Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Tuo aurinkolippa :shock: :shock: :shock:

Onhan nuita edullisesti myynnissä ihan niitä oikeanlaisiakin, tuo kötöstys kyllä kuuluu johonki soutuveneeseen, eikä mihkään kaappimersuun.

En jaksanu ettiä linkkiä missä niitä löytyy, mutta paaaaljon massiivisempi se on, ulottuu tuulilasin yläreuna ylitte pikkasen ja tuuli menee sivuista ja keskelle katto ulos lipan alta, eikä lähde ihan helpolla vastatuulessakaan "räpisemään", eikä kolahda jos ja kun rekka tulee vastaan, ja on 500 miljoonaa kertaa siistimpi kun tuo lintulaudalta näyttävä kötöstys.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mullapa on paljon isompi etuLIPPA 8)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

jovihava@gmail.com 12 June 2013 at 14:29
To: glenn.berglund@sttemtec.com, odd.eng@sttemtec.com, oskar.jakobsson@sttemtec.com
Hi there,

Is there a turbo kit still available for Mercedes Benz 210D van from beginning of nineties? The engine type is OM602.

Best regards
jovihava
jovihava@gmail.com
+358 408 49 3103
Oskar Jakobsson <Oskar.Jakobsson@sttemtec.com> 12 June 2013 at 14:31
To: jovihava <jovihava@gmail.com>
Cc: glenn.berglund@sttemtec.com

Hi Jorma,

Unfortunately those systems are no longer in production.

BR
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Oskar Jakobsson
STT Emtec AB
+46 60 142072 Office
+46 60 641045 Fax
+46 70 1090231 Mobile

jovihava@gmail.com 12 June 2013 at 15:20
To: Oskar Jakobsson <Oskar.Jakobsson@sttemtec.com>
Thanks for quick response!

You would not even have the exhaust manifold as separate part? Listed as part number 50 in the attached installation instruction.

BR
jovihava


2013/6/12 Oskar Jakobsson <Oskar.Jakobsson@sttemtec.com>


Hi Jorma,

Unfortunately those systems are no longer in production.

BR
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Oskar Jakobsson
STT Emtec AB
+46 60 142072 Office
+46 60 641045 Fax
+46 70 1090231 Mobile

:nocando:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuossa tuumaillut tulevan kesän Kaappihaaveita, kovasti polttelis alakaa taka-aksilaremonttiin, sepittää pidempivälitteistä perää joko rummuilla tai levyillä. Joka tapauksessa pitää ainakin toiselle puolelle perän tefa vaihtaa ja molemmat käsijarruvaijerit, luultavasti myös kenkiä päivittää.

Sitta alakanu tuntua siltä että tekis mieli tuo lisävalotellinki eli pororauta poistaa, tilalle ois kuitenkin plakkarissa ehiä ritilämallin puskin :idea:

Nooh, ruosteremonttiahan tämän kanssa saapi aina tehhä, apparin astinlauta ja ehkä likasuojakin voisivat kaivata jonkinasteista uudelleenmetallointia :?

Ja ilmastoinnin vois laittaa :idea: Eikun eikä vois :? Hirviä härdelli jälkiasentaa, en ala. Tai jos sittenki :P Njää... Ehkei.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ameriikan auto-ohjelmassa restauroivat jonkin vanhan muskelin ja laittoivat samalla siihen jälkiasennusilmastoinnin.

Pienellä googlailulla, näyttäisi olevan amerikassa valmiit sarjat entisöitäviin autoihin jos haluaa nautiskella ilmastoinnista. 1300-1400 dollaria täysi sarja, että onko tuo euroissa saman verran jos laskee tullit ja rahdit mukaan. Olisi ainakin uutta palikkaa autossa, eikä ala juonittelemaan heti ensimmäisillä helteillä. Tuomoisesta sarjasta muokkailemaan..

http://www.classicautoair.com/

http://www.classicautoair.com/Catalog/P ... -24-11.pdf
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Juu, Ebaylla näyttäs olevan halvimmat sarjat viijensaan taalan paikkeita, joskus ennenkin nuita kuolannu. Tietysti vaikka ovat jenkkilästä niin kiinanlaatuahan ne tuohon hintaan mahtavat olla :?

Voipi olla että lämppäriä joutuu raottamaan kun puhaltimenmoottori on alkanut ajoittain tuottaa äänimerkkejä, sinnehän voisi samalla ihan vaan varuilta sovitella jäähdyttimen kennon odottamaan muita osasia myöhempien kesien riliiseissä :whistle:

Nopeusmittarin valokin sammui talavella, vaikka vasta pari kesää sitten laitoin uudet polttimot ajatuksella että kestää seuraavat 20 vuotta :evil:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tännään kävin rullamitan kanssa ihimettelämässä rintterin irtoperää, onhan se vähän leviä kaposeen Kuappiin, kokonaisleveys on 18 cm enemmän, eli navat tulis 9 cm puolelleen ulommas. Ja se alakas jo vaatia takapyöränkaarien levitystä :P

Sanokaapa hitsausorientoituneet metallimiehet että saako tuommosen pakettiauton vetoaksilan miten uskottavasti hitsattua, jos alakaisi kaventamaan tuon perän? Ja pitäsikö sitä lyhentää paksummasta vai ohuemmasta päästä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:jos alakaisi kaventamaan tuon perän :nocando:
No :roll: projekti alkaa paisua kuin pullataikina...niinhän siinä kävisi :huh:



Lopputulema saattaisi olla lopulta vaikkapa tämän mallinen
Kuva


:ritsa:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hyi kauhia, tuo on jo ruma :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

jovihava kirjoitti:Tännään kävin rullamitan kanssa ihimettelämässä rintterin irtoperää, onhan se vähän leviä kaposeen Kuappiin, kokonaisleveys on 18 cm enemmän, eli navat tulis 9 cm puolelleen ulommas. Ja se alakas jo vaatia takapyöränkaarien levitystä :P

Sanokaapa hitsausorientoituneet metallimiehet että saako tuommosen pakettiauton vetoaksilan miten uskottavasti hitsattua, jos alakaisi kaventamaan tuon perän? Ja pitäsikö sitä lyhentää paksummasta vai ohuemmasta päästä?

Huonosti ne vetarin hitsaukset ovat onnistuneet ainakin maasturipuolella. Tahtoo katketa siitä saumasta tai sauman vierestä. Toisaalta sun autossa ei isommin voima pakota niitä vetareita (ainakaan vielä? :D ) Muistaakseni ovat katkoneet navan puolelta, olisko sillä tavalla minimoitu mahdolliset akselin suoruuteen liittyvät seikat...eikä tarvi koneistaa booreja uudestaan?

Suurin osa on kuitenkin suosilla teetättänyt Karpiolan koneistamolla uudet vetarit. Muistaakseni G-mersuun olis ollut n. 350€ kappale...varmaan toimineen suuntaa antavana hintana? Eli 2x tuo + muu työ ja kustannukset....eli taloudellisesti ei liene kovin kannattavaa?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Taloudellisesti kannattavaa? Vanhan kaapinromun hiplaaminen? :lol: No ei tod. Ainoa taloudellisesti järkevä optio olisi tipauttaa tuo ohiajaessaan metallinkerääjälle ja hommata Shitroẽn C1 johon laittaa ne paremmat renkaat taakse eteivät kulu edessä :idea:

Eikun joo, tiijän että tarkotit teetättämistä, ja en toki ihan heti alakas siihen hommaan tuolla hintaa :p

Gogglasin vähän ja näyttäs tosiaan että vetarin hizzaaminen ei ole oikein suosittua vaikka jokkut sitäkin harrastaa, ennemmin tosiaan ovat teheneet uutta pooria tms.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jovihava kirjoitti:Tännään kävin rullamitan kanssa ihimettelämässä rintterin irtoperää, onhan se vähän leviä kaposeen Kuappiin, kokonaisleveys on 18 cm enemmän, eli navat tulis 9 cm puolelleen ulommas. Ja se alakas jo vaatia takapyöränkaarien levitystä :P
Taitaa Rintterissä olla julumempi ET vanneksissa, eli ei ihan tuota leviä jos tökkää vanteetkin samaan syssyyn. Vaan leviää kuitenni tarpeeks, jotta rapakaariremontille ois aihe.
jovihava kirjoitti:Sanokaapa hitsausorientoituneet metallimiehet että saako tuommosen pakettiauton vetoaksilan miten uskottavasti hitsattua, jos alakaisi kaventamaan tuon perän? Ja pitäsikö sitä lyhentää paksummasta vai ohuemmasta päästä?
Tieliikenneorientoituneeseen autoon...Ei. :idea:

Pooripäästä lyhentäen monesti haasteellista tehä uus poori. Ussein taottu siitä vierestä ohkosemmaks, jottei täysmittasta uritusta saa nyrsityks. Lämpökäsittelyt mielenkiintosia tuntemattomaan rautaan jne..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sen melkeinpä uskallan (joskus muutamasta eksoottisemmasta raskaamman kaluston loota/peräremonteista laskut nokan eteen saaneena) sanoa että halvemmaksi tulee Karpiolalla pitkästä tavarasta teetetyt aksilat kuin itse omalla ajalla ja rahalla koordinoitu paja/koneistamo/lämpökäsittelykierros kaikkine eikuineen :idea:

:oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Höh, eikös teijän pitäs hölömöä yllyttää ja sitten nauraa puskasta kun homma ei onnistu :rollin: Eikös tuommonen kylymä realismi tapa seikkailun elämästä ja pakota valitsemaan järkevimmät tavat tehdä asiat. Eikun mites se nyt meni :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Muistaako se Jolihava mitenkä meni akselisavota Lata-rattorissa. Ei kestä jatkos ei millään. Laipasta läpi työnnetty lämpökrympätty on kestäny tuossa, mutta ei toki tohi tehä tieliikennevehkeihin. Pari milliä ohkonen justaan navan juuresta.

Erillisjousitettuja ja täyskevennettyjä jäykkiä aksiloita senkus rukkaat, älä sellasia jossa akseli kantaa. Tieliikenteeseen. Jooko?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Partiolaisen kunniasanalla :|


Kaapista ruostui kaasupoljin irti :shock: Siis pedaalin saranan kiinnike irtosi lattiasta, ja jäljelle jäi vain kaasuvipu, joka kyllä toimii riittävästi polkimena että pystyy ajelemaan.

Iteasiassa niin hyvin että tuli ihan mieleen että jos tuohon kiinnittäisi jonniilaisen poljinpinnan niin ei kait tuolle pitkälle pedaalille oikeastaan olisi tarvistakaan :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Kohta sillä on käsikaasu kaapissa :)
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vaakiovaruste, vakiovaruste :kuningasajatus:

Sähälyporukkaan muuten ilimottautu joku mystinen Heikki, olitkos se sinä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

En ollu. :ei_tajuu:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Olin :)
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onkai tuo kaasupolokusin ollunna Rintteristä hävveyksissä jo puolen ikkääsä. Joku tynkä sieltä vaan maton alta törröttää josta saa piiskoa laukkaan. Se kun ei on/off kaasussa niin oo justiinsa.

Mullon muuten jossain sellanen pitkä alumeetinen jalakopohjan mallinen Baja-buggy-pedaali. Varpaat ja kaikki. Oisko Baja-kaappi-maja -henkinen tuuninki? Tietäs nyt vaan missä se on..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Passaisikohan Kaapin moderniin henkeen paremmin tuommoinen:
Kuva

Kaikki lisävarusteet alkaa oikutella yhtä aikaa, keskuslukitus lakkasi pelaamasta apparin ovessa ja eilen vakkari alkoi jättää kaasua päälle, kohtuu pirullinen fiitseri :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vakkarissa oli selevä vika, kaasunvetovaijeri oli alkanut purkautua ja siksi jumittelee
Kuva

Koska oli onneksi varoja niin lyhensin vaippaa ja vaijeria niin että sain terveempää punetta käyttöön
Kuva

Tekasin myös hajonneeseen kaasupolkimeen väliaikaispatentin että on mukavampi käytellä
Kuva
Viimeksi muokannut jovihava, 24.7.2015 11:37. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jovihava kirjoitti:Vakkarissa oli selevä vika, kaasunvetovaijeri oli alkanut purkautua ja siksi jumittelee
The image “https://qrqsqq-bn1306.files.1drv.com/he ... eroita.jpg” cannot be displayed because it contains errors.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Joo, ei näytä enään hotlinkkaus Onedrivelta pelaavan niinkuin ennen :evil:

Jos siellä on joku joka osaa maallismiehelle neuvoa miten sen saisi pelittämään niin neuvoja ja ohjeita kuunnellaan kiitollisuuden tippa silimäkulumassa :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jovihava kirjoitti:Joo, ei näytä enään hotlinkkaus Onedrivelta pelaavan niinkuin ennen :evil:

Jos siellä on joku joka osaa maallismiehelle neuvoa miten sen saisi pelittämään niin neuvoja ja ohjeita kuunnellaan kiitollisuuden tippa silimäkulumassa :?
minäkin aijaa.com sivulta koitin puol tuntia saada kuvaa mutta en mitenkää onnistunu. tai onnistuin pikku kuvan saada mutten normaali kokosta..
ei toimi samalla tavalla ku muilla foorumeilla.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ite oon miettinyt, miksei nykyjään nuo kuvapalvelut voi näyttää kuvaa raakamuodossa eli pelkkänä kuvana. Aina pitää olla jotain skriptiä tuputtamassa, ja se kai sotkee näidenkin kuvien näkymisen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No nyt pitäs kuvien näkyä taas :)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuo kannesta lähtevä vesiletkuliitännän ihime bajonettiliitin on aina tihkuttanut, tein tuohonkin viimein pitävän ratkaisun. Nimittäin putsasin liittimn mlemmat puolet, hankin uuden tosi nihkeästi mahtuvan o-renkan ja kasattuani liittimen vedin puoliskot yhteen pikaliimalla, saaden aikaan siis kiinteän letkukaran :idea:

Ei vuota enää 8)
Kuva

Toisin kuin tuo vitosen suutinrunko :/
Kuva

Onneksi hyllyssä oottaa Jubelta ostettu suutinsetti uusine tiivisteineen asennusta 8) Noon vielä turpon suuttimet, tulleekohan palio lissää tehua :lol:
Viimeksi muokannut jovihava, 24.7.2015 11:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”