pikkuinen toive on nyt esitettävä tästä kuvasta,paikkaa tuosta nyt samalla tuo lehtijousen korvakon alkava "repeytymä" ite olen tämän päivän purkannut purkuraadon taka-akselia irti niin siellä oli kanssa joskus ollut varmasti tuollainen samanlainen kohta jota ei oltu viitsitty korjata ajoissa ja sen seurauksena koko korvakko oli ratkennut irti ja sitten turattu äkkiä vaan kaikki paikat kiinni 0,5mm pellillä ja siinä ohessa mm.kaikki pultit olivat saaneet myöskin käsittelyn hitsikoneesta pitäisköhän siitä sen pohjasta vaikka ottaa pari pelottelukuvaa muillekin kaapisteille että mitä seuraa huonosta hoidosta Mutta asiallisen näköistä jälkeä kyllä syntyy tältä herralta,ei voi muutakuin kehua herran intoa kaappia kohtaanjovihava kirjoitti:
Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Noup. Siihen tarkoitukseen käytän jostain kulkeutunutta muovista maitopurkkilaatikkoaVäsynyt Mies kirjoitti:Olisko kysseessä sorapihamekaanikon tee se itse pikajakkara?
Mitä ihte kahtelen tuota hitsausta kuvista, niin yllättäen se on jopa vakuuttavamman näköistä luonnossa Kuvissa näyttää että se ei paikoin olisi edes koskettanut alempaa peltiä, vaikka todellisuudessa kyllä se on sinnekin sulanut. Langan syöttönopeus on oikeastaan ainoa parametri jota voisi optimoida, tuohon peltiin saa pistää tuosta valovirtamikistä täydet tehot että sulaa kunnolla.Runtula kirjoitti:Säätele se hitsauskone niin että saat langan palamaan sirisemällä niin tulee hyvä. Kaasua saa mennä 10-12 litraa minuutissa kun ulkona turailee .
Kaapissa ei juurikaan ole pyöreitä muotoja Elikkäs eiRuntula kirjoitti:Olisko tuo muovipussi täynnä hiekkaa ja toiminu nuukapihin nahkapussina jota vasten voi taputella peltiä.
Kyllä minä senkin korjasin, ei vaan tullut kuvattuamese300 kirjoitti:paikkaa tuosta nyt samalla tuo lehtijousen korvakon alkava "repeytymä"
Laitappa kaappihullutopikkiin näytille niin tiedetään varoamese300 kirjoitti:pitäisköhän siitä sen pohjasta vaikka ottaa pari pelottelukuvaa muillekin kaapisteille että mitä seuraa huonosta hoidosta
Kiitostamese300 kirjoitti:Mutta asiallisen näköistä jälkeä kyllä syntyy tältä herralta,ei voi muutakuin kehua herran intoa kaappia kohtaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kuva-arvotuksessa lienee kertakäyttöinen hiekkapuhallussoraämpäri, jossa naapurin kollikissin kyllästämää soraa. LC:n mekaanikko-opistolla tehtyjen empiiristen kokeiden mukaan kun sillä lähtee Kaapin alustarakenteiden paksuksikin koppuroitunut ruoste noin kaksinkertaisella tehokkuudella verrattuna hiekkaan, puolikarkean raekoon ja happovaikutuksen takia. Laitteiston huoltoväli tosin lyhenee, muutamien isompien paakkujen ja kikkareiden tukkiessa aika ajoin puhalluslaitteen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jeph. mä oo hyvä!
hahah.
oon minäkin kerran pelästynyt kaverin luokse mennessä kun näin miehen makaavan auton alla ja kauhee korina kuului sieltä.. revin heti äijää auton alta pois että mikä hätänä.. ja tämä miggimaski-päässä kuorsaava tapaus tietenkin pelästyi että mitä tapahtuu.. oli kuulemma alkanut väsyttää kesken hitsauksen niin oli tosiaan ottanu pikku tirsat siellä.. euromaskikin jäi päähän ettei vaan aurinko häikäise.. ja se muokkasi kuorsauskrohinan kuoleman korinaksi.
hahah.
oon minäkin kerran pelästynyt kaverin luokse mennessä kun näin miehen makaavan auton alla ja kauhee korina kuului sieltä.. revin heti äijää auton alta pois että mikä hätänä.. ja tämä miggimaski-päässä kuorsaava tapaus tietenkin pelästyi että mitä tapahtuu.. oli kuulemma alkanut väsyttää kesken hitsauksen niin oli tosiaan ottanu pikku tirsat siellä.. euromaskikin jäi päähän ettei vaan aurinko häikäise.. ja se muokkasi kuorsauskrohinan kuoleman korinaksi.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Joskus laittelin yövuoron jälkeen Mirafioria (siirsin konetta 5 cm sivulle että 45 Dellorttot mahtuisi konehuoneeseen) ja kun olin saanut viimeisen pultin kiinni keulan alta, jäin ihailemaan työn tulosta sillä seurauksella että isäni tuli ravistelemaan minua jalasta kolmisen tuntia myöhemmin
Siivoilin Kaapin, katsastukseen olisi aikaa 35 tuntia, eli 2144 minuuttia, eli 128673 sekuntia
Jos jotakuta kiinnostaa arvuutella että mitäpä tulee vikalistaan niin kuunnellaan mielenkiinnolla
Siivoilin Kaapin, katsastukseen olisi aikaa 35 tuntia, eli 2144 minuuttia, eli 128673 sekuntia
Jos jotakuta kiinnostaa arvuutella että mitäpä tulee vikalistaan niin kuunnellaan mielenkiinnolla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Eikös se nyt ole hierottu vimpanpäälle iskuun. Sen kun kaarrat konttorin pihaan, niin katsurit avaa ovet valmiiksi, levittävät punaisen maton ja saattelevat sinut ja Kaapin riemusaatossa sisälle halliin punaista mattoa pitkin. Hallissa sisällä Kaapin päälle sataa ruusun terälehtiä ja katsastusmiehet tanssivat auton ympärillä A-katsastuksen siniset tutut päällä. Samaan aikaan Kaapin omistajalle tarjoillaan kahvia ja täytekakkua ja hänestä otetaan valokuvia, jotka kehystetään laitettavaksi konttorin seinälle kunniapaikalle. Lopuksi katsastusmiehet saattelevat Kaapin omistajineen ulos hallista siroitelle palmunlehviä ja ruusunterälehtiä ajouralle. Katsastustodistus ojennetaan tuoksuvassa kirjekuoressa jossa on vahasinetti ja uusi rekisteriote on tulostettu samalle paperille kuin 1000€ setelit.jovihava kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa arvuutella että mitäpä tulee vikalistaan niin kuunnellaan mielenkiinnolla
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
takajarrut ottaa epätasasilla rullilla kiinni epätasaisesti...ja taka-akselin (ilman elinaa ja valssia) käyttöjarrujen suuntaus sekä irtiottopito on vain nimellinen niiden ohje-arvojen pidosta...moottori kolisee ollessaan käymistilassa...ja vikakoodeja ei pystytty lukemaan lukijan nä'köhäiriön sekä hallissa olleen hämäryyden takia...kuljettajan näkökentästä puuttuu TÄHTI oikean puoleisen taakse katomis pinnasta näkyy vain silmät jotka eivät osaa katsoa vasemmalle, takavalojen resistanssien impedanssi on väärin mitoitettu niitte vastaanottokykyä silmällä pitäen...eli tulee leima mutta pienellä huomautuksella niistä taka tai etujarruista.
Navoista ei nyt tälläkertaa sanota mitään koska ne ovat peitettyinä paidoilla.
Navoista ei nyt tälläkertaa sanota mitään koska ne ovat peitettyinä paidoilla.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ja sitten minä heräsin...Väsynyt Mies kirjoitti:Eikös se nyt ole hierottu vimpanpäälle iskuun. Sen kun kaarrat konttorin pihaan, niin katsurit avaa ovet valmiiksi, levittävät punaisen maton ja saattelevat sinut ja Kaapin riemusaatossa sisälle halliin punaista mattoa pitkin. Hallissa sisällä Kaapin päälle sataa ruusun terälehtiä ja katsastusmiehet tanssivat auton ympärillä A-katsastuksen siniset tutut päällä. Samaan aikaan Kaapin omistajalle tarjoillaan kahvia ja täytekakkua ja hänestä otetaan valokuvia, jotka kehystetään laitettavaksi konttorin seinälle kunniapaikalle. Lopuksi katsastusmiehet saattelevat Kaapin omistajineen ulos hallista siroitelle palmunlehviä ja ruusunterälehtiä ajouralle. Katsastustodistus ojennetaan tuoksuvassa kirjekuoressa jossa on vahasinetti ja uusi rekisteriote on tulostettu samalle paperille kuin 1000€ setelit.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuon suuntaisesti menee, paitsi että lopuksi katsastusmies tekee kaapista ostotarjouksen.Väsynyt Mies kirjoitti:Eikös se nyt ole hierottu vimpanpäälle iskuun. Sen kun kaarrat konttorin pihaan, niin katsurit avaa ovet valmiiksi, levittävät punaisen maton ja saattelevat sinut ja Kaapin riemusaatossa sisälle halliin punaista mattoa pitkin. Hallissa sisällä Kaapin päälle sataa ruusun terälehtiä ja katsastusmiehet tanssivat auton ympärillä A-katsastuksen siniset tutut päällä. Samaan aikaan Kaapin omistajalle tarjoillaan kahvia ja täytekakkua ja hänestä otetaan valokuvia, jotka kehystetään laitettavaksi konttorin seinälle kunniapaikalle. Lopuksi katsastusmiehet saattelevat Kaapin omistajineen ulos hallista siroitelle palmunlehviä ja ruusunterälehtiä ajouralle. Katsastustodistus ojennetaan tuoksuvassa kirjekuoressa jossa on vahasinetti ja uusi rekisteriote on tulostettu samalle paperille kuin 1000€ setelit.jovihava kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa arvuutella että mitäpä tulee vikalistaan niin kuunnellaan mielenkiinnolla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Olisin hyvin yllättynyt jos etujarruista olisi jotain sanottavaa, mutta takajarrujen tasapaino, ei niinkään teho, voipi olla pielessä Oli ainakin viime vuonna, vaikkakin meni säädöllä rimaa hipoen läpipupetti kirjoitti:takajarrut ottaa epätasasilla rullilla kiinni epätasaisesti...ja taka-akselin (ilman elinaa ja valssia) käyttöjarrujen suuntaus sekä irtiottopito on vain nimellinen niiden ohje-arvojen pidosta...
...eli tulee leima mutta pienellä huomautuksella niistä taka tai etujarruista.
Toivottavastipupetti kirjoitti:Navoista ei nyt tälläkertaa sanota mitään koska ne ovat peitettyinä paidoilla.
Pääsee jonon jatkoksi, tähän mennessä jo kaksi keskimääräistä siistimmin pukeutunutta ja tyypillisesti raviurheilusta innostunutta herrasmiestä ovat osoittaneet kiinnostuksensa ko laitoksen ostamista kohtaanMeissenkeri kirjoitti:Tuon suuntaisesti menee, paitsi että lopuksi katsastusmies tekee kaapista ostotarjouksen.Väsynyt Mies kirjoitti:ojennetaan... 1000€ seteli
25 tuntia ja 38 minuuttia h-hetkeen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuossa joku aika sitten havaitsin että kuskin puolen takanavassa jarrukilpi on alkanut kostua vetariputkesta alaspäin, eli selevä merkki vetarin säteettäishuulitiivisteen aka tehvan vuotamisesta.
Kävin sitta kyselemässä korjausosia elikkäs tehvaa MB-osalta ja Veholta. MB-osa ei löytänyt siihen ossaa, ja Vehokin vaan jonkun korjauusarjan jolla oli hintaa parisataa euroa eikä tietoa että mitä siinä tulee, onko edes koko stefaa Ja sekin tilaustavarata
Viimeisenä oljenkortena ajelin korviketorille, jossa terhakka kaveri tiskin takana vilikaisi kirjaa ja karkasi hyllyjen taakse, ja viisitoista sekuntia myöhemmin pölähti takas ja löi tiskiin paketin jossa oli stefa ja uudet pyöränlaakerit, hintaa neljäkymppiä Jännää että tuossa tuon paketin perusteella on kaksi laakeria puolellaan, pienempi ja isompi
En vielä ostanut satsia, pitäisi ehkä vielä tsekata perän huohotin varuilta, eikös sekin tukkeutuessaan saata tuommosta tehhä
Eilen illalla kävin sipaisemassa massat päälle korjattuihin paikkoihin, nyt on yön yli kuivunut
Katsastukseen on aikaa 69 minuuttia
Kävin sitta kyselemässä korjausosia elikkäs tehvaa MB-osalta ja Veholta. MB-osa ei löytänyt siihen ossaa, ja Vehokin vaan jonkun korjauusarjan jolla oli hintaa parisataa euroa eikä tietoa että mitä siinä tulee, onko edes koko stefaa Ja sekin tilaustavarata
Viimeisenä oljenkortena ajelin korviketorille, jossa terhakka kaveri tiskin takana vilikaisi kirjaa ja karkasi hyllyjen taakse, ja viisitoista sekuntia myöhemmin pölähti takas ja löi tiskiin paketin jossa oli stefa ja uudet pyöränlaakerit, hintaa neljäkymppiä Jännää että tuossa tuon paketin perusteella on kaksi laakeria puolellaan, pienempi ja isompi
En vielä ostanut satsia, pitäisi ehkä vielä tsekata perän huohotin varuilta, eikös sekin tukkeutuessaan saata tuommosta tehhä
Eilen illalla kävin sipaisemassa massat päälle korjattuihin paikkoihin, nyt on yön yli kuivunut
Katsastukseen on aikaa 69 minuuttia
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Nousin jo kuuden perästä, ja katsastusaika oli kello kahdeksaksi, mutta kun kyllästyin kiertämään kehää pirtin lattialla niin kävin pikaisesti ja sitten läksin jo 7:20 pihasta etenemään kohti konttoria pidempää reittiä eli pohjantien kautta. Ajattelin että saapi mahdollisia karstoja poltettua ja jarruja lämmitettyä Laskin isoa tietä nelosella tilli pohjassa ja en käyttänyt moottorijarrutusta vaan käyttöjarrua kaikkeen hidastamiseen Loppumatkasta vielä suoritin risteykseen hidastamiset käsijarrulla että rummut olisivat varmasti käyttölämmössään
Parkkasin konttorin pihaan ja kaivoin vapisevin käsin auton paperit mukaan. Sisällä oli jo joku vaikka kello oli vasta 7:45, joten eikun kokeilemaan että pääseekö sissään. Ovi oli auki ja paikan pitäjä siellä jutusteli jonkun paikalla olevan isännän kanssa. Makselin 65,- sisältäen päästömittauksen ja kieltäydyin tarjotusta kahvista ja pullasta
Menin Kaappiin odottelemaan katsuria paikalle, eikä kauaa tarvinnut odotellakaan, Tapsaksi nimetty kaveri sieltä tuli ja tervehti iloisesti Jokelsin huomenet takaisin ja siirryin hivenen vastahankaisesti apukuskin paikalle että leimasetä pääsi koelenkille. Selvästi oli ajanut kaapeilla ennenkin, hallintalaitteet löytyivät mukaanlukien epätavallisessa paikassa oleva ykkönen, ainoastaan käsijarrukahvaa haki isomman mersun tapaan vasemmalta puolen kuskinpenkkiä
Ihtellä oli jotenkin outo fiilis istua apukuskin paikalla, enhän minä Kaapissa koskaan Havaitsin turvakahvan hyväksi varusteeksi kaarteessa ettei penkiltä tippuisi, vöittä kun olin Siis turvavöittä, housuissa toki remmi oli
Kaarrettiin testilenkin päätteeksi päästömittaukseen. Katsastaja rikitteli judanssit kiinni ja alkoi polkemaan kierrosta, ihte olin tyytyväinen että olin ennen leimaa uusinut ilmansuodattimen ja saattoihan niitä syöttöjäkin tulla tiputettua Silti vain meinasi karkailla arvot yli 2.5, pahimmillaan jopa 3.19 Alkoi jo jännittää Leimasetä kuitenkin meinasi että mahtaa olla karstaa putkesta kun niin heittelee, ja jonkun polkaisun jälkeen totesi että hyvillä arvoillahan tämä nyt nakkelee, lappuun tuli 1.39
Seuraavaksi halliin ja jarrudynamometrille, etuset ottaa terhakkaasti ja tasaisesti Samoin takasissa seisontajarru Ja käyttöjarruhan se vasta tasanen olikin
Sitten siirryttiin alustan kimppuun nosturille, mitä nyt valot kahteltiin, kaikkihan pelasi, tietennii Kotelot kopisteli lävitte ja helmoja tökki, renkaita väänteli ja totesi että hyvässä kunnossa on alusta
Ei kait siinä muuta kun laski alas nosturilta ja sano että hyvässäpä näyttää mersu olevan iskussa, tulostellaanpa tuolta paperit
Notta Väsynyt mies ja Meissenkeri taisivat olla aprikaatioissaan lähimpänä vaikka punainen matto olikin tällä kertaa musta kumimatto ajosiltojen päässä
Kaapissa on sitta niin pitkä leima kun voi olla, tämä päivä oli papereissa ensimmäinen katsastuspäiva ja tämän aikaisempaa katsastusaikaa ei saanut
Parkkasin konttorin pihaan ja kaivoin vapisevin käsin auton paperit mukaan. Sisällä oli jo joku vaikka kello oli vasta 7:45, joten eikun kokeilemaan että pääseekö sissään. Ovi oli auki ja paikan pitäjä siellä jutusteli jonkun paikalla olevan isännän kanssa. Makselin 65,- sisältäen päästömittauksen ja kieltäydyin tarjotusta kahvista ja pullasta
Menin Kaappiin odottelemaan katsuria paikalle, eikä kauaa tarvinnut odotellakaan, Tapsaksi nimetty kaveri sieltä tuli ja tervehti iloisesti Jokelsin huomenet takaisin ja siirryin hivenen vastahankaisesti apukuskin paikalle että leimasetä pääsi koelenkille. Selvästi oli ajanut kaapeilla ennenkin, hallintalaitteet löytyivät mukaanlukien epätavallisessa paikassa oleva ykkönen, ainoastaan käsijarrukahvaa haki isomman mersun tapaan vasemmalta puolen kuskinpenkkiä
Ihtellä oli jotenkin outo fiilis istua apukuskin paikalla, enhän minä Kaapissa koskaan Havaitsin turvakahvan hyväksi varusteeksi kaarteessa ettei penkiltä tippuisi, vöittä kun olin Siis turvavöittä, housuissa toki remmi oli
Kaarrettiin testilenkin päätteeksi päästömittaukseen. Katsastaja rikitteli judanssit kiinni ja alkoi polkemaan kierrosta, ihte olin tyytyväinen että olin ennen leimaa uusinut ilmansuodattimen ja saattoihan niitä syöttöjäkin tulla tiputettua Silti vain meinasi karkailla arvot yli 2.5, pahimmillaan jopa 3.19 Alkoi jo jännittää Leimasetä kuitenkin meinasi että mahtaa olla karstaa putkesta kun niin heittelee, ja jonkun polkaisun jälkeen totesi että hyvillä arvoillahan tämä nyt nakkelee, lappuun tuli 1.39
Seuraavaksi halliin ja jarrudynamometrille, etuset ottaa terhakkaasti ja tasaisesti Samoin takasissa seisontajarru Ja käyttöjarruhan se vasta tasanen olikin
Sitten siirryttiin alustan kimppuun nosturille, mitä nyt valot kahteltiin, kaikkihan pelasi, tietennii Kotelot kopisteli lävitte ja helmoja tökki, renkaita väänteli ja totesi että hyvässä kunnossa on alusta
Ei kait siinä muuta kun laski alas nosturilta ja sano että hyvässäpä näyttää mersu olevan iskussa, tulostellaanpa tuolta paperit
Notta Väsynyt mies ja Meissenkeri taisivat olla aprikaatioissaan lähimpänä vaikka punainen matto olikin tällä kertaa musta kumimatto ajosiltojen päässä
Kaapissa on sitta niin pitkä leima kun voi olla, tämä päivä oli papereissa ensimmäinen katsastuspäiva ja tämän aikaisempaa katsastusaikaa ei saanut
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2571
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Siinä takanavan stefan vaihdossa onki jonkumoine askartelu, varsinki ku mulla(kaan) ei oo sianp*illua . Siinä setissä ko oli laakerin ja stefan lisäksi koiranpaska ja semmone lytistyvä holkki? Minä aikanaa siis omaan kaappiin vaihdoin molemmin puolin ku vuoti öljyä jarruihi, mutten enää muista mitä siellä navassa kaikkia on .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
No..sittenhä joviaali voi hyvillä mielin ettiä ja korjata lisää niitä rapeita kohtia ni mennee ensvuonnaki viskaamalla leimakonttorista läpitte ja tulee vuoden kestävä ajolupa
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki