Sivu 2/2

Lähetetty: 08.4.2011 10:22
Kirjoittaja jake_87
eipä oo tarvinnu ikään vielä vaihtaa,lisäämällä aina selevinny,kaippa se jotain vie :oops:

Lähetetty: 10.4.2011 13:40
Kirjoittaja Naamis
melekeen viis litraahan tuo ruikkki mittatikun kautta talavella pihalle ku huohotin oli jäätyny.

Lähetetty: 11.4.2011 7:21
Kirjoittaja MattiS
Corolla TE-71 hörppäs reilun litran 80km, tikkukaan ei kuulemma kastunu... Ja justihin olin vaihtanu öljyt kyseiseen laitteesee ja ajanu sillä 160km jonka jälkeen kattonu notta öljyä on. :roll: Toki tuo 80km oli meleko reipasta ajelua..

Lähetetty: 12.5.2011 20:39
Kirjoittaja VT86
W201 Imas Helsinki - Oritupa välillä 2L ==> Oritupa - Mänttä välillä reippaas 2,5 litraa ja viimesellä 60km siitä etiäpäin nii hukkus melkeen 3l jo.

(Bensapumpusta kalvo rikki ja pumppaili öljyä samaa tahtia ulos ko bensaa koneeseen)

Lähetetty: 14.10.2013 16:16
Kirjoittaja Kultanen
Entinen w124 230E otti öljyä noin 1L/500km, eikä sotkenu nesteitä eikä tullu koneesta ulos.

Lähetetty: 14.10.2013 16:19
Kirjoittaja todellauupunut
Kultanen kirjoitti:Entinen w124 230E otti öljyä noin 1L/500km, eikä sotkenu nesteitä eikä tullu koneesta ulos.
Tämä on kyllä vale..... :wink:
5000km jälkeenhän konjeessa olis ollu jo 10 litraa öljyä :lol:

.

Lähetetty: 14.10.2013 21:03
Kirjoittaja JuMu S
Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km. 8)
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.

Lähetetty: 14.10.2013 22:05
Kirjoittaja ft79
JuMu S kirjoitti:Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km. 8)
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.
mulla sierra vei viikossa sen 4l.. aina perjantaina säästöpörssille
kannunkuva tuikkien ja pytty euroilia joka oli
todella halpaa.. sai ottaa pihalla aina korkin auki ja kipata
koko pytyn kattomatta moottoriin.. joskus jos oli
oikeen rahoissaan niin osti kaksi ja kippas toisestakin vielä puolikkaan..
pääskin heittää kylähurua oikeen urakalla..

tästä toki aikaa 10vuotta.. :D

Lähetetty: 15.10.2013 10:12
Kirjoittaja luokyio
Aika vähillä kulutuksilla on mennyt tähänastiset itselläni, vaikka aika pommeja on sekaan mahtunutkin. Rellu vei litran 5000 kilsalle, eli pari kertaa sai täytellä 15 tonnin vaihtoväleillä. Jos olisi noudattanut virallista 30 tkm ohjelmaa, olisi koko öljytilavuus ja vähän päällekin kerennyt kulumaan ennen öljynvaihtoa...
ft79 kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km. 8)
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.
mulla sierra vei viikossa sen 4l.. aina perjantaina säästöpörssille
kannunkuva tuikkien ja pytty euroilia joka oli
todella halpaa.. sai ottaa pihalla aina korkin auki ja kipata
koko pytyn kattomatta moottoriin.. joskus jos oli
oikeen rahoissaan niin osti kaksi ja kippas toisestakin vielä puolikkaan..
pääskin heittää kylähurua oikeen urakalla..

tästä toki aikaa 10vuotta.. :D
Eikös noissa neloskoneisissa ollut vajaa 4 litraa öljytilavuus, ja kutosissa reilu 4? Eli ajelit perjantaina jo kokonaan ilman öljyjä, ja hyvänä päivänä laitoit vielä 2 litraa yli täytösmäärien sisään? :oops:

Lähetetty: 16.10.2013 7:36
Kirjoittaja raaka-roki
Eilen tuntu olevan täälläki hetkellinen öljynkulutus aika kova.
Kytkintä kun polkas, niin ei koskaan tienny sammuuko, vai jysähtääkö kaasu pohjaan.
Komeita savumerkkejä takana :D .
Oisko alipainepumppu antautunu, pitää tutkia :!:

Lähetetty: 20.10.2013 8:01
Kirjoittaja Kultanen
todellauupunut kirjoitti:
Kultanen kirjoitti:Entinen w124 230E otti öljyä noin 1L/500km, eikä sotkenu nesteitä eikä tullu koneesta ulos.
Tämä on kyllä vale..... :wink:
5000km jälkeenhän konjeessa olis ollu jo 10 litraa öljyä :lol:

.
Tarkoitin että muuten ulos koneesta ku palamalla :twisted:

Lähetetty: 20.10.2013 15:10
Kirjoittaja mazza
-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois. :lol:

95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä 8) (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa :lol:

Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti. :)

Lähetetty: 23.10.2013 16:27
Kirjoittaja ft79
mazza kirjoitti:-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois. :lol:

95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä 8) (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa :lol:

Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti. :)

kyllä noi mulla on kulkenu ton ~160km/h ihan tehtaan laisilla osilla..
tainnu olla jotain muutakin peintä hämminkiä.. :lol:

Lähetetty: 24.10.2013 17:42
Kirjoittaja mazza
ft79 kirjoitti:
mazza kirjoitti:-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois. :lol:

95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä 8) (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa :lol:

Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti. :)

kyllä noi mulla on kulkenu ton ~160km/h ihan tehtaan laisilla osilla..
tainnu olla jotain muutakin peintä hämminkiä.. :lol:
Niitä huonoimpia pakosarjoja ei kai monessa vuosimallissa ollu. Tuo oli -84. Saattohan siinä tietysti joku vaimenninkin olla "vähän" tukossa, äänet kyllä oli melko hiljaset vakioputkella :roll:

Mutta 0-100km/h otti reilu 11s, eli paremmin se meni kuin ehjä vakio. Toki kakkosella pystyi vedättämään reilusti yli satkuun, joten se varmasti säästi jo sekunnin vrt. vakio.

Oli muutes elämäni hirvein auto. Liukkaankelin radalla oikealle kaartuvaan mutkaan piti tulla alle 30km/h, ettei vasen etupyörä lukkiintunut (jarru ylhäällä!), mutta kun käsijarrulla heitti auton pieneen luisuun, pystyi tulemaan helposti reilu 40km/h alkunopeudella :lol: . Pientä vastusta taisi olla jarrussa/laakerissa :P

Lähetetty: 02.1.2014 3:03
Kirjoittaja Savolaene69
Farkku E kadetti söi sen 3-4 litraa jollekki 300km matkalla... 1.6 pensarematorio ja höylätty 450tkm...

Lähetetty: 02.10.2014 18:17
Kirjoittaja blackslide
Kyllä se vajaa 900tkm ajettu 200D imppas ja falskas noin 1L/100km. Kulki kyllä pajon paremmin ku 550tkm ajettu 190D joten johtopäätös: Öljy syö koneen voimia, mitä vähemmän sitä on, sitä parempi :D

Lähetetty: 03.10.2014 21:59
Kirjoittaja Håkke
Audi 50 hörppäs 1-2l/100 km oli venttiilin kumit ihan finito.
nykyinen kinneri vie litran per v10tkm

Lähetetty: 03.10.2014 23:11
Kirjoittaja Vesqju
Aikoinaan mun W123 300 D vei Espoo-Jalasjärvi välillä 30 litraa motoriöljyä. :kuningasajatus:

Lähetetty: 28.10.2016 23:21
Kirjoittaja kaksnelkku
No edellinen kulkine oli -98 c240, nii siinä meni tammi-syyskuussa ~8-litraa lisäykseen :shock:
Reilun 3-tonnia ehti ajaa siihen :lol: