Pikku moka.
Pikku moka.
Kävi näköjään pikku moka viime kerralla kun vaihdoin hydraulisia venttiilin nostajia. Oli jääny paperinpalat kahden taaimmaisen öljyn paluukanavan tukkeeksi. Ilmeisesti öljystä värjäytyneenä en huomannut niitä enkä muistanut, kun olivat tukkeena, ettei öljykanaviin tipu mitään pikkuosia. Ja olin olevinani niin huolellinen.
Autona siis -91 230E.
Onneksi ei tullut ajettua tässä välissä kuin max 2000 km ja tuli nyt otettua venttiilikoppa auki viikonloppuna loppujen nostajien vaihtoa varten ja huomattua moka. Mitää ongelmia moottorin toiminnassa en ole huomannut ja toivottavasti ei mitään ilmene.
Autona siis -91 230E.
Onneksi ei tullut ajettua tässä välissä kuin max 2000 km ja tuli nyt otettua venttiilikoppa auki viikonloppuna loppujen nostajien vaihtoa varten ja huomattua moka. Mitää ongelmia moottorin toiminnassa en ole huomannut ja toivottavasti ei mitään ilmene.
Vanhat parrat käyttäneet paperia moottorin osien pyyhkimisessä ja suojaamisessa juurikin tästä syystä, huonommastakaan paperista ei irtoile kuituja siinä määrin kuin kankaasta ja jos irtoileekin niin paperikuidut jauhautuu kyllä pienemmäksi moottoriöljyn seassa. Kankaan kuidut huomattavasti vahvempina sitten eivät jauhaudu juuri miksikään, jopa kuluttaen pintoja. Alkavat ajanoloon kerääntyä klimpeiksi ja tukkia paikkoja.Mese-Allu kirjoitti:Näin itsekkin epäilin että mahdolliset vauriot olisivat todennäköisesti jo tapahtuneet. Oli onneksi sen verran reilun kokoset tollot etteivät lähteneet liikkeelle moottorissa ja nukkaa yms tuskin kyseisestä paperilaadusta ole juurikaan irronnut öljyn sekaan.
Kaikkee sitä näköjään voi sattua.
Sulla oli myös tuuria mukana, hyvä näin. Näitä joskus sattuu.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Lahjotin siihen orkkistehdasuuden KKK:n kun en arvannut että se saa ensimmäisenä maistaa vipperiä.....et kirjoitti:Ettekös te porukalla ihmetelly kun Hotarin w124 ei löytyny ahtoja? Myytiinkö se jo seuraavalle?
Lentohommissa on check listat ettei jotain unohdu.
Itse käytin paperi ja kangastuppojen sijaan m102 nokka-akseli ja nostaja/keinu rempassa korvatulppia öljyn paluukanavissa. Siitä kun saattaa venan lukituskiilat päästä sukeltamaan. Vaihdoin siis venavarren kumet samalla.
Laskin montako pistettiin ja otettiin pois. Ei käynyt todennäköisesti niinkuin joillekkin jonka mahassa on ollu unohtunut sideharsotuppo tai sakset tai muuta leikkaus-salikamaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.