OM651 öljyä paisuntasäiliössä
OM651 öljyä paisuntasäiliössä
Tuli haettua S212-korinen E 220 CDI 3/2011 100tkm ajettu "varma" Junge Sterne tapaus huhtikuun lopussa Saksasta suoraan Daimler AG Niederlassung Düsseldorfilta. Myyjän mukaan virheetön auto, huoltokirja, kunto katsastettu ja Junge Sterne 2 vuoden leimalla. Eipä ole ollut aiempien 4 Junge Sterne auton kanssa mitään ongelmaa, priimaa ovat olleet.
Sovitulla luovutushetkellä auto oli pukilla kun jäähdytinnesteen kilometrit olivat tulleet "täyteen" ja lupasivat vaihtaa. Parin tunnin odottelun jälkeen auto käsiin, kilvet kouraan ja lautalla Suomeen.
Suomen päässä vilahti sitten ajotietokoneeseen "Top Up Coolant" ja korkki auki
P*rkele!
Nyt lavetti seisoo paikallisella Veholla. Auton avaimet luettu, Starilla läpi ja koritarkastus, kilometrit täsmää.
Vesipumppu ja termostaatti vaihdettu mönjän takia. Öljynlauhdutin kunnossa.
Järjestelmän huuhtelu, uudet jäähdytinnesteet ja kone käyntiin --> Sieltä se öljy nousee edelleen pintaan. Ei tavan maitomaista kansivikaisen tapaista, pl.paisuntasäiliön korkki. Teräketjuöljyltä muistuttaa enemmän ja oikein kiinteää.
Öljykorkin seuduilta täysin puhdas ja öljytikussa oleva öljy terveen näköistä. Automaattilaatikon öljynpaine taitaa olla pienempi kuin jäähdytinjärjestelmän, eikä laatikon vaihteiden vaihdossakaan ongelmia.
Ei pöläytä valkoista savua, tehot tallella ja käy nätisti.
Mistä tuo vuotaa?
Ja ilman muuta suoraan Daimlerille (+Fleet Managent/Junge Sterne) ja myyjänpuolelle tehty (kiukkuinen) yhteydenotto JS-autosta. Myyjäliike tunnusti tietävänsä öljystä jäähdytinnesteessä ja vaihtoi sen takia. Epäilivät edellisen omistajan (huoltosopimus) laittaneen öljyä paisuntasäiliöön. Uskoo ken tahtoo.
Joka tapauksessa paikallinen Veho epäilee ettei järjestelmää saa puhtaaksi ja koneen vaihto pahimmassa tapauksessa
Enpä olisi uskonut Daimler AG:stakaan myyjänä tällaista, tällaista vikaa ei paikanpäällä olisi voinut huomata kun nesteet vaihtoivat
Sovitulla luovutushetkellä auto oli pukilla kun jäähdytinnesteen kilometrit olivat tulleet "täyteen" ja lupasivat vaihtaa. Parin tunnin odottelun jälkeen auto käsiin, kilvet kouraan ja lautalla Suomeen.
Suomen päässä vilahti sitten ajotietokoneeseen "Top Up Coolant" ja korkki auki
P*rkele!
Nyt lavetti seisoo paikallisella Veholla. Auton avaimet luettu, Starilla läpi ja koritarkastus, kilometrit täsmää.
Vesipumppu ja termostaatti vaihdettu mönjän takia. Öljynlauhdutin kunnossa.
Järjestelmän huuhtelu, uudet jäähdytinnesteet ja kone käyntiin --> Sieltä se öljy nousee edelleen pintaan. Ei tavan maitomaista kansivikaisen tapaista, pl.paisuntasäiliön korkki. Teräketjuöljyltä muistuttaa enemmän ja oikein kiinteää.
Öljykorkin seuduilta täysin puhdas ja öljytikussa oleva öljy terveen näköistä. Automaattilaatikon öljynpaine taitaa olla pienempi kuin jäähdytinjärjestelmän, eikä laatikon vaihteiden vaihdossakaan ongelmia.
Ei pöläytä valkoista savua, tehot tallella ja käy nätisti.
Mistä tuo vuotaa?
Ja ilman muuta suoraan Daimlerille (+Fleet Managent/Junge Sterne) ja myyjänpuolelle tehty (kiukkuinen) yhteydenotto JS-autosta. Myyjäliike tunnusti tietävänsä öljystä jäähdytinnesteessä ja vaihtoi sen takia. Epäilivät edellisen omistajan (huoltosopimus) laittaneen öljyä paisuntasäiliöön. Uskoo ken tahtoo.
Joka tapauksessa paikallinen Veho epäilee ettei järjestelmää saa puhtaaksi ja koneen vaihto pahimmassa tapauksessa
Enpä olisi uskonut Daimler AG:stakaan myyjänä tällaista, tällaista vikaa ei paikanpäällä olisi voinut huomata kun nesteet vaihtoivat
Ja sitähän on sitten lämmityslaitteessa jne. myös ...
Paha putsattava.
Paha putsattava.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.
Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.
Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?
Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?
Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?
Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.
Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?
Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?
Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?
Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kilometrit tallentuu virtalukkoon. Ei avaimeen.740 GLE kirjoitti:Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.
Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.
Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?
Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?
Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?
Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
On se siellä ZGW:ssä huoltoloki huoltokoodeilla kirjattuna, mutta helpommin veho kaivaa sen omasta järjestelmästään, jos on sinne kirjattu. Jos turkkilainen harjoittelija jannu on kaatanu öljyä väärästä korkista masiinaan , niin sitä tuskin on mersulla kirjattu minnekään. Ainoastaan välittömästi potkut saanut turkkilaispoika saa maininnan työtodistukseensa huolimattomuudesta.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Radiohiljaisuus päättyi ja sieltä vastattiin. Ehdottavat kaupan purkua ja ajoneuvon hakua kotiovelta + vuokra-auton kulut.740 GLE kirjoitti:Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.
Jotenkin haiskahtaa että pieleen mennyt jäähdytinneste diagnoosi tuli melko kalliiksi ja olivat oikeasti rehellisessä uskossa ettei autossa ollut isompaa vikaa. Ei kai kukaan (paitsi turkkilaiset) luule etteikö isommasta viasta jälkeenpäin kuuluisi, varsinkin kun kyse merkkiliikkeestä ja JS-takuusta.
Verot ehdin maksaa, mutta Tullilta ne saisi 300e hallintokuluja vastaan takaisin jos auto lähtisi takaisin Saksaan.
Mutta, minua ei kiinnostaisi kaupan purkaminen. Aivan liian paljon säätämistä, alkuperäisen autonhaku kulujen saaminen ja Tulli on oma mörkö veronpalautusten osalta. Sitä paitsi auto on edelleen priimaa varusteiden ja ulkopuolisen kunnon osalta, ja uuden auton hakureissu veisi taas aikaa ja rahaa vietävästi.
Auto kuntoon moottoria ja jokaista jäähdytinlaitetta ja -letkua myöten.
Toki vaihtoehto on vastaavan tuotteen toimittaminen, mutta ainakaan myyntilistoilla ei ollut edes ylemmässä hintaluokassa lähelläkään vastaavaa. Avantgarde vaihtusi Eleganceen, Comand tavalliseen APS 50:seen, Panoraama katto tavalliseen lasikattoluukkuun mutta vastaavasti kilometrejä lähtisi 40tkm pois.
Edelleen ei tietoa. Sitä selvittelevät Veholla. Ilmeisesti avattu erityishuoltokysely Saksan suuntaan mitä tehdään.740 GLE kirjoitti:Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.
Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?
Avaimesta huoltomies puhui, mutta auton mukana tullut huoltolipuke kyllä täsmää serverin kirjanpitoon. Loogisesti etenee huoltokirja.740 GLE kirjoitti:Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?
Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?
Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
Ei poissuljettua jos aivan kaikki kulut saadaan pois + vahingonkorvaus.markoala kirjoitti:Mä purkaisin kaupan.
Siitä sitten Suomesta sijaisauton ostoon, kalenterista etsimään viikko vapaata Saksaan ja toivomaan kohdille samalla varustetasolla + kilometrillä vastaavaa yksilöä, siinä meni viimeksi 2 kuukautta aikaa että löytyi tiukkojen kriteerien jälkeen ja edessä olisi sijaisauton myynti Suomessa. Alkaa jo puhalluttaa ajatus.
Ei tämä mitenkään epäilyttävän halpa edes ollut, ehkä hivenen ylihintainen muihin malli-iän versioihin. Muutama reissu saksalaisessa ei-merkkiliikkeessä ja turkkilaisella on opettanut ettei hyvää ja halpaa ole olemassa.
Kaikki halutut varusteet vain täsmäsi ja vuosiloman ajankohta sopivaan hakureissuun.
Ei oikeastaan nestettä ole hävinnyt, ja ei edes joka käynnistyksessä anna ilmoitusta. Kylmänä startatessa antaa tuon ilmoituksen, paljon sitten nesteen kutistuminen on vaikuttanut asiaan + aine.Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?
Harmin paikka. Sad Toivottavasti tilanne ratkeaa.
