Eipä taida olla sama kone kyseessä vai onko tuota 290 esikammiolätkytintä saanut johonkin turbolla?Easy Rider kirjoitti:Ei voi olla vaikeeta, onnistuuhan ne jo tehtaallaki sen verran saamaan ulos.jovihava kirjoitti:Mites realistinen tavoite se tuommoinen 120 heppaa olisi perus kotiturpottajalle 2.9l OM602 koneesta?
Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
250:nä, vain tilavuus eronajolle kirjoitti:Eipä taida olla sama kone kyseessä vai onko tuota 290 esikammiolätkytintä saanut johonkin turbolla?Easy Rider kirjoitti:Ei voi olla vaikeeta, onnistuuhan ne jo tehtaallaki sen verran saamaan ulos.jovihava kirjoitti:Mites realistinen tavoite se tuommoinen 120 heppaa olisi perus kotiturpottajalle 2.9l OM602 koneesta?
Jovihava, minä voin raapustella vertailulaput sitten kun tarve on ajankohtainen. Jos vielä työelämässä oon Eikä vaineskaan, Jovin projekteilla on ollut tapana edetä kiitettävällä tahdilla niiden päästyä toteutuksen alkuun.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
jolle kirjoitti:Eipä taida olla sama kone kyseessä vai onko tuota 290 esikammiolätkytintä saanut johonkin turbolla?Easy Rider kirjoitti:Ei voi olla vaikeeta, onnistuuhan ne jo tehtaallaki sen verran saamaan ulos.jovihava kirjoitti:Mites realistinen tavoite se tuommoinen 120 heppaa olisi perus kotiturpottajalle 2.9l OM602 koneesta?
Ei ole sama ei, mutta sitä ei kai kysytty. 2,9 ja OM602 kones yhtä kaikki.
Hatun noston arvoinen homma silti, että ovat tehtaalla saaneet nuin ällistyttävän rajun hevosvoimamäärän nuinkin pienestä iskutilavuudesta. Kyseessä kun on kuitenkin vanha diesel tavara-auto Mersulta. Jospa sinne on Buzz Aldrinin "Rocket Science" insinöörikaverit loikannu NASAlta ja on saatu vähemmän kulutusta ja enempi tehhoo. Nyt samat ukot pistää Kilipilahessa löppöön puolet petäjäistä ja sillä pitäs lentee jo kuuhun.. Nyt ei oo tiskissä niin isot hakemukset Jovilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Pijetäänpä Tiileri mielessä, ja eikös ne eläkeijät ole muutennii nousevalla trendillä
Suoritin tuossa louhintoja netin syrjäsimmissä syövereissä ja arvatkeehan mitä löyty
Tähänkin koppaan on ollut myynnissä STT turposarja
Tuossa asennusohieet: http://www.sttemtec.se/1.0.1.0/51/Merce ... manual.pdf
Kysäsin piruuttani että vieläkö löytys hyllystä, mutta ei ollunna enään Ei etes pelekkää pakosarjaa kun se on tuossa konstruktiossa ehhottomasti haastavin osa mitottaa
Tuosa kuvasa pakopuoli ja kustomoitu pakosarja
Imupuolella huomio kiinnittyy öljynpaluuseen
Eikös tuo palauta öljyt pohiaroppuun Sen verran puutteelliset kuvat että öljyn painepuolen lähtöä ei näy.
Suoritin tuossa louhintoja netin syrjäsimmissä syövereissä ja arvatkeehan mitä löyty
Tähänkin koppaan on ollut myynnissä STT turposarja
Tuossa asennusohieet: http://www.sttemtec.se/1.0.1.0/51/Merce ... manual.pdf
Kysäsin piruuttani että vieläkö löytys hyllystä, mutta ei ollunna enään Ei etes pelekkää pakosarjaa kun se on tuossa konstruktiossa ehhottomasti haastavin osa mitottaa
Tuosa kuvasa pakopuoli ja kustomoitu pakosarja
Imupuolella huomio kiinnittyy öljynpaluuseen
Eikös tuo palauta öljyt pohiaroppuun Sen verran puutteelliset kuvat että öljyn painepuolen lähtöä ei näy.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mulla vois olla semmonen OM602 turbo moottori,, ikään kuin projektiksi,,
täytyy vaan vielä kattoa että oliko vaan ahtoputki joka hajos vai mikä tuli kun veto loppu...
olisko nyt 30hp
täytyy vaan vielä kattoa että oliko vaan ahtoputki joka hajos vai mikä tuli kun veto loppu...
olisko nyt 30hp
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
juu voit tietysti sen koko Varionkin ostaa
mut sen moottoriin tuli tänään joku juttu, murhasaaren mäessä siitä kaidetyömaalta kiihdytin kotio päin(tartti vähäks aikaa melkeen seisattaa, kun oli vastaan tulevaa liikennettä) ,, yht äkkiä veto loppuu kun seinään(kattelin että katkesko kaasupoljin )
toppaan linjuri pysäkille, katton että ei vuoda mistään öljyä/nestettä/ onko niitä , hyppään pukille ajan kotio ,, tarvii kattella että olisko se sitten joku ahtotekninen JUTTU
mut sen moottoriin tuli tänään joku juttu, murhasaaren mäessä siitä kaidetyömaalta kiihdytin kotio päin(tartti vähäks aikaa melkeen seisattaa, kun oli vastaan tulevaa liikennettä) ,, yht äkkiä veto loppuu kun seinään(kattelin että katkesko kaasupoljin )
toppaan linjuri pysäkille, katton että ei vuoda mistään öljyä/nestettä/ onko niitä , hyppään pukille ajan kotio ,, tarvii kattella että olisko se sitten joku ahtotekninen JUTTU
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mulla petti kaasupoljinanturi. Välillä tuntu että on kahen kuution tonkka kyyvissä jossa kuutio nestettä, välillä toppas tykkänään menemästä polkimen mukaan ja kun seinään. Lähti taas hetken päästä ku oli sammuttanu välillä, mutta loppuunsa tiheni se täpästely kunnes vaihoin potikan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
tarvii varmaan uskoa että multakin kaasupoljinanturi mennyt SÄRKI,, kun eikös tuollaisen kuuluis savuttaa sillon enempi kun ei ahda(eli kun ahtoputki tms on särki,, turbon pitäs myöskin pyöriä ihan hulluna vai tai kai noissa on jonkin näkönen ahdonalanen syöttö,, mistä noista tietää,, luottopeli kun on menee särki ai ai),, tai no jos ei syötä niin ei ahda, hmm
kun nyt vaan ei olis syöttöpumppu mennyt särki,,
onko muuten monikin laittanut PRO DIISSELIÄ tuommotteeseen??(meneekö siitä särki,, vaikka kahvassa lukeekin että "kaikille diesel moottoreille" ,,
nimimerkillä : "pro diesel oli halvempaa, kun normi kuravelli"
kun nyt vaan ei olis syöttöpumppu mennyt särki,,
onko muuten monikin laittanut PRO DIISSELIÄ tuommotteeseen??(meneekö siitä särki,, vaikka kahvassa lukeekin että "kaikille diesel moottoreille" ,,
nimimerkillä : "pro diesel oli halvempaa, kun normi kuravelli"
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Terveiset Joensuusta
Kaappi lakkasi hehkuttamasta, merkkivalo ei syty, rele ei vedä, eikä hehkut hehku
Tsekkasin jo hehkun sulakkeen, ehiä on. Oiskohan nytten mennyt se hehkurele, vai olisiko muita vaihtoehtoja joita kannattaisi tsekata?
Kais tuo kone on ihan ok kun se kuitennii pärähtää tulille ilman hehkutustakin, tosin kylmänä vaatii noin viiden sekunnin sahauksen kunnes räjähtää kerralla käyntiin.
Huomenna lähden ajelemaan Oulua kohden, perässä kärri ja siinnä skootteri
Kaappi lakkasi hehkuttamasta, merkkivalo ei syty, rele ei vedä, eikä hehkut hehku
Tsekkasin jo hehkun sulakkeen, ehiä on. Oiskohan nytten mennyt se hehkurele, vai olisiko muita vaihtoehtoja joita kannattaisi tsekata?
Kais tuo kone on ihan ok kun se kuitennii pärähtää tulille ilman hehkutustakin, tosin kylmänä vaatii noin viiden sekunnin sahauksen kunnes räjähtää kerralla käyntiin.
Huomenna lähden ajelemaan Oulua kohden, perässä kärri ja siinnä skootteri
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Näytti tuonne sähöt ja ohjaukset tulevan, purkasin hehkureleen ja sieltä löytyi vettä sisältä semmosen puoli desiä Kumma kun ei pelaa
Toinen hehkurele oli hyllyssä, mutta siinä on se pienempi pistoke viidellä nastalla kun nykyisessä on neljällä, ja eipä tunnu tuokaan toimivan. Releet toki vetää mutta hehekun merkkivalo ei syty ja ei tunnu lopettavan hehkuttamista Onko muuten normaalia että hehkureleen lähdössä on vain 8.3 volttia kun sisäänmenossa on 12
Häätysköhän tuo uus motonetistä
Toinen hehkurele oli hyllyssä, mutta siinä on se pienempi pistoke viidellä nastalla kun nykyisessä on neljällä, ja eipä tunnu tuokaan toimivan. Releet toki vetää mutta hehekun merkkivalo ei syty ja ei tunnu lopettavan hehkuttamista Onko muuten normaalia että hehkureleen lähdössä on vain 8.3 volttia kun sisäänmenossa on 12
Häätysköhän tuo uus motonetistä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuommonen lista löyty parin vuoden takaa tästä topikista:
- OM602 617:n tilalle (500-1000 Eur/35h) -> Rahassa taisi jäädä alle tonnin kaikkinensa, aikaa saatto kyllä mennä ehkä vähän enemmän swapissa
- Vapari 124 300D:n vaihdelaatikko ja kartaanin etupätkä niin että ensimmäinen ristikko korvautuisi rättinivelellä (300 Eur/20h) -> Tarvikkeet on tallissa, mutta toteuttamatta
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/10h) -> Hinta, ja aika-arviot meni melekolailla kohdilleen
- Koneen ilmanoton muutos paremmin hengittäväksi (30 Eur/6h) -> Oisko ollu enemmänkin 5 Eur ja kaksi tuntia :p
- 15" (alumiini) vanteet (400-900 Eur/6h) -> 400 Eur/3h
Voisko joku muuten varmentaa minulle wikipedian tiedon jossa väitetään että 209D:n valmistus lopetettiin -88? Tämähän on papereissa -90, eli onko tämä sitten varastoitu pariksi vuotta vai tuleeko vuosiluku maahantuonnissa, vai miten tämä mennee?
Näistähän on jopa osa toteutettujovihava kirjoitti:Tähän voisin muuten listata haaveita Kaapin suhteen, näitä siis olen jossain välissä mietiskellyt mahdollisina rakenteluoptioina, vaikken tuskin koskaan saakaan aikaan niitä toteuttaa
- OM602 617:n tilalle (500-1000 Eur/35h)
- Vapari 124 300D:n vaihdelaatikko ja kartaanin etupätkä niin että ensimmäinen ristikko korvautuisi rättinivelellä (300 Eur/20h)
- Ilmajouset (500 Eur/25h)
- Kattokoroke (200 Eur/20h)
- Ahdin ja välijäähy, tosin vasta sitten jos vaihtaa konetta (600 Eur/28h)
- Lukkoperä (150-300 Eur/32h)
- Ilmastointi (800-1000 Eur/40h)
- Peruutuskamera (120 Eur/8h)
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/10h)
- Pyöreät valot (150 Eur/12h)
- Koneen ilmanoton muutos paremmin hengittäväksi (30 Eur/6h)
- Uudet penkit taakse (200-400 Eur/24h)
- 15" (alumiini) vanteet (400-900 Eur/6h)
- Läjäpäin äärivaloja joka puolelle (100 Eur/10h)
- Alaosan uudelleenmaalaus (400 Eur/15h)
- Webasto (800-1200 Eur/15h)
Tämmöisiä tuli äkkiä mieleen, laittelin tuohon myös äkkiarvioita kustannuksista ja hommaan tuhrautuvasta ajasta
- OM602 617:n tilalle (500-1000 Eur/35h) -> Rahassa taisi jäädä alle tonnin kaikkinensa, aikaa saatto kyllä mennä ehkä vähän enemmän swapissa
- Vapari 124 300D:n vaihdelaatikko ja kartaanin etupätkä niin että ensimmäinen ristikko korvautuisi rättinivelellä (300 Eur/20h) -> Tarvikkeet on tallissa, mutta toteuttamatta
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/10h) -> Hinta, ja aika-arviot meni melekolailla kohdilleen
- Koneen ilmanoton muutos paremmin hengittäväksi (30 Eur/6h) -> Oisko ollu enemmänkin 5 Eur ja kaksi tuntia :p
- 15" (alumiini) vanteet (400-900 Eur/6h) -> 400 Eur/3h
Voisko joku muuten varmentaa minulle wikipedian tiedon jossa väitetään että 209D:n valmistus lopetettiin -88? Tämähän on papereissa -90, eli onko tämä sitten varastoitu pariksi vuotta vai tuleeko vuosiluku maahantuonnissa, vai miten tämä mennee?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jatketaas soliariteettipostauksia, osaako joku tulkita miten pitkä moniurahihna tuli laitettua viime kesänä paikalleen jos paketti oli tommottinen:
Tarkottasko tuo 2000 että kaksi metriä? Jotenkin on vaan semmonen tutina että mitta olisi ollut joku ei nuin tasaluku
Tarkottasko tuo 2000 että kaksi metriä? Jotenkin on vaan semmonen tutina että mitta olisi ollut joku ei nuin tasaluku
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuo moniurahihnan mitta kannattaa näköjään mitata kaikista erikseen, jollei ole varmuutta asiasta. Mulla on 606 moottori josa on kapiakantisen apulaitteita, kapiakantisen moniurahihna oli mulla varastossa, 2030 pitkä ja hihnankiristin ääriasennoissa mitattuna 2045-2130.
Asiaan hyvin hatarasti kuuluvana, mutta silti.
Asiaan hyvin hatarasti kuuluvana, mutta silti.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Kävin Motonetistä uuden hehkureleen: http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=302
Sehän alako hehkuttaa niinku pittää. Miten kauan muuten muilla on OM60x koneen hehkutusaika näin kesäkelissään ensikäynnistyksellä? Tuossa merkkivalo palaa semmoisen kolme sekuntia ja hehkurele on päällä kymmenisen sekuntia.
Sehän alako hehkuttaa niinku pittää. Miten kauan muuten muilla on OM60x koneen hehkutusaika näin kesäkelissään ensikäynnistyksellä? Tuossa merkkivalo palaa semmoisen kolme sekuntia ja hehkurele on päällä kymmenisen sekuntia.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
totta taitaa vikipedia turista, kaapin alkuperäinen moottori on valmistettu 87. Kiitos muuten niistä suutinputkista jotka lähetit mulle jälkeenpäin.jovihava kirjoitti: Voisko joku muuten varmentaa minulle wikipedian tiedon jossa väitetään että 209D:n valmistus lopetettiin -88? Tämähän on papereissa -90, eli onko tämä sitten varastoitu pariksi vuotta vai tuleeko vuosiluku maahantuonnissa, vai miten tämä mennee?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Operaatio ohjaussimpukka alakoi
Ensin kaikanelaista kamaa pois eestä
Simpukka poise
Puolitoista tuntia meni alotuksesta tilanteeseen simpukka maassa, tehokkuuden lisäämiseksi nauvutin paineilmaräikkää, kun monet noista pulteista ovat niin ihanissa paikoissa että saa käännettyä vain asteen kerrallaan
Onneksi oli vielä tuoreessa muistissa kun Tiilerin pihassa irroitettiin tuo varaosasimpukka, helepotti kovin kun lajia oli tullut jo harjoiteltua ennalta muutenkin kuin mielikuvaharjoituksena
Ensin kaikanelaista kamaa pois eestä
Simpukka poise
Puolitoista tuntia meni alotuksesta tilanteeseen simpukka maassa, tehokkuuden lisäämiseksi nauvutin paineilmaräikkää, kun monet noista pulteista ovat niin ihanissa paikoissa että saa käännettyä vain asteen kerrallaan
Onneksi oli vielä tuoreessa muistissa kun Tiilerin pihassa irroitettiin tuo varaosasimpukka, helepotti kovin kun lajia oli tullut jo harjoiteltua ennalta muutenkin kuin mielikuvaharjoituksena
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje