Kinroad > Yiying > Chica > Jonway
Tänä aamuna kävin ostamassa uuden regumulaattorin ja asentelin paikalleen
Tilanne parani muttei korjaantunut Nyt akulle meneva latausjännite on semmoisen vajaat neljä volttia, eli seuraava vikapaikka lienee sitten magneetossa
Motonettiin häätys lähtä metästämään magneeton ulosvedin, oisko kellään havaintoa että millä kierteellä se tarttis olla?
Tilanne parani muttei korjaantunut Nyt akulle meneva latausjännite on semmoisen vajaat neljä volttia, eli seuraava vikapaikka lienee sitten magneetossa
Motonettiin häätys lähtä metästämään magneeton ulosvedin, oisko kellään havaintoa että millä kierteellä se tarttis olla?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Minua hivenen ujostuttaa tarjota minniilaista vasarata tuommoiselle herkälle pikkuosalle Kahta omasta hyllystä löytyvää normiulosvedintä tuohon mallasin, toinen oli reilusti liian iso ja toinen taas yhtä paljon liian pieni
Mittailin makuneeton keskellä olevaa kierrereikää, näytti halkaisijaksi tönärillä n. 26mm ja kierteen nousuksi 1mm, elikkäs olisiko tuo sitten M27X1, joka löytyy Motonetistä pelottaavaan seitsemän euron hintaan
Nimetty PV:n magneeton ulosvetäjäksi, liekkö oikia Pittää vielä tarkistaa että onko tuossa Sijassa kanssa kuritettu kierre
Toisaalta geneerinen normiulosvedin olisi kyllä semmoinen että sitä saattaisi johonnii kuuhunkin joskus tarvita, kun näköjään sopiva välimalli puuttuu omasta hyllystä
Sepän pajassa olisi varmasti syntynyt passeliSeppä kirjoitti:Oispa tuonnii tienny sillon, kun olit Joinsuussa. Pariki erilaista ois löytyny. Ja eipä tuo kummonenkaa ois ollu vaikka tehä, jos ei nuista ois löytyny sopivoo.
Mittailin makuneeton keskellä olevaa kierrereikää, näytti halkaisijaksi tönärillä n. 26mm ja kierteen nousuksi 1mm, elikkäs olisiko tuo sitten M27X1, joka löytyy Motonetistä pelottaavaan seitsemän euron hintaan
Nimetty PV:n magneeton ulosvetäjäksi, liekkö oikia Pittää vielä tarkistaa että onko tuossa Sijassa kanssa kuritettu kierre
Toisaalta geneerinen normiulosvedin olisi kyllä semmoinen että sitä saattaisi johonnii kuuhunkin joskus tarvita, kun näköjään sopiva välimalli puuttuu omasta hyllystä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Jos ei tuohon keskireikään sopivaa kierrettä löydy niin saahan tuon noista pikkurei`istäkin? Kierteet näyttää olevan? Paksu levy johon reiät niin että saa noista pienistä pultilla kiinni, keskelle reikä ja mutteri ja eikun painaa pultilla.
Vasaraa ja/tai vääntämistä ei missään nimessä...Eikä myöskään normaalia ulosvetäjää.
Vasaraa ja/tai vääntämistä ei missään nimessä...Eikä myöskään normaalia ulosvetäjää.
Motonetistä löyty hyllystä oikia ulosheittäjä ja hyvä laitos olikin, tuntui olevan magneetto niin jumissa että olisi saanut muilla vehkein herkistellä huolella
Poksautin magneeton ja staattorin irti ja hipasin Arvin juttusille, apupoika kahteli hyllystä samanlaisen bränikän joka nytten odottaa asennusta.
Tuossapa kuva aukinaisesta magneetosta:
Tuunauskin piti aloittaa hetimiten, nappasin Piilteemasta tarvikemallin tuulilasin josko patentoisi jotennii semmosen kiinni jossakin välissä.
Mallauskuva ohessa
Poksautin magneeton ja staattorin irti ja hipasin Arvin juttusille, apupoika kahteli hyllystä samanlaisen bränikän joka nytten odottaa asennusta.
Tuossapa kuva aukinaisesta magneetosta:
Tuunauskin piti aloittaa hetimiten, nappasin Piilteemasta tarvikemallin tuulilasin josko patentoisi jotennii semmosen kiinni jossakin välissä.
Mallauskuva ohessa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sovelsin osat paikoilleen samaan järjestykseen kuin missä ne oli, mutta ei oikein ala kiinalainen sähkö käyttäytyä niinkun pitäsi
Ensikäynnistyksellä ilman akkua tasurilta tuli vain noin 5VDC, tosin selässä ratsasti lipo 10VAC Sitten kun laitoin täyteenladatun akun paikalleen niin akkujännite näytti 13VDC ja kun antoi kierrosta ilman sähkökuormaa niin näyttö nousi jopa 15VDC
Ajattelin että josko se vaan vaati sen akun järjestelmään kunnolla toimiakseen, joten löin katteet kasaan, ja läksin testilenkille. Ensmäinen lyhyt lenkki näytti akkujännitteitä karvaa vaille 12V. Otin kypärän päähän ja kävin oikein kunnon lenkin, jonka loppua kohden meinasi loppua akusta mehu
Mittari takas kiinni ja lenkille Ilman valoja akku latautuu hiljakseen kohden 12V, mutta valojen kanssa jännite romahtaa alle 10V ja laskee koko ajan eli akku purkaantuu
Kaikki aktiiviset osat jotka liittyvät sähköntuotantoon ovat siis uutta mutta virtaa ei vaan piisaa Kytkentäkin on niin yksinkertainen että vaike uskoa minun voineen tehdä siinä suuria virheitä, kaikki kytketty väri väriin
Pärpätin muuten pelittää hyvin, toisin kuin mopoversiolla tuolla kestää kivasti liikenteen mukana kaupunkinopeuksissa, ainoa ehkä pienoinen yllätys on että huippunopeus tuossa jää vain kahdeksaankymppiin Toisaalta siinä alkaa nopeusmittarissakin punainen alue
Pitäsi googlata että kun tuo on 5kW laitos niin tarkoittaakos se että se on semmoinen kuristettu eurokevari Ja kuristettuhan tarkoittaa että jossain on kuristin, joka tarkoittaa että se on poistettavissa
Ensikäynnistyksellä ilman akkua tasurilta tuli vain noin 5VDC, tosin selässä ratsasti lipo 10VAC Sitten kun laitoin täyteenladatun akun paikalleen niin akkujännite näytti 13VDC ja kun antoi kierrosta ilman sähkökuormaa niin näyttö nousi jopa 15VDC
Ajattelin että josko se vaan vaati sen akun järjestelmään kunnolla toimiakseen, joten löin katteet kasaan, ja läksin testilenkille. Ensmäinen lyhyt lenkki näytti akkujännitteitä karvaa vaille 12V. Otin kypärän päähän ja kävin oikein kunnon lenkin, jonka loppua kohden meinasi loppua akusta mehu
Mittari takas kiinni ja lenkille Ilman valoja akku latautuu hiljakseen kohden 12V, mutta valojen kanssa jännite romahtaa alle 10V ja laskee koko ajan eli akku purkaantuu
Kaikki aktiiviset osat jotka liittyvät sähköntuotantoon ovat siis uutta mutta virtaa ei vaan piisaa Kytkentäkin on niin yksinkertainen että vaike uskoa minun voineen tehdä siinä suuria virheitä, kaikki kytketty väri väriin
Pärpätin muuten pelittää hyvin, toisin kuin mopoversiolla tuolla kestää kivasti liikenteen mukana kaupunkinopeuksissa, ainoa ehkä pienoinen yllätys on että huippunopeus tuossa jää vain kahdeksaankymppiin Toisaalta siinä alkaa nopeusmittarissakin punainen alue
Pitäsi googlata että kun tuo on 5kW laitos niin tarkoittaakos se että se on semmoinen kuristettu eurokevari Ja kuristettuhan tarkoittaa että jossain on kuristin, joka tarkoittaa että se on poistettavissa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kyllä se on aika rajusti kuristettu jos siinä vain 5 kW on, siinä sais olla sen <11kW... Kaasarissa niisä yleensä joku rikka tai sellanen on ja pakoputkessaki saattaa olla jotain... Joskus jopa kuullu et niitä on rajoteltu jotenki sähköisestikki, mut se mahtaa olla vaan näissä suorasytkä vehkeissä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Staattoripuolella se häikkä vielä on. Kytkin Yiyingin (50cc) staattorin Chican (125cc) latauksensäätimeen niin sehän alkoi virtaa puskea Chican virtajärjestelmään. Mitattunakin Yiyingi antaa paljon korkeammat ensiöjännitteet kuin Chica.
Harmi kun noiden kahden magneetto ja staattori ovat erilaiset, ei voi vaihdella osia ristiin, liekköhän voi olla että staattori olisi uutuuttaan viallinen Ohmisesti mitattuna se kyllä antaa ihan loogisia lukemia eikä se nyt kovin ihmeellisesti pysty olemaan väärinpäin tms.
Harmi kun noiden kahden magneetto ja staattori ovat erilaiset, ei voi vaihdella osia ristiin, liekköhän voi olla että staattori olisi uutuuttaan viallinen Ohmisesti mitattuna se kyllä antaa ihan loogisia lukemia eikä se nyt kovin ihmeellisesti pysty olemaan väärinpäin tms.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Hyvä vinkki, kerkesin tuon kohan entrata jo edellisellä sivulla:
jovihava kirjoitti:Siellähän oli voimakkaasti lämmennyt käyttösähköjen virtapiuha akkukotelossa, kera ohitetun pääsulakkeen ja rikki menneen jälkiasenteisen päävirtakytkimen Katkoin piuhaa pois intaktiin osaan saakka ja korvasin IP55 koteloidulla lattasulakkeella alkuperäisen kiinalaispaukkulangan ja lasiputkisulakkeen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tämäkin diagnoosi oli virheellinen, mittasin latauksen ilman kuormaa ja se näytti hyvältä, mutta kun kytkin valot päälle niin jännite lähti tippumaan kuin lehemän häntäjovihava kirjoitti:Staattoripuolella se häikkä vielä on. Kytkin Yiyingin (50cc) staattorin Chican (125cc) latauksensäätimeen niin sehän alkoi virtaa puskea Chican virtajärjestelmään. Mitattunakin Yiyingi antaa paljon korkeammat ensiöjännitteet kuin Chica.
Harmi kun noiden kahden magneetto ja staattori ovat erilaiset, ei voi vaihdella osia ristiin, liekköhän voi olla että staattori olisi uutuuttaan viallinen Ohmisesti mitattuna se kyllä antaa ihan loogisia lukemia eikä se nyt kovin ihmeellisesti pysty olemaan väärinpäin tms.
Tein sitten saman kytkennän toisin päin eli Chican staattorilla Yiyingin latauksensäätimelle ja sehän kesti jo kuormittaakin Joten revin Yiyingistä etukatteet poise ja pöllin latauksensäätimen Chicaan. Säädin oli erilainen, vain neljällä pinnillä ja erilaiset liittimet, tein väliin adapterin koska ajattelin arjen tultua mennä takas uuden lataussäätimen myyneeseen liikkeeseen kyselemään että miksikös tämä ei toimi ja saisiko tilalle toimivan
Eli nyt Chicassa on Yiyingin latauksensäädin ja paketti toimii, jotenkin. Valot päällä tosin tyhjäkäynti ei jaksa pitää akkujännitettä yli 12V, ajossa valot päällä tosin tuntuu kestävän 12.6V joka ei järin korkea ole sekään. Ilman ajovaloja eli parkeilla nousee päälle 13V ja ilman kulutuksia yli 14V. Onnettoman hituiselta siis vieläkin tuntuu virrantuotto, vaikka ei enää akku tyhjenekään ajossa. Yiyingi kun pitää jännitteet yli 13V jo tyhjäkäynnillä.
Mikähän se lataussäätimeltä tuleva musta johto tosiaan on? Nyt se on irtaallaan kun sille ei ollut Yiyingin nelinastaisessa paikkaa, ja kaikki tuntuisi silti toimivan
Tekisi mieli tekaista koko virrantuottopuolen johtosarja staattorilta latauksensäätimen kautta akulle uusiksi, on niin onnetonta paukkulankaa tehtaan jäljiltä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Vihroin sain latauksen pelittämään, olihan juili vika
Nimittäin staattori jonka ostin vialliseksi luulemani tilalle olikin väärän tyyppinen, tarkoitettu sille nelinastaiselle säätimelle, siinä oli käyttösähkökelat kytketty toisesta päästään maihin, kun taas tässä versiossa käyttösähkökelat pitää olla kelluvana, ei galvaanisessa maakontaktissa. Se että homma ei toiminut kunnolla ennen staattorin vaihtoa oli taas kiinni sekaisin olleesta johdotuksesta.
Aikani tutkiskeltuani aihetta totesin että paikallaan alun perin ollut staattori oli ehjä, joten vaihdoin sen paikalleen, kytkin säätimeen ja rock.
Nyt lataa korkiaa kolmeatoista jo tyhjäkäynnillä ja valot päällä akku täyttyy, eikä tyhjene
Nimittäin staattori jonka ostin vialliseksi luulemani tilalle olikin väärän tyyppinen, tarkoitettu sille nelinastaiselle säätimelle, siinä oli käyttösähkökelat kytketty toisesta päästään maihin, kun taas tässä versiossa käyttösähkökelat pitää olla kelluvana, ei galvaanisessa maakontaktissa. Se että homma ei toiminut kunnolla ennen staattorin vaihtoa oli taas kiinni sekaisin olleesta johdotuksesta.
Aikani tutkiskeltuani aihetta totesin että paikallaan alun perin ollut staattori oli ehjä, joten vaihdoin sen paikalleen, kytkin säätimeen ja rock.
Nyt lataa korkiaa kolmeatoista jo tyhjäkäynnillä ja valot päällä akku täyttyy, eikä tyhjene
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Nyt kun Sika on tikissään, tai ainakin toimii ja siitä sain latauksensäätimen takas Yiyingiin niin oli aika perehtyä tähän:
Luistin kalavohan siellä oli rei'ittynyt. Vaan mikä oli mukava juttu niin viimeksi Populus tremula-H2O:lla käydessä Tiileri työnsi minulle kouraan muovikassin jossa oli moposkootterin kaasari, ja sieltähän löytyi ehiä kalavo Mistä se ties että tullee just tarvis
Luisti on hieman erimallinen, mutta muuten kaikin puolin sopivan oloinen
Eipä muuta kun paketti kasaan toisella luistilla jossa ehiä kalavo ja johan alako taas Yiyingi kelata vauhtia sen lipo kuuskymppiä, mittarisa mukaan Olipa muuten silti todella hengettöman tuntunen kun oli kuukauden päivät pärtsännyt 125 kuutioisella Ei mopolla mahottomia
Pistin siis kaasarin päreiksi ja tämmöstä sieltä löyty:jovihava kirjoitti:Ihteasiassa koko laitteesta katosi tehot niin että ei edes ota enää edes neljääkymppiä Oma villi vika-arvaukseni kohdistuu kaasarin luistin kalvoon
Luistin kalavohan siellä oli rei'ittynyt. Vaan mikä oli mukava juttu niin viimeksi Populus tremula-H2O:lla käydessä Tiileri työnsi minulle kouraan muovikassin jossa oli moposkootterin kaasari, ja sieltähän löytyi ehiä kalavo Mistä se ties että tullee just tarvis
Luisti on hieman erimallinen, mutta muuten kaikin puolin sopivan oloinen
Eipä muuta kun paketti kasaan toisella luistilla jossa ehiä kalavo ja johan alako taas Yiyingi kelata vauhtia sen lipo kuuskymppiä, mittarisa mukaan Olipa muuten silti todella hengettöman tuntunen kun oli kuukauden päivät pärtsännyt 125 kuutioisella Ei mopolla mahottomia
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
uusi maksaa 5e. (ainaki meijä baotianiin oli). Ei saa kirkkaaksi enää mutta saa sen elvytettyä iillottamalla ks. väyrysen valojen kiillotus.
OOOHHOH onpas hinnat noussu mjoo ei näemmä pelkkää lasia ees saa... tuol helpoin kai ettii baotian hawk nimellä? http://baotianparts.chinesemotorcyclepa ... alogue.php
http://www.ebay.co.uk/itm/Speedo-Surrou ... 58a968b870
http://www.ebay.co.uk/itm/Speedo-Speedo ... 2a3568b7f1
OOOHHOH onpas hinnat noussu mjoo ei näemmä pelkkää lasia ees saa... tuol helpoin kai ettii baotian hawk nimellä? http://baotianparts.chinesemotorcyclepa ... alogue.php
http://www.ebay.co.uk/itm/Speedo-Surrou ... 58a968b870
http://www.ebay.co.uk/itm/Speedo-Speedo ... 2a3568b7f1
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
joo, kiillota se vain esim. niillä CD levyille tarkoitetuila tököteillä. Niissä on aine joka imeytyy muoviin sisään ja se vähän täyttää mikrohalkeamia ja selkenee visiot!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Laitetaas tähänkin topikkiin, vaikka kirjasin tuonne led-valojuttuun
Ledilamput tuli asennettua skootteriin:
Lyhyet on kyllä lähinnä huomiovalot:
Valokuvio ei ole kovin kummoinen.
Pitkät sitten jo jotain näyttääkin:
Alakuperäiset hehkut ei kovin raposet ole nekään, joten katsotaan, eiköhän huilla pärjänne. Eipä tuolla pimeässä ole tullut juur muutenkaan ajeltua.
Se mikä on mukava on että virtaa nuot ei syö juur mittään, joten jännitehäviöt virtalukkoon, valokytkimeen, ja pitkien vaihtajaan on minimaaliset, ero akkujännitteeseen on 0.2V lampun kannalla
Kohtahan alakasii olla ajokelitkin
Ledilamput tuli asennettua skootteriin:
Lyhyet on kyllä lähinnä huomiovalot:
Valokuvio ei ole kovin kummoinen.
Pitkät sitten jo jotain näyttääkin:
Alakuperäiset hehkut ei kovin raposet ole nekään, joten katsotaan, eiköhän huilla pärjänne. Eipä tuolla pimeässä ole tullut juur muutenkaan ajeltua.
Se mikä on mukava on että virtaa nuot ei syö juur mittään, joten jännitehäviöt virtalukkoon, valokytkimeen, ja pitkien vaihtajaan on minimaaliset, ero akkujännitteeseen on 0.2V lampun kannalla
Kohtahan alakasii olla ajokelitkin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sika on nipussa, mutta ei se pahkeinen kuluje. Kaasari on uusi mutta laitos käyttäytyy kuin jäisi reilusti laihalle täyskaasulla.
Tilanne parani hiukan kun vaihdoin pääsuutinta isompaan, mutta vieläkään ei mene kun semmosen max 60 km/h
Veto selvästi hyytyy kun vääntää tuppea reilusta puolikaasusta eteenpäin, eli joku mättää polttoaineensaannissa.
Alipainehana on uusi, ja testasin jo ohittaa sen, ei auttanut. Imukurkku on uusi, ei pitäisi vuotaa. Bensat on verekset, kävin ihan asioikseen lähiNesteeltä ja tankin laskin tyhyjäksi ennen tankkaamista.
Tilanne parani hiukan kun vaihdoin pääsuutinta isompaan, mutta vieläkään ei mene kun semmosen max 60 km/h
Veto selvästi hyytyy kun vääntää tuppea reilusta puolikaasusta eteenpäin, eli joku mättää polttoaineensaannissa.
Alipainehana on uusi, ja testasin jo ohittaa sen, ei auttanut. Imukurkku on uusi, ei pitäisi vuotaa. Bensat on verekset, kävin ihan asioikseen lähiNesteeltä ja tankin laskin tyhyjäksi ennen tankkaamista.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tänä aamuna jatkoin vianhakua, tai oikeastaan varmistelin että perusasiat ovat kunnossa. Tarkistin ja säädin venttiilivälykset nahkeaan kymppiin. Tsekkasin tulpan, näytti hyvältä, mutta silti vaihdoin tilalle toisen käytetyn hyllystä.
Kun en muuta ilkeyttä keksinyt niin nostin kaasarin neulan ylimpään asentoonsa ja kävin testilenkillä. Laite toimi vähän paremmin mutta ei vieläkään niin kuin pitäisi, loppukaasu hakoo vastaan eikä lisää vetoja
Kun en muuta ilkeyttä keksinyt niin nostin kaasarin neulan ylimpään asentoonsa ja kävin testilenkillä. Laite toimi vähän paremmin mutta ei vieläkään niin kuin pitäisi, loppukaasu hakoo vastaan eikä lisää vetoja
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
KÄyttelin pelin lämpimäksi ja säätelin seosruvia, tuntui että jotain se vaikuttikin
Tuolta näyttää tämän kesän luukki:
Lisäyksenä visiiri ja muutamia katteita vaihdettu ehjempiin
Polttoainelaitteet on hyvin pitkälti uutta
Tiijä vaikka päristelisi ens viikolla töihin tuolla jos kelit pitää
Tuolta näyttää tämän kesän luukki:
Lisäyksenä visiiri ja muutamia katteita vaihdettu ehjempiin
Polttoainelaitteet on hyvin pitkälti uutta
Tiijä vaikka päristelisi ens viikolla töihin tuolla jos kelit pitää
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje