Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Arvaukset ovat olleet ansiokkaita :lol: Mutta pielessä kaikki tyynni :P

Viiden pisteen vihje: Kyseinen osa tulee asennettavaksi kuvassa näkyvälle alueelle Kaapissa :idea:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Tee se itse pyöränkuletusteline tai kukkalauta peräkoukkuu :shock:
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

astinlautaako se värkkäilee tuohon koukkuun :? :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No nyt alakaa tärpätä :D

Kuva

Astinlautahan se, mallia irroitettava että voi tarvittaessa vetää kärriäkin 8)

Mittailin tuossa Saabin penkkien kiskoja, nehän käy lipo suoraan orggispenkkien tilalle :happy: Mutta tankin tiputtaminen ja tilkitseminen on prioriteeteissa korkeammalla, oisko jo nousevalla viikolla :whistle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

tuohan on ihan kätevä :D mikäs siinä tankissa on että vaatii tilkitsemistä?
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei kais siinä muuta kun että vuotaa kun tankkaa täyteen :? Veikkaus olisi että se päällä olevan lähtöjen ja mittarin luukun tiivistys on pettänyt, vai olisiko tuo voinut ruostua puhki :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Olikos nuukapihin auto jollain muulla lainassa vai miten on täyteen asti tullut laskettua? :huh:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

mä olen puottamassa tuosta purkuraadosta lähiaikoina tankkia alas niin voin vilkaista oisko siinä sellainen pitävämpi osanen sun kaappiin :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

On se melkonen pioneeri tuo Jovi. Tainnut puuilon kassa lihota mukavasti harrastusten lomassa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Niin, no osa homman hauskuutta on koittaa keksiä tapoja päästä mahdollisimman halvalla, vaikkei se kyllä aina onnistu :oops: Melkein voisi jo tehä sopparin Puuilon kanssa että osa palkasta menisi suoraan sinne tilille :lol: Ja mittään järkeähän tämmösessä Kaappiharrastelussa ei ole mutta eipähän järki ja harrastus monasti mahukkaan samaan lauseeseen :P
JuMu S kirjoitti:Olikos nuukapihin auto jollain muulla lainassa vai miten on täyteen asti tullut laskettua? :huh:
Sillon kun Ruskon Tepskalla on 0.001 c/l halvempaa löpöä kuin missään muualla seutukunnalla niin sitä sitten kanssa vejetään putkea myöden täyteen, selvää säästöä joka pisara :amis_selittaa:

Oikeastaan yksi mitä tuossa jo suunnittelin oli tankin koon kasvattaminen, jos olisi hitsannut kaksi tankkia peräkkäin tuonne helmakoteloon, mutta se torppasi siihen että olisi joutunut siirtämään korin kantavia palkkirakenteita :lippu:

Ainiin, helatorjantaina mittariin pyörähti 400 000 km :pumppu: Sehän meinaa että minä olen pörrännyt Kaapilla jo päälle 40 000 km :shock: Melekonen matka jos yhellle istumalle aattelee :P Tosin eihän se ole vasta kuin yhden kerran maapallon ympäri :idea: Niin ja tuo 400 000 km on kuun etäisyys maasta, itseasiassa vähän ylitsekin :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

jaahas,samanlaiset suunnittelmat on täälläkin ollut tuon tankin kanssa kuin mullakin mutta ite meinasin siirtää varapyörän alta pois takaseinää vasten ja laittaa sen paikalle sitten ylimääräisen tankin :lol: no näitä on hyvä suunnitella vaikkei välttämättä koskaan tulekaan tehtyä :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Viimein vaihtelin Eerolta ostettuja renkaita alle 8) Tosin nuukapihi kun olen niin enhän minä raaski noita isokehäisiä lisävälityspyöriä kuluttaa eturattaina, siihen kelpaa satakasiviitosetkin :idea:

Kuskinpuolen takapyörän parin pultinreijän kierre on vähän sitkaansutjakka, joten tekaisin yhdestä ylimääräisestä pyöränpultista kierteen siistimistapin :ritsa:
Kuva

Kyllä nuot Eeron renkaat on hurjan isot halaksijaltaan, muistuttaa lähes jotain maastorengasta :P Tässäpä kuvia suomi-custom rengastuksella kun edessä on 185R14 ja takana 215R14 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Missä kuvat, just ku päästiin asiaan niin loppuivat kesken :shock:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Että loppu kesken :?: No pistetään lissää :idea:

Toteutin tuossa Kaappituunauksessa uutta tyylisuuntaa, mallia IndoorGarden elikkäs kasvihuoneilmiö 8)

Kuva

Kuva

Eikä tartte wunderbaumia :happy:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Hippipaku, ruohoa täynnä :shock:

Ei kun ajattelin että viimeisestä kuvasta lähtee offroad lenkki --> :happy:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En tiedä mitä noihin helmoihin on tehty mutta kuvia kun katsoo, niin tuohon kyljen pokkaukseen olisi helppo rajata, ja sen alapuolen maalaisi sitten oikealla valkoisella joko telalla, tai pensselillä. Uskoisin että tulisi sen verran siisti että kuvissa ei ainakaan näkyisi kovin paljon värivirhettä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Siinä on helmassa jotenkin epäonnistunut maalipinta, se on niin karhea että pöly ei lähde siitä edes pesemällä :? Tuo pitäisi hioa ja maalata uusiksi, jotenkin ei vain ole inspiraatio vielä vetänyt siihen suuntaan :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tälle aamua sitten vihdoin kävin Kaapin tankin kimppuun. Laskeskelin löpöt hallitusti sankoihin, jote talli näyttää nyt Nilsiän Öljysheikin tuotantotilalta :lol:

Tankin mukana tuli alas ainakin viisi kiloa isänmaata, suoranaista öljysoraa :p

Kanniskelin tankin tallin taakse ja ruiskuttelin super 10 liuoksen pintaan muhimaan. Sitten rullailin painepesurin hoodeille ja päräytin pesaista heikat pois tankin ulukopinnoilta.

Vaikuttaisi että vuodon syynä on ollut tankin ilmanottoletkun rikkimuhiminen, itse tankki näyttää kuitenkin ehjältä, samoin kuin tankkimittarin lätkä tiivisteineen, ainakin päällepäin. Huohottimen lähtö pitää kanssa tarkistaa, näyttää vähän epäilyttävältä.

Yksi mitä tuossa mietiskelin niin kun tuossa on terävävekkinen lommo sisäänpäin alapuolella etupäässä, lie joskus saanut töksyä, niin mitenhän sen saisi oiottua :?

Ei mahda tulla ulos vaikka saisi paineilmalla painetta sisään, on sen verran terävän näköinen vekki :/
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

joko pudotetaan raadosta tankki alas :lol: ei vaan,taitaa olla aika hankala paikka saada oikaistua varsinkin jos terävä vekki,ei tahda mahtua kopauttamaan sisältä päin ulos :?
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jos olisi se raato tuossa vieressä niin heti kahtosin että kummassa on parempi tankki :idea: Vaan kos soo kaakana :(

Semmosta tuossa tuumailin että jos sinne saisi soppelin paineen sisään ja sitten vasaroisi sitä vekkiä ulkoa sisäänpäin niin alkaisikohan tuo oieta ympäriltä ulospäin :?

Sisältäpäin tuota ei varsin millään pääse takomaan :P

Vaan voi pettymyksen karvautta :!: Puuilosta ei löytynyt 15mm polttolaineletkua huohotinlinjaan, eikä etenkään 55mm letkunpätkää tankkauslinjaan :ei_tajuu:

Tuossa letkulähdöt lähikuvassa
Kuva

Tankki laskeutuu, meleko sontanen säiliö
Kuva

Ensimmäisen pesun jäljiltä sieltä paljastui yllättävän ruosteeton polttonestesäiliö 8)
Kuva

Peseskelin alustaa muutenkin painepesurin kanssa kun Kaappi oli tuossa hollilla :idea:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tankki koeponnistuksessa:
Kuva

Tuossa on tuo lommo
Kuva

Yrittelin oikaista lommoa pistämällä tankkiin reilusti painetta ja hehkuttamalla lommon vekin reunoja kosanilla, mutta eipä tuo oikein lähtenyt oikeamaan :?

Eipä siinä sitten mittään, pyyhkäsin teräsharjalla lommokohdan puhtaaksi
Kuva

Ja kaivelin esiin juotostarvikkeet
Kuva

Tinasin ruuvin kiinni lommoon
Kuva

Yritin että tulisiko tuo vetämällä käsipelissään
Kuva

Vaan eipä tuo alakanut, vaikka pidin vedettäessä tankissa painetta apuina.

Sitten siirrytään järeämpään välineistöön
Kuva

Hakata poksuttelin tuota, kesti se aikansa aina hakata ennenkuin ruuvi irtosi ja juottelin sen takas, mutta eipä se tuollakaan konstilla lommo noussut poise :( Eipä siinä, tulihan yritettyä :wink:

No ehkä se vähän nousi, mutta on se vielä lommolla
Kuva

Irroittelin mittarin anturin ja letkulähdön
Kuva

Putsailin tankin alta pohjaa, mukava juttu oli että ei sieltä mitään pahoja ruostepaikkoja löytynyt 8)
Kuva

Kuva

Kuva

Toki jonkun verran fiksattavaa :klapi:

Mutta sontaa oli vieläkin kaikissa välimssä ja uurteissa ihan älyttömästi, tunteroisen verran hinkkasin teräsharjan kanssa kaikkia mahdollisia koloja minne harja mahtu, ja minne ei mahtunut niin ammuskelin paineilmapistoolilla. Sitten ruosteiset kohdat fiksailin porakoneeseen kiinnitetyllä teräsharjalla. Koko helman laueelle oli sisäpuolelle vedetty joku ihmeen musta silikoni joka oli sillai irti pellistä että siellä oli kosteus asunut välissä, pääsee senkin nyt laittamaan niin että ei enää niin pahasti olisi ruostumiselle alttiina.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jovihava kirjoitti:Viimein vaihtelin Eerolta ostettuja renkaita alle 8) Tosin nuukapihi kun olen niin enhän minä raaski noita isokehäisiä lisävälityspyöriä kuluttaa eturattaina, siihen kelpaa satakasiviitosetkin :idea:

Kyllä nuot Eeron renkaat on hurjan isot halaksijaltaan, muistuttaa lähes jotain maastorengasta :P Tässäpä kuvia suomi-custom rengastuksella kun edessä on 185R14 ja takana 215R14 8)
:roll: Isot on juu, suorastaan valtavat,mutta seuraavaksi sitten sellaiset allterrainit jotkut 31" tai jopa isommat,siinä kuva 215R14 vs 185R14 ,, 185nen on viellä ilman akselipainoa ja korkeammalla mäessä..
Kuva
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tästä ei sitten kuvia tullutkaan, tankkiremontin aloituksen jälkeen sateli pari päivää putkeen vettä, eikä silloin maali kuivu, joten sitten viimeisenä päivänä ennen reissuunlähtöä kun oli aurinkoista niin piti tehhä ihan vakavissaa hommia että sai kulkineen kasaan ennen suunniteltua lähtöä :P

Kuitennii viksailin ja maalasin paikat pohjan alta ja asentelin tankin paikalleen uusilla letkuilla varustettuna ja lopputulema oli että nyt kärsii taas laskea tankin putkea myöden täyteen, ei tipu eikä lirise 8)

Reissussa ollen tuli taas vakkariongelmaa, alkoi oirehtia siten että kun kehotti nopeuden tiputuksen jälkeen vakkaria ottamaan vauhdin takas niin se lirkutteli kaasua ylös-alas, mutta ei kerinyt lisää vauhtia. Mutta jos lukitsi vauhdin johonkin niin kyllä se siinä sen piti :?

Kotia päästyä tutkailin tsydeemiä ja vian aiheuttajaksi paljastui mikäs muukaan kun taas se nopeustunnistin :evil:

Tällä kertaa magneetit olivat siirtyneet niin että ne eivät olleet kehällä 180 asteen päässä toisistaan, vaan siten että toinen väli oli noin 90 astetta ja toinen 240 astetta.

Järkeilin että tämä varmaan aiheuttaa sen että kun pulssit tulevat epätahtiin niin välillä vakkari luulee että nyt on vauhti valtaantunut yli, ja sitten kun taas on pitkä väli niin vakkari aattelee että nyt sitten on vauhti tippunut.

Testatakseni teoriaani vaihdoin konfiguraatiota siten että otin toisen magneetin pois niin että kehälle jäi vain yksi magneetti, tällöin pulssien etäisyys ei voi vaihdella :idea: Ja taas pelasi vakkari niin kuin pitääkin 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jovihava kirjoitti: Sisältäpäin tuota ei varsin millään pääse takomaan :P

Miepä se oon teheny senki. :D Oli tosin rätkän tankki.

Pelitin on nimeltään kimmahdusvasara. Laitetaan tankin reiästä sisään joku sopeliaan mallinen n. 14-15mm rautakoukku, jossa vaikkapa vetonivelen kuula päähän hitsattuna. Toinen pää jykevään ruustukkiin kiinni ja sitte mäikitään sen koukun varteen lekalla kun pallo on asemoituna lommon taakse. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Minullahan se 400tkm pyöri mittariin. Puhelimessa kuvakin kunhan saisi siirrettyä konneelle. :lol:

Jovi ottaa kunnian itelleen perkale. :amis_selittaa: :happy:
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Otikko kuvan :?: Mahtavaa :postia: Lähetä vaikka mulle jollain opilla niin laitan näkyviin, oisin tosiaan ihte kuvannut mutta kun en ollut paikalla todistamassa :wink:

Tässä todistajien läsnäollessa korjaan tämän huutavan vääryyden ja ilmoitan että 400 000 km ajoi täyteen Matti :!: :D

Eipä silti, tuon jälkeen on jo pari tonnia tullut lissää :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Joensuun keikalla alkanut löpövuoto oli tänään tutkimusten kohteena, en viihtinyt alkaa reviirimerkkaushabittia karsimaan ennenkuin sain rouvan 200D:n leimattua, ei kannata pitää kaikkia pihan kulkuvälineitä yhtä aikaa levällään :wink:

Märkää löytyi viitospytyn suuttimen juuresta, joskaan vuoto ei ollut niin dramaattinen kuin se reviirimerkkien puolesta vaikutti, vaan liekkö niin että se ajossa kasasi löpöä jonnekin pohjakaukalon sisään ja sitten parkissa hulautti sen pihalle :?

Kuva

No kun muutakaan vuotopaikkaa ei näkynyt niin vaihoin tuohon MB Originalteile-mallin letkua ja uuden tulpan toiseen nippaan

Kuva

Loppujen lopuksi vikapaikka oli kuitenkin se tuluppa

Kuva

Kylläpä kait tuo tuolla asettui, pitänee seurailla :idea:

Samalla revohkalla viksasin vielä vakkarin vaijerin kiinnitystä paremmin optimoiduksi, vetää kaasua paremmassa kulmassa 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Otetaas pientä takaumaa kesään 2010 :idea:

Pyöränlaakeri tuli vaihettua apukuskin puolelle kun se alakoi jurruuttaa

Tässä kohde ennen vastoinkäymisiä:
Kuva

Kaappi könöttää kenossa katoksessa
Kuva

Pulttia auki tai poikki
Kuva

Tässä tapauksessa poikki
Kuva

Jämät
Kuva

Jarrusatula pois
Kuva

Sen verran piti napa kiinni että ulosvetäjälle tuli käyttöä
Kuva

Olihan tuo laakerijo vaihdon tarpeessa
Kuva

Skool... Eikun koolit pois
Kuva

Niin se katkennut pultti, pitihän se nysä saada poise, tässä mutteri hitsauksessa
Kuva

Ja lähtihän se lopulta, toki tuohon tilanteeseen oli tullut porattua, hehkutettua toholla, hitsattua monta kertaa ilman suojakaasua, käytyä Puuilosta kertakäyttösuojakaasupullo ja viimein hitsattua suojakaasun kanssa niin että sai otetta :P
Kuva

Kierre selvisi onneksi jokseenkin intaktina
Kuva

Uudet laakerikoolit ja tefat vereksillä vaseliineilla asennettuna, apuvälineinä kylmäspray ja käsikosani
Kuva

Uudet laakerit asennettuna
Kuva

-------------------------------------------------------------

Sitten akkunankalvotusta, kohteena takaikkunat
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lopputulema
Kuva

Myös sivuakkunoihin tuli kalvoa
Kuva

Kuva

-------------------------------------------------------------

Pakkivalokytkinkin meni särki
Kuva

Onneksi on vielä jemmassa vanhan hyvän ajan cobacore crystalia, tätä ei ennää saa myydä eikä hallussapittää :shock:
Kuva

Piuhoilla jatkettu liittimet
Kuva

-------------------------------------------------------------

Laturin hihnapyörä oli loppuunkulunut, vaan vaihdoin koko laturin kun hinta oli kohtuujärkevä
Kuva

Kuva

Tässäpä ihtelle muistiin mikkä hihnat sinne pittää olla
Kuva

-------------------------------------------------------------

Kauhia vakkariobsessio 8)

koitin sepitellä toimivaa kahdesta eri sarjasta
Kuva

Mittausjärjestely alipainepöntön ohjauksesta
Kuva

Alipainepöntön magneettiventtiilit
Kuva

Älyboksin mittailua
Kuva

Ajotestisetuppi
Kuva

Piuhoja hipisteltynä
Kuva

Kartaanimagneettihärdelli v1
Kuva

Loppujen lopuksi jouduin ostamaan vielä kolmannen, uuden vakkarin ja asentamaan sen, noissa käytetyissä oli alipainepönttöjen kalvot menneet ruvelle. Sitta alako toimia 8)

Uusi vakkari ja uusi alipainepönttö
Kuva

Uusi älypoksi piuhojen nokassa
Kuva

...ja asennettuna
Kuva

UI hakee paikkaansa
Kuva

Oisko tuossa
Kuva

No ois
Kuva

-------------------------------------------------------------

Sivupeilejäkin tuli päivitettyä, ostin Puuilosta perus laajakulmatrukkipeilit ja sovittelin ne tuohon paikalleen, orkkikset oli jo aika elämää nähneet

Kuva

Kuva

Kuva

Vähän piti tehdä kumiletkusta adapteria peilinvarteen
Kuva

Olen noista tykänny käytössä, ja onhan nuot jo vuopden kestäneetkin tuossa 8)

-------------------------------------------------------------

Suuri suutinremontti

Tästä kais se alako
Kuva

Tuommosen avaimen hommasin suutinputkia varten
Kuva

Putket irti
Kuva

Suuttimet pois
Kuva

Tuommosia suuttimia sieltä löyty
Kuva

Kuva

Rungot kävi pasilla ja niihin tuli uudet Bosiot
Kuva

Uudet tiivisteet, tietysti
Kuva

Kuva

Enttratut suuttimet paikallaan
Kuva

Siten alkoi härdelleistä hirvein, pumpun ajoitus. Eihän se tietysti mihinkään ole muuttunut, mutta pitihän sitä alakaa silti säätämään. Tässä on tehty tilaa että olisi mitään mahdollisuutta nähhä ajotusmerkkejä kammelta, ylävesiletku sivuun ja öljytikkuakin piti siirtää
Kuva

Ajoituksen tarkistuksen apuvälineet. Olikos jo puhetta että Kaapissa tämä ajoituksen kahtominen ei ole heleppoa
Kuva

Moottoriakaan ei nimittäin mahu pyörittämään kammen päästä, apitsi jos nostaisi syylärin kokonaan pois. Pyöritin sitten takarattaalta
Kuva

Pumpun lohkonpuoleinen mutteri aukeaa tämmöisellä jatkovarsisysteemillä
Kuva

Pumpun ajoitusmerkki
Kuva

Kuva

Ajotuksen jälkeen loppuhilut kasaan ja kone käyntiin, kyllä se alkoi tasasemmin käymään
Kuva


-------------------------------------------------------------

Lämmönsäätöpanelista puuttui ylin vipu, oli turkanen katkennut
Kuva

Tein reikälistasta siihen uuden loppupätkän
Kuva

Maalatakin se piti
Kuva

Ja tommonen siitä tuli, ei ihan orggiksen näköinen mutta toimiva
Kuva

Tosin tämän jälkeen laitoin tuohon päälle vielä pätkän kutistesukkaa, tuli vielä hienompi 8)

-------------------------------------------------------------
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5213
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tere,

Oliko tässä mesen kovalevyhaverin aikana hävinneet projektikuvat?

Mokkulalla surffatessa kestää ihan hyvän ajan avata. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu laajakaistallakin kestää tovin kun kone latailee noita kuvia. Yleensä nämä lävähtää esiin välittömästi.

Jovi päivitti sitten yhteen viestiin vuodet 2008-2010. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”