Sivu 53/58

Lähetetty: 25.4.2013 22:17
Kirjoittaja Mr_ilez
Mitä sitä hyvin varusteltua, toimivaa käyttistä romuttamaan? Joo ja autohan on myös myynnissä tällä hetkellä.. Tosiaan alla nyt 18" tag vanteet niin näyttää todella paljon paremmalta. Linttastatus vaakalaudalla? :roll:

Lähetetty: 08.5.2013 1:22
Kirjoittaja Laikka
Kuva Kannattaako ruveta edes lisää kuvia ottamaan,kun ei hyväksyntää tulisi kummiskaan? mittarissa 500tkm vähä yli, 250d automaatti, öljypohja keinometallilla kasassa, reikiä on siellätäällä pohjassa, listoja puuttuu, myös ruostetta on kasaantunut jo 88vuodesta sopivamäärä. leimaa reilu kuukausi, seuraavaan katastukseen kaikki patentit voimaan että saadaan mese taas vuodeksi eteenpäin leimanvoimin liikkumaan.

Lähetetty: 08.5.2013 1:42
Kirjoittaja xr
minusta jo tuon Laikan kuvan perusteella näyttää hyvinkin lintalta ainakin kuukauden vielä :D
lintan edellytyshän on tietääkseni voimassa oleva leima ja en olisi niin varma että tuohon saisi vielä uuden leiman :shock: :D

Lähetetty: 08.5.2013 8:58
Kirjoittaja JiiTee_
Mr_ilez kirjoitti:Linttastatus vaakalaudalla? :roll:
Ei oo vaakalaudalla, on vaan vähä harvinaisempaa nähä tuommonen linttana niin sitä vain pohdiskelin siinä. :lol:

Lähetetty: 08.5.2013 16:20
Kirjoittaja pupetti
Laikka kirjoitti:Kuva Kannattaako ruveta edes lisää kuvia ottamaan,kun ei hyväksyntää tulisi kummiskaan? mittarissa 500tkm vähä yli, 250d automaatti, öljypohja keinometallilla kasassa, reikiä on siellätäällä pohjassa, listoja puuttuu, myös ruostetta on kasaantunut jo 88vuodesta sopivamäärä. leimaa reilu kuukausi, seuraavaan katastukseen kaikki patentit voimaan että saadaan mese taas vuodeksi eteenpäin leimanvoimin liikkumaan.
Kyllä tuo ny alkaa olla jo lintta, ja jo pelkästään sen takia lisää kuvia, niitä voi pohjasta ottaa ku leimalla on nosturilla, katotaan sitte tuliko leima vai vaan jtkoa hetkeks.

Lähetetty: 08.5.2013 22:59
Kirjoittaja Hannu.H
Tämä ei ole hakemus, mutta sisältää kuitenkin lintta-aiheisia kuvia joten laitetaanpa vaikka tänne :D

Eikös heinäpaalut katolla olleet muotia jossain vaiheessa :pappa:

Kuva

Kuva

:niinpaniin: :rollin:


Kävin hakemassa naapurista koiranpennulle pari paalua leikkikaluksi, lintalla kätevä kuskata kun ei tarvitse varoa priimaa maalipintaa :pappa: Paalut katolle ja kuvanoton jälkeen kuormaliinalla kattokaiteista kiinni :ope:


Hyvin näkyi paalu kelpaavan :D
Kuva

Oma "Lintta"!

Lähetetty: 11.5.2013 1:32
Kirjoittaja Laikka
Noo jouset se vaatii ainaki. katotaa nyt sen jälkee ne loput viat. tasan kuukausi leimaa enää :D




EI TULLA ENÄÄ LEIMAAMAAN. MYYTÄVÄNÄKIN. TAKALASI RIKOTTU JA EI OLE TOISIA RENKAITA KUN YKS PUHKOTTU. JA LEIMALLE KAIKKEA. hyvä tekniikanluovuttajaksi. :) kakkoselta kolmoselle luistaa laatikko. paineitten nostol hyvä. yvl tavoittaa.

Lähetetty: 09.6.2013 16:15
Kirjoittaja Sergey
Minulla ei ole yhtään kriteerit täyttävää ajoneuvoa, menetin tittelin w123 myötä. mutta saako olla vielä tukijäsen?

Kuva

Lähetetty: 09.6.2013 16:18
Kirjoittaja dealer
Sergey kirjoitti:Minulla ei ole yhtään kriteerit täyttävää ajoneuvoa, menetin tittelin w123 myötä. mutta saako olla tukijäsen?
Oho, olin varma että haluat erikseen erota kun luin ensimmäiset sanat :shock:

Lähetetty: 09.6.2013 17:16
Kirjoittaja Sergey
nohnoh, ei ny niin rajuksi aleta ;)

Lähetetty: 09.6.2013 17:19
Kirjoittaja hcmato
tuo Laikan lintta oli todella lintta...huoltiksen kuvasta jo sen aistii
:roll: :D

Lähetetty: 26.6.2013 16:20
Kirjoittaja Räkänokka
Kuva


Älkää heti tyrmätkö ? :wink:

Lähetetty: 26.6.2013 17:52
Kirjoittaja pupetti
Ei tyrmätä, vaan: HYVÄKSYTÄÄN :!: :!: :!: Ehdoitta, kuva ja mersun malli kertoo syyn. :D

Lähetetty: 26.6.2013 21:23
Kirjoittaja NonSenCe
aye. tyly laite. :)

Sopisikohan tämä '88 W124 300D Touring tänne?

Lähetetty: 14.7.2013 17:35
Kirjoittaja blackslide
No tämä on vielä varmaan vielä liian hyvässä kunnossa?
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva

Kuva

Putki taitaa olla liiankin hieno...
Kuva

Tosin kallistuksenvakaajan kiinnitys varmaan korvaa tuon puutteen
Kuva

Lähetetty: 14.7.2013 18:21
Kirjoittaja dealer
Lyöppäs pari kertaa lekalla konepeltiin ja ota sitten uudet kuvat :idea: eikun, linttahan se näkyy jo olevan :wink:

Lähetetty: 14.7.2013 20:51
Kirjoittaja pupetti
:shock: Sitä aloitettu pelastusyritys, nooo hyvähän se nuita varmareita on pelastaa täydelliseltä linttaantumiselta, mutta ei se korea pinta mitään, onhan moni kakkuki päältä kaunis...... :lol:

Eiköhän tuo ala jo olemaan lintta, vaikka siinä rajoilla alkaa olemaan, reikien "noin" lukumäärän ku sais selville, ja ei...ei tarvii ku kurkata määrättyihin paikkoihin, sormella ei tarvii tökkiä....turhaa niihi lisää tuuletus aukkoja tekemään :lol:

Mun puolesta lintta tsatusken saanu mersu :D

Lähetetty: 14.7.2013 22:42
Kirjoittaja blackslide
Nyt kun on kerta harkinnan alla niin selvennetäänpä hieman.

Auto siis valmistunut 1988 ja tuotu suomeen 2006 ilman huoltokirjaa, mittari sanoo nyt hieman yli 700tkm ja itse olen niistä ajellut sellaiset 34tkm.

Kuskin penkki on aivan loppu niin päälysteiltään kuin sisuksiltaan. Jousia on enemmän poikki kuin ehjiä, istuma-asentoa saa ensimmäiset 200-300km haeskella, jonka jälkeen siihen vaan kyllästyy ja retkottaa siinä miten sattuu :)

Pohja ja tunkkauspisteet on melko hyvässä kunnossa. Lokarit on joskus vaihdettu tarvike-mallisiin, ne on jo ihan umpiruosteessa. Tein sen valitettavan mokan että otin kromilistat lokareista pois ennenkuin ne oikeastaan olivat ruostuneetkaan :/

Pelkääjän ovi on joskus vaihdettu valmiiksi ruosteiseen ja väärän väriseen, lyöty noin sentti pakkelia ruosteen päälle ja maalattu miten sattuu. Kuskin ovi alkaa myös olla menetetty.

Molemmat helmat on takaovien alanurkista aivan puhki, siis siellä on ruostetta, ötököitä ja multaa... en alustavissa tutkimuksissa metallia löytänyt.

Kuskin puolella on takana melkein nyrkin kokoinen reikä, joka on paikattu Sikaflex -jääskraballa ja pakkelilla...

Näitä on lisää jos tarvitaan :D

Lähetetty: 14.7.2013 23:03
Kirjoittaja Magge--
Kyllä mää ainaki blacksliden farmarin linttastatusta puollan ku oon itekki jonku kerran sitä kevitsan parkkipaikalla silimäilly.. :D

Lähetetty: 14.7.2013 23:12
Kirjoittaja blackslide
Lisättäköön vielä edelliseen selvennykseen linttaklubin momentteihin soveltuvuus-selvitys jotta artiklan 1 momentti 3 täyttyy pilkulleen: :amis_selittaa:

"Alijaoksen skooppi ei ole lasikuitua tai alumiinia, korkeintaan pakkelia."
-Pakkelia tässä piisaa

"Alijaosto linttaanpoljetuille rumille ja ruosteisille tähtikeuloille joissa narinahelat tekee juuri sitä mitä nimi antaa ymmärtää ja jotka kuluttavat, mutteivat kulje."
-Narinahelat valitettavasti lakkasivat narisemasta?!
(olisiko tasonsäädön räjähtäminen syynä tähän hetkelliseen ilmiöön?)
-Kuluttaahan tuo 300D mutta kuski kiihtyy nopeammin kuin auto :twisted:

"Tässä kiteytyy peruskäyttömersun olemus, ainakin sille omistajaryhmälle jonka tahtotilana on käyttää mersuaan mahdollisimman varmaan siirtymiseen paikasta toiseen, ja statusarvo lähinnä hymyilyttää."
-Varmasti kulkee, vaikka ilman sähköä, onhan se mersu... vielä diisseli.
-Mikä se status on? Jotain syötävää?

"Autoa pestään jos on pakko, mutta lähinnä käytännön pakosta. Kiillon syvyys ei välttämättä ole se parametri jota haetaan, tosin joskus häikäisylle ei vaan mahda mitään" :nocando:
-Siis pitäisikö auto kastella? Nuo pohjamaalithan imee kaiken veden itseensä!

"...niin esitetty nimierkin laillisessa omistuksessa, tahi muuten pysyväiskäytössä oleva ajoneuvo on kaikkien allalueteltujen definitiivisten kriteerien mukainen, ja tulisi täyttää myös jokin kvantitatiivisen kriteerin." :ope:

*Ajettu todistettavasti tai hyvin spekuloitavasti vähintään 485074386.615 m, tai vähemmällä kilometrimäärällä tavanomaista rajumpi käyttö ja siten kuluneisuusaste on todistettavissa.
-Mittarilukemaa on vaikea todistaa, ruuvattu kai tuota on jo saksassa

*Omaa visuaalisesti normaalivalaistusolosuhteissa havainnoiden korroosiota näkyvissä osin, tai jälkiä ruostuneen kohdan korjauksesta tahi mieluummin peittely-yrityksistä
-Korroosiota meinasin korjata, mutta nyt ajattelen peitteleväni nuo hammeritella, kun ei tuota poiskaan saa :D

*On savuttanut tai kuluvan vuoden aikana savuttaa 20 vuoden iän :pappa:
-On tuo jo sen ikäinen

*Myös muut selvät käytön jäljet lasketaan eduksi.
-Menee jo nyt niin pitkäksi hakemus, ettei näitä edes viitsi alkaa luettelemaan :)

*Samoin kuin jos ajoneuvo toimii lapsiperheen, suurten koirien, tai muuten ajattelumaailmaltaan infanttien (vrt lievän alkoholimyrkytyksen oireisto :pidu: ) kuljetusvälineenä, tahi sitä käytetään avolouhos- eli rakennustyömaa-ajoneuvona.
-Auto on rekisteröity pakettiautoksi ja yhdet kumit on jo puhkottu kaivoksella ajellessa. Yleensä kyydissä yksi lapsi/infanttiili (eli minä), välillä myös poika... kai se on jo lapsiperhe.

*Öljy-, ja muut nestevuodot sekä savuttaminen laskettakoon myös eduiksi, joskin siten että varsinaisia ympäristövahinkoja ei synny tavanomaista autoilua enempää. :acavallo:
-Öljyä tulee venakopan tiivisteen, kansipahvin ja eritoten syöttöpumpun juuresta.
-Savutusta ei vielä ilmene, se korjaantunee kunhan saan ruuvattua syötöt kohdilleen :D

*Innovatiiviset ja itsetehdyt osat ja rakenteet, alkuperäisestä tehdasvalmisteesta poikkeamat :eec:
-Näitä tulee kokoajan lisää, eihän tuohon muuten saa leimaa :amis_selittaa: :twisted:

Lähetetty: 15.7.2013 17:48
Kirjoittaja pupetti
Kuten jo totesin:
Mun puolesta lintta tsatusken saanu mersu
:D Tuossa kuitennii näkee sokea tyhjällä reijällä ku kattoo että päällepäin on kaunis, mutta mitäs sieltä alta paljastuukaan :?: :?: Mersun karvakäsitekijä sen tietää, vaan luuleeko kukaan että sen kertoo onko alapuolelle jättäny muuta kun vahingossa haalareiden taskuun unehtunutta kotimaata, jonka sitte lätkiny määrättyihin paikkoihin ku ei oo pelliä ollu karvaisenkäden ulottuvilla.

Pakkeli tässä(kin) tapauksessa toimii vain ja ainoastaan sitovana tekijänä värille, alustamassalle sekä vahalle, milläs ne muuten kasassa pysyis :?: :?:

Velihopean käyntiä mersun alla voi luultavimmin ihailla juurikin sen narisevan tai nalkuttavan nivelpuslan tienoilla, sen tietää siitä jos ja kun sieltä löytyy hämäkinseittimäisiä lankoja, jos näitä kauniita rihmastoja ei sieltä löydy nii silloin niissä on ollut jo pidemmän aikaa menneen kevään huollon aihe...joka on ohitettu kuittaamalla se vanhaan elannon kuittivihkoon ja todettu homman olevan vaikka bueno, vaikka se itseasiassa olisi ollut ehkäpä tauno...tai niilo, kummatkin jo eläkkeellä olevia huoltojen todellisia osaajia, myös sähköpuolella.

Mitäpä sitä turhaan kuitenkaan sitä alustaa...lopustaa tai kapustaa tutkimaan, eikös se riitä että käyttötarkoitukseen sopiva on maallisen tomupussin moottoroitu väline, eli LINTTA :!:

Huoleti...tai huolella voit svartsjö tilailla tarravastaavalta LINTTA tarroja riittävästi, vapaasti saa valita minkä :D

Lähetetty: 18.7.2013 8:21
Kirjoittaja JaniH
Hahaa, ostimpa vanhana klupilaisena pitkästä aikaa uuen Lintan:

Konehuoneesta kuvaa:
Kuva

Yksi esimerkki hienoista ruostekorjauksista (näitä on ympäri autoa, kuva valitettavasti vasta tästä yhdestä):
Kuva

Lähetetty: 26.7.2013 13:37
Kirjoittaja blackslide
Itse tuoreena jäsenenä lienen jäävi, mutta pitää kai noin hienolla pannulla varustettua 123:sta puoltaa.

Tuo "Ammattimiehen Spraymaali" kertoo jo paljon auton nykyisestä huolenpidosta. Onhan noissa jo yleensä "viuhka" -suutin. Ja peitellähän se ruoste kannattaa noinkin komeassa pirssissä.

Lisää kuvia repsottavasta kaunottaresta odotellaan innolla :)

Lähetetty: 26.7.2013 14:08
Kirjoittaja dealer
Konehuoneen kuvasta päättelisin että nesteet ei pysy sisällä ja on pelkkää (ruosteista) vettä syylärissä :shock: oli miten oli niin Lintta näyttää olevan 8)

Lähetetty: 26.7.2013 16:14
Kirjoittaja potox
syylärin korkkikin on puolivälissä :shock:

taitaa vähän keräillä painetta järjestelmään :? ?

Lähetetty: 26.7.2013 20:29
Kirjoittaja pupetti
Jäsenyys myönnetty, perusteluja ei 123:set tarvii, ne löytyy linttaklubin säännöistä' joissa kerrotaan että vain 123:sille myönnetään jäsenyys ehdoitta.

Pistäppä ny ulkokuresta enempi kuvia...ne on kivoja :D
Ainoastaan satakakskolmosia suositaan epäreilusti.
Ihan ekalla sivulla on säännöt ja ohjeet.

Lähetetty: 27.7.2013 11:00
Kirjoittaja JaniH
^^
Ostettaessa oli kansivikainen ja ilmeisesti pulautellut vesiäkin ulos, sai tosin ajettua Kauvatsalta Euraan ilman lämpö-ongelmia kun korkki oli puolivälissä. Nyt kumminkin toimii ainakin toistaiseksi, kiitos Holts Wonder Weld aineen :) ja jos aine ei pidä kantta tiiviinä niin mukana tuli ehjä moottori...

Korista täytyy räpsiä lisää kuvia jossain vaiheessa, siinä on kyllä niin pakkeloinnin taidonnäytteitä joka puolella että uskottava se on että ammattimies on ollut asialla... En kyllä tiedä että minkä alan ammattilainen on ollut kyseessä...

Lähetetty: 30.8.2013 21:20
Kirjoittaja Savolaene69
Laitetaas tämmösellä -91 vuojen 200d:llä hakemusta...

-Lommoja/naarmuja ympäri autoa
-ajettu 585tkm
-takapuskuri päreinä
-perä vuotanu öljyä
-moottori öljyinen
-takaluukku märäntyny
-etulamppujen alta lahonnut
-polttoaineputkea korjattu laittamalla n. 30cm letku, joka kyllä vuotaa...
-konepellin avaustaakiin laitettu johdonpätkä...
-etuloksussa paljon jälkiä
-romikaaret irvistää, norjankromia alla...
-takaturvayöt VW Polosta

Leimalle tarvittavat korjattavat korjataan, muuten vaan ajetaan...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

EDIT: pari lisäkuvaa:

Etuloksussa ruttua (huomaa lisätty kromilista kylkimuovien päälle ruosteiden peittelemiseksi):
Kuva

Konepellin avaus:
Kuva

Toinen lampunalunen:
Kuva

Kaasuvivustossa joku ihme kuminauhapatentti?:
Kuva

Mittaristo kuvassa peitetty teipillä komiasti tuo palaneen polttimon merkkivalo!
Lisäkuvia voin päivänvalossa ottaa!

Lähetetty: 30.8.2013 22:09
Kirjoittaja miqum_86
Savolaene69 kirjoitti:Laitetaas tämmösellä -91 vuojen 200d:llä hakemusta...
En lähtis puoltaa tällä perustein, olisiko konkreettisempaa reikää ja mätää näyttää?

EDIT: Mulle naristiin, kun ei ollut vilkkua paikallaan, ja siinä yhteydessä mainittiin ettei lintan olemuksesta huolimatta katsastus saa estyä. Ja tässähän tuo estyminen on käynyt.

Lähetetty: 31.8.2013 1:03
Kirjoittaja Savolaene69
Kyllähän tuo vielä parsitaan katsastukseen...
Ahistaa kyllä silti jo :lol: