uusi taas oli jo 80 asteessa kiinni ja vasta 85 asteessa auki. Ilmeisesti se voi näinkin mennä rikki.
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Joo kiitos kuvasta, tuota samaa paikkaa itsekin katselin että sieltä se varmaan löytyy kun purkaa kotelon auki.

Ja eikä mulla se termostaatti periaatteessa temppuile mitenkään pahasti. Hyvin pysyy lämmöt mutta välillä motarilla ylämäkeen kaasu pohjassa ajaen nostaa lämpöä ehkä 10asteella ja menee noin 500-1000metriä ennenkuin lämmöt taas normaalit. Eikä tuo kuulosta edes pahalta, ainut syy miksi ajattelin sen vaihtaa on se, ettei se ole ennen tuota tehnyt edes kesähelteillä tuota lämmön nostamista ylämäessä. Varmaan vähän vanhuuttaan termari vaan aukee ja sulkeutuu hitaammin kuin ennen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”