Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
No nyt alakaa tärpätä
Astinlautahan se, mallia irroitettava että voi tarvittaessa vetää kärriäkin
Mittailin tuossa Saabin penkkien kiskoja, nehän käy lipo suoraan orggispenkkien tilalle Mutta tankin tiputtaminen ja tilkitseminen on prioriteeteissa korkeammalla, oisko jo nousevalla viikolla
Astinlautahan se, mallia irroitettava että voi tarvittaessa vetää kärriäkin
Mittailin tuossa Saabin penkkien kiskoja, nehän käy lipo suoraan orggispenkkien tilalle Mutta tankin tiputtaminen ja tilkitseminen on prioriteeteissa korkeammalla, oisko jo nousevalla viikolla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Niin, no osa homman hauskuutta on koittaa keksiä tapoja päästä mahdollisimman halvalla, vaikkei se kyllä aina onnistu Melkein voisi jo tehä sopparin Puuilon kanssa että osa palkasta menisi suoraan sinne tilille Ja mittään järkeähän tämmösessä Kaappiharrastelussa ei ole mutta eipähän järki ja harrastus monasti mahukkaan samaan lauseeseen
Oikeastaan yksi mitä tuossa jo suunnittelin oli tankin koon kasvattaminen, jos olisi hitsannut kaksi tankkia peräkkäin tuonne helmakoteloon, mutta se torppasi siihen että olisi joutunut siirtämään korin kantavia palkkirakenteita
Ainiin, helatorjantaina mittariin pyörähti 400 000 km Sehän meinaa että minä olen pörrännyt Kaapilla jo päälle 40 000 km Melekonen matka jos yhellle istumalle aattelee Tosin eihän se ole vasta kuin yhden kerran maapallon ympäri Niin ja tuo 400 000 km on kuun etäisyys maasta, itseasiassa vähän ylitsekin
Sillon kun Ruskon Tepskalla on 0.001 c/l halvempaa löpöä kuin missään muualla seutukunnalla niin sitä sitten kanssa vejetään putkea myöden täyteen, selvää säästöä joka pisaraJuMu S kirjoitti:Olikos nuukapihin auto jollain muulla lainassa vai miten on täyteen asti tullut laskettua?
Oikeastaan yksi mitä tuossa jo suunnittelin oli tankin koon kasvattaminen, jos olisi hitsannut kaksi tankkia peräkkäin tuonne helmakoteloon, mutta se torppasi siihen että olisi joutunut siirtämään korin kantavia palkkirakenteita
Ainiin, helatorjantaina mittariin pyörähti 400 000 km Sehän meinaa että minä olen pörrännyt Kaapilla jo päälle 40 000 km Melekonen matka jos yhellle istumalle aattelee Tosin eihän se ole vasta kuin yhden kerran maapallon ympäri Niin ja tuo 400 000 km on kuun etäisyys maasta, itseasiassa vähän ylitsekin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
jaahas,samanlaiset suunnittelmat on täälläkin ollut tuon tankin kanssa kuin mullakin mutta ite meinasin siirtää varapyörän alta pois takaseinää vasten ja laittaa sen paikalle sitten ylimääräisen tankin no näitä on hyvä suunnitella vaikkei välttämättä koskaan tulekaan tehtyä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Viimein vaihtelin Eerolta ostettuja renkaita alle Tosin nuukapihi kun olen niin enhän minä raaski noita isokehäisiä lisävälityspyöriä kuluttaa eturattaina, siihen kelpaa satakasiviitosetkin
Kuskinpuolen takapyörän parin pultinreijän kierre on vähän sitkaansutjakka, joten tekaisin yhdestä ylimääräisestä pyöränpultista kierteen siistimistapin
Kyllä nuot Eeron renkaat on hurjan isot halaksijaltaan, muistuttaa lähes jotain maastorengasta Tässäpä kuvia suomi-custom rengastuksella kun edessä on 185R14 ja takana 215R14
Kuskinpuolen takapyörän parin pultinreijän kierre on vähän sitkaansutjakka, joten tekaisin yhdestä ylimääräisestä pyöränpultista kierteen siistimistapin
Kyllä nuot Eeron renkaat on hurjan isot halaksijaltaan, muistuttaa lähes jotain maastorengasta Tässäpä kuvia suomi-custom rengastuksella kun edessä on 185R14 ja takana 215R14
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tälle aamua sitten vihdoin kävin Kaapin tankin kimppuun. Laskeskelin löpöt hallitusti sankoihin, jote talli näyttää nyt Nilsiän Öljysheikin tuotantotilalta
Tankin mukana tuli alas ainakin viisi kiloa isänmaata, suoranaista öljysoraa :p
Kanniskelin tankin tallin taakse ja ruiskuttelin super 10 liuoksen pintaan muhimaan. Sitten rullailin painepesurin hoodeille ja päräytin pesaista heikat pois tankin ulukopinnoilta.
Vaikuttaisi että vuodon syynä on ollut tankin ilmanottoletkun rikkimuhiminen, itse tankki näyttää kuitenkin ehjältä, samoin kuin tankkimittarin lätkä tiivisteineen, ainakin päällepäin. Huohottimen lähtö pitää kanssa tarkistaa, näyttää vähän epäilyttävältä.
Yksi mitä tuossa mietiskelin niin kun tuossa on terävävekkinen lommo sisäänpäin alapuolella etupäässä, lie joskus saanut töksyä, niin mitenhän sen saisi oiottua
Ei mahda tulla ulos vaikka saisi paineilmalla painetta sisään, on sen verran terävän näköinen vekki :/
Tankin mukana tuli alas ainakin viisi kiloa isänmaata, suoranaista öljysoraa :p
Kanniskelin tankin tallin taakse ja ruiskuttelin super 10 liuoksen pintaan muhimaan. Sitten rullailin painepesurin hoodeille ja päräytin pesaista heikat pois tankin ulukopinnoilta.
Vaikuttaisi että vuodon syynä on ollut tankin ilmanottoletkun rikkimuhiminen, itse tankki näyttää kuitenkin ehjältä, samoin kuin tankkimittarin lätkä tiivisteineen, ainakin päällepäin. Huohottimen lähtö pitää kanssa tarkistaa, näyttää vähän epäilyttävältä.
Yksi mitä tuossa mietiskelin niin kun tuossa on terävävekkinen lommo sisäänpäin alapuolella etupäässä, lie joskus saanut töksyä, niin mitenhän sen saisi oiottua
Ei mahda tulla ulos vaikka saisi paineilmalla painetta sisään, on sen verran terävän näköinen vekki :/
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jos olisi se raato tuossa vieressä niin heti kahtosin että kummassa on parempi tankki Vaan kos soo kaakana
Semmosta tuossa tuumailin että jos sinne saisi soppelin paineen sisään ja sitten vasaroisi sitä vekkiä ulkoa sisäänpäin niin alkaisikohan tuo oieta ympäriltä ulospäin
Sisältäpäin tuota ei varsin millään pääse takomaan
Vaan voi pettymyksen karvautta Puuilosta ei löytynyt 15mm polttolaineletkua huohotinlinjaan, eikä etenkään 55mm letkunpätkää tankkauslinjaan
Tuossa letkulähdöt lähikuvassa
Tankki laskeutuu, meleko sontanen säiliö
Ensimmäisen pesun jäljiltä sieltä paljastui yllättävän ruosteeton polttonestesäiliö
Peseskelin alustaa muutenkin painepesurin kanssa kun Kaappi oli tuossa hollilla
Semmosta tuossa tuumailin että jos sinne saisi soppelin paineen sisään ja sitten vasaroisi sitä vekkiä ulkoa sisäänpäin niin alkaisikohan tuo oieta ympäriltä ulospäin
Sisältäpäin tuota ei varsin millään pääse takomaan
Vaan voi pettymyksen karvautta Puuilosta ei löytynyt 15mm polttolaineletkua huohotinlinjaan, eikä etenkään 55mm letkunpätkää tankkauslinjaan
Tuossa letkulähdöt lähikuvassa
Tankki laskeutuu, meleko sontanen säiliö
Ensimmäisen pesun jäljiltä sieltä paljastui yllättävän ruosteeton polttonestesäiliö
Peseskelin alustaa muutenkin painepesurin kanssa kun Kaappi oli tuossa hollilla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tankki koeponnistuksessa:
Tuossa on tuo lommo
Yrittelin oikaista lommoa pistämällä tankkiin reilusti painetta ja hehkuttamalla lommon vekin reunoja kosanilla, mutta eipä tuo oikein lähtenyt oikeamaan
Eipä siinä sitten mittään, pyyhkäsin teräsharjalla lommokohdan puhtaaksi
Ja kaivelin esiin juotostarvikkeet
Tinasin ruuvin kiinni lommoon
Yritin että tulisiko tuo vetämällä käsipelissään
Vaan eipä tuo alakanut, vaikka pidin vedettäessä tankissa painetta apuina.
Sitten siirrytään järeämpään välineistöön
Hakata poksuttelin tuota, kesti se aikansa aina hakata ennenkuin ruuvi irtosi ja juottelin sen takas, mutta eipä se tuollakaan konstilla lommo noussut poise Eipä siinä, tulihan yritettyä
No ehkä se vähän nousi, mutta on se vielä lommolla
Irroittelin mittarin anturin ja letkulähdön
Putsailin tankin alta pohjaa, mukava juttu oli että ei sieltä mitään pahoja ruostepaikkoja löytynyt
Toki jonkun verran fiksattavaa
Mutta sontaa oli vieläkin kaikissa välimssä ja uurteissa ihan älyttömästi, tunteroisen verran hinkkasin teräsharjan kanssa kaikkia mahdollisia koloja minne harja mahtu, ja minne ei mahtunut niin ammuskelin paineilmapistoolilla. Sitten ruosteiset kohdat fiksailin porakoneeseen kiinnitetyllä teräsharjalla. Koko helman laueelle oli sisäpuolelle vedetty joku ihmeen musta silikoni joka oli sillai irti pellistä että siellä oli kosteus asunut välissä, pääsee senkin nyt laittamaan niin että ei enää niin pahasti olisi ruostumiselle alttiina.
Tuossa on tuo lommo
Yrittelin oikaista lommoa pistämällä tankkiin reilusti painetta ja hehkuttamalla lommon vekin reunoja kosanilla, mutta eipä tuo oikein lähtenyt oikeamaan
Eipä siinä sitten mittään, pyyhkäsin teräsharjalla lommokohdan puhtaaksi
Ja kaivelin esiin juotostarvikkeet
Tinasin ruuvin kiinni lommoon
Yritin että tulisiko tuo vetämällä käsipelissään
Vaan eipä tuo alakanut, vaikka pidin vedettäessä tankissa painetta apuina.
Sitten siirrytään järeämpään välineistöön
Hakata poksuttelin tuota, kesti se aikansa aina hakata ennenkuin ruuvi irtosi ja juottelin sen takas, mutta eipä se tuollakaan konstilla lommo noussut poise Eipä siinä, tulihan yritettyä
No ehkä se vähän nousi, mutta on se vielä lommolla
Irroittelin mittarin anturin ja letkulähdön
Putsailin tankin alta pohjaa, mukava juttu oli että ei sieltä mitään pahoja ruostepaikkoja löytynyt
Toki jonkun verran fiksattavaa
Mutta sontaa oli vieläkin kaikissa välimssä ja uurteissa ihan älyttömästi, tunteroisen verran hinkkasin teräsharjan kanssa kaikkia mahdollisia koloja minne harja mahtu, ja minne ei mahtunut niin ammuskelin paineilmapistoolilla. Sitten ruosteiset kohdat fiksailin porakoneeseen kiinnitetyllä teräsharjalla. Koko helman laueelle oli sisäpuolelle vedetty joku ihmeen musta silikoni joka oli sillai irti pellistä että siellä oli kosteus asunut välissä, pääsee senkin nyt laittamaan niin että ei enää niin pahasti olisi ruostumiselle alttiina.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Isot on juu, suorastaan valtavat,mutta seuraavaksi sitten sellaiset allterrainit jotkut 31" tai jopa isommat,siinä kuva 215R14 vs 185R14 ,, 185nen on viellä ilman akselipainoa ja korkeammalla mäessä..jovihava kirjoitti:Viimein vaihtelin Eerolta ostettuja renkaita alle Tosin nuukapihi kun olen niin enhän minä raaski noita isokehäisiä lisävälityspyöriä kuluttaa eturattaina, siihen kelpaa satakasiviitosetkin
Kyllä nuot Eeron renkaat on hurjan isot halaksijaltaan, muistuttaa lähes jotain maastorengasta Tässäpä kuvia suomi-custom rengastuksella kun edessä on 185R14 ja takana 215R14
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Tästä ei sitten kuvia tullutkaan, tankkiremontin aloituksen jälkeen sateli pari päivää putkeen vettä, eikä silloin maali kuivu, joten sitten viimeisenä päivänä ennen reissuunlähtöä kun oli aurinkoista niin piti tehhä ihan vakavissaa hommia että sai kulkineen kasaan ennen suunniteltua lähtöä
Kuitennii viksailin ja maalasin paikat pohjan alta ja asentelin tankin paikalleen uusilla letkuilla varustettuna ja lopputulema oli että nyt kärsii taas laskea tankin putkea myöden täyteen, ei tipu eikä lirise
Reissussa ollen tuli taas vakkariongelmaa, alkoi oirehtia siten että kun kehotti nopeuden tiputuksen jälkeen vakkaria ottamaan vauhdin takas niin se lirkutteli kaasua ylös-alas, mutta ei kerinyt lisää vauhtia. Mutta jos lukitsi vauhdin johonkin niin kyllä se siinä sen piti
Kotia päästyä tutkailin tsydeemiä ja vian aiheuttajaksi paljastui mikäs muukaan kun taas se nopeustunnistin
Tällä kertaa magneetit olivat siirtyneet niin että ne eivät olleet kehällä 180 asteen päässä toisistaan, vaan siten että toinen väli oli noin 90 astetta ja toinen 240 astetta.
Järkeilin että tämä varmaan aiheuttaa sen että kun pulssit tulevat epätahtiin niin välillä vakkari luulee että nyt on vauhti valtaantunut yli, ja sitten kun taas on pitkä väli niin vakkari aattelee että nyt sitten on vauhti tippunut.
Testatakseni teoriaani vaihdoin konfiguraatiota siten että otin toisen magneetin pois niin että kehälle jäi vain yksi magneetti, tällöin pulssien etäisyys ei voi vaihdella Ja taas pelasi vakkari niin kuin pitääkin
Kuitennii viksailin ja maalasin paikat pohjan alta ja asentelin tankin paikalleen uusilla letkuilla varustettuna ja lopputulema oli että nyt kärsii taas laskea tankin putkea myöden täyteen, ei tipu eikä lirise
Reissussa ollen tuli taas vakkariongelmaa, alkoi oirehtia siten että kun kehotti nopeuden tiputuksen jälkeen vakkaria ottamaan vauhdin takas niin se lirkutteli kaasua ylös-alas, mutta ei kerinyt lisää vauhtia. Mutta jos lukitsi vauhdin johonkin niin kyllä se siinä sen piti
Kotia päästyä tutkailin tsydeemiä ja vian aiheuttajaksi paljastui mikäs muukaan kun taas se nopeustunnistin
Tällä kertaa magneetit olivat siirtyneet niin että ne eivät olleet kehällä 180 asteen päässä toisistaan, vaan siten että toinen väli oli noin 90 astetta ja toinen 240 astetta.
Järkeilin että tämä varmaan aiheuttaa sen että kun pulssit tulevat epätahtiin niin välillä vakkari luulee että nyt on vauhti valtaantunut yli, ja sitten kun taas on pitkä väli niin vakkari aattelee että nyt sitten on vauhti tippunut.
Testatakseni teoriaani vaihdoin konfiguraatiota siten että otin toisen magneetin pois niin että kehälle jäi vain yksi magneetti, tällöin pulssien etäisyys ei voi vaihdella Ja taas pelasi vakkari niin kuin pitääkin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Miepä se oon teheny senki. Oli tosin rätkän tankki.jovihava kirjoitti: Sisältäpäin tuota ei varsin millään pääse takomaan
Pelitin on nimeltään kimmahdusvasara. Laitetaan tankin reiästä sisään joku sopeliaan mallinen n. 14-15mm rautakoukku, jossa vaikkapa vetonivelen kuula päähän hitsattuna. Toinen pää jykevään ruustukkiin kiinni ja sitte mäikitään sen koukun varteen lekalla kun pallo on asemoituna lommon taakse.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Minullahan se 400tkm pyöri mittariin. Puhelimessa kuvakin kunhan saisi siirrettyä konneelle.
Jovi ottaa kunnian itelleen perkale.
Jovi ottaa kunnian itelleen perkale.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Otikko kuvan Mahtavaa Lähetä vaikka mulle jollain opilla niin laitan näkyviin, oisin tosiaan ihte kuvannut mutta kun en ollut paikalla todistamassa
Tässä todistajien läsnäollessa korjaan tämän huutavan vääryyden ja ilmoitan että 400 000 km ajoi täyteen Matti
Eipä silti, tuon jälkeen on jo pari tonnia tullut lissää
Tässä todistajien läsnäollessa korjaan tämän huutavan vääryyden ja ilmoitan että 400 000 km ajoi täyteen Matti
Eipä silti, tuon jälkeen on jo pari tonnia tullut lissää
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Joensuun keikalla alkanut löpövuoto oli tänään tutkimusten kohteena, en viihtinyt alkaa reviirimerkkaushabittia karsimaan ennenkuin sain rouvan 200D:n leimattua, ei kannata pitää kaikkia pihan kulkuvälineitä yhtä aikaa levällään
Märkää löytyi viitospytyn suuttimen juuresta, joskaan vuoto ei ollut niin dramaattinen kuin se reviirimerkkien puolesta vaikutti, vaan liekkö niin että se ajossa kasasi löpöä jonnekin pohjakaukalon sisään ja sitten parkissa hulautti sen pihalle
No kun muutakaan vuotopaikkaa ei näkynyt niin vaihoin tuohon MB Originalteile-mallin letkua ja uuden tulpan toiseen nippaan
Loppujen lopuksi vikapaikka oli kuitenkin se tuluppa
Kylläpä kait tuo tuolla asettui, pitänee seurailla
Samalla revohkalla viksasin vielä vakkarin vaijerin kiinnitystä paremmin optimoiduksi, vetää kaasua paremmassa kulmassa
Märkää löytyi viitospytyn suuttimen juuresta, joskaan vuoto ei ollut niin dramaattinen kuin se reviirimerkkien puolesta vaikutti, vaan liekkö niin että se ajossa kasasi löpöä jonnekin pohjakaukalon sisään ja sitten parkissa hulautti sen pihalle
No kun muutakaan vuotopaikkaa ei näkynyt niin vaihoin tuohon MB Originalteile-mallin letkua ja uuden tulpan toiseen nippaan
Loppujen lopuksi vikapaikka oli kuitenkin se tuluppa
Kylläpä kait tuo tuolla asettui, pitänee seurailla
Samalla revohkalla viksasin vielä vakkarin vaijerin kiinnitystä paremmin optimoiduksi, vetää kaasua paremmassa kulmassa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Otetaas pientä takaumaa kesään 2010
Pyöränlaakeri tuli vaihettua apukuskin puolelle kun se alakoi jurruuttaa
Tässä kohde ennen vastoinkäymisiä:
Kaappi könöttää kenossa katoksessa
Pulttia auki tai poikki
Tässä tapauksessa poikki
Jämät
Jarrusatula pois
Sen verran piti napa kiinni että ulosvetäjälle tuli käyttöä
Olihan tuo laakerijo vaihdon tarpeessa
Skool... Eikun koolit pois
Niin se katkennut pultti, pitihän se nysä saada poise, tässä mutteri hitsauksessa
Ja lähtihän se lopulta, toki tuohon tilanteeseen oli tullut porattua, hehkutettua toholla, hitsattua monta kertaa ilman suojakaasua, käytyä Puuilosta kertakäyttösuojakaasupullo ja viimein hitsattua suojakaasun kanssa niin että sai otetta
Kierre selvisi onneksi jokseenkin intaktina
Uudet laakerikoolit ja tefat vereksillä vaseliineilla asennettuna, apuvälineinä kylmäspray ja käsikosani
Uudet laakerit asennettuna
-------------------------------------------------------------
Sitten akkunankalvotusta, kohteena takaikkunat
Lopputulema
Myös sivuakkunoihin tuli kalvoa
-------------------------------------------------------------
Pakkivalokytkinkin meni särki
Onneksi on vielä jemmassa vanhan hyvän ajan cobacore crystalia, tätä ei ennää saa myydä eikä hallussapittää
Piuhoilla jatkettu liittimet
-------------------------------------------------------------
Laturin hihnapyörä oli loppuunkulunut, vaan vaihdoin koko laturin kun hinta oli kohtuujärkevä
Tässäpä ihtelle muistiin mikkä hihnat sinne pittää olla
-------------------------------------------------------------
Kauhia vakkariobsessio
koitin sepitellä toimivaa kahdesta eri sarjasta
Mittausjärjestely alipainepöntön ohjauksesta
Alipainepöntön magneettiventtiilit
Älyboksin mittailua
Ajotestisetuppi
Piuhoja hipisteltynä
Kartaanimagneettihärdelli v1
Loppujen lopuksi jouduin ostamaan vielä kolmannen, uuden vakkarin ja asentamaan sen, noissa käytetyissä oli alipainepönttöjen kalvot menneet ruvelle. Sitta alako toimia
Uusi vakkari ja uusi alipainepönttö
Uusi älypoksi piuhojen nokassa
...ja asennettuna
UI hakee paikkaansa
Oisko tuossa
No ois
-------------------------------------------------------------
Sivupeilejäkin tuli päivitettyä, ostin Puuilosta perus laajakulmatrukkipeilit ja sovittelin ne tuohon paikalleen, orkkikset oli jo aika elämää nähneet
Vähän piti tehdä kumiletkusta adapteria peilinvarteen
Olen noista tykänny käytössä, ja onhan nuot jo vuopden kestäneetkin tuossa
-------------------------------------------------------------
Suuri suutinremontti
Tästä kais se alako
Tuommosen avaimen hommasin suutinputkia varten
Putket irti
Suuttimet pois
Tuommosia suuttimia sieltä löyty
Rungot kävi pasilla ja niihin tuli uudet Bosiot
Uudet tiivisteet, tietysti
Enttratut suuttimet paikallaan
Siten alkoi härdelleistä hirvein, pumpun ajoitus. Eihän se tietysti mihinkään ole muuttunut, mutta pitihän sitä alakaa silti säätämään. Tässä on tehty tilaa että olisi mitään mahdollisuutta nähhä ajotusmerkkejä kammelta, ylävesiletku sivuun ja öljytikkuakin piti siirtää
Ajoituksen tarkistuksen apuvälineet. Olikos jo puhetta että Kaapissa tämä ajoituksen kahtominen ei ole heleppoa
Moottoriakaan ei nimittäin mahu pyörittämään kammen päästä, apitsi jos nostaisi syylärin kokonaan pois. Pyöritin sitten takarattaalta
Pumpun lohkonpuoleinen mutteri aukeaa tämmöisellä jatkovarsisysteemillä
Pumpun ajoitusmerkki
Ajotuksen jälkeen loppuhilut kasaan ja kone käyntiin, kyllä se alkoi tasasemmin käymään
-------------------------------------------------------------
Lämmönsäätöpanelista puuttui ylin vipu, oli turkanen katkennut
Tein reikälistasta siihen uuden loppupätkän
Maalatakin se piti
Ja tommonen siitä tuli, ei ihan orggiksen näköinen mutta toimiva
Tosin tämän jälkeen laitoin tuohon päälle vielä pätkän kutistesukkaa, tuli vielä hienompi
-------------------------------------------------------------
Pyöränlaakeri tuli vaihettua apukuskin puolelle kun se alakoi jurruuttaa
Tässä kohde ennen vastoinkäymisiä:
Kaappi könöttää kenossa katoksessa
Pulttia auki tai poikki
Tässä tapauksessa poikki
Jämät
Jarrusatula pois
Sen verran piti napa kiinni että ulosvetäjälle tuli käyttöä
Olihan tuo laakerijo vaihdon tarpeessa
Skool... Eikun koolit pois
Niin se katkennut pultti, pitihän se nysä saada poise, tässä mutteri hitsauksessa
Ja lähtihän se lopulta, toki tuohon tilanteeseen oli tullut porattua, hehkutettua toholla, hitsattua monta kertaa ilman suojakaasua, käytyä Puuilosta kertakäyttösuojakaasupullo ja viimein hitsattua suojakaasun kanssa niin että sai otetta
Kierre selvisi onneksi jokseenkin intaktina
Uudet laakerikoolit ja tefat vereksillä vaseliineilla asennettuna, apuvälineinä kylmäspray ja käsikosani
Uudet laakerit asennettuna
-------------------------------------------------------------
Sitten akkunankalvotusta, kohteena takaikkunat
Lopputulema
Myös sivuakkunoihin tuli kalvoa
-------------------------------------------------------------
Pakkivalokytkinkin meni särki
Onneksi on vielä jemmassa vanhan hyvän ajan cobacore crystalia, tätä ei ennää saa myydä eikä hallussapittää
Piuhoilla jatkettu liittimet
-------------------------------------------------------------
Laturin hihnapyörä oli loppuunkulunut, vaan vaihdoin koko laturin kun hinta oli kohtuujärkevä
Tässäpä ihtelle muistiin mikkä hihnat sinne pittää olla
-------------------------------------------------------------
Kauhia vakkariobsessio
koitin sepitellä toimivaa kahdesta eri sarjasta
Mittausjärjestely alipainepöntön ohjauksesta
Alipainepöntön magneettiventtiilit
Älyboksin mittailua
Ajotestisetuppi
Piuhoja hipisteltynä
Kartaanimagneettihärdelli v1
Loppujen lopuksi jouduin ostamaan vielä kolmannen, uuden vakkarin ja asentamaan sen, noissa käytetyissä oli alipainepönttöjen kalvot menneet ruvelle. Sitta alako toimia
Uusi vakkari ja uusi alipainepönttö
Uusi älypoksi piuhojen nokassa
...ja asennettuna
UI hakee paikkaansa
Oisko tuossa
No ois
-------------------------------------------------------------
Sivupeilejäkin tuli päivitettyä, ostin Puuilosta perus laajakulmatrukkipeilit ja sovittelin ne tuohon paikalleen, orkkikset oli jo aika elämää nähneet
Vähän piti tehdä kumiletkusta adapteria peilinvarteen
Olen noista tykänny käytössä, ja onhan nuot jo vuopden kestäneetkin tuossa
-------------------------------------------------------------
Suuri suutinremontti
Tästä kais se alako
Tuommosen avaimen hommasin suutinputkia varten
Putket irti
Suuttimet pois
Tuommosia suuttimia sieltä löyty
Rungot kävi pasilla ja niihin tuli uudet Bosiot
Uudet tiivisteet, tietysti
Enttratut suuttimet paikallaan
Siten alkoi härdelleistä hirvein, pumpun ajoitus. Eihän se tietysti mihinkään ole muuttunut, mutta pitihän sitä alakaa silti säätämään. Tässä on tehty tilaa että olisi mitään mahdollisuutta nähhä ajotusmerkkejä kammelta, ylävesiletku sivuun ja öljytikkuakin piti siirtää
Ajoituksen tarkistuksen apuvälineet. Olikos jo puhetta että Kaapissa tämä ajoituksen kahtominen ei ole heleppoa
Moottoriakaan ei nimittäin mahu pyörittämään kammen päästä, apitsi jos nostaisi syylärin kokonaan pois. Pyöritin sitten takarattaalta
Pumpun lohkonpuoleinen mutteri aukeaa tämmöisellä jatkovarsisysteemillä
Pumpun ajoitusmerkki
Ajotuksen jälkeen loppuhilut kasaan ja kone käyntiin, kyllä se alkoi tasasemmin käymään
-------------------------------------------------------------
Lämmönsäätöpanelista puuttui ylin vipu, oli turkanen katkennut
Tein reikälistasta siihen uuden loppupätkän
Maalatakin se piti
Ja tommonen siitä tuli, ei ihan orggiksen näköinen mutta toimiva
Tosin tämän jälkeen laitoin tuohon päälle vielä pätkän kutistesukkaa, tuli vielä hienompi
-------------------------------------------------------------
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje