Juhanimin W212 220 CDI
Juhanimin W212 220 CDI
Jeps. Eli tuli vastaan erittäinkin sopivaan hintaan tälläinen W212 220 CDI 2014, joten sisäinen Sulo Vilen:ini heräsi henkiin ja saatavahan se oli. W204 jälkeen yllättävän saman tuntuinen auto, aivan kuin kotiin olisi tullut taas kun hyppäsi penkille. Aavistuksen laiskemman tuntuinen oli ensihuomio, mutta yllättävän pirteä kuitenkin kun vertaa 204-koppaan joka oli samalla koneella.
330tkm rullattu vanha taksi siis kyseessä, tutulta edelliseltä omistajalta. 200tkm asti ollut huolenpitosopimuksella ja senkin jälkeen huollettu asianmukaisesti.
Oleellisimpia varusteita lienee IHC+ -led valot, webasto kaukosäädöllä, 7-g tronic plus, ortopedipenkit yms... Heikennykset varustelussa vrt. edelliseen ainoana tulee mieleen navin puute (+mittarilukema). Mutta eiköhän sitä google mapsilla pärjäile.
Nyt viikon verran rullailtu menemään, ja ihan positiivinen kuva laitteesta. Mitä nyt termostaatin varmaan joutuu vaihtamaan/vaihdattamaan kun edes näillä keleillä ei lämmöt kerkeä nousemaan normaalilukemiin työmatkan aikana. Kulutus näyttäisi olevan positiivinen yllätys, ainakin ajotietokoneen mukaan. Vähällä kulkee. Toki faktaa saadaan vasta kun ensimmäiset tankilliset on saatu rullattua.
Varustelistausta:
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
072 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 2
076 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 3
108 CONTROL CODE MARKETING
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
235 ACTIVE PARK ASSIST
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
258 COLLIS.WARN. SYS. W/ ACTIVE BRAKE INTERV. FCW STOP
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
KNEE AIRBAG
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
410A FABRIC
411A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
44R 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
585U SPINELL BLUE - METALLIC FINISH
5XXL EUROPE
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
804 YOM 23/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B00 SUSPENSION MEASURES FOR ROUGH ROAD TERRAIN
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H79 TRIM PIECE - ALUMINUM W/ LONGIT.SECTION/TEXT.GRAIN
HA REAR AXLE
J5A DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
J81 JUNE RELEASE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Ja kuvia muutama:
330tkm rullattu vanha taksi siis kyseessä, tutulta edelliseltä omistajalta. 200tkm asti ollut huolenpitosopimuksella ja senkin jälkeen huollettu asianmukaisesti.
Oleellisimpia varusteita lienee IHC+ -led valot, webasto kaukosäädöllä, 7-g tronic plus, ortopedipenkit yms... Heikennykset varustelussa vrt. edelliseen ainoana tulee mieleen navin puute (+mittarilukema). Mutta eiköhän sitä google mapsilla pärjäile.
Nyt viikon verran rullailtu menemään, ja ihan positiivinen kuva laitteesta. Mitä nyt termostaatin varmaan joutuu vaihtamaan/vaihdattamaan kun edes näillä keleillä ei lämmöt kerkeä nousemaan normaalilukemiin työmatkan aikana. Kulutus näyttäisi olevan positiivinen yllätys, ainakin ajotietokoneen mukaan. Vähällä kulkee. Toki faktaa saadaan vasta kun ensimmäiset tankilliset on saatu rullattua.
Varustelistausta:
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
072 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 2
076 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 3
108 CONTROL CODE MARKETING
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
235 ACTIVE PARK ASSIST
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
258 COLLIS.WARN. SYS. W/ ACTIVE BRAKE INTERV. FCW STOP
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
KNEE AIRBAG
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
410A FABRIC
411A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
44R 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
585U SPINELL BLUE - METALLIC FINISH
5XXL EUROPE
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
804 YOM 23/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B00 SUSPENSION MEASURES FOR ROUGH ROAD TERRAIN
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H79 TRIM PIECE - ALUMINUM W/ LONGIT.SECTION/TEXT.GRAIN
HA REAR AXLE
J5A DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
J81 JUNE RELEASE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Ja kuvia muutama:
Kiitosta. Täytyy sanoa että en kyllä tuosta tiedä. Pehmeästi menee ainakin ja omaan silmään kait ihan vakiokorkeudella? Ei näytä miltään maasturilta. Tosin tehtaalta tullut 17" pyörillä jotka vaihdettu 16" käyttötarkoituksen vuoksi ilmeisesti.740 GLE kirjoitti:Hieno väri ja hyvä varustelista, onnittelut!
Onko tuo B00 karkean maaston alusta Classicin ja Elegancen vakioalusta, vai joku taksispesiaali?
Nyt tankillisen jälkeen pystyy jo sanomaan että hyvä peli se on kyllä. Erittäin mukavan tuntuinen kulkine. Ja tuntuu kulkevankin ihan mukavasti sitten kuitenkin kun tuossa tuli käytyä vähän ajelemassa mutkaista pikkutietä vaihteisto sport-asennossa. Ja läpysköjäkin tuli hieman kokeiltua.
Valoja täytyy kyllä kehua myös, tekevät edessä ajavan auton kohdalle "mustan laatikon" ja muuten on pientareet valaistuna.
Näihin sai lisävarusteena korkean maavaran jousituksen. Esimerkiksi 2015 hinnastossa löytyy koodi 482 hinnaltaan 98,08 verollisena. Hinnasta päätellen jotkut korokepalat? Onko tuo D00 sitten sama, vaikea sanoa?
Mahdollisella taksivarustepaketilla ei ole vaikutusta alustan korkeuteen eikä sitä taksipakettia edes ole kaikissa takseissakaan.
Olen nähnyt ainoastaan yhden auton varustettuna korotetulla maavaralla. Se on niin korkea että sitä ei voi olla huomaamatta paljaalla silmällä. Näissä kuvissa auto taitaa olla hieman kallellaan mutta sanoisin että Avantgarde "normaalilla" Comfort-jousituksella kuten varustelistauksessa lukeekin. Jos siinä olisi korotus sen kyllä huomaisi poikkeuksellisen korkeana.
ILS-Ledit ovat varsin hyvä varuste ja niiden kanssa on mukava ajella pimeää tietä. Joskus tulee tilanteita että pitää vaihtaa itse mutta varsin hyvin ne toimivat.
Mahdollisella taksivarustepaketilla ei ole vaikutusta alustan korkeuteen eikä sitä taksipakettia edes ole kaikissa takseissakaan.
Olen nähnyt ainoastaan yhden auton varustettuna korotetulla maavaralla. Se on niin korkea että sitä ei voi olla huomaamatta paljaalla silmällä. Näissä kuvissa auto taitaa olla hieman kallellaan mutta sanoisin että Avantgarde "normaalilla" Comfort-jousituksella kuten varustelistauksessa lukeekin. Jos siinä olisi korotus sen kyllä huomaisi poikkeuksellisen korkeana.
ILS-Ledit ovat varsin hyvä varuste ja niiden kanssa on mukava ajella pimeää tietä. Joskus tulee tilanteita että pitää vaihtaa itse mutta varsin hyvin ne toimivat.
Itse juuri ostin samanvärisen -13 facelift mallin jossa myös tuo B00 SUSPENSION MEASURES FOR ROUGH ROAD TERRAIN
Auto ei kyllä ole korkea. Ulkoinen sport paketti 18" vanteilla.
ILS Ledit on ihan uskomattomat!! Vanhalle melkein 50 ukolle on aiemmin ollut rasittavaa ajaa pimeässä kun silmät on väsyneet. Eipä enää
Nyt vain webaston asennusta odotellen ja pähkäilyä softan päivityksestä konehuoneeseen. Entinen oli 212 250Cdi ja jäin sitä pientä tehoeroa kaipaamaan.
Auto ei kyllä ole korkea. Ulkoinen sport paketti 18" vanteilla.
ILS Ledit on ihan uskomattomat!! Vanhalle melkein 50 ukolle on aiemmin ollut rasittavaa ajaa pimeässä kun silmät on väsyneet. Eipä enää
Nyt vain webaston asennusta odotellen ja pähkäilyä softan päivityksestä konehuoneeseen. Entinen oli 212 250Cdi ja jäin sitä pientä tehoeroa kaipaamaan.
W212 250 CDI -09
Päivitystä. Katsastuksessa käyty, hallin läpiajo kuten yleensä näiden kanssa. 2v taas ajoaikaa. Huolto olisi varattuna ensi viikon perjantaille, A-huolto+termostaatin vaihto+automaattivaihteiston öljyjen vaihto.
Ongelmiakin löytyy paratiisista, webasto meinaa temppuilla. -10c pakkasilla sammuu n. 15 min käytön jälkeen ja mittaristoon tulee "inoperative" teksti. Tänään ei lähtenyt ollenkaan käyntiin ennen kuin laittoi auton käymään. Voisiko johtua huonosta akusta vai webaston ohjainkortti sökö? Tälläistä vikakoodia antaa, väylävikaa.
Niin ja tiedoksi kaikille jotka huomaa että star c3 ei toimi tämänikäisen kanssa, 2015 softaversio ei toimi enää mutta kun "päivitti" takaisin 9/2014 softaan rupesi toimimaan taas.
Ongelmiakin löytyy paratiisista, webasto meinaa temppuilla. -10c pakkasilla sammuu n. 15 min käytön jälkeen ja mittaristoon tulee "inoperative" teksti. Tänään ei lähtenyt ollenkaan käyntiin ennen kuin laittoi auton käymään. Voisiko johtua huonosta akusta vai webaston ohjainkortti sökö? Tälläistä vikakoodia antaa, väylävikaa.
Niin ja tiedoksi kaikille jotka huomaa että star c3 ei toimi tämänikäisen kanssa, 2015 softaversio ei toimi enää mutta kun "päivitti" takaisin 9/2014 softaan rupesi toimimaan taas.
Ulkoa näkee vain antennista takakulmassa, sekä kuskin pään päällä olevasta ympyrästä jonka taksikupu on hinkannut maalipintaan.Pappi kirjoitti:Näkeekö auton sisältä ”taksielämän”. Antenni takakulmassa kertonee jotain. Monenlaista asennusta ja purkua on tullut nähtyä omissakin autoissa. Onneksi eivät enää paljoa porakärkiruuveilla tee varusteluita.
Hieno auto. Sisältä kuvia?
Sisällä taasen radion on-napista on kadonnut teksti ja ratissa äänenvoimakkuuden säätimistä on myös kadonnut jo hieman maalia. Sekä apparin penkissä on vakiopaikassa toki repeämä, kuskin penkissäkin alku mutta sitä ei huomaa jos ei tarkkaan katso. Siellä täällä liimajäämiä myös taksilaitteista, ylimääräisiä reikiä en ole nähnyt missään kyllä. Kuvia voin laittaa joskus kun muistan kuvailla valoisan aikaan sisältäkin.
Ilmoitus tai vikakoodi, samapa tuo, esiintymiskerrat ja kilometrilukemat ainakin täsmää oireisiin.dealer kirjoitti:Tuo on ilmoitus, ei varsinainen vikakoodi. En tiedä vaikuttaisiko toimintaan noin.
Huonolla tai alilatauksessa olevalla akulla webasto temppuilee varmasti. Jänniterajaa voi säätää Starilla.
740 GLE kirjoitti:Ainakin salmiakkikeulainen pre-facelift antaa selkeästi alijännitteestä kertovan vikailmoituksen kojetauluun jännitekatkaisun jälkeen.
Näin teki myös W204 facelift, ja kyllä tämänkin pitäisi, mutta on sen verran outo vikakoodi/ilmoitus että voisi kenties olla helpoin kokeilla ensin uudella akulla jos vaikka tokenisi. Pidin viimeyönä laturissa kiinni ja lähti taas ihan normaalisti tulille, tosin ei ollut paljon pakkastakaan. Taidan laittaa myös ensiyöksi laturiin kun luvannut vähän kovempaa pakkasta ja katsoa miten toimii. Jos auttaa, niin varmaan kokeilen jonkun aikaa ilman laturin käyttöä ja jos rupeaa taas temppuilemaan niin vaihdan akun.tni kirjoitti:Kyllä se faceliftikin antaa ilmoituksen.
Jees, huollossa käytetty ja huollon pojat olivat samaa mieltä tutkittuaan webastovikaa että akku vaihtoon. Nyt on sitten uusi akku myös, Varta 95ah agm. Ilmeisesti kolmas jo tähän vehkeeseen, taksilaitteet syövät sähköä reippaasti. Termostaattikin tosiaan vaihtuu, toivotaan että kulutus tipahtaa näillä keleillä.
Ps. tämäkin on edelleen myytävänä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10040678
Tästä hieman talvisempaa kuvaa+sisältä kuvia sekä taksikäytön jäljistä kuvia.
Ps. tämäkin on edelleen myytävänä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10040678
Tästä hieman talvisempaa kuvaa+sisältä kuvia sekä taksikäytön jäljistä kuvia.
Jahas, webasto lämmittää mukavasti ja kaupunkiajossa lämmöt ovat +80c erittäinkin nopeasti vesiventtiilin vastusmodin jälkeen, matka-ajossa tosin tuntuisi kaipaavan viimasuojaa nokalle. Ikävästi on vaan syylärin edustan ja maskin väli peitetty muovilla ettei saa pahvia väliin, vaikka tilaa siellä olisi vaikka kuinka. No pitää katsella mitä kehittelisi.
No tänään töihin mennessä n.10km ajon jälkeen syttyi moottorin vikavalo ja auto alkoi nykimään, -25c pakkasta ja ylämäki. Vikakoodit kertovat että kaasuläppä oli jumittanut kiinni-asentoon. Lieneekö öljymoskan seassa kondensoitunutta vettä mikä jäädyttänyt kaasuläpän vai mikä lie. No pitänee katsella tilannetta, ja antaa vähän enemmän happea koneelle jos vaikka imusarjat/kaasuläppä puhdistuisi. Ainakin vikakoodit nollaantuivat ongelmitta starilla. Seuraillaan tilannetta.
No tänään töihin mennessä n.10km ajon jälkeen syttyi moottorin vikavalo ja auto alkoi nykimään, -25c pakkasta ja ylämäki. Vikakoodit kertovat että kaasuläppä oli jumittanut kiinni-asentoon. Lieneekö öljymoskan seassa kondensoitunutta vettä mikä jäädyttänyt kaasuläpän vai mikä lie. No pitänee katsella tilannetta, ja antaa vähän enemmän happea koneelle jos vaikka imusarjat/kaasuläppä puhdistuisi. Ainakin vikakoodit nollaantuivat ongelmitta starilla. Seuraillaan tilannetta.
Pitänee käydä kyselemässä, kuulostaa hyvältä.tni kirjoitti:Kyllä tuohon on myytävänä marmorilla viimasuoja makso kokonaista 37euroa ja helppo laittaa sinne maskin ja syylärin väliin,oli ihan ohjeet mukana.
Tämäkin sai Tuikutuksen toissapäivänä, Turbotehoa.fi hoiti homman kotiin. Nyt pitäisi sen 230hv/500nm löytyä pellin alta mutta meinaa vaan olla vaikeuksia näillä keleillä saada sitä tiehen välitettyä Ei voi kun ihmetellä että miksei näissä ole ohjelma jo tehtaalta tälläinen.
meneekö alkuperäisellä viimasuojalla isompi säleikkö kokonaan tukkoon, vai jääkö siihen keskelle virtausaukko?tni kirjoitti:Kyllä tuohon on myytävänä marmorilla viimasuoja makso kokonaista 37euroa ja helppo laittaa sinne maskin ja syylärin väliin,oli ihan ohjeet mukana.
Leikkelin omaani ohuesta muovilevystä säleikön muotoisen levyn, jonka jätin lisävalopanelin takaa vain alimman lamellien välistä auki, kun alempi säleikkö on jo laidasta laitaan tukossa, mutta ainakin viileämmillä keleillä voisi ehkä olla jopa tiukemminkin tukossa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuossahan se taksikäyttö näkyy, että etupenkki on ihan väärin rivahtanut. Kuskin penkin kuuluu olla tuon näköinen ensinjuhanimi kirjoitti: Tästä hieman talvisempaa kuvaa+sisältä kuvia sekä taksikäytön jäljistä kuvia.
Nahkasivut istuimessa Articon tilalla parantavat sekä kestävyyttä että mukavuutta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei mene tukkoon. Peittää vähän yli puolet siitä maskiaukosta.740 GLE kirjoitti:meneekö alkuperäisellä viimasuojalla isompi säleikkö kokonaan tukkoon, vai jääkö siihen keskelle virtausaukko?tni kirjoitti:Kyllä tuohon on myytävänä marmorilla viimasuoja makso kokonaista 37euroa ja helppo laittaa sinne maskin ja syylärin väliin,oli ihan ohjeet mukana.
OK. Taitaa olla parasta jättää tuon itse vuolemani klassisen säleikön alimman vaakariman alle jäävä rako auki, kun alempi ilmanotto on jo kokonaan tukossa.Meissenkeri kirjoitti:Ei mene tukkoon. Peittää vähän yli puolet siitä maskiaukosta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kesärenkaat vaihdettu alle ja vahaus suoritettu, tällä kertaa autoglymin punainen+kulta meni päälle hetkeksi. Kyllähän se taas hieman erilaiselta näyttää.
Muuten ei ole murheita ollut tämän kanssa, pelkkää ajoa vaan, mutta näköjään yksi kesärenkaista vuotaa. Täytynee huomenna käydä rengasliikkeessä. Taidan laittaa koko sarjan uusiksi sillä muutenkin alkaa olla aika lopussa nuo summerstarit.
Muuten ei ole murheita ollut tämän kanssa, pelkkää ajoa vaan, mutta näköjään yksi kesärenkaista vuotaa. Täytynee huomenna käydä rengasliikkeessä. Taidan laittaa koko sarjan uusiksi sillä muutenkin alkaa olla aika lopussa nuo summerstarit.
Jaaha, väliöljynvaihto tuli tehtyä tänään, kilometrejä 352tkm mittarissa eli n. 20tkm tullut jo tälläkin rullattua. Peräöljyt vaihtelin myös tuossa jo aiemmin.
Takapäässä jokin kolahtelee montuissa, mikä lienee. Jarruremppaa pitäisi myös ilmeisesti tehdä kun meinaa välillä täristää jarruttaessa.
Muuten ollut huoletonta menoa kyllä.
Takapäässä jokin kolahtelee montuissa, mikä lienee. Jarruremppaa pitäisi myös ilmeisesti tehdä kun meinaa välillä täristää jarruttaessa.
Muuten ollut huoletonta menoa kyllä.
Olisiko nämä: A2124015302Fendel kirjoitti:Mitkä noin alimman kuvan vanteet ovat? Etsiny samanlaisia omaan w212
Torissa setti myynnissä: klik
Ford Fiesta ST 2020
ex: W205 220 Bluetec 2014
ex: W205 220 Bluetec 2014
Päivitetään tännekkin jotain. Takaiskarit tuli vaihdettua jo jonkun aikaa sitten, bilsteinit meni alle ja kolinat loppui peräpäästä.
Vetokoukku tuli asennettua tuossa pari viikkoa sitten, westfalian irroitettava malli mallikohtaisella sähkösarjalla. Ebaysta 384.50€ kotiovelle. Helppo hommahan tuo oli laittaa, hetki meni tosin ihmetellessä miten puskurin "kyljet" lähtee irti, mutta nehän oli vaan ns. painamalla kiinni. Olis ehkä voinut wissin ohjeet katsoa ennen kuin alkoi hommiin mutta selvisi tuosta näköjään ilmankin.
Sähköjen osalta oli tosiaan ihan plug and play.
B- huolto olisi ensi perjantaina ja samalla menee jarrunesteet+ ilmanputsari+ polttoainesuti vaihtoon. 362tkm oli muistaakseni mittarissa tällä hetkellä, hitaasti tulee kilometrejä nyt kun työmaat on ollut lähellä.
Edit: Niin ja jarrulevyt myös jossain välissä vaihdoin joka nurkkaan niin loppui tärinät+ käsijarrukengät meni samalla vaihtoon kun oli pinnat aika vähissä.
Vetokoukku tuli asennettua tuossa pari viikkoa sitten, westfalian irroitettava malli mallikohtaisella sähkösarjalla. Ebaysta 384.50€ kotiovelle. Helppo hommahan tuo oli laittaa, hetki meni tosin ihmetellessä miten puskurin "kyljet" lähtee irti, mutta nehän oli vaan ns. painamalla kiinni. Olis ehkä voinut wissin ohjeet katsoa ennen kuin alkoi hommiin mutta selvisi tuosta näköjään ilmankin.
Sähköjen osalta oli tosiaan ihan plug and play.
B- huolto olisi ensi perjantaina ja samalla menee jarrunesteet+ ilmanputsari+ polttoainesuti vaihtoon. 362tkm oli muistaakseni mittarissa tällä hetkellä, hitaasti tulee kilometrejä nyt kun työmaat on ollut lähellä.
Edit: Niin ja jarrulevyt myös jossain välissä vaihdoin joka nurkkaan niin loppui tärinät+ käsijarrukengät meni samalla vaihtoon kun oli pinnat aika vähissä.
Re:
Pitääkö maski irroittaa vai mistä tuo laitetaan? Ainakaan kun lukkopellin päältä muovin irroitin niin, ei sieltä ainakaan yhtenäistä leveää suojaa saa sopimaan. Kummaltakin puolen saisi erikseen, mutta jää keskelle aika iso väli.Meissenkeri kirjoitti: ↑15.2.2019 22:47Ei mene tukkoon. Peittää vähän yli puolet siitä maskiaukosta.740 GLE kirjoitti:meneekö alkuperäisellä viimasuojalla isompi säleikkö kokonaan tukkoon, vai jääkö siihen keskelle virtausaukko?tni kirjoitti:Kyllä tuohon on myytävänä marmorilla viimasuoja makso kokonaista 37euroa ja helppo laittaa sinne maskin ja syylärin väliin,oli ihan ohjeet mukana.
Viitsisikö joku laittaa jotain kuvaa tästä, miten tulee.