S124 300TE:n bensatankin ilmanvaihto
S124 300TE:n bensatankin ilmanvaihto
No niin,yllättäen tuossa m103 kat vehkeessä pieniä nykimisoireita välillä.
Kaikenlaisia vian aiheuttajiahan on noin miljoona,mutta mites vaikuttaa jos bensatankissa liikaa painetta?Eli kun tankinkorkin aukaisee tulee painetta aikalailla pihalle,eli suhahtaa voimakkaasti.
Minkäslainen ali/ylipaine tuolla pitäisi olla,vai pitääkö korkin avatessa vallita syvä hiljaisuus?Mites tuo ilmastointi toimii,joku höyryjenkeräyssäiliöhän siellä kai on,voiko helposti putsailla/tarkastella tilannetta?
Kaikenlaisia vian aiheuttajiahan on noin miljoona,mutta mites vaikuttaa jos bensatankissa liikaa painetta?Eli kun tankinkorkin aukaisee tulee painetta aikalailla pihalle,eli suhahtaa voimakkaasti.
Minkäslainen ali/ylipaine tuolla pitäisi olla,vai pitääkö korkin avatessa vallita syvä hiljaisuus?Mites tuo ilmastointi toimii,joku höyryjenkeräyssäiliöhän siellä kai on,voiko helposti putsailla/tarkastella tilannetta?
Audissa oli sama häiriö (vm 1990 Coupe). Syy oli tukkeutunut aktiivihiilisuodatin eli kaikki bensatankin ilmanvaihto kulki suodattimen kautta, menikö ne imusarjaan tai ulos, en tiedä. Tankissa oli kova alipaine ja moottori sammui kunnes tankki sai jälleen ilmaa. Löysää polttoainetankin korkki tilapäisesti, niin pääset eteenpäin kunnes vika löytyy.
nonni,kaikki alko höpöttään näköjään alipaineesta tankissa vaikka viestin jättäjä puhuu paineesta tankissa,mullakin 230 farkku puhahtaa aikalailla nyrkkiin ku korkin aukasee eli on kans'yli'painetta mutta ei oo vaikuttanu mulla mihinkään.Ja toisekseen on joka autossa jonka oon omistanu ruiskupelit ja sähkönen pensapumppu niin on tehny painetta tankkiin ja niin kai kuuluukin.
korjaus HVM oikeilla jäljiullä
korjaus HVM oikeilla jäljiullä
230TE vm.86 Koirankoppi