Otetaas pientä takaumaa kesään 2010
Pyöränlaakeri tuli vaihettua apukuskin puolelle kun se alakoi jurruuttaa
Tässä kohde ennen vastoinkäymisiä:
Kaappi könöttää kenossa katoksessa
Pulttia auki tai poikki
Tässä tapauksessa poikki
Jämät
Jarrusatula pois
Sen verran piti napa kiinni että ulosvetäjälle tuli käyttöä
Olihan tuo laakerijo vaihdon tarpeessa
Skool... Eikun koolit pois
Niin se katkennut pultti, pitihän se nysä saada poise, tässä mutteri hitsauksessa
Ja lähtihän se lopulta, toki tuohon tilanteeseen oli tullut porattua, hehkutettua toholla, hitsattua monta kertaa ilman suojakaasua, käytyä Puuilosta kertakäyttösuojakaasupullo ja viimein hitsattua suojakaasun kanssa niin että sai otetta
Kierre selvisi onneksi jokseenkin intaktina
Uudet laakerikoolit ja tefat vereksillä vaseliineilla asennettuna, apuvälineinä kylmäspray ja käsikosani
Uudet laakerit asennettuna
-------------------------------------------------------------
Sitten akkunankalvotusta, kohteena takaikkunat
Lopputulema
Myös sivuakkunoihin tuli kalvoa
-------------------------------------------------------------
Pakkivalokytkinkin meni särki
Onneksi on vielä jemmassa vanhan hyvän ajan cobacore crystalia, tätä ei ennää saa myydä eikä hallussapittää
Piuhoilla jatkettu liittimet
-------------------------------------------------------------
Laturin hihnapyörä oli loppuunkulunut, vaan vaihdoin koko laturin kun hinta oli kohtuujärkevä
Tässäpä ihtelle muistiin mikkä hihnat sinne pittää olla
-------------------------------------------------------------
Kauhia vakkariobsessio
koitin sepitellä toimivaa kahdesta eri sarjasta
Mittausjärjestely alipainepöntön ohjauksesta
Alipainepöntön magneettiventtiilit
Älyboksin mittailua
Ajotestisetuppi
Piuhoja hipisteltynä
Kartaanimagneettihärdelli v1
Loppujen lopuksi jouduin ostamaan vielä kolmannen, uuden vakkarin ja asentamaan sen, noissa käytetyissä oli alipainepönttöjen kalvot menneet ruvelle. Sitta alako toimia
Uusi vakkari ja uusi alipainepönttö
Uusi älypoksi piuhojen nokassa
...ja asennettuna
UI hakee paikkaansa
Oisko tuossa
No ois
-------------------------------------------------------------
Sivupeilejäkin tuli päivitettyä, ostin Puuilosta perus laajakulmatrukkipeilit ja sovittelin ne tuohon paikalleen, orkkikset oli jo aika elämää nähneet
Vähän piti tehdä kumiletkusta adapteria peilinvarteen
Olen noista tykänny käytössä, ja onhan nuot jo vuopden kestäneetkin tuossa
-------------------------------------------------------------
Suuri suutinremontti
Tästä kais se alako
Tuommosen avaimen hommasin suutinputkia varten
Putket irti
Suuttimet pois
Tuommosia suuttimia sieltä löyty
Rungot kävi pasilla ja niihin tuli uudet Bosiot
Uudet tiivisteet, tietysti
Enttratut suuttimet paikallaan
Siten alkoi härdelleistä hirvein, pumpun ajoitus. Eihän se tietysti mihinkään ole muuttunut, mutta pitihän sitä alakaa silti säätämään. Tässä on tehty tilaa että olisi mitään mahdollisuutta nähhä ajotusmerkkejä kammelta, ylävesiletku sivuun ja öljytikkuakin piti siirtää
Ajoituksen tarkistuksen apuvälineet. Olikos jo puhetta että Kaapissa tämä ajoituksen kahtominen ei ole heleppoa
Moottoriakaan ei nimittäin mahu pyörittämään kammen päästä, apitsi jos nostaisi syylärin kokonaan pois. Pyöritin sitten takarattaalta
Pumpun lohkonpuoleinen mutteri aukeaa tämmöisellä jatkovarsisysteemillä
Pumpun ajoitusmerkki
Ajotuksen jälkeen loppuhilut kasaan ja kone käyntiin, kyllä se alkoi tasasemmin käymään
-------------------------------------------------------------
Lämmönsäätöpanelista puuttui ylin vipu, oli turkanen katkennut
Tein reikälistasta siihen uuden loppupätkän
Maalatakin se piti
Ja tommonen siitä tuli, ei ihan orggiksen näköinen mutta toimiva
Tosin tämän jälkeen laitoin tuohon päälle vielä pätkän kutistesukkaa, tuli vielä hienompi
-------------------------------------------------------------