Sivu 1/2
Linttaklubin huipputekninen neuvontapalsta teille kaikille!
Lähetetty: 12.4.2008 22:17
Kirjoittaja jovihava
Koskapa arvoisassa linttaklubissamme vaikuttaa ryhmä erittäin teknisesti oriontuneita henkilöitä, niin ajattelin että voisimme kollektiivisesti kantaa kortemme kekoon meseläisten tekniikkamurheiden ratkaisemiseksi.
Linttaideologiaanhan kuuluu hyvin maanläheinen ja ratkaisukeskitteinen ongelmanratkaisu, innovatiivisesti ja yllättäviäkin arkipäivän materiaaleja hyödyntäen, nykyään niin suureen merkitykseen noussutta kierrätystä unohtamatta
Joten topikki on avoin, kysyä saa kaikkea tekniikka-asiaa, eiköhän arvoisalta raadiltamme vastaukset löytyne
Lähetetty: 12.4.2008 22:35
Kirjoittaja Malm
Oi tervehdys tekninen lautakaunta, minulla on kymysys.
Mimmosella hitsivehkeellä kannattaisi lähteä räkimään Wanhan Rouwan(tuo hopia tuossa avattaressa) palkit kuntoon. Perheestä, eli isäpapalta löytyy joku vanha pikkunen Telwini, oon sillä pikkasen hitsaillut ja jotenkin tuntuu että Wanha Rouwa tarvitsisi jotain parempaa. Onko suosituksia, mistä niitä saa hyviä ja halavalla ? Pitäs varmaan ennen Lintan katsastusta myös pikkasen helmaan ja vähän pohjaan ja lokariinki räkästä paikkaa kiinni.
-Risto
Lähetetty: 12.4.2008 23:02
Kirjoittaja jovihava
Malm kirjoitti:Mimmosella hitsivehkeellä kannattaisi lähteä räkimään Wanhan Rouwan(tuo hopia tuossa avattaressa) palkit kuntoon. Perheestä, eli isäpapalta löytyy joku vanha pikkunen Telwini, oon sillä pikkasen hitsaillut ja jotenkin tuntuu että Wanha Rouwa tarvitsisi jotain parempaa. Onko suosituksia, mistä niitä saa hyviä ja halavalla ? Pitäs varmaan ennen Lintan katsastusta myös pikkasen helmaan ja vähän pohjaan ja lokariinki räkästä paikkaa kiinni.
Linttaklubi suosittaa: Pro-work ja täytelangalla, siinä yhistyy hyvä ja halapa
Jos et nyt sitten kuitenkin ihan sillä Telwinillä riipasisi.
Muistathan sitten että paikka pitää laittaa sillä tavalla että sen huomaa paikatun, vain epärehelliset ihimiset siistivät saumat piiloon
Yksi parhaita kiinnitystapoja on nk palloreikärivisauma, joka syntyy kuin itsestään kun et mene liian hyvin puhdistamaan hitsattavaa kohtaa
Oikeasta työskentely-ympäristöstähän sinua Risto ei tarvitse muistuttakaan, olethan yksi linttaklubin uskollisimpia sorapiharemontoijia
Lähetetty: 12.4.2008 23:07
Kirjoittaja tupru
Kyllä minä kokkeilisin paklata ensin!
Pakkeloimalla saat huomattavasti huokeamman korjauksen ja kaikenlisäksi se on helpompi tehä! Sillai vaan ja julumasti sitte massaa päälle!
Hitsauksen ongelmana tulipaloherkkyys sekä vaaralliset kaasut. Naama voi kaasuille altistuessaan muuttua tämän näköseksi jopa.
Lähetetty: 12.4.2008 23:17
Kirjoittaja Kempakko
Suurempien reikien paklaamisessa kannattaa laittaa jotain muuta täytettä tueksi, ennen kuin tekee lopullisen pinnan LASIKUITUPAKKELILLA. Esimerkiksi lasten vaipat saa sullottua palkkiin hyvinkin napakaksi tueksi. Seuraava omistaja kyllä varmaan saa sitten opetella vaipanvaihtoon...
Lähetetty: 12.4.2008 23:23
Kirjoittaja VT86
suositellaan katsatus paikkaukseen pakkaskeliä ja märkää sanomalehteä (hesari, keski-suomalainen tms.. isompi julkaisu)
jos muutoon oikee ruppee paikkailee nii puikkohitsi on hyvä
Lähetetty: 12.4.2008 23:28
Kirjoittaja Meissenkeri
Arvoisa neuvontapalsta,
Väyrysen ulkolämpötilan mittari on juonitellut niin kauan kuin auto on minulla ollut. Välillä mittari toimii täydellisesti, välillä osa pikseleistä on hukassa ja monesti informaatio on täysin lukukelvotonta.
Mitä teen?
Lähetetty: 12.4.2008 23:31
Kirjoittaja Sivonen
Minä kun oon käyttäny sikarirasiankantta tukena. Se pysyy hyvin lasikuitukitillä kiinni. Rupulimassaa vielä ruostesuojaksi päälle (ettei irtoruoste putoa), niin johan on parempi kuin venäläinen uus.
Lähetetty: 12.4.2008 23:31
Kirjoittaja Pikku Myy
Kempakko kirjoitti:Suurempien reikien paklaamisessa kannattaa laittaa jotain muuta täytettä tueksi, ennen kuin tekee lopullisen pinnan LASIKUITUPAKKELILLA. Esimerkiksi lasten vaipat saa sullottua palkkiin hyvinkin napakaksi tueksi. Seuraava omistaja kyllä varmaan saa sitten opetella vaipan vaihtoon...
Tennissukka toimii vallan mainiosti apuna pyöränkaaria pakkeloidessa katsastusmiehen mieliksi.
Tyttöjen kesken yritimme esikoisen kummitätin Totken pyöränkaarta pakkeloida vaan eihän se pakkeli märässä autossa pysy, varsinkaan tyhjään päällä. Terdeltä löytyi apu onkelmaan eli siis käytetty valkoinen miesten tennissukka ja jo alkoi pakkeli pysyä. Ja katsastussetä oli onnellinen ettei auton ohi kulkevat naisimmeiset revi nailoneitaan repsottaviin pyöränkaariin
Lähetetty: 12.4.2008 23:43
Kirjoittaja Kempakko
Lämpömittariongelmaan ehdottaisin seuraavanlaista ratkaisua: ota iso meisseli ja työnnä se lämpömittarin näytöstä läpi joko käsin tai vasaralla auttamalla. Sen jälkeen haet lähimmästä halpakaupasta vanhan kunnon ulkolämpömittarin (kiinteistömalli, perustuu lasiputkeen, jonka sisällä on värjättyä alkoholia) ja ruuvaat sen kahdella kyprokkiruuvilla A-pilariin siten että saat luettua sen kuljettajan paikalta. Toimii ikuisesti, ja voit näppärästi siirtää sen myös seuraavaan linttaasi.
Lähetetty: 12.4.2008 23:44
Kirjoittaja Meissenkeri
Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?
Lähetetty: 12.4.2008 23:45
Kirjoittaja Kempakko
Tottakai kannattaa. Aamulla sitten putkasta päästyä voipi vaikka korjata ulkolämpömittaria kun vaimo ei laske pirttiin.
Lähetetty: 12.4.2008 23:56
Kirjoittaja Meissenkeri
Kempakko kirjoitti:Tottakai kannattaa. Aamulla sitten putkasta päästyä voipi vaikka korjata ulkolämpömittaria kun vaimo ei laske pirttiin.
Hyvä. Näillä ohjeistuksilla lähetään menemään
Lähetetty: 13.4.2008 0:09
Kirjoittaja Meissenkeri
Meissenkeri kirjoitti:Kempakko kirjoitti:Tottakai kannattaa. Aamulla sitten putkasta päästyä voipi vaikka korjata ulkolämpömittaria kun vaimo ei laske pirttiin.
Hyvä. Näillä ohjeistuksilla lähetään menemään
Eiku vielä jäi se Karalahden kohtalo mietityttämään. Nyt on siis kysymys että saako Kärälahtikin sen mitallin kun on kuitenkin ollut auttammassa Kärpäsiä suomen mestaruuteen?
Lähetetty: 13.4.2008 0:18
Kirjoittaja Kempakko
Voiphan se olla. Toisaalta voipi olla että saa kaudesta bonuksena kymmenen vuotta ykssuuntasella sopimuksella, kunhan asiat ennättääpi käyä kaikki oikeusasteet läpi...
Lähetetty: 13.4.2008 3:00
Kirjoittaja InsaneMe
Meissenkeri kirjoitti:Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?
en tiiä et kannattaako mut ite olin ainaki juhulimassa, eli onneksi olkkoon kärpille ansaitusta mestaruuvesta
T.Sankari
Lähetetty: 13.4.2008 6:22
Kirjoittaja jovihava
Meissenkeri kirjoitti:Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?
Ainahan kannattaa juhlia
Olikos se joku hyönteistutkimusseura, vai mikä tuo Kärpäset? Onnittelut heille, mikä lie oli laji? Banaanikärpästen tunnistus
Lähetetty: 13.4.2008 8:16
Kirjoittaja dealer
Skodan
takakaarissa on ruostetta, jopa sellaista että peltiä on pieneltä alueelta poistunut keskuudestamme ruskeana jauheena.
Mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi a) linttaklubimaisin ja b) järkevin.
Siis kaksi eri vaihtoehtoa.
4) Hio kaikki ruoste pois, hitsaa siisti paikka, pakkeloi, laita happopohjamaali, pintamaali, reunaan massaa.
3) Hio enimmät pois ja pakkelia päälle, sitten töppäät superloninpalasella jotain vihreää päälle.
2) Vähä maalia siihen suoraan ruosteen päälle aina tarvittaessa.
1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Lähetetty: 13.4.2008 9:16
Kirjoittaja L.Samarialainen
dealer kirjoitti:Skodan
takakaarissa on ruostetta, jopa sellaista että peltiä on pieneltä alueelta poistunut keskuudestamme ruskeana jauheena.
Mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi a) linttaklubimaisin ja b) järkevin.
Siis kaksi eri vaihtoehtoa.
4) Hio kaikki ruoste pois, hitsaa siisti paikka, pakkeloi, laita happopohjamaali, pintamaali, reunaan massaa.
3) Hio enimmät pois ja pakkelia päälle, sitten töppäät superloninpalasella jotain vihreää päälle.
2) Vähä maalia siihen suoraan ruosteen päälle aina tarvittaessa.
1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Oikea vastaus on 5)
Osta Vito ja laseta menemään. Vito ei ryostu
Samalla saat polttoöljyntuoksuisen vunterpaumin jos sattuu suuttimen aluset vuotamaan
Lähetetty: 13.4.2008 10:06
Kirjoittaja JaniH
Itse suosisin vaihtoehtoa numero 1 koska skooda on suhteellisen kevyt ja pieniruokainen auto niin kaarien katoaminen keventää autoa entisestään joten aikaa päällehän polttoaineen kulutus pienenee, samoin dieselveron määrä pienenee parhaassa tapauksessa...
Lähetetty: 13.4.2008 10:47
Kirjoittaja VT86
mutta eikös kromikaaret ole tehty juuri tuota varten ?
Lähetetty: 13.4.2008 10:49
Kirjoittaja XUX63
dealer kirjoitti:1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Et sillä mitään voita, jos alat hieroon sokotaa
Ajelet se tyyristi nokka pystyssä loppuun saakka. Hävinneet pellit helpottavat hävittämistäkin siinä vaiheessa kun sokota-vainaa on tiensä päässä.
Hävitettäväksi jää moottori, jonka saa myytyä volokkarimiehille ja lasit, joista saa tehtyä grillikatokseen persoonallisen ikkunat
Lähetetty: 13.4.2008 12:08
Kirjoittaja Sivonen
Golfin muovikaaret ei ruostu, ja ne on heleppo asentaa mihin tahansa autoon sikafleksillä, poraruuveilla, tai paremman puutteessa vaikkapa sinitarralla.
Lähetetty: 13.4.2008 12:15
Kirjoittaja dealer
kromikaaret
Golfin muovikaaret
Passaako ne varmasti tuonmalliseen kaareen:
Lähetetty: 13.4.2008 12:51
Kirjoittaja Sivonen
Toki passaa.
Lähetetty: 13.4.2008 12:56
Kirjoittaja dealer
Tarkemmin kahtoin skodassa on takapuskuri
eli sovitus olisi sitten tämäntapainen:
Ajattelin kiinnitykseen kaksnaamasta teippiä
Lähetetty: 13.4.2008 13:08
Kirjoittaja jovihava
dealer kirjoitti:Ajattelin kiinnitykseen kaksnaamasta teippiä
Kaksinaamanen teippi on hyvää mallaustarkotuksiin, mutta kestävämpi ja tyylikkäämpi asennus tulee kuitenkin sikaflexillä, joka ei ole niin ranttu epäpuhtauksille
Bonuspisteitä erinomaisesta illustrts... niinkun siis grafistisesta tuota no siis hienoista kuvista
Lähetetty: 13.4.2008 13:09
Kirjoittaja Sivonen
Kannattaisko vielä varmistaa kiinnitys vanhalla kunnon MacGyver-teipillä?
Lähetetty: 13.4.2008 13:21
Kirjoittaja TeroK
Sivonen kirjoitti:Kannattaisko vielä varmistaa kiinnitys vanhalla kunnon MacGyver-teipillä?
Pari kierrosta auton ympäri teippiä niin pysyy molemmat puolet kiinni
Lähetetty: 13.4.2008 13:43
Kirjoittaja Lerssinen