Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Kumpa oliskiin, mutta tässä on vain kesältä 2010 ennen tietojen pittiviemäriin valumista, silloin tuli jostain syystä ladattua kuvat photobuckettiin, mikä olisi ollut näin jälkikäteen ihan viisasta kaikkien kuvien kanssa
Nykyisellään tulee imutettua photobuckettiin fotot kun ne saa sinne näppärästi läjässä, ei tarvitse yksi kerrallaan latailla.
Kateissaa on vielä 2008 elokuu-2010 huhtikuu, sinne mahtuu kaikenlaista hytän verhoilusta laatikkoremonttiin
Nykyisellään tulee imutettua photobuckettiin fotot kun ne saa sinne näppärästi läjässä, ei tarvitse yksi kerrallaan latailla.
Kateissaa on vielä 2008 elokuu-2010 huhtikuu, sinne mahtuu kaikenlaista hytän verhoilusta laatikkoremonttiin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kohteena jälleen kattoluukku jonka käytin irti ja liimailin uusiksi vuotamisen takia kesällä 2008. Tiiveys sisälle on pitänyt, nou problemos mutta viime aikoina luukku on alkanut pelata kuin kassakaapin ovi, eli ei aukea eikä mene kiinni :p Avasukoneisto on tullut tiensä päähän, inhottava pieni muoviosa särki eikä sitä voi ehjätä
Lunkan laitoin kiinni ruuveilla joten tiivistämiseen riitti koriakryyli, mutta yllättävän huonoksi oli kyllä se mennyt kolmeen vuoteen, muistutti koostumukseltaan lähinnä nollarasvaista juustoa
Myös ruoste oli päässyt uudelleensyntymään, viimeksihän putsasin luukun reunat ja käsittelin Noveroxilla jonka päälle vedin pintamaalin, tämä pohjustus ei vissiin ollut riittävä
Putsasin ja hioin reunat
Sitten testiin uusi ihmeaine POR15 Katsotaan kolmen vuoden päästä että missä kunnossa tällä evällä on
Tässä havaitsin muuten kerrankin Ilta-Pulu lehden hyvyyden, sivut olivat mitoitukseltaan tähän kattoluukkuhommaan aivan passeleita
Sitten maalia, paljon maalia Tuohon tuli tölvättyä yhteen reunukseen lipo kokonainen käläkäläpullo 0222 Mastonia, kerroksia tuli ainakin kymmenen
Tietysti oli tuulinen päivä ja roskaa ja hyönteistä oli ilmassa vaikka kuinka paljon niinpä maalausjäljestä tunnistaa tekijänsä, jos ei muuten niin sormenjälkien perusteella kun niitä kerkkiä ja öttiäisiä piti nyppiä pois Mutta jos tuon seuraavassa autonäyttelyssä koittaa sijoittaa siten että yleisö ei näje kattoluukun ympärystää
Sitten uusi luukku kiinni, tässä versiossa ei ollut edes ruuvinreikiä kauluksessa joten päätin kokeilla että kestäisikö tuo tosiaan liimaamalla. Kiinnitysaineeksi valitsin valkoisen uretaanipohjaisen Sikaflexin
Tosin kun tuon laittoi kiinni tuohon vähän kaarevaan ja joustavaan peltikattoon niin tuli kyllä niitä ruuvinreikiä ikävä, sai tempoa aika rajusti liinalla vetoon että puristui joka puolelta peltiä vasten Jos olisin nyt uudelleen laittamassa niin saattaisin tehdäkin reijityksen
Kuvaaja on tänään merellisen sinisessä
Tuossa luukussa jonka laitoin on yksinkertaisempi ja toivottavasti sikäli myös luotettavampi mekanismi
Vaikka toki varusteena olevat pimennysverho ja hyttysverkko tuntuvat aika himpuloilta
Yleiskuva savotasta
Naapurin kissa ehki juur kuvasta poies alavasemmalle
Lunkan laitoin kiinni ruuveilla joten tiivistämiseen riitti koriakryyli, mutta yllättävän huonoksi oli kyllä se mennyt kolmeen vuoteen, muistutti koostumukseltaan lähinnä nollarasvaista juustoa
Myös ruoste oli päässyt uudelleensyntymään, viimeksihän putsasin luukun reunat ja käsittelin Noveroxilla jonka päälle vedin pintamaalin, tämä pohjustus ei vissiin ollut riittävä
Putsasin ja hioin reunat
Sitten testiin uusi ihmeaine POR15 Katsotaan kolmen vuoden päästä että missä kunnossa tällä evällä on
Tässä havaitsin muuten kerrankin Ilta-Pulu lehden hyvyyden, sivut olivat mitoitukseltaan tähän kattoluukkuhommaan aivan passeleita
Sitten maalia, paljon maalia Tuohon tuli tölvättyä yhteen reunukseen lipo kokonainen käläkäläpullo 0222 Mastonia, kerroksia tuli ainakin kymmenen
Tietysti oli tuulinen päivä ja roskaa ja hyönteistä oli ilmassa vaikka kuinka paljon niinpä maalausjäljestä tunnistaa tekijänsä, jos ei muuten niin sormenjälkien perusteella kun niitä kerkkiä ja öttiäisiä piti nyppiä pois Mutta jos tuon seuraavassa autonäyttelyssä koittaa sijoittaa siten että yleisö ei näje kattoluukun ympärystää
Sitten uusi luukku kiinni, tässä versiossa ei ollut edes ruuvinreikiä kauluksessa joten päätin kokeilla että kestäisikö tuo tosiaan liimaamalla. Kiinnitysaineeksi valitsin valkoisen uretaanipohjaisen Sikaflexin
Tosin kun tuon laittoi kiinni tuohon vähän kaarevaan ja joustavaan peltikattoon niin tuli kyllä niitä ruuvinreikiä ikävä, sai tempoa aika rajusti liinalla vetoon että puristui joka puolelta peltiä vasten Jos olisin nyt uudelleen laittamassa niin saattaisin tehdäkin reijityksen
Kuvaaja on tänään merellisen sinisessä
Tuossa luukussa jonka laitoin on yksinkertaisempi ja toivottavasti sikäli myös luotettavampi mekanismi
Vaikka toki varusteena olevat pimennysverho ja hyttysverkko tuntuvat aika himpuloilta
Yleiskuva savotasta
Naapurin kissa ehki juur kuvasta poies alavasemmalle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Laita ensi kerralla se kissa paremmin kiinni liinaan. Voi olla ettei nyt liimaukset onnistuneet kun kissa karkasi kesken savotan.jovihava kirjoitti:
Naapurin kissa ehki juur kuvasta poies alavasemmalle
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei siihen tule tiivistettä, kyseessä on jatkuvavetoinen luukku, niinkuin edellinenkin oli. Periaatteessa sieltä ei pitäisi tulla vettä sissään, vaikka toki edellinenkin joskus autopesussa tippasi.
Tässäpä sisähilut loppuunasennettuna
Suksiboksia varten piti alkaa sepittää Kaappiin sopivia kattotelineitä, aihiona kahdet, toiset kierrätyskeskukselta ostetut henkilöauton telineet ja toiset taas Jiitekiltä ostetut pakettiauton telineet. Kummatkin olivat liian kapeat joten kävin Puuilosta 25x25 nelisnurkkaista putkea uusiksi vaakatangoiksi
Mustaa rautaahan nuot, rosteria ei ollut aikaa metästää ja olisi kait se maksanutkin maltaita. Joten maali pintaan
Tässä ihte boksi
Lukot tuosta oli rikki, sepittelen tilalle tarvikelukkoja, homma on vielä vaiheessa
Ongelmaksi muodostuu lukon saaminen pysymään lukossa, olisikohan sittenkin pitänyt ottaa ne semmoiset kumisalvat :p Mietin vaan että ne kumilukot voi olla tarvikäytössä vähän huonommat
Salpojen silmukat vaativat modaamista
Ja muokattuna
Telineen kiinnikkeet otin henkilöauton matalista kattotelineistä, muutin vain kiinnitystä paremmin passaamaan paksummalle putkelle, eli vetäsin M8 kierteen suoraan tuohon kiinnikkeeseen ja tuosta sitta pultilla kirrataan tankoon
Tasitelu lukkojen kanssa jatkuu
Tässäpä sisähilut loppuunasennettuna
Suksiboksia varten piti alkaa sepittää Kaappiin sopivia kattotelineitä, aihiona kahdet, toiset kierrätyskeskukselta ostetut henkilöauton telineet ja toiset taas Jiitekiltä ostetut pakettiauton telineet. Kummatkin olivat liian kapeat joten kävin Puuilosta 25x25 nelisnurkkaista putkea uusiksi vaakatangoiksi
Mustaa rautaahan nuot, rosteria ei ollut aikaa metästää ja olisi kait se maksanutkin maltaita. Joten maali pintaan
Tässä ihte boksi
Lukot tuosta oli rikki, sepittelen tilalle tarvikelukkoja, homma on vielä vaiheessa
Ongelmaksi muodostuu lukon saaminen pysymään lukossa, olisikohan sittenkin pitänyt ottaa ne semmoiset kumisalvat :p Mietin vaan että ne kumilukot voi olla tarvikäytössä vähän huonommat
Salpojen silmukat vaativat modaamista
Ja muokattuna
Telineen kiinnikkeet otin henkilöauton matalista kattotelineistä, muutin vain kiinnitystä paremmin passaamaan paksummalle putkelle, eli vetäsin M8 kierteen suoraan tuohon kiinnikkeeseen ja tuosta sitta pultilla kirrataan tankoon
Tasitelu lukkojen kanssa jatkuu
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Hyvin sanotttu...sielläVäsynyt Mies kirjoitti:Tämä on kyllä pirullista, kun näitä jovihavan rojekteja seurailee, niin aina alkaa kaappipöhköys nostaa päätä itselläkin. Jovi saa kaappielämän vaikuttamaan petollisen leppoisalta.
Pikkisen pukkaa aina kaappikuumetta ku näitä lukee...eikä välillä niin pikkisenkään
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
mulla on tavallaa varattuna nyt yksi erittäin komja kaappi.. parasta hoitoa kaappi pöhkötykseen..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Kaappihöperyys on vaarallinen laji, se voi johtaa jopa kaappihulluuteen
Onhan tuohon alakanu jo ihtekiin Kaappiin tottua kummasti, mietin tuossa että mikä siinä kiehtoo
Kaapin kivuus piilee siinä että se on hyvin yksinkertainen vehjes vanhalla mutta mersumaisen uskottavalla tekniikalla. Osat ovat mukavan kokoisia eikä muoviriksraks teknologiaa juuri ole, tai jos on niin sekin on yllättävän jämerää. Sitten kun se on sen kokoinen että harva homma kaatuu tilanahtauteen, ja on paikkoja mihin asennella mitäkin.
Lisäksi kun tuo on jo tuommoinen elämää nähnyt niin ei tarvitse niin hirveästi niuhottaa asennusten ulkonäön kanssa, saapi tehä oman näköistään jälkeä :p Ja kun minusta ei ole näyttelyauton pitäjäksi muutenkaan, inhottaa ulkonäköhipistely
Eihän se tietysti ole mikään hiljaisin menijä tien päällä ja ei sillä saa (eikä oikeastaan haluaisikaan) ajaa satasta. Ja ruoste on ystävä, se ei jätä Kaapin kanssa sinua koskaan Toisaalta tuossakin ruosteasiassa iso koko on mukava juttu, peltiä mahtuu laittamaan sinne minne tarvitsee kohtuu hyvin.
Yksi ihana puoli on kanssa se että jos tarttee jotain tehhä tahi tutkia pohjan alla niin ei tarvihe olla heti tunkkaamassa, sinne mahtuu tämmöinen perusmallin äijä ihan sujuvasti menemään kahtomaan
Lisää kehua, minä tykkään ajella tuolla etenkin kaupunkiajossa, tuossa istuu ylempänä kuin sitimaastureissa ja sehän on arvo jo sinällään Lisäksi kun tuo on lyhyt spädä niin se pyörähtää paikassa jossa useat nykyetuvedot joutuvat jo venkslaamaan
Onhan tuohon alakanu jo ihtekiin Kaappiin tottua kummasti, mietin tuossa että mikä siinä kiehtoo
Kaapin kivuus piilee siinä että se on hyvin yksinkertainen vehjes vanhalla mutta mersumaisen uskottavalla tekniikalla. Osat ovat mukavan kokoisia eikä muoviriksraks teknologiaa juuri ole, tai jos on niin sekin on yllättävän jämerää. Sitten kun se on sen kokoinen että harva homma kaatuu tilanahtauteen, ja on paikkoja mihin asennella mitäkin.
Lisäksi kun tuo on jo tuommoinen elämää nähnyt niin ei tarvitse niin hirveästi niuhottaa asennusten ulkonäön kanssa, saapi tehä oman näköistään jälkeä :p Ja kun minusta ei ole näyttelyauton pitäjäksi muutenkaan, inhottaa ulkonäköhipistely
Eihän se tietysti ole mikään hiljaisin menijä tien päällä ja ei sillä saa (eikä oikeastaan haluaisikaan) ajaa satasta. Ja ruoste on ystävä, se ei jätä Kaapin kanssa sinua koskaan Toisaalta tuossakin ruosteasiassa iso koko on mukava juttu, peltiä mahtuu laittamaan sinne minne tarvitsee kohtuu hyvin.
Yksi ihana puoli on kanssa se että jos tarttee jotain tehhä tahi tutkia pohjan alla niin ei tarvihe olla heti tunkkaamassa, sinne mahtuu tämmöinen perusmallin äijä ihan sujuvasti menemään kahtomaan
Lisää kehua, minä tykkään ajella tuolla etenkin kaupunkiajossa, tuossa istuu ylempänä kuin sitimaastureissa ja sehän on arvo jo sinällään Lisäksi kun tuo on lyhyt spädä niin se pyörähtää paikassa jossa useat nykyetuvedot joutuvat jo venkslaamaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo on varsin oleellinen ongelma henkilöauton kanssa kotiautotallissa tuusatessa. Jouduin jo hakemaan kalliin hallitunkin kun kympin tunkki ei kyennyt nostamaan riittävän matalalta riittävän korkealle. Uudella tunkilla onnistuu mutta nyt käytössä olevassa autossa ei ole minkäänlaisia paikkoja akselipukeille vaan renkaiden alla joutuu pitämään milloin mitäkin että auton alle sopii.jovihava kirjoitti:Yksi ihana puoli on kanssa se että jos tarttee jotain tehhä tahi tutkia pohjan alla niin ei tarvihe olla heti tunkkaamassa, sinne mahtuu tämmöinen perusmallin äijä ihan sujuvasti menemään kahtomaan
Yhdessä kuvassa näkyi kaapin alla punaiset rampit. Katselin ja mittailin vastaavia bilteemassa. Olivat kapeat ja reunoilla terävä uloke niin että yli 200 milliä leveitä renkaita ei niille uskalla yrittää sovittaa.
Paljonko niissä punaisissa rampeissa on leveyttä ja onko terävää reunaa, niin että voisi käyttää ramppia leveämmillä renkailla? Mistä hankittu?
Ei kait niissä minusta mittään teräviä reunoja ole, en ainakaan ole ajatellut
Kysymykseen että mistä ne on hankittu niin tuota öö... Mistähän ne nyt olikaan...
Tuon henkilöauton nostamoisen tuskan jaan kulkuriveljeni Meissenkerin kanssa, ihan vakavissaan tilasin ihtelleni Mesen jousipuristimet ja ostelin nelosen kumit koska aion rouvan 200D:n korottaa, se on keulasta niin matala että kunnollinen hallitunkki ei mahu alle
Kysymykseen että mistä ne on hankittu niin tuota öö... Mistähän ne nyt olikaan...
Tuon henkilöauton nostamoisen tuskan jaan kulkuriveljeni Meissenkerin kanssa, ihan vakavissaan tilasin ihtelleni Mesen jousipuristimet ja ostelin nelosen kumit koska aion rouvan 200D:n korottaa, se on keulasta niin matala että kunnollinen hallitunkki ei mahu alle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Yksi mystinen juttu oli kun tuo suksiboksi jäi yöksi ulos sateeseen kylläkin kansi kiinni niin etummainen lokero boksista oli kerännyt lähes litran vettä
Asiaa tutkailtuani havaitsin syynkin, etureunan salvan kolo toimi viemärinä, halkeama ei ole suuren suuri, mutta vaakassa ollessaan boksin kannen päältä valuu vettä tuohon koloseen ja tislautuu siitä sisälle
Sikaflöötä halkeamaan, josko tuo pitäisi jatkossa vedet ulkopuolella
Putkien maalin kuivettua sain kattotelineet kasaan
Jatkoin lukkojen kanssa rempuloimista, eivätpä ne toimineet edes modatuilla lukituslenkeillä, joten seuraava liikku oli tehdä korokkeet lukko-osien alle
Vilimivanerista pilkoin tuommoiset tulitikkurasian kokoiset palikat
Silläpä patentilla ne alkoi pysyä kiinni
Sitten peseskelin boksin emäksisellä sisältä ja päältä, hienolta näyttää märkänä
Vääntelin kattotelinekiinnitystä varten M6 kierretangosta customsilmukat
Ja ettei vastamaalatut putket menisi särki kiinnityksessä niin pujottelin noihin vielä kutistesukat päälle pehmukkeeksi
Sinne se sitten kulumalle asettu boksi
Asiaa tutkailtuani havaitsin syynkin, etureunan salvan kolo toimi viemärinä, halkeama ei ole suuren suuri, mutta vaakassa ollessaan boksin kannen päältä valuu vettä tuohon koloseen ja tislautuu siitä sisälle
Sikaflöötä halkeamaan, josko tuo pitäisi jatkossa vedet ulkopuolella
Putkien maalin kuivettua sain kattotelineet kasaan
Jatkoin lukkojen kanssa rempuloimista, eivätpä ne toimineet edes modatuilla lukituslenkeillä, joten seuraava liikku oli tehdä korokkeet lukko-osien alle
Vilimivanerista pilkoin tuommoiset tulitikkurasian kokoiset palikat
Silläpä patentilla ne alkoi pysyä kiinni
Sitten peseskelin boksin emäksisellä sisältä ja päältä, hienolta näyttää märkänä
Vääntelin kattotelinekiinnitystä varten M6 kierretangosta customsilmukat
Ja ettei vastamaalatut putket menisi särki kiinnityksessä niin pujottelin noihin vielä kutistesukat päälle pehmukkeeksi
Sinne se sitten kulumalle asettu boksi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jovihavalle taas hatunnosto, minä olen yksi niistä jotka lukevat erittäin mielellään tällaisista "värkkäilyistä" ja kuvien kanssa. Kiitos.
Juuri näin, ja vaikkei olisi enemmälti "elämää nähnyt" niin isoon autoon sopivat isot toleranssitLisäksi kun tuo on jo tuommoinen elämää nähnyt niin ei tarvitse niin hirveästi niuhottaa asennusten ulkonäön kanssa, saapi tehä oman näköistään jälkeä
Viimeksi muokannut dealer, 19.7.2011 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänks
Joku siellä mahdollisesti ihmettelee että mitä ihimettä suksipoksilla tekkee keskellä kessää No kun tuon Kaapin sisätilat on sen verran pikkuset niin ajatuksena on laittaa kaikki mitä hytässä ei tarvitse niin tuonne poksiin. Tässäpä lista mitä sinne reissuvalmisteluiden puitteissa meni:
Retkijakkarat 4kpl
Käynnistyskaapelit
Hinausköysi
Pullotunkki
Pyöränpulttiavain
Renkaantäyttölaite
Pikapaikkapullo
Jäähdytysnesteseos 3l
Joulukuusenjalka
Ilmastointiteippi
Eristenauha
Lattasulakesarja
Rekisteriote
Käyttöohjekirja
Monitoimityökalu
Työkalupakki sisältäen perustyökalut
Kirves
Retkisaha
Polttoainekanisteri
Haalarit
Näppylähanskat
Puukko
Lakana
Nippusiteitä
Narua
Pilkkijakkara
Makuupussi
Jarruneste
Ikkunanpesuaine
Tässäpä ollaan lähtöä tekemässä, suuntana etelä ja tarkoituksena päläyttää härmään illaksi. Elikkäs pohjanmaalla saattaa olla Kaappi ponkailtavissa
Joku siellä mahdollisesti ihmettelee että mitä ihimettä suksipoksilla tekkee keskellä kessää No kun tuon Kaapin sisätilat on sen verran pikkuset niin ajatuksena on laittaa kaikki mitä hytässä ei tarvitse niin tuonne poksiin. Tässäpä lista mitä sinne reissuvalmisteluiden puitteissa meni:
Retkijakkarat 4kpl
Käynnistyskaapelit
Hinausköysi
Pullotunkki
Pyöränpulttiavain
Renkaantäyttölaite
Pikapaikkapullo
Jäähdytysnesteseos 3l
Joulukuusenjalka
Ilmastointiteippi
Eristenauha
Lattasulakesarja
Rekisteriote
Käyttöohjekirja
Monitoimityökalu
Työkalupakki sisältäen perustyökalut
Kirves
Retkisaha
Polttoainekanisteri
Haalarit
Näppylähanskat
Puukko
Lakana
Nippusiteitä
Narua
Pilkkijakkara
Makuupussi
Jarruneste
Ikkunanpesuaine
Tässäpä ollaan lähtöä tekemässä, suuntana etelä ja tarkoituksena päläyttää härmään illaksi. Elikkäs pohjanmaalla saattaa olla Kaappi ponkailtavissa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Akuutein lisävirrantarve katosi kun epäonnistuin tuon ropelihattuilmastoinnin kehittämisessä Vaikka saattaisi se ihompi laturi olla silti ihan hyvä ajatus, tiijä vielä mitä sitä keksii tuon kanssa
Ajatus kattoterassista ei ole ihan vieraskaan, joskus tähkäilin että millainenhan systeemi pitäisi tehhä että saisi katolle tason jossa voisi vaikka paistatella päivää Esimerkiksi Iinatin jokkiskisoissa saisi ihan mahtavan katsomopaikan kun ehtisi eturiviin katsojaparkkiin Pitäisi varmaan jostain hk-putkesta hizzata iso kehikko
Joku kyseli että miten boksille pääsee, ohessa selventävä kuva, tietenkin A-tikkailla
Tikkaat saa telineille takaoven kynnykseltä. Eihän tuo tietysti maailman näppärin systeemi ole, mutta onpahan ainakin tikkaat mukana jos sattuu johonkin tarvitsemaan
Sitten harvinainen luontukuva, tähän mennessä ainoa otos jossa naapurin kissa on havaittavissa
Täällä ollaan nyt, taustalla näkyy Spa Härmä
Tänään lähdetään Härmästä kohden Espoota, sadetta karkuun
Ajatus kattoterassista ei ole ihan vieraskaan, joskus tähkäilin että millainenhan systeemi pitäisi tehhä että saisi katolle tason jossa voisi vaikka paistatella päivää Esimerkiksi Iinatin jokkiskisoissa saisi ihan mahtavan katsomopaikan kun ehtisi eturiviin katsojaparkkiin Pitäisi varmaan jostain hk-putkesta hizzata iso kehikko
Joku kyseli että miten boksille pääsee, ohessa selventävä kuva, tietenkin A-tikkailla
Tikkaat saa telineille takaoven kynnykseltä. Eihän tuo tietysti maailman näppärin systeemi ole, mutta onpahan ainakin tikkaat mukana jos sattuu johonkin tarvitsemaan
Sitten harvinainen luontukuva, tähän mennessä ainoa otos jossa naapurin kissa on havaittavissa
Täällä ollaan nyt, taustalla näkyy Spa Härmä
Tänään lähdetään Härmästä kohden Espoota, sadetta karkuun
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sade yllätti matkalla, mikä oli hyvä, ei tarvinnut erikseen pestä tuulilasia öttiäisistä
Tuli käytyä Tuurin kyläkaupassa, melekonen lukaalihan se on Suksiboksin lukot tarttu matkaan
Nyt ollaan Espoon Scandicissa, ja näillä näkymin seuraavat pari-kolme päivää hihhuloidaan huudeilla
Tuli käytyä Tuurin kyläkaupassa, melekonen lukaalihan se on Suksiboksin lukot tarttu matkaan
Nyt ollaan Espoon Scandicissa, ja näillä näkymin seuraavat pari-kolme päivää hihhuloidaan huudeilla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jassoo, sieltä siis pörähdit kehä kakkoselle tänäaamuna ks. bongausketju.jovihava kirjoitti:Nyt ollaan Espoon Scandicissa, ja näillä näkymin seuraavat pari-kolme päivää hihhuloidaan huudeilla
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Juu, täälläpä sitä, tänään olisi käyntikohteena eläinhistoriallinen museo
Muoks, eipä ehtinyt sinne tänään, meni paras osa päivää Sellossa
Mutta Sellon Clas Ohlsonilta ostin uudet ajovalolamput, aamulla nimittäin tsekkasin että apukuskin puolen lyhkänen oli palanut Kaksi vuotta kesti, vaan
Jatkoa: Vaihtelin lamput, mutta kuten Isto Hiltunen tai joku Tauski lauloi, niin Turhaan, aivan turhaan No, onpahan uudet ajovalolamput ja parkkilamput edessä
Syyksi paljastui lopulta yhden sulakkeen palaminen, oli aika hyvin ottanut lämpöä. Taustalla lienee se kun vaihdoin koko sulakepohjan perinteisistä sulakkeista lattasulakepohjaksi, ja jouduin vähän uudelleenjärjestelemään sulakkeita. Koska en jaksanut alkaa laskemaan ja mittomaan virtoja niin laitoin joka paikkaan 5A sulakkeet ja vaihtelin niitä isommaksi sitä mukaa kuin ne paloivat Tuossa ajovalossa oli vielä 5A ja veikkaan että se on ollut aika kauan rajoilla
Nyt kun tätä kirjoittelen niin on sunnuntaiaamupäivä, tänään lähdetään suuntimaan kohden Jyväskylää, jossa ollaan vielä yksi yö ennen kotiouluun kiipeämistä
Jatkan vielä tähän perään, on sunnuntai-ilta ja olemma Hotelli Alexandriassa. Huone oli vähän pettymys, melko ahdas, vaan kait tässä yhen yötä koisii. Olipa tylsä väli ajella lahden moottoritietä 120 kilsaa, gepsikään ei oikein ehotellut pikkupolokuja :p
Maanantaipäivä, Jyväskylästä lähdettiin kiipimään kohden Uuleaborgia hyvässä kelissä. Ensmäinen stoppi on nyt tässä Hirvaskankaalla, tietöiden keskellä. Kilometrejä sitta kotoa lähdön on nyt 1258, ja kolmannen kerran pistelin tankin täyteen tällä keikalla
Maanatai-ilta klo 19:00 kotona, Kaapin mittarissa n. 1600 km tälle keikkaa. Tulihan tuota semmonen reilu parikymmentä tuntia viikon sisään päristettyä menemään
Lisätäänpä tähän parit kuvat:
Vantaan? Helsingin? Espoon? Sipoon? No kuitenkin siellä jossain olevan Jumbo-keskuksen pihassa oli kanssa kaappi, piti ikuistaa veljekset
Aidon The Kaapin tunnistaa siitä että edessä poseeraa tietenkin kaksi hemaisevaa tytsyä
Jyväskylässä hipaisin heti maanantaiaamuna Paviljongille ja pokalla ajelin suoraan serviceparkkiin, moikkasin ohiajaissa järjestysmiehille ja parkkasin Kaapin Citroenirivistöön, siellä se camoilee
No helpotetaan vähän, Kaappi on kolmas oikealta
Tämä pisti pohjat matalaprofiilirenkaille
Abu Dhabilla oli meleko pramea lukaali
Jännä laite tuo WRC-mini
Muoks, eipä ehtinyt sinne tänään, meni paras osa päivää Sellossa
Mutta Sellon Clas Ohlsonilta ostin uudet ajovalolamput, aamulla nimittäin tsekkasin että apukuskin puolen lyhkänen oli palanut Kaksi vuotta kesti, vaan
Jatkoa: Vaihtelin lamput, mutta kuten Isto Hiltunen tai joku Tauski lauloi, niin Turhaan, aivan turhaan No, onpahan uudet ajovalolamput ja parkkilamput edessä
Syyksi paljastui lopulta yhden sulakkeen palaminen, oli aika hyvin ottanut lämpöä. Taustalla lienee se kun vaihdoin koko sulakepohjan perinteisistä sulakkeista lattasulakepohjaksi, ja jouduin vähän uudelleenjärjestelemään sulakkeita. Koska en jaksanut alkaa laskemaan ja mittomaan virtoja niin laitoin joka paikkaan 5A sulakkeet ja vaihtelin niitä isommaksi sitä mukaa kuin ne paloivat Tuossa ajovalossa oli vielä 5A ja veikkaan että se on ollut aika kauan rajoilla
Nyt kun tätä kirjoittelen niin on sunnuntaiaamupäivä, tänään lähdetään suuntimaan kohden Jyväskylää, jossa ollaan vielä yksi yö ennen kotiouluun kiipeämistä
Jatkan vielä tähän perään, on sunnuntai-ilta ja olemma Hotelli Alexandriassa. Huone oli vähän pettymys, melko ahdas, vaan kait tässä yhen yötä koisii. Olipa tylsä väli ajella lahden moottoritietä 120 kilsaa, gepsikään ei oikein ehotellut pikkupolokuja :p
Maanantaipäivä, Jyväskylästä lähdettiin kiipimään kohden Uuleaborgia hyvässä kelissä. Ensmäinen stoppi on nyt tässä Hirvaskankaalla, tietöiden keskellä. Kilometrejä sitta kotoa lähdön on nyt 1258, ja kolmannen kerran pistelin tankin täyteen tällä keikalla
Maanatai-ilta klo 19:00 kotona, Kaapin mittarissa n. 1600 km tälle keikkaa. Tulihan tuota semmonen reilu parikymmentä tuntia viikon sisään päristettyä menemään
Lisätäänpä tähän parit kuvat:
Vantaan? Helsingin? Espoon? Sipoon? No kuitenkin siellä jossain olevan Jumbo-keskuksen pihassa oli kanssa kaappi, piti ikuistaa veljekset
Aidon The Kaapin tunnistaa siitä että edessä poseeraa tietenkin kaksi hemaisevaa tytsyä
Jyväskylässä hipaisin heti maanantaiaamuna Paviljongille ja pokalla ajelin suoraan serviceparkkiin, moikkasin ohiajaissa järjestysmiehille ja parkkasin Kaapin Citroenirivistöön, siellä se camoilee
No helpotetaan vähän, Kaappi on kolmas oikealta
Tämä pisti pohjat matalaprofiilirenkaille
Abu Dhabilla oli meleko pramea lukaali
Jännä laite tuo WRC-mini
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
4.8. klo 8 on Kaapilla leima-aika, ja sitä silmällä pitäen aloin vähän kahtella päin että mitäpä leimalle olisi hyvä olla kohdillaan
Alottelin heti aamusta touhuamaan
Oikea etuvilkku oli pimeänä ja toinen rekisterikilven valo, Rekisterikilven valopohjat laitoin uudet viime vuonna ja pistin sinne ledilamput ajatuksella että nyt ne on varmaan käytännössä ikuiset Niin eikö mitä, toinen ledilamppu alkoi vilkkasta jo viikon sisään ja parin kuukauden päästä sammui kokonaan
Lamppu näyttää intaktilta
Kävin Puuilosta tuohon uuden ledilampun ajatuksella että josko sattui kohdalle maanantaikappale, ja olihan se viimevuotinen Motonetistä
Yksi silmään pistänyt seikka oli tuo kasikympin lätkä joka on alkanut kuoriutua poise
Irroittelin entisen ja liimailin uuden
Kynnyskotelossa on myös pieni ruosterepeämä, jos vaikka korjata murjaisisi tuon
Seitsemän sekuntia myöhemmin matto irrallaan, muoviriksrakskiinnikkeistä 2/3 hajalla
Viisi sekuntia myöhemmin löysin myös toisen peitellyn ruostereiän, siihen oli liimattu kumimaton palanen päälle
Onhan tuossa vähän tuota ruostesarkaa fiksattavaksi
2.5 minuuttia möhemmin olin irroitellut ruostuneen reunapellin korisaumastaan
Pari minuuttia lisää leikkaamista ja hiomista, reikä sen kun suurenee
Myös tuota takaseinässä olevaa pikkureikää joutunee ihan pellinpalalla parsimaan, käytin jotain kymmenisen sekuntia mätäkohtien poislaikkaamiseen
Sitten vajaan minuutin verran putsausta teräsharjalla varustetulla porakoneella, jotain 30s laikkakoneella ja hiomalaikalla ja alkureikä on valmis pohjustukseen.
Pohjustelin paikat POR15-maalilla, työnnetään nyt tätä töhkää kun on vielä purkissa jäljellä
Siihen loppuikin sitten se päivä ja oli aika lähteä suihkuun ja iltapalalle Jos sitten huomenna alkaisi muokata tuohon pellistä paikkoja
Alottelin heti aamusta touhuamaan
Oikea etuvilkku oli pimeänä ja toinen rekisterikilven valo, Rekisterikilven valopohjat laitoin uudet viime vuonna ja pistin sinne ledilamput ajatuksella että nyt ne on varmaan käytännössä ikuiset Niin eikö mitä, toinen ledilamppu alkoi vilkkasta jo viikon sisään ja parin kuukauden päästä sammui kokonaan
Lamppu näyttää intaktilta
Kävin Puuilosta tuohon uuden ledilampun ajatuksella että josko sattui kohdalle maanantaikappale, ja olihan se viimevuotinen Motonetistä
Yksi silmään pistänyt seikka oli tuo kasikympin lätkä joka on alkanut kuoriutua poise
Irroittelin entisen ja liimailin uuden
Kynnyskotelossa on myös pieni ruosterepeämä, jos vaikka korjata murjaisisi tuon
Seitsemän sekuntia myöhemmin matto irrallaan, muoviriksrakskiinnikkeistä 2/3 hajalla
Viisi sekuntia myöhemmin löysin myös toisen peitellyn ruostereiän, siihen oli liimattu kumimaton palanen päälle
Onhan tuossa vähän tuota ruostesarkaa fiksattavaksi
2.5 minuuttia möhemmin olin irroitellut ruostuneen reunapellin korisaumastaan
Pari minuuttia lisää leikkaamista ja hiomista, reikä sen kun suurenee
Myös tuota takaseinässä olevaa pikkureikää joutunee ihan pellinpalalla parsimaan, käytin jotain kymmenisen sekuntia mätäkohtien poislaikkaamiseen
Sitten vajaan minuutin verran putsausta teräsharjalla varustetulla porakoneella, jotain 30s laikkakoneella ja hiomalaikalla ja alkureikä on valmis pohjustukseen.
Pohjustelin paikat POR15-maalilla, työnnetään nyt tätä töhkää kun on vielä purkissa jäljellä
Siihen loppuikin sitten se päivä ja oli aika lähteä suihkuun ja iltapalalle Jos sitten huomenna alkaisi muokata tuohon pellistä paikkoja
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje