Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Vielä ei ole koittanut se päivä kun tulen viimeisen kerran Kaapista ulos
Muutta, onpahan jäänyt tämän topikin päivittäminen vähän heikoille, oisko tässä taas kopeutua
Väriä pinnassa
Kyljen pituudelta
Kiiltoakin löytyy
Kabiinin lunkka
Ja lissää kuvasia tieten tuolla: http://s242.photobucket.com/user/joviha ... aus%202015
Muutta, onpahan jäänyt tämän topikin päivittäminen vähän heikoille, oisko tässä taas kopeutua
Väriä pinnassa
Kyljen pituudelta
Kiiltoakin löytyy
Kabiinin lunkka
Ja lissää kuvasia tieten tuolla: http://s242.photobucket.com/user/joviha ... aus%202015
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kiitosta kiinnostuksesta Meissenkeri
Onhan se liikenteessä, heti joulun jälkeen palasi takas ajoon Takajarrujen tasapainon kanssa meinasi olla säätöä että sai kohdilleen, johti siihen että tehtiin kaverin kanssa toteuttamiskelpoisuustutkimus rintterin levyjarrujen soveltamisesta taka-aksilalle, mutta ei se oikein onnista
Mutta 3.77 välitys rintteristä voisi onnistua kyllä siirtää, vaan siitä tuonnempana jos menee työn alle
Onhan se liikenteessä, heti joulun jälkeen palasi takas ajoon Takajarrujen tasapainon kanssa meinasi olla säätöä että sai kohdilleen, johti siihen että tehtiin kaverin kanssa toteuttamiskelpoisuustutkimus rintterin levyjarrujen soveltamisesta taka-aksilalle, mutta ei se oikein onnista
Mutta 3.77 välitys rintteristä voisi onnistua kyllä siirtää, vaan siitä tuonnempana jos menee työn alle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mulla otatti kans nuitten takajarrujen kans melko kauan että kelpas leimalle, sekin leimasedän säälistä rimaa hipoen vaikka kengät oliki uudet
Jeesuksen paska systeemi vaikka on täysin manuaali.
Jeesuksen paska systeemi vaikka on täysin manuaali.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kumma juttu sinänsä, kun yleensä vanhempi tekniikka on ollut yksinkertaisempaa ja näin toimintavarmempaa.Lerssinen kirjoitti:Jeesuksen paska systeemi vaikka on täysin manuaali.
Se toki silti on pari tuhatta vuotta sitten ollut kaiketi haasteellisempaa kehitellä toimiva systeemi, mutta yksi ihme lisää keksijänsä listalle mun tietoon. Vaikkei toimi odotetusti sekään.
Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?johanonlihava kirjoitti:toteuttamiskelpoisuustutkimus rintterin levyjarrujen soveltamisesta taka-aksilalle, mutta ei se oikein onnista
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kaikki. Kokonaista rintterin akselia ei saa mahutettua kaappiin tai pitäisi levittää takapyöränkaaria törkeästi ulospäin. Rintterin perän kaventamiseen tulee ongelmaksi rintterin vetoakselit joissa on boorin jälkeen pitkälti niin ohutta matskua että siihen ei saa uutta booria jyrsittyä. Kaapin vetoakseli olisi sopivan pituinen ja perään tuleva boori sopii eli on samoilla mitoilla mutta siinä taas ei ole vetolaipan päässä tilaa edes rintterin laakerille saatikka kun se laakeri pitäisi tulla paljon sisäänpäin että seisontajarrun hilppeet mahtuisi vetolaipan ja laakerin väliin.Greasy Aider kirjoitti:Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?
Yksi miinuspuoli noissa Kaapin isoissa rumpujarruissa on kanssa se että joka kiesuksen kerta kun vesikeliltä pakastuu yön yli on takajarrut jäässä, joskus niin tiukkaan että on pitänyt lämmittimien kanssa sulatella että pääsee pois pihasta.
Miten muuten Lerssinen, onko sulla 23 vai 26 cm rummut? Noita näyttää olevan jotenkin randomisti sekasin näissä 2xx ja 3xx alustoissa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Etenet siis törkeästi ja olet muutenkin tuiki röyhkeä. Asennat 4xx Kirmaajan akselin parirattailla ja kaaret pistät rouvisti kattopeltiruuveilla tynnöripellistä sopevilla puolipeittävillä pisaraskirteillä. Katsurin viet sitten nurkan taa rakentavaan keskusteluun.jovihava kirjoitti:Kaikki. Kokonaista rintterin akselia ei saa mahutettua kaappiin tai pitäisi levittää takapyöränkaaria törkeästi ulospäin. Rintterin perän kaventamiseen tulee ongelmaksi rintterin vetoakselit joissa on boorin jälkeen pitkälti niin ohutta matskua että siihen ei saa uutta booria jyrsittyä. Kaapin vetoakseli olisi sopivan pituinen ja perään tuleva boori sopii eli on samoilla mitoilla mutta siinä taas ei ole vetolaipan päässä tilaa edes rintterin laakerille saatikka kun se laakeri pitäisi tulla paljon sisäänpäin että seisontajarrun hilppeet mahtuisi vetolaipan ja laakerin väliin.Greasy Aider kirjoitti:Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?
Yksi miinuspuoli noissa Kaapin isoissa rumpujarruissa on kanssa se että joka kiesuksen kerta kun vesikeliltä pakastuu yön yli on takajarrut jäässä, joskus niin tiukkaan että on pitänyt lämmittimien kanssa sulatella että pääsee pois pihasta.
Miten muuten Lerssinen, onko sulla 23 vai 26 cm rummut? Noita näyttää olevan jotenkin randomisti sekasin näissä 2xx ja 3xx alustoissa.
Uhkaus, lahjonta ja kiristys on kaikki hyviä neuvotteluaiheita teknisen kelvollisuuden rinnalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mulla oli ne isommat mihin ei saanu niitä kenkiä vaan pelkät pinnat..
Hömm.. Mullahan olis leveämmälle akselille tilaa helposti
Hömm.. Mullahan olis leveämmälle akselille tilaa helposti
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
http://www2.dana.com/pdf/44DIMSPEC-812.pdf
Laittaa sinne jonkun tämmösen niin on varoja lyhennellä ja palikkaa löytyy niin paljon että nuukaa hirvittää.
Laittaa sinne jonkun tämmösen niin on varoja lyhennellä ja palikkaa löytyy niin paljon että nuukaa hirvittää.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nii tahi hommaiis ylimääräsen kaapin korin ja laittas siivun keskelle eli levittäs koko koria, tulisi vähän semmonen hummerityylinen kuappi
Rojektikuvia on zilijoona, kiitosta vaan tekijälle, mutta vihtoin viimein kopeuvuin ottamaan kuvija Kuapista uudessa maalissa
Kyllähän tieten 44 dana olis makia vaan ei taija nuukan sepittäjän putjettiin upota :pRuntula kirjoitti:http://www2.dana.com/pdf/44DIMSPEC-812.pdf
Laittaa sinne jonkun tämmösen niin on varoja lyhennellä ja palikkaa löytyy niin paljon että nuukaa hirvittää.
Rojektikuvia on zilijoona, kiitosta vaan tekijälle, mutta vihtoin viimein kopeuvuin ottamaan kuvija Kuapista uudessa maalissa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Hämärässä on autokuvaajan hyvä nettiautokuvat kuvata
Joka kaappijätkällä tieten löytyy tallinkulmalla varaperä, tahtoo kuitenkin näistä pahimmillaan jo alle kahden miljoonan alkaa perä lonksumaan, etenkin jos tefat kuivuu ja öljyä puuttuu. Omani ostin nimimerkin Mese300 taustalla vaikuttavalta masinistilta.
Tämän aksilan kaivelin tippeestä tallin kulumalta ja purkasin vähän roippeita vähemmäksi, vetarit ja jarrekilivet poise ja sitten öljyt talteen.
Ihan ehjän näkönen panjo
Eikun...
Joka kaappijätkällä tieten löytyy tallinkulmalla varaperä, tahtoo kuitenkin näistä pahimmillaan jo alle kahden miljoonan alkaa perä lonksumaan, etenkin jos tefat kuivuu ja öljyä puuttuu. Omani ostin nimimerkin Mese300 taustalla vaikuttavalta masinistilta.
Tämän aksilan kaivelin tippeestä tallin kulumalta ja purkasin vähän roippeita vähemmäksi, vetarit ja jarrekilivet poise ja sitten öljyt talteen.
Ihan ehjän näkönen panjo
Eikun...
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mitäs on perän suhteen suunnittelmissa? Vai ihanko huvin ja urheilun vuoksi ajattelit kurkata mitä se on syönyt Et uskokaan miten olisi perän tarvitsijoita ollut sen jälkeen kun kaupat tehtiin Muunmuuassa serkkupoikakin sitä sitten sen jälkeen kyseli
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Ajat ja tarpeet muuttuvat. Muunmuassa perhetilanteessamme tulleiden muutosten takia tämä silmäteräni ja terapiaprojektini on myytävänä
Ei helppo päätös mutta joskus on aika mennä eteenpäin
Jos jotakuta kiinnostaa keskustella asiasta niin numeroon 040 849 3103 voi ottaa yhteyksiä, tahikka millä muulla nykyajan suomalla tavalla tahansa, mukaanlukien tämä tuttu ja turvallinen foorumi.
Myynnissähän ei ole vain auto vaan elämäntapa Ja mukaan tulee tietenkin kattava harrastepaketti varaosia ja tarvikkeita sekä loppuelämän Kaappikonsultaatioturva
Ei helppo päätös mutta joskus on aika mennä eteenpäin
Jos jotakuta kiinnostaa keskustella asiasta niin numeroon 040 849 3103 voi ottaa yhteyksiä, tahikka millä muulla nykyajan suomalla tavalla tahansa, mukaanlukien tämä tuttu ja turvallinen foorumi.
Myynnissähän ei ole vain auto vaan elämäntapa Ja mukaan tulee tietenkin kattava harrastepaketti varaosia ja tarvikkeita sekä loppuelämän Kaappikonsultaatioturva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Suosittelen unohtamaan kaapin myynnin, vaikeista ajoista pääsee yli ja sit kaappi on taas hyvä olla..
Mulla on ollut -11 mallin mersu ja se oli joka puolelta teknisesti aina rikki, rahaa hävisi tuhansia euroja aina kun kävi marmoritiskilla kyselemässä.. vikavalo syttyy-> koneet sammuu, kaapissa ei edes ole vikavaloa, kun siihen tekee perushuollot se toimii varmasti..
Nyt pitkän etsimisen jälkeen löysin korkeen pätkä kaapin enkä usko että myyn sitä ihan heti.. on kumminkin hyvä muistaa että Kongolainen maksaa läpiruosteisesta matalasta pätkä kaapista 3000€ koska ne saa siitä +6000€ kongossa... 2000vm pitkä/korkee sprintteri ei kelpaa niille mistään hinnasta...
(Siinä on vikavalo ja muita turhuuksia)(ja Kongolainenkin ymmärtää sen verran dieseltekniikan päälle että 130hp ottaminen melkeist kolmelitrasesta turbodiesel-moottorista ei vaadi minkäänlaista elektroniikkaa..)
Mulla on ollut -11 mallin mersu ja se oli joka puolelta teknisesti aina rikki, rahaa hävisi tuhansia euroja aina kun kävi marmoritiskilla kyselemässä.. vikavalo syttyy-> koneet sammuu, kaapissa ei edes ole vikavaloa, kun siihen tekee perushuollot se toimii varmasti..
Nyt pitkän etsimisen jälkeen löysin korkeen pätkä kaapin enkä usko että myyn sitä ihan heti.. on kumminkin hyvä muistaa että Kongolainen maksaa läpiruosteisesta matalasta pätkä kaapista 3000€ koska ne saa siitä +6000€ kongossa... 2000vm pitkä/korkee sprintteri ei kelpaa niille mistään hinnasta...
(Siinä on vikavalo ja muita turhuuksia)(ja Kongolainenkin ymmärtää sen verran dieseltekniikan päälle että 130hp ottaminen melkeist kolmelitrasesta turbodiesel-moottorista ei vaadi minkäänlaista elektroniikkaa..)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Kaapinhan voi lainata jollekkin kaverille siksi aikaa....
Mulla olis kyllä yksi kaveri joka on aina mun kaappeja ihaillut, ja juuri kun tuon pätkän ostin se höpisi että tuollasen kun jostain joskus sais,, ei mitään muuta ihminen tarttis.. se vois tyhmyyksissään myydä sen takasikkin sitten kun sellanen aika koittaa..
Mulla olis kyllä yksi kaveri joka on aina mun kaappeja ihaillut, ja juuri kun tuon pätkän ostin se höpisi että tuollasen kun jostain joskus sais,, ei mitään muuta ihminen tarttis.. se vois tyhmyyksissään myydä sen takasikkin sitten kun sellanen aika koittaa..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Kaveri on kyllä meinannu että mä saan hommata sille sen valmiiks ku määä kuulemma käsnään jotain noista vehkeistä
Että sillä on kuulemma hommana vaan maksaa ja nauttia kyydistä
Oletko miettinyt hintaa jo kaupankohteelle?
Että sillä on kuulemma hommana vaan maksaa ja nauttia kyydistä
Oletko miettinyt hintaa jo kaupankohteelle?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051