Voima hiipuu...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Voima hiipuu...

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Nii...-91 mallinen E300D,kulkee mukavasti kaks immeistä kyydissä.Annas olla kun isken normikokoisen 1-akselisen tyhjän peräkärrin koukkuun ja lähen ajelemaan mäkistä tietä.Ylämäessä hengästyy 80 vauhdista n.60 korville.
Vitosvaihteella tosin,mutta eikait sais kumminkaa noin paljon himmetä?
Kumminki 6-mylly...
Mittarissa on 420ooo,joten nipinnapin sisäänajettu.
Kärrissä molemmat pyörät pyörii :rollin:
Pitäskö ruuvata lisää syöttöä,mittailla puristeet vai hittoako?
Ei savuta reilumminkaan kiihytellessä.
Onko tietoa,osaako Joensuun BOSCH-huolto säätää pumpun,vai laitanko postiin ja Dealerille?Siinon onkhelma kun pitäs kumminki joka päivä ajella,eikä Bellettiä viittis vielä ottaa ajoon.
Jeesakka poja hiukka!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Jos siihe pumppuun ei aiemmin ole kajottu, niin kannattaa kyllä pyöritellä niitä syöttöjä isommalle 8)
Onko tietoa,osaako Joensuun BOSCH-huolto säätää pumpun,vai laitanko postiin ja Dealerille?Siinon onkhelma kun pitäs kumminki joka päivä ajella,eikä Bellettiä viittis vielä ottaa ajoon.
Toimita ennemmin Ppd:lle tai mynädieselille säädettäväksi :idea:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, ei minulle kannata irtopumppua lähetellä säädettäväksi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Sori söör.....lipes väärä nimi... :contract:

Pumppuun ei o kajottu.Kokeilen tänään säätää sytytystä hiukka aiemmalle..joskoon tua auttais?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Dieselissä sytytyksen säätö aikaisemmalle saattaa olla vähän työläs homma :lol: mutta pumpun ajoituksen säätö saattaa sujua helpommin. Ainakin vanhemmissa dieseleissä pumpun liian myöhäinen ajoitus taisi tehdä sen että käyntiääni muuttui tosi pehmeäksi. Vieläkö se näissä 124:ssakin on niin?
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pensan kanssa syttyy varmasti just sillon kun pitää. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Hmh....sytytyksen joo...
Näpit sekoilee :ttu: Olipahan kumminki melkeen 3 astetta pielessä,eli myöhässä.
Hiukka parani,sunnuntaina räpellys jatkuu.Melko työläs tuo näytti olevan.
Käyntiääni ei paljon muuttunut raaemmaksi,eikä paljo ees tarttis,mutta jos raaemmalla äänellä saa lisää menohaluja niin antaa metelöijä :dj:
Bensaa mie en sinne laita,ainakaa paljon.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
geoman
Viestit: 79
Liittynyt: 01.11.2005 12:43

Viesti Kirjoittaja geoman »

Mitäs jos valitsisit vaihteen niin, että kierrokset on yli 3200 rpm. Silloinhan tuo ahtamaton kone alkaa vasta innostua?

Minulla automaatti 300D vm -91 vetää jo pienessä ylämäessä vaihteen neloselta kolmoselle kun nopeus on 80 km/h, perässä on kevyt kuomullinen kärry.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Onko ajettu pienillä kierroksilla? Meneekö kaasu varmasti pohjaan? Onko polkimen liikkeessä paljon tyhjää? :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Joskus pienillä,välillä tarkoituksella vingutan 4500-5000 varviin.
Mikä muuten on tarkoitus kaiketi mikrokytkimellä,joka on "kaasarin"vivustossa?
Napsahtaa kyllä,kun sormella painaa.Liekö tarkoitus lisätä syöttöä korkeammilla kierroksilla? 2 nappia siinä on vierekkäin.
Polkimessa ei ole tyhjää,ei kuitenkaan ihan nahkoilla ole.
Vaijerissa säätövara alkaa olla käytetty,liekö vaijeri virahtanut..

Pumppua säätäessä loppui ssätövara? Miehän en ite sitä teheny,mutta tekijä kyllä ties mitä/miten tehdään. Ketju on vaihdettu pari vuotta sitten,olisko jo virunu?
Korostan,että haen lisäpirteyttä ajoon,eli varsinaisesti ei oo vikaa...kunhan haaveilen mahettomasta kiihtyvyydestä ilman turbova :lol:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pumppua säätäessä loppui ssätövara?
Aika monesta kohdasta säädetään, mistä säätövara loppui ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Voima hiipuu...

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ota se peräkärry pois perästä siksi aikaa kun saat bensa-auton jossa on tehoa vetää kärryä ;)

Siis onko pakko vetää kärryä jos se ei tuu perässä nätisti?

Mulla on ollut yksi raakaöljyvatkain ja toista semmoista ei ihan vähällä tule. Tai voi sitä jollain tervalla ajaakkin kunhan moottorissa on jatkuva palotapahtuma.

No, sitä voimaa ei voi olla jos ei oo ilmaa tai polttoainetta tarpeeksi ja ne ei virtaa koneeseen tai sieltä pois.

Onko imuputkisto auki ja suodattimet ok. Pakoputkistossa katti / vaimennin tukossa?

Naapuri survonut pakoputkeen perunan harjanvarrella? :D

Voihan se olla pumppu/suuttimet kehnossa kunnossa... Ei muuta kun tutkimaan jos mielenkiintoa löytyy. Onnea vian haussa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

AK:En ole vaihtamassa bensakärryyn ja kärriä pitää vedellä aina silloin tällöin,työntäminen ei oikein sovi...Kattia ei tässä mallissa ole,eikä perunaa ole putkessa.

Dealer: Mitkä on säätökohdat?Löytyykö jostain ohjetta?Pumpun huolto saa odotella kesään.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin mistä säätövara loppui ?

Tuossa veskolan hyvä kuva:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Hyvin jaksaa tiiselimersu vetää kärryä, joskus jopa yrittänyt bentsiiniauto edelle, siinä onnistumatta :lol:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Tuota...pumppuhan ei auki ollut,vaan ennakkoa säätämällä koitettiin saada vetohaluja.
Korostan,että ihan täys nuhapumppu meseni ei enää ole,sen verran säädöt auttoi.
En ole saanut säätäjää kiinni,makaa kaatolentsun tiukassa niskalenkissä.
Heti kun saan miehen tolpilleen,kysyn ja kerron täällä mittee hiän teki.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu ! Ketju on aika lailla venynyt kun ennakonsäädössä loppuu varat.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Hmmm...
Olet taatusti oikeassa.Tosin ketjun vaihdosta ei ole kuin n.3vuotta aikaa ja kilometrejä alle 40ooo.
Asiaa tutkitaan lähiaikoina.
ELR-järjestelmä?Lienee pakokaasun kierrätys?Se on otettu kauuuuan sitten pois,entisen omistajan toimesta.Olisko niin,että jo silloin säätöjä ei ole tehty oikein?
Asiaa ei saa edes tarkistettua,kun ed.omistaja on ollut pilven päällä usiamman vuoden.
:pope:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Lyhyt vastaus pomppoilevaan viestiketjuun. Jakoketju ei ole missään tapauksessa venynyt noilla kilsoilla, jos on ollut vähänkään laatuketju. Varaat ajan sinne pumpun säätöön ja sillä selvä. Vakiosäätöinen 300 d on kohtuu kesy. Säädetty pumppu oikealla ajoituksella tuo lisämukavuutta ajoon, mitä nyt vaparista voi saada. Ei siitä kuurakettia tule, mutta liikenteen rytmissä sillä pysyy takuulla. Itsellä ajossa kyseisellä moottorilla oleva laite säädetyllä pumpulla, jonka vetoihin olen kyllä tyytyväinen.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

KL,ltä sen ketjun tilasin ja ammattiliike sen laitto paikoilleen.
Pumpun säätö on seuraavana listalla,auttaa minkä auttaa.Turboa siitä ei tule,mutta reippaampi on varmasti.
Kiitos vastauksista!!
Onko säätöön millasia ohjeita kellään?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Varmasti tulee paras, jos annat pumpun ammattilaisen hoivaan. Tuolla on jo aiemmin mainittu noita pumpunsäätäjiä, kuten Mynädiesel ja Ppd.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

En epäile yhtään etteikö tulis.
On vain melkoinen rojekti...purkaa pumppu ja lähettää postissa.Välimatka on juur sen verran pitkä,ettei houkuta lähteä ite ajelemaan.Auton tarve on päivittäinen,emo käy sillä töissä eikä täältä korven keskeltä bussit kuleksi.Työmatka kuitenni 15 km.
Vappuna otan vanhuksen(Bellett)ajoon joten silloin voi purkaa lavetin.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, voihan se olla tietysti mahdollista että joku on säätänyt / asentanut pumpun väärin aiemmin josta syystä säätövara ei riitä...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Onkos tässä pumpun päällä sitä alppikelloa?
Sitä säätämällä saa alakierroksille hieman vääntöä, toki myös pumpun takakannen alta sitten lisää. Ota takansi auki vaan!!
Kyllähän tässä on kait vielä 603 eikä 606 vaikka E-malli onkin?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Kyselin aiemmin mikrokytkimen tarkoitusta...
Mitä pitäis toimiessaan tehdä?Kait Dealeri tietää?
Säätääkö syöttöä... :acavallo:
Nyt seuraa helevatan tyhymä kymysys:
Tiisselissä ei liene "toista kurkkua" niinkuin bensavehkeissä?Pitäsköhän ruveta kiinnostumaan moottoreista enempi,vai jatkaako tyhymillä?
Kiihyttely on melkeen kuminauhamainen :kuski: eli ei nykäse...
Mitee hitolla mie oppisin ilmasemaan ihtiäni selkeemmin? :banni:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kurkkujen määrä on (närpiöläisten ja) kaasutinsyöttöisten Otto-moottoreiden sanastoa. Jälkimmäisessä tapauksessa ensiö- ja toisiokurkuilla saadaan pidettyä kaasuttimessa läpivirtausnopeus ja paine-ero seoksenmuodostusta ajatellen mahdollisimman edullisena, aukomalla niitä vaiheittain tarpeen mukaan. Samaa asiaa ajaa (juuttuva-) muuttuvakurkkuinen kaasutin.

Dieselin periaatteella toimivien kaasuöljymoottoreiden historiassa on toisinaan säätyvällä läpällä rajoitettu sisäänimetyn ilman määrää, järjestelmän nivoutuessa polttoaineen syöttöön ja annosteluun imusarjan paineen suhteessa, mutta useammasta kuristusläpästä ts. "kurkusta" tuskin koituu mitään etua millään muodoin.

ELR. ElektronischLeerlaufRegulierung, tjsp? Sähköinen joutokäyntinopeuden säätö? Oonko metässä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

No nyt tuli tekniikkaa niin että kurkkua kuristaa :kakka:
Kiitos kuitenkin.
Tuo ei vielä vastannunna ihmettelyyni mikä helevatan kilke on vaijerihässäkässä..siinon kaksi pientä klikkaavaa kytkintä,tai mittee lie?
Eikö kellää o tiatoo?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”