Paisuntasäiliön öljykerroksen alla oleva neste on kuitenkin terveen näköistä, mikä tekee vikadiagnoosin vieläkin erikoisemmaksi. Sinne se öljy kuitenkin huuhtelun ja käynnistyksen jälkeen uudelleen nousee pintaan.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mäkin purkaisin kaupan. Mieti millaisia ongelmia auton kanssa saattaa tulla eteen...BillyBob kirjoitti:Ei poissuljettua jos aivan kaikki kulut saadaan pois + vahingonkorvaus.markoala kirjoitti:Mä purkaisin kaupan.
Siitä sitten Suomesta sijaisauton ostoon, kalenterista etsimään viikko vapaata Saksaan ja toivomaan kohdille samalla varustetasolla + kilometrillä vastaavaa yksilöä, siinä meni viimeksi 2 kuukautta aikaa että löytyi tiukkojen kriteerien jälkeen ja edessä olisi sijaisauton myynti Suomessa. Alkaa jo puhalluttaa ajatus.
Ei tämä mitenkään epäilyttävän halpa edes ollut, ehkä hivenen ylihintainen muihin malli-iän versioihin. Muutama reissu saksalaisessa ei-merkkiliikkeessä ja turkkilaisella on opettanut ettei hyvää ja halpaa ole olemassa.
Kaikki halutut varusteet vain täsmäsi ja vuosiloman ajankohta sopivaan hakureissuun.
Ei oikeastaan nestettä ole hävinnyt, ja ei edes joka käynnistyksessä anna ilmoitusta. Kylmänä startatessa antaa tuon ilmoituksen, paljon sitten nesteen kutistuminen on vaikuttanut asiaan + aine.Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?
Harmin paikka. Sad Toivottavasti tilanne ratkeaa.
Paisuntasäiliön öljykerroksen alla oleva neste on kuitenkin terveen näköistä, mikä tekee vikadiagnoosin vieläkin erikoisemmaksi. Sinne se öljy kuitenkin huuhtelun ja käynnistyksen jälkeen uudelleen nousee pintaan.
Jos se olisi niin yksinkertaista. Veron takaisinperintä (7000-8000e) vaatii että auto on katsastettu Suomen rekisteriin. Tällä hetkellä huollossa levällään ja ei liiku mihinkään että saisin edes rekisteröityä itsellenikään jonka se vielä vaatii.bercedes menz kirjoitti:Mäkin purkaisin kaupan. Mieti millaisia ongelmia auton kanssa saattaa tulla eteen...markoala kirjoitti:Mä purkaisin kaupan.
Auto pitää ajaa Tullin pisteeseen (yli 200km) jossa tullivirkailija tarkastaa auton. Vasta auton saa sitten viedä pois maasta. Sitten kun auto on rekisteröity toisessa EU-maassa, Tulli palauttaa veron.
Veroista en aio ottaa turpaan auton kanssa. Enkä myös palautuskustannuksista, saavat tulla itse hakemaan Saksasta omin kustannuksin.
Vaihtakoot vaikka kaikki lämmityslaitteet, jäähdytinlaitteet ja -letkut, mistä ikinä jäähdytinneste kiertää sekä moottorin jos siltä näyttää, kunhan kuntoon tulee. Turpaan en aio ottaa kustannuksellisesti yhtään.
Olisko kannentiiviste huono ja kansiremontti seuraava askel? Sellainen projekti on varmasti Daimlerin hinnastolla niin kallis että eivät välttämättä halua sitä tehdä, vaan myyvät auton eteenpäin jollekin halvemmalle korjaajalle.
Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken
Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Tulli valoitti tilannetta lisää. Koska auto ei ole vielä Suomen rekisterissä, veron palautus onnistuu 150€+5% autoveron summasta. Ei tarvitse ajella 200km päähän ja eikä vaadi Saksan päässä rekisteröintiä.
Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
Euroopan kuluttajakeskuksen juristin kanssa juttelin ja tutki tapausta pintapuolisesti ja piti virhettä aika selvänä. Kaupan purku autoliikkeen piikkiin mahdollista, mutta myyjällä ei ole purkuoikeutta, koska ongelma ei ole ostajasta lähtöisin. Ensisijaisena toimenpiteenä on pidettävä auton korjausta. Korjaus ei ylitä auton hankintahintaa, mutta toisaalta myyjälle ei saa aiheutua kohtuuttomia kustannuksia. Myyjä kattaa kaikki virheestä johtuvat kustannukset.C-Klasse kirjoitti:Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken
Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille.C-Klasse kirjoitti:Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken
Edelleen seisooBillyBob kirjoitti:Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
Noniin, kerrankin positiivinen yllätys ja kertoo jotain Junge Sternestä! Mulla oli itsellä yks vaihtoehtoinen S204 tutkailussa ja siinä olis JS ollut. Uskallankohan enää olla ostamatta ilman JS:ääBillyBob kirjoitti:Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille.C-Klasse kirjoitti:Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken
Edelleen seisooBillyBob kirjoitti:Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
En tätä tapausta epäilekään, vaan kaappasin kaverin threadin kun oli asiasta puhe.HannuS kirjoitti: Kilometrit tallentuu virtalukkoon. Ei avaimeen.
On se siellä ZGW:ssä huoltoloki huoltokoodeilla kirjattuna, mutta helpommin veho kaivaa sen omasta järjestelmästään, jos on sinne kirjattu.
iCarsoftin halpa koodinlukulaite osaa lukea jonkin verran dataa noiden koodien lisäksi, ja EZS:lta löytyykin auton ajomäärä omassanikin.
En vaan sitä huoltolokia löytänyt, mutta pitääpä haastatella vielä uudestaan Zentral GateWay. Jos noita on peukaloitu asiantuntemuksella, niin enhän minä sitä kiinni saa. Mutta hätäisimmät vain ruuvaavat mittaria ja joko puukottavat EZS:n keskustelukyvyttömään kuntoon tai lisäävät väylälle CAN-blokkerin, eikä lukemien kysely silloin onnistune lainkaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kuulostaa asialliselta puheelta.BillyBob kirjoitti:Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille.
Edelleen kuulolla, mitä sieltä löytyy?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Soittelivat vielä myyjäliikkeestä ja pahoittelivat kovasti puhelimessakin.740 GLE kirjoitti:Kuulostaa asialliselta puheelta.BillyBob kirjoitti:Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille.
Edelleen kuulolla, mitä sieltä löytyy?
Aiemmin ehdotetun kaupan purun taka-ajatus oli se ettei jää hommasta paha maku. Ilmaisivat että tärkeintä on tyytyväinen asiakas, ja heille kyllä käy että auto korjataan kuntoon kun kerran muuten autoon ollaan tyytyväisiä.
MB:n Maastrichin Customer Assistance Centeriin laittelin jo aiemmin viestiä viikko sitten ja tänään vastasivat. Kovasti ovat pahoillaan tilanteesta ja haluavat tutkia tapausta. Pisteet siitä Saksan suuntaan...
... vaan tämä homma kusee edelleen kotimaassa kun tänään selvisi että vasta ensi viikolla alkavat tutkimaan koneen sisuksia. Ei kuulemma ole koko korjaamossa kuin yksi asentaja, jolla on koulutus avata MB:n moottoreita
Siellä se makaa jo toista viikkoa. Joko tästä pitää maahantuonti portaalle ilmoittaa kuluttajasuojalain mukaisesta kohtuullisesta korjausajasta, vaikka toki moottorihommat on spesiaalihommaa mutta silti
Tallentuuko kilometrimäärä DPF puolelle?740 GLE kirjoitti:En vaan sitä huoltolokia löytänyt, mutta pitääpä haastatella vielä uudestaan Zentral GateWay. Jos noita on peukaloitu asiantuntemuksella, niin enhän minä sitä kiinni saa. Mutta hätäisimmät vain ruuvaavat mittaria ja joko puukottavat EZS:n keskustelukyvyttömään kuntoon tai lisäävät väylälle CAN-blokkerin, eikä lukemien kysely silloin onnistune lainkaan?
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Maahantuontiportaalle ilmoittaa ... Mitä ??
Kyllä korjaamon kanssa mä en nyt hoputtais enkä kiukuttelis, vaan KAIKEN negatiivisen tarmon ja vaatimukset, haitat ja harmitukset osoittaisin sinne myyntipäähän ...
Kyllä korjaamon kanssa mä en nyt hoputtais enkä kiukuttelis, vaan KAIKEN negatiivisen tarmon ja vaatimukset, haitat ja harmitukset osoittaisin sinne myyntipäähän ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Sepä vaan voi olla niin, että laatikon tai moottoriöljynpaine onpi isompi kuin jäähyjärjestelmässä, jolloin vikapaikan selviäminen vaikeutuu potenssiin kaks. Ja oikein huonossa lykyssä, vuoto / halkeama irvistää vasta kuumana.
Mielenkiintoinen tapaus.
Mielenkiintoinen tapaus.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
M/M juttelee asiasta. Naula renkaassa on helppo rehki, tossu reikään ja menoks, Vuotava rengas jossa ei ole näkyviä pistoja, teettää joskus töitä.pekkovee kirjoitti:Sepä vaan voi olla niin, että laatikon tai moottoriöljynpaine onpi isompi kuin jäähyjärjestelmässä, jolloin vikapaikan selviäminen vaikeutuu potenssiin kaks. Ja oikein huonossa lykyssä, vuoto / halkeama irvistää vasta kuumana.
Mielenkiintoinen tapaus.
Sama juttu moottoreissa kun et nää mistä parkuu. Monenlaisia ja vaihtelevia paineita lämpötