Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

En vaan onnistunut löytämään mistään paikkaa millekään tiivistysmetodille :nocando: Josko jankkaan tiivistesilikoonilla sen varuiksi :idea:
Juhanit kirjoitti:SECin tuuletin viskoineen on joutilas. Oiskohan tuolla teoreettisiakaan mahdollisuuksia sopia paikolleen?
No jos sen saisi mahtumaan, niin mahtaisiko tuo OMppu jaksaa sitä pyörittää :P Kiitosta, Tiilerisetä lupasi että se kiinnittää työmaallaan sen 310:n rupellin löyhästi 100 000 kierrosta sekunnissa pyörittävään akkuporakoneeseen ja suuntaa kohden Oulua, odotellaan että milloin laskeutuu tänne minun pihaan :postia:

Sitten kuveja :ritsa:

Hyi, sontanen kone, pesuaines likoamaan
Kuva

Kuva

Aah, ihanaa, puhdas kone, eikun tutkimaan
Kuva

Nuita antureita tässä on viljelty ympäriinsä, mitähän nuot kaikki oikein lieneevät?

Esimerkiksi tässä, onko tuo vasemmanpuoleinen tuolla vesiletkun juuressa sähköohjatun flektin antero? Rikki on mennyt, pittääkö hankkia uusi?
Kuva
Entäs tuo oikeanpuoleinen, onko se lämpömittarille vai hehkureleelle? Vai mittaako ne samasta?

Samassa kuvassa näkyy että ykkösen hahkutulppa on aika alakuperäisen näköinen, kaikki muut, niinkuin tuo kuvassa näkyvä kakkospytyn semmonen näyttävät uudenkarheilta. On ollut vissiin niin ihanassa paikassa vaihtaa että on jätetty vaihtamatta. Tarvinnooko tuota minunkaan vaihtaa jos se vielä toimii :whistle:

Sitten tuolla termostaattikopan luona on joku anturi, onko tämä sitten mikä?
Kuva

Purkasin myös moniurahihnan kiristinsysteemit pois, että saapi laittaa uutta osaa tilalle
Kuva

Huohottimen y-haara oli halkeillut
Kuva
Tuo polttoaineletku päätti sitten photobombata kuvaan :P Tilaisn Motonetistä viisihaaraisen huohotinhärdellin, saas nähhä millanen mustekala sieltä tullee :huh:

Tuossa sitten vielä koneen lohkomerkinnät, pitänee koittaa ottaa nuista vielä vähän terävämpi kuva että jääpi muistiin, tuosta ei oikein dekryptaa, minä ainakaan :tuumaus:
Kuva

Sitten ruiskusuuttimien juuressa oli tuommoiset muovijutterot, oikein hirmu järkevää ja syvällistä merkitystä en noille keksinyt, ei lie haitanne jos ne on vähän turpiinsaottaneet?
Kuva

Kävin jo motonetistä romuläjän hakemassa, sieltä tarttui mukaan kaikki suodattimet, hihnankiristimen keinu, iskari, sileä rulla, termostaatti, hehkutulppasarja, alipainepumpun tiiviste, läjällä hintaa päälle kaksisataa :shock:

Tilaukseen jäi huohotinputken haara, ylä-, ja alavesiletkut (toivottavasti 209:n syylärissä on lähdöt samalla suunnalla kuin 310:n syylärissä, eri jäähytintä tarjuaa kuitenkiin) ja kiristimen uritettu rulla.

Vielä pitäisi metästää suuttimien tiivisteet, paluuletkut, venttilikopan ja öljyntäyttöputken tiivisteet sekä moniurahihna.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onkohan jostain saatavissa tarkat tiedot tuosta moottorista noilla numeroilla?
Kuva
Lohkon valuvuosi ainakin lienee -89?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovihava kirjoitti:Lohkon valuvuosi ainakin lienee -89?
Suunnilleen samanlaiseen tulkintaan päädyin: -30 Elokuuta -89.

Edit: juu, finistellään viestiä :roll: lisätty piste :wink:
Viimeksi muokannut kondivo, 08.6.2012 6:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

:huh:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovihava kirjoitti: :huh:
January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December.

Noin se menee :roll: Kait tuosta yks iso Ee löytyy :nocando:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei kait tuosta löydy kun yksi iso D, ja sekin joulukuusta :?

Eikös se pitäisi olla mieluumminkin Januar, Februar, März, April, Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober, November, Dezember. Ja vain yksi noista on kolmas nimeni, arvaa mikä?

Tainnu vaan unehtua valumuottiin vahingossa tuo 30E lätkä bensakuutosen jäljiltä :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovihava kirjoitti:Ja vain yksi noista on kolmas nimeni, arvaa mikä?
No (ankaraa mietintää)...... :tuumaus: Aukusti :idea:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Miteen se arvas, mie arvelin että se veikkaisi kuitennii tuota Mai:ta :ei_tajuu: Toisaalta tuo März olisi kyllä tyylikäs 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onko hehkutulupille olemassa jotain virallista kiristysmomenttia?

Mikäs on kiertokangenpulttien kiristysohje/momentti?

Irroittelin tuossa paikallaan olleet hehkutulpat ja putsasin koloset. Korkkasin juhlan kunniaksi uuden kuparitahnaputkilon, koska uudet hehkutulpat ovat ensimmäinen uusi osa joka kiinnitetään tähän koneprojektiin :idea: Sehän meinaa että räikänkäännön hetki on käsillä :D

Uuret hehkut paikallaan:
Kuva

Huollettu pumppu:
Kuva

Pumppu hollillaan:
Kuva

Alipainepumpun tiivistepinta putsailtuna:
Kuva

Tuota tehostimenkorvakkoa tiirailin pitkään ja läheltä, kiillottelin ja putsailin, kun näytti että siinä saattaisi olla hitsisaumassa hiusmurtuma, mutta loppujen lopuksi totesin sen olevan vain hitsausmassaraja. Olisin laittanut lähikuvat, muttei tämä /%&/&%##¤"¤!¤" E7 ota niitä :evil: E90:n kamera oli siinä mielessä paljon parempi :(
Kuva

Moottorinostin odottaa Kaapin perässä, kohta voisi alkaa järjestellä niin että saisi irroitettua öljypohjan tiivisteenvaihtoa varten :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jovin kuvien laatu on terävöitynyt huolestuttavasti verrattuna johonkin aikakauteen. :shock:
Kein siknatuur
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Juu, kyyllä kauempaa olevat yleiskuvat ovat ihan riittävän teräviä, mutta tarkkoja lähikuvia ei nykykalustolla saa :nocando:

Peittelin jakopään ettei vilustuisi vetoisessa tallissa
Kuva
Keksin laittaa tuon magneetin muovipussissa tuohon ottamaan vastaan niittauksen hionnan metallipölyn ja muutkin mahdolliset metallihilut mitä tuosta tippuu :idea:

Ja tarttuihan sitä
Kuva

Jatq...
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29232
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva
Se on sitten vanhan mallin alipainepumppu kuulansyytäjälaakerilla paikallaan kun on tuo peltihäkki vielä kehissä ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pierburgin alipainepumppu, liekkö uusi vai vanha, laakerit on kuitenkin suojatut, niinkuin oli joskus puhetta :? Minäpä pistän huomenna kuvvaa siittä, toki jos se on riski koneen kestolle niin heti vaihtoon :escape:

Mistäpä parempi? Maksaako uusi maltaita, kestääkö käytetty?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuommonen Febin punkkarivyö sinne tuli hommattua
Kuva

Sokka irti... :dj:
Kuva
Uusi panosvyö pyrkimässä paikalleen, hioin päät pois yhdestä sokkalenkistä ja naputtielin tuurnan kanssa sen veks.

Tässä vaiheessa saamani pro-vinkki oli että laittaa nuot uuden ja vanhan yhteen uudella liittimellä, mutta vanhalla päätylätkällä. Oma lisäykseni on että keskimmäistä lätkää on turha taistella paikalleen tässä vaiheessa ollenkaan koska sen joutuu kuitenkin vielä käyttämään irti. Rutistelin liitoksen aikaan kohtuukokoisilla siirtoleukapihteillä, ja tietenkään tässä vaiheessa ei niitata :wink:

Uusi panosvyö hollillaan, siittä se pitäisi lähtä rullaamaan
Kuva

Kävimme läpitte tätä ketjunvaihtohommaa etukäteen mielikuvaharjoitteluna pro-asentaja Tiilerin kanssa, joka meinasi että tähän työvaiheeseen on hyvä olla kamraadi, toinen pyörittää konetta ja toinen hoitaa ettei tule harhasyöttöjä nokkarattaalla eikä sylttää vanha ketju alarattaalla. Mutta koska minä olen kauhia simppu, eikä luonto kestä mennä pyytämään apua niin päätin sittenkin yrittää ihan ihtekseen, onhan minulla sentään neljä raajaa :idea:

Siis tässäpä setuppi
Kuva
Vasen käsi vetää vanhaa ketjua estäen sen junttaamisen alarattaan huudeille, oikea käsi varmistaa "ohjurina" nokkarattaan päältä että uusi ketju ei hypi, ja oikealla jalalla poljen kuin skootteria ikään moottoria eteenpäin :kake:

Toinen vaihe jossa enemmän tai vähemmän kaunis avustaja olisi ollut toki hyvä niin tuo niittausvaihe, pitämään moskaa alasimena niittausoperaation aikaan. Mutta kun ei, ihte pittää tuhertaa, niinpä patentoin tuon moskan tuohon nippusiteellä ja lukkoliinalla :P
Kuva

Sitten valmis niittaus, eihän se ihan tehdasjälkeä ole, mutta kais se kestää nipussa :?
Kuva

Ennen asentamista laitoin uuden ketjun oven pielessä olevaan naulaan ja merkkasin pituuden alimman silmukan reiän keskeltä, vaihdon jälkeen ripustin vanhan ketjun samaan paikkaan ja vertasin pituuksia, eroa oli viitisen milliä eli eipä tuo vanha ollut juurikaan venynyt, minusta se on tuommoisessa toista metrin ketjussa tosi vähän, mitä vertaa esimerkiksi kun olen joskus tutkinut polkupyörän ketjujen venymää :ope:
Kuva
Tuossa näkyy mustekynämerkinnällä ketjujen pituusero :idea:

Laittelin vielä ketjunkiristimen paikalleen ja tarkistin nokan sekä pumpun ajoituksen, kaik pitäisi olla kunnossaan 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29232
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oma lisäykseni on että keskimmäistä lätkää on turha taistella paikalleen tässä vaiheessa ollenkaan koska sen joutuu kuitenkin vielä käyttämään irti.
Juuri näin, ja tuosta oli ainakin tarkoitus mainita kun aiheesta juteltiin.

Vai vääntelit ilman apulaista ketjun paikalleen :happy: onneksi yiyingin kanssa on harjoiteltu polkemista.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovihava kirjoitti:Kävimme läpitte tätä ketjunvaihtohommaa etukäteen mielikuvaharjoitteluna pro-asentaja Tiilerin kanssa, joka meinasi että tähän työvaiheeseen on hyvä olla kamraadi, toinen pyörittää konetta ja toinen hoitaa ettei tule harhasyöttöjä nokkarattaalla eikä sylttää vanha ketju alarattaalla. Mutta koska minä olen kauhia simppu, eikä luonto kestä mennä pyytämään apua niin päätin sittenkin yrittää ihan ihtekseen, onhan minulla sentään neljä raajaa
Tyypillinen Savolais-Karjalaisheimon edustaja:

Ilman savolaista jääräpäisyyttä, itsepäisyyttä, päättäväisyyttä ja toimeliaisuutta tämä maa olisi jäänyt asuttamatta ja puolustamatta.





Suurella mielenkiinnolla lueskentelen jovin tekniikkatopikkeja, vaikka en ymmärrä tekniikasta hölökäsen pölähtämää :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29232
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, hassua miten ihan tavallinen korjaaminen on mielenkiintoista luettavaa - ei niinkään kiinnostaisi jos kolamies asentelisi ceemersuun levikesarjaa tai teippaisi puita piiloon ilmastointiteipillä.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Kyyllä, tällaisia juttuja on tosiaan mukavaa lueskella. Elävästi kirjoitettu, kivoja kuvia, yleisesti leppoisa meininki. Vaikka itse en esim. ketjunvaihtohommaan ryhtyisikään, niin silti on mukavaa tietää kuinka se tapahtuu. :D
S204, AZT250
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

Garcia kirjoitti:Vaikka itse en esim. ketjunvaihtohommaan ryhtyisikään, niin silti on mukavaa tietää kuinka se tapahtuu. :D
Joo, lisää tälläistä!

Uudenkarhean (-96) Sprinterin omistajana katselin kuolaten tuota rivipumppua... Onko siihen kunnostuksen yhteydessä vaihdettu lakritsinsyöttösuuttimet?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mukavaa että näitä nöösin sepitystarinoita joku lukeekin :read: Ja juu, jos jollekulle on kuvista hyötyä joskus niin entistä parempi 8)

Se tuossa jossain vaiheessa epäselvyyttä aiheuttanut alibabapumppu on siis tuommoinen laitos, kuvat on otettu ulkotiloissa, koska kun kuulin että tuo pumppu voisi olla turvallussuriski koneelle niin pistin sen heti karanteeniin :kutpai:
Kuva

Kuva

Eli siinä on nk. kuulanruokkijapumppu mutta semmoisena välimallin versiona että laakerit ovat suojatut, kaippa tuon uskaltaa paikalleen laittaa :? Jos jollain on jotain tätä liittoa vastaan niin sanokoon nyt tai vaietkoon iäksi :pope:

Ei kuulunut rotesteja joten eikun paikalleen, uudella metallitiivisteellä
Kuva
Sen verran paranoidinen minusta on tullut eldovuot... anteeksi, siis öljyvuotojen suhteen että laitoin tuonne väliin tiivisteziligoonin, tosin hyvin ohuelti, inhottaa semmoinen tursuva mato :eec:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

välimallin versio tai ei ,, kyllä ne kuulat sieltä suojan takaa osaa sinne minne niiden ei pitäisi mennä...
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Oevoe, nyt mennee ensi yö pohtiessa että pittääkö vielä alipainepumppu hommata vai meneekö tuolla :huh:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

frak kirjoitti:Uudenkarhean (-96) Sprinterin omistajana katselin kuolaten tuota rivipumppua... Onko siihen kunnostuksen yhteydessä vaihdettu lakritsinsyöttösuuttimet?
Pumppu kävi ppd:llä laitettavana, ei siihen toki mitään elementtejä vaihdeltu mutta kyllä sen pitäisi olla säädöissään. Pasi kyllä perinteisesti savuttaa itse enemmän kuin tekemänsä pumput, mutta toisaalta savuhan onkin merkki liiasta löpöstä pytyssä :wink:

Sitta suuttimien kinppuun, hoonasin nuo suutinkolojen pohjat sopivaan pultinkantaan laitetulla rätillä, pyöritin pulttia akkukoneella, tuli meleko puhtaat
Kuva

Sitten pohjatiivisteet perään
Kuva

Ja suuttimet
Kuva

Jaa ruiskuputket
Kuva

Sekä paluuletkut
Kuva
Ostin tuohon M-B osalta 15 Euroa/metri letkua, ainkin hinnan puolesta pitäisi olla hyvä :eec:

Moniurahihnan rullat paikalleen
Kuva
dealer toisaalla moottorin historiasta kirjoitti:Apinat koonneet Afrikan tehtaalla vuonna -71, ensin pyörittänyt vesipumppua 20 vuotta (175000 tuntia) jonka jälkeen porattu viimeisen ylikoon yli ja ollut Tukholmassa lentokentän taksin moottorina 20 vuotta.
Tähän vesipumppukäyttöön löytyi evidenssiäkin, olettekos ennen nähneet lukittavaa öljyntäyttökorkkia :?:
Kuva
Pakko olla lukittava korkki koska muuten allianssissa toimivat makakit ja muurahaiskarhut imuroivat lämpimät moottoriöljyt turpaansa :P

Sitten taas sarjassaan tyhmiä kysymyksiä, tuossa on noita alipainenippoja kaksin kappalein, mitä noihin kytketään?
Kuva
Vissiin tuo vasemmanpuoleinen sammutusvivun yläpuolella on sammutin eli letku tulee virtalukolta, mutta mikäs tuo oikeassa päädyssä olevassa kellossa oleva ohut letku on? Tyhjäkäynnin korotus kylmänä? Mistäs minä sille alipaineen löydän? Pitäisikö sille olla jokin ohjaava alipaineanturi jossain?

Tässä on kanssa yksi outo stoori, tässä OM602 koneessa olikin kuusi hehkutulppaa
Kuva
Elikkäs kun irroittelin ruokkopumppua niin sen ja lohkon välistä jostain tippua kilahti hehkutulppa. En siihen kiinnnittänyt sen kummemmin huomiota siinä vaiheessa, ajattelin että jollakulla hehkuja vaihtaessa on vanha tulppa tippunut eikä ole sitä jaksanut/hoksannut onkia pois.

Mutta kun vaihtelin uudet hehkutulpat niin havaitsin että muissa pytyissä oli ika verekset tulpat, paitsi ykkösessä (kuvassa äärioikealla, PS) jossa oli pionttynyt ja ruostunut erilainen tulppa, liekkö alkuperäinen. Tutkiskelin sitten irtaallaan löytynyttä tulppaa (kuvassa äärivasemmalla, Vas) niin se oli samaa sarjaa kuin ne neljä tuoreen näköistä ja lisäksi vaikuttaa käyttämättömältä :shock: Katsokaa vaikka tuota hehkun kärkeä vs muut :?

Eli olisikohan käynyt niin että joku joskus alkanut vaihtelemaan hehkuja mutta tipauttanut yhden tulpan eikä ole enää löytänyt sitä ja siten jäänyt uupumaan eikä ole alkanut sitten vaihtamaan ykköspesään tulppaa ollenkaan :?:
Elementary, my dear Watson Kuva

Öljynsuodin vaihtoon, taas vietin hetken pohtien että miten päin se patruuna tuleekaan ja millä logiikalla, kunnes päätettyäni laittaa samoin päin kuin edellinen, hoksasin taas että suodatinkannessa on kuva siitä kuinka päin se kuuluu :P
Kuva
Tässäkään suodatinpaketissa ei tullut mukana suodattimen läpi menevän puikon o-renkaita, joutui turvautumaan omaan o-rengaslajitelmaan :evil:

Pumpun polttoainelinjat paikalleen arvottuna
Kuva

Sitten tuli ostettua tuommoinen laturi
Kuva
14V/120A

Tuossa noita nastoja on yksi enemmän kuin odotin, ilmeisestikin B+ on se mistä virta lähtee akulle, W on heräte/latauksen merkkivalo, mutta mikäs tuo D+ on? Kiekkomittarivarausko? Vai onko tuo se nasta mihin tulee heräte ja W sitten warwikellolle? Onx tietoo :?:
Kuva

Hiilethän tuosta tietennii oli loppu, liukurenkaat nyt ei vielä ihan lopussa olleet, alemmassa ehkä noin millin ura. Putsailin liukurenkaita 320 santikkarilla :idea:
Kuva
Laakerit kuulostaa vähän kuivakkailta, vaikkei mitään välystä tahi jumitusta olekaan, en tiijä uskaltaako laittaa noikseen paikalleen :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29232
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

oikeassa päädyssä olevassa kellossa oleva ohut letku on? Tyhjäkäynnin korotus kylmänä? Mistäs minä sille alipaineen löydän? Pitäisikö sille olla jokin ohjaava alipaineanturi jossain?
Se se on ja anturi pumpun puolella kannen kyljessä, kurkkaa 200D pellin alta ?

Laturi näemmä on sellianen miksi sen ymmärsinkin kun soiteltiin.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ainii, pihassa tosiaan seisoo OM60x koneinen laitos :oops:

Se muuten voi olla että tuo tyhjäkäynnin korotus ei toimi siinäkään :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7159
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laturissa on D+ napa sille herätteelle.

B+ on päävirta ja W on se kierrossignaali.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tosiaan mielenkiintoista katsoa kun joku viitsii ja vilpittömästi harrastaa auton korjuuta.
Toisin kuin että kynsii päivät pitkät leipänsä eteen sormet mustana tai ainaki huolehtii että muut kynsiin ja niille on kynsittävää taas sen leipänsä eteen. Ja vielä pitäsi saada kuntoonkin ja siedettävällä ajalla ja varsinkin hinnalla :oops: Ja aamulla ei aina tiedä mitä eteen tulee.

Pitäsköhän vaihtaa alaa että viitsis taas harrastella tosissaan noiden autojen kanssa kun se olisi niin mukavaa :idea: :shock:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Rupia ammattikouluun opettajaksi, niin ei ole aikataululla väliä :idea:

Komentaa saa alaisia ja vaikka palkka onkin mitä on, niin vapaa-aikaa riittää 8)

Ainoo huono homma siinä on, että ei saa itte ruuvata. Ainakaan ennenkuin on pariin kertaan yrittänyt selittää miten se ruuvataan :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mua alkoi ihan hirvittää noissa alun kuvissa tuo nippusiteiden määrä. :eec:

Onkos hovi heittäynyt vallan tuhlaripojaksi, vai onkos sillä palkka noussu noi radikaalisti? :ei_tajuu:

Mutta hienoa luettavaa ja katseltavaa. 8)
Pitäis itekin ehtii tuota 310D:tä alkaa turaamaan taas eteenpäin... :kivalla_paahan:

No, penariin tulikin jo uutta osaa taas saatua kiinni. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Täh, nippusidehän on aukastavissa ja uudelleenkäytettävissä :ope:

Akille, notta sitähän se meinaa olla että mitä töikseen tekee niin sitä ei tule enää juur harrasteltua, sama itellä kun siirryin työsaralla joskus elektroniikan puolelle niin harrastaminen loppui siihen :P

Vaan on tuo minun sepittäminen semmoista hommaa että ei sillä tosiaan kyllä leipää antsaitsisi, suurin osa ajasta menee tuumailuun, suunnitteluun, sottailuun ja joutavanpäiväseen hipistelyyn :tuumaus:

Laturin kanssa kävi hassusti, vein eilen Hintan Autosähkön isännälle jotta tarkastaisi sen että tekeekö sillä mitään. Olin paikalla ehkä hiukka aikasessa, ennen kahdeksaa, isäntä ihte oli vielä aamutakissa ja kalsareissa, meinotteli että on vähän aikasta näin eläkeläiselle :pappa: Jätin laturin odottelemaan vuoroaan/liikkeen aukeamista, saatesanoilla ettei sillä ole mikään kiire, voipi kahtoa kun millon joutaa tärkeämmiltä hommilta.

Loppuiltapäivästä kilautin kun olin unehtanut jättää mitään yhteystietoja siinä aamutilanteessa, jotta jos vaikka ottasi numeron ylös ja soittaisi tuomionsa laitteesta niin sieltäpä asentaja sanoi että juu, laakerit oli huonot ja liukurenkaissa kulumaa mutta muuten ehta peli. Minä siinä varovasti kyselemään että saapiko siihen osia niin vastaus kuului että juu, kaikki löytyi jo hyllystä ja laturi on kasassa, passaa tulla hakemaan :shock:

Nyt minulla on sitten läpikunnostettu laturi menossa moottorin kylkeen, ainoa mitä sanoi että hihnapyörä kannattaisi vaihtaa vapaakytkinversioon, semmosen kun vielä jostain löytäisi :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”