
Om601 Öljyvuoto
Om601 Öljyvuoto
Nyt ois tarvetta hyville vinkeille... Vaihdoin uuden kansipahvin(oikaisin kannen) ja pistin koneen tulille nii rupesi vuotamaan öljyä kannen välistä sieltä takapään öljykanavasta.. No eiku kansi pois... Noin ensi silmäyksellä en löytänyt mitään vikaa. Nyt saunan jälkeen hetken mietittyä rupesin muistelemaan oliko siinä kanavassa ohjuria ja jäikö se koneistajalle vai mikä siinä mättää? Tiivistys pinnat olivat puhtaat ja kunnossa. Pahvi oli ihan laadukas olevinaan jokun vihtorin tekemä. Pitäs uskaltaa kokeilla huomenna uudestaan. Tuntuu vaan että mielen terveys ei kestä toista epäonnistumista 

Vai kävikö vanhanaikaisesti kun (yllättävän raskasta) kantta yksin nostit kurottamalla moottoritilaan? Eli nostit ensin "sinnepäin", ja vasta sitten kohdilleen.
Nimim. Yhden kansipahvin edellä kuvatulla työskentelytavalla tuhonnut...

Nimim. Yhden kansipahvin edellä kuvatulla työskentelytavalla tuhonnut...

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No nyt se on taasen kasassa ja öljyt pysyy sisässä. Tiiviste näytti vieläkin ehjältä ja se o-rengas oli paikallaan. En keksi muuta vikaa kun oisinko painassut sitä o-rengasta asentaessa kantta paikalleen. Joo yksin nostelin paikalleen, eihän isomies tarvitse apua
No ollaan taas yksi kokemus rikkaampi ja 70€ köyhempi. Meinaan että maksoi toi yläpääntiiviste sarja veholla sen 70€ ja oli muuten aika lailla laadukkaamman oloinen satsi verrattuna siihen vihtorin sarjaan. Valmistaja oli Elring.

Milläs tavalla se oli laadukkaamman oloinen?Harppa kirjoitti:oli muuten aika lailla laadukkaamman oloinen satsi verrattuna siihen vihtorin sarjaan. Valmistaja oli Elring.
Victor Reinz-merkkiset tiivisteet ovat käsittääkseni aika lailla parhaimmistoa mitä "vakiotiiviste"-markkinoilla on

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Se O-rengas siellä kanavassa oli korkeampi ja sitä punasta tiivistys nauhaa oli paksumpi kerros... Liekkö nuilla sitten eroa... Kyllä sitä jos maksaa 70€ kannentiivisteestä niin on valmis vaikka kuvittelemaan että on ostanut laatutavaraa....Ei kai siinä Victor Reinz satsissa ole mitään vikaa vaan ainakin itse ostan seuraavankin kerran vehosta.