Pikku moka.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Pikku moka.

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Kävi näköjään pikku moka viime kerralla kun vaihdoin hydraulisia venttiilin nostajia. Oli jääny paperinpalat kahden taaimmaisen öljyn paluukanavan tukkeeksi. Ilmeisesti öljystä värjäytyneenä en huomannut niitä enkä muistanut, kun olivat tukkeena, ettei öljykanaviin tipu mitään pikkuosia. Ja olin olevinani niin huolellinen. :oops:

Autona siis -91 230E.

Onneksi ei tullut ajettua tässä välissä kuin max 2000 km ja tuli nyt otettua venttiilikoppa auki viikonloppuna loppujen nostajien vaihtoa varten ja huomattua moka. Mitää ongelmia moottorin toiminnassa en ole huomannut ja toivottavasti ei mitään ilmene. :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huh. En usko että on tullut mitään vaurioita, kyllä ne olisi jo selvästi ilmenneet.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä tuossa mitään ole käynyt jos sait paperisutit otettua pois.

Huonolla tuurilla olisivat voineet tippua öljypohjaan ja tukkineet öljypumpun imusihdin.
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Näin itsekkin epäilin että mahdolliset vauriot olisivat todennäköisesti jo tapahtuneet. Oli onneksi sen verran reilun kokoset tollot etteivät lähteneet liikkeelle moottorissa ja nukkaa yms tuskin kyseisestä paperilaadusta ole juurikaan irronnut öljyn sekaan.

Kaikkee sitä näköjään voi sattua. :roll: :)
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mese-Allu kirjoitti:Näin itsekkin epäilin että mahdolliset vauriot olisivat todennäköisesti jo tapahtuneet. Oli onneksi sen verran reilun kokoset tollot etteivät lähteneet liikkeelle moottorissa ja nukkaa yms tuskin kyseisestä paperilaadusta ole juurikaan irronnut öljyn sekaan.

Kaikkee sitä näköjään voi sattua. :roll: :)
Vanhat parrat käyttäneet paperia moottorin osien pyyhkimisessä ja suojaamisessa juurikin tästä syystä, huonommastakaan paperista ei irtoile kuituja siinä määrin kuin kankaasta ja jos irtoileekin niin paperikuidut jauhautuu kyllä pienemmäksi moottoriöljyn seassa. Kankaan kuidut huomattavasti vahvempina sitten eivät jauhaudu juuri miksikään, jopa kuluttaen pintoja. Alkavat ajanoloon kerääntyä klimpeiksi ja tukkia paikkoja. :pappa:

Sulla oli myös tuuria mukana, hyvä näin. Näitä joskus sattuu. :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Sattuuhan näitä :D Kukas se oli kun takavuosina turbotti 200D:n ja unohtui coolerin päässä suojana ollut sukka paikalleen :?: Koekäytön yhteydessä sitten hämmästeli outoa "TSUP" ääntä ja hetken kestänyttä naputusta :lol:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ettekös te porukalla ihmetelly kun Hotarin w124 ei löytyny ahtoja? Myytiinkö se jo seuraavalle?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

et kirjoitti:Ettekös te porukalla ihmetelly kun Hotarin w124 ei löytyny ahtoja? Myytiinkö se jo seuraavalle?
Lahjotin siihen orkkistehdasuuden KKK:n kun en arvannut että se saa ensimmäisenä maistaa vipperiä.....

Lentohommissa on check listat ettei jotain unohdu.

Itse käytin paperi ja kangastuppojen sijaan m102 nokka-akseli ja nostaja/keinu rempassa korvatulppia öljyn paluukanavissa. Siitä kun saattaa venan lukituskiilat päästä sukeltamaan. Vaihdoin siis venavarren kumet samalla.

Laskin montako pistettiin ja otettiin pois. Ei käynyt todennäköisesti niinkuin joillekkin jonka mahassa on ollu unohtunut sideharsotuppo tai sakset tai muuta leikkaus-salikamaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”