Paras patentti?

onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Paras patentti?

Viesti Kirjoittaja onre »

Täällä kun ei tapahdu niin yhtään mitään, niin kertokaas parhaasta patentista jonka olette joko itte tehneet tai löytäneet jostain autosta?

Tässä nyt pari esimerkkiä.

Kaverin 626-Mazdan pohjaa hitsaillessa huomasimme että kappas, tämähän on joskus kolarikorjattu aika rouheasta kylkimällistä. Lattian oikealla puolella ei ollut juuri missään pokkauksia, paitsi matkustamon etuosan lattiassa oli. Mainittu pokkaus oli myös jotenkin omituisen tutun näköinen, kunnes kaveri sen hoksasi - joku oli sitten tehnyt lattian vanhasta lämpöpatterista.

Ekassa omassa W123:ssa oli takahelmat ja osa kontinpohjaa askarreltu rahansäästömielessä lasikuidusta.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Se oli 70-luvulla valmistettu Transit diesel. Omistaja esitteli ylpeänä tekemäänsä petiä moottorille. Perkins lepäsi kakkosnelos puutavarasta tehdyn lankkupedin päällä :shock: Tiedossani ei ole, vietiinkö Transvestiitti seuraavalle leimalle tuossa kunnossa :lol:
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Velipoika paikkas ennesmuinoi tojon heleman ja lokari korroosioreiät ruutaamalla uretaania täytee ja maali päälle, katastusmies ei ees ollu kokeillu niitä ku oli ollu just sopiva siistit muttei liian.
Naapur kylällä oli yks vanaha ukko paikannu olikohan se ny juustohöylän helemat sementillä, koulu kaveri sitte osti sen ja meinas että oli ollu meleko kova homma saaja purettua ja uuet helemat tilalle.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

hommasin aikoinaan paskanruskean pystärin projektiksi, purkaessa alkoi paljastua mielenkiintoisia asioita autosta, helmat oli tungettu täyteen miesten vanhoja pitkiäkalsareita että oli saatu pakkeli pysymään ja etulokasuoja oli paikattu hankkijan lippalakilla niin että lippa oli reiän kohdalla ja pakkeli päällä, kangasosa roi¨kkui sisäpuolella...
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Rautakangen pätkä tiukasti hitsattu runkopalkin ruosteiselle osalle, yhen opelin taka-osa pika sementillä ruiskutettu, volvon takapuskurin alunen töpötetty jollaki petoni, alustamassa/hiekka möhnällä, yhessä volvossa "reikäpantanauhaa" pitämässä paikallaan alapalloa, yhessä nissanissa hitsattu ratti kiinni ja omasta mielestä paras ku etittiin vaimolle kauppakassia ni eteen tuli pien sumuki jossa oli tuore vuoden salliva katastusleima, siinä muuten mitään muttako kuskinpuolen lattia näytti jotenki ihmeelliseltä, no sitä sen enempiä jääny miettimään ku lähettiin koeajolle, hetken ajon jälkeen ihmettelin ku tuli kuivasta hiekkatiestä pölyä sisään kulkineeseen aika paljon, no asiaa tutkittuani tein sellasen huomion että koko etupään lattia oli................VANERISTA :shock: :shock:
Sellasesta vajaa 5mm paksusta koivuvanerista..äkkiä kulkine takasin liikkeen pihaan ja pois sen liikkeen pihasta...no sitäkään jopparia ei enää liikkeenä ainakaan ole.

(Edit: Muokattu pisteitä vähemmäksi kun sivu leviää liikaa / Ari66)
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kuva
Linttaklubi ylpeänä esittää: liian ohueksi kuluneen kiilahihnan voi kätevästi korjata teipillä
Viimeksi muokannut Fenton, 26.2.2012 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

onhan näitä kymmeniä.. omia, tuttujen tai löydettyjä virityksiä..

tämä ei ole omaa tekoa: takaiskaritolpat kun ruostuvat irti ja heiluvat vapaasti.. porataan pari isoa reikää niihin ja viritetään reikien läpi kiristystaljan vaijeri ja sitä kiristelemällä saadaan takapään tolpat pysymään pystyssä etteivät notkahda ulospäin. toisella vaijerivirityksellä pidettiin ne paikallaan ettei notku pituussuunnassa..

---
eräässä tutun autossa oli takajalkatila laminaattia.. vesi kun roiskui sateella sisään se paljasti ongelman.

----
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Muistuu mieleen ainakin se 205 pösö, johon kuumaliimalla piti laittaa vänkärin ikkuna kiinni kun aina lopsahti oven sisään.

Voi niitä muistoja sen auton parissa, mutkassa aukesi niin ikään vänkärin ovi kun vaimo istu kyydissä. Vyö piti kiinni istuimessa :D

Huoh.

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Pitkät starttikaapelit:

Kuva
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Paraasta tiedä mutt kaverilla oli lähes samanlainen fiat ritmo kun mulla ni leimalle vaiheltiin osia niin ett leimaus vuorossa olevaan toisesta ne osat mikkä oli parempia, kaverille laitettiin nippareilla mun ritmosta maski ja valot ku ne oli kaverilla aikas huonossa iskussa samoin takavaimennin oli leimalla lainassa mun autosta ku kaverin pirssissä puuttu pätkä putkee.

no mulle sit meni lainaan kaverilta takaiskari ja pyyhkijän moottori sekä äänimerkki ku tuli leiman aika.

Sit näitä loistavia korjauksia joskaan ei autoihin liittyviä.
Asiakas kiikutti kaivinkoneen kaivu sylinteriä ja kehu ett ei pelaa vaikka poika sen niin nätisti korjas, voimaa uupuu vaan, ei siin muutaku sylinteri sisälle varovasti asiakkaalta kysyyn ett mikäs ton pitkittäin sylinteriin hitsatun lattaraudan tarkoitus on, sylinteri oli nääs halennu koko matkalta ni isä ja poika oll hakanneet railon lekalla umpeen ja poika hitsannu sen sekä laitto latan vahvikkeeks :roll:
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

lystis kirjoitti:Velipoika paikkas ennesmuinoi tojon heleman ja lokari korroosioreiät ruutaamalla uretaania täytee ja maali päälle, katastusmies ei ees ollu kokeillu niitä ku oli ollu just sopiva siistit muttei liian.
Naapur kylällä oli yks vanaha ukko paikannu olikohan se ny juustohöylän helemat sementillä, koulu kaveri sitte osti sen ja meinas että oli ollu meleko kova homma saaja purettua ja uuet helemat tilalle.
Ei ollutku mosse 8)
Arvo valo eliten helmat tosiaa betonilla ja tunki viel pari harjaterästä asiaan kuuluvalla tavalla sekaan :lol:

Ja meikäläine o teheny corollan etukaaret pesukoneen kylkipelistä :shock:
oli vaa vittumaine hioo se valkee maali pois,et sai saumaa vejettyä
:shock:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Pari pikkupatenttia on tullut askarreltua.

Kaverin Scorpiosta oli lähtenyt ovenkahva irti ja kulku kuskin paikalle oli hieman hankalaa. Keksin sitten kietaista reiästä paistaneen ovaenavaustangon ympärille pätkän oranssia paalinarua. Sen kun pingotti kireälle ja nykäisi alaspäin, niin ovihan aukesi. Meni muuten rivan osalta huomautuksetta katsastuksestakin läpi, molemmat insinöörit nauroivat röhönaurua sen jälkeen, kun pyynnöstä esittelin avaussysteemin toiminta periaatteita. Löytyi siihen purkaamolta kahva lopulta, olihan se hieman helpompi käyttää. :roll:

Toisen kaverin Astran pissapojanletkuun tein ohitusleikkauksen mustekynän puolikkaalla ja ilmastointiteipillä, kun nainen oli lähdössä pidemmälle reissulle pahimpaan kurakeliaikaan. Toimi sekin, taisi mennä vaihdossa vielä seuraavallekin omistajalle.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kerro vain Aki rohkeasti niistä Nissan-kanaverkko-sanomalehti-pakkelipatenteistakin. :niinpaniin: :happy:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Ei kai tässä mitään iltasatuja olla keksimässä? Tatsuneissako pakkelia, kaiken kuulee, kun vanhaksi elää...
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
csharp
Viestit: 39
Liittynyt: 19.10.2010 13:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja csharp »

Kaverin volvossa oli kaksi keulaa päällekkäin. Mällätty alkuperäinen ja päälle lyöty uudemmanmallin keula. Kyseessä eriharvinainen -60 luvun malli :lol:
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Vanhassa lintassa tein sisäpuolen ovenkahvat molemmat reikänauhasta ja nippuside/jesari yms virityksiä oli joka puolella. Oi niitä aikoja :lol:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

AkiH kirjoitti:Ei kai tässä mitään iltasatuja olla keksimässä? Tatsuneissako pakkelia, kaiken kuulee, kun vanhaksi elää...
Nii ei se pakkelikaan ruosteen päällä pysy... :twisted:
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

.
Viimeksi muokannut Leemu, 16.7.2021 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

Leemu kirjoitti:Pari turvallisuusvinkkiä :ope:

Rasvanippa jarruputken t-haarassa, isogenopak niitti jarruputken ja satulan välissä, prikkoja spacerina, m6-pultti sulakkeena, yms..

Kaikki testattu ja toimii :eec:
Älkää koittako en määkään enää, on sen verran tullu älliä päähän..
:happy:
Ei löydy sanoja tähän enää, mutta en ite lähtis koittaan
W124Demec
Viestit: 173
Liittynyt: 15.11.2011 0:40
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja W124Demec »

oon kyllä joskus nähny letkuklemmareilla ja pellin palalla on korjattu raidetanko
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Ite on tullu monasti vanho rakkineita leimakuntoon laittaessa käytettyä kattopellin paloja, sikakittiä ja popniittejä. Meidän tenavassa oli takahelma rakennettu alumiiniteipistä ja sinitarrasta. Äitimuori korjasi aikanaan Datsun 120 AF II puskurin sanomalehdillä ja liimalla.
pasitlk
Viestit: 14
Liittynyt: 24.3.2012 15:50

Viesti Kirjoittaja pasitlk »

Kaverin ladan mätä pohja korjattiin kätevästi ohuella betonilla. Lattiamatot pois. Ohut kerros kuraa ja matot takaisin. Ei menny enää katsastumiehen vasara läpi yhdestäkään kohtaa :D
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Legenda kertoo että pari luistamaan alkanutta ameriikkalaista lukkoperää on Kaarinan suunnalla menestyksekkäästi korjattu sikaflexillä ruuttaamalla koko tasauspyörästö ko mörjää täyteen. :shock:

"Paras" itse nähty patentti oli se että juurestaan murtuneita Saabin K-jetin muovisia suutinputkia oli korjattu kutistesukalla. Meni läpi leimasta ja parin päivän päästä roihusi auto tienposkessa soihtuna. :idea:

Toiseksi paras oli eräs Teinitaunus. Kojelauta täys lisämittareita, lisänä Alpinegrammari ja pakollinen boosteri. Kaikille lisälaitteille virta karvaper*eellä noin kolmen sentin matkalta kuoritusta valojen tms vähän paksummasta piuhasta. :idea:

Jonkun Voortin väljä alapallo oli kiristetty peltiruuveilla jotka tarkoin asemoitu menemään läpi nivelen pohjakupista ja kiilautumaan pallon väliin. Omituisinta tuossa korjauksessa oli, kun jälkiviisaina tutkiskeltiin, oli se että nivelen on täytynyt olla pois autosta kun noita on ruuvailtu. :lol:

Kylällä pyöri joskus vanhempi Ooppeli josta oli pakoputki hitsattu auton pohjaan kiinni, oli kait menny hermo mökkitielle pudonneisiin pönttöihin ja katkeileviin kumilenksuihin. Siinä autossa oli pojaat linttalupilaisillekin komiat äänet! :twisted:

Omassa ex-Dartissa oli lasikuituiset etulokarit nauloilla kiinni sisäloksuissa. Alkuperäiset ruuvinreiät sisäloksuista ruostuneet ja päälle oli popniiteillä kiinnitetty alumiinipellin suikale. Se oli aikaa ennen tuuninkia ja Dzusseja! 8) Tai olihan noita Dzusseja jo silloin, vaan ei kait rohjettu perus kutosautoon moisia investointeja tuohon aikaan tehdä.

Omassa Mk1 Coupetanarissa ihmetytti rintapellissä ollut jalkatilaan johtanut suunnilleen D=3cm reikä joka oli täysin ylimääräinen vailla mitään tarkoitusta. Reikä oli niinkuin tehtaalla prässillä siihen kaarevaan peltiin painettu hiukan soikea läpivienti. Vasta kun vastaavan auton konehuoneessa aloin ihmetellä reiän puuttumista aloin omaa autoa tarkemmin tutkimaan. Kyseessä oli läpivienniksi todnäk naamioitu rehellinen ruostereikä, joka oli oikein kuulapäävasaralla ja vastakappaleella tehty. Vastimen ja rälläkän jäljet tuolla nurjalla puolella paljastivat mistä oli kysymys... :twisted: Joka tapauksessa on täytynyt verhoilut tuotakin korjausta varten purkaa, miksei sitten voi kunnolla tehdä? :help:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Fiestan kansipultilla jatkettu Mersun takaiskari Seatissa. Meni hienosti sen muutaman viikon mitä Konin toimitus välikäsien kautta kesti. Nyt piti hiljattain laittaa jatkohitsattu hetkeks takasin kun toinen Koni hajosi ja tuo kelpas jopa leimalla.

Asconan takajousien alle veistettiin lankunpätkistä koroketta, ettei lomamatkakuormalla raappase rattaat kaariin.

Hopian värisen korollan rapakaareen tungettiin WC-paperia n. 5cm ruostereiästä kunnes se vastaa johonkin että saatiin pohja mihin tehä pakkelista oikeaoppinen pystyvalu. Vannehopeeta niskaan ja eiku konttorille. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Tuossa vähän matkan päässä on yksi ulkosuomalainen korjannu Citroen C2:sen lievän keulakolhun jeesusteipillä. Apukuskin puolen etukulmaan on kopsahtanut, niin likasiiven rutut on oikastu pingottamalla jeesusteippiä niiden yli. Värisävy on sen verran lähelle, että kötöstyksen huomaa vasta 50m päästä. :D Liekkö sitten pelänny, että aerodynamiikka vaarantuu tai polttoaineen kulutus kasvaa, kun oli pitänyt ne rutut "oikoa" sillä jesarilla.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Oon mä nähny täällä kotkassa myös voyagerin missä on koko takalasi veistelty jostain teipistä :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

sonikki kirjoitti:Oon mä nähny täällä kotkassa myös voyagerin missä on koko takalasi veistelty jostain teipistä :lol:
Työmaalla eräs meidän asentaja oli aikoinaan, joskus -90 luvulla, ollut Rikmannilla hinurikuskina ja kertoili Neuvostoliittoilaisesta rekkakuskista, joka oli korvannut Kamazinsa rikkoutuneet tuulilasin isolla viltillä. Oli vaan tehnyt siihen muutaman pienen reiän, joista näki edes vähän eteenpäin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Wilske
Viestit: 138
Liittynyt: 27.10.2010 11:15
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Wilske »

Sonikki kirjoitti just saman minkä ite meinasin :D En tienykkää että onha täält jopa kolme meseläist :O melkee vois jo miitin järjestää :D
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

juu 4 meit sit täält kotkasta
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Näyttää tuolla käyttäjälistassa olevan 20 - 30 sellasta nimeä, jotka kehtaa tunnustaa olevansa Kotkassa. Tosin kovinkaan aktiivista porukkaa täällä ei ole, ainakaan kirjottelun suhteen. Sonikki vie selkeesti pohjat yli tuhannella viestillään. :D

Edit:
Tämä karkaa muuten nyt jo pahasti OT:n puolelle topikin otsikkoon nähden.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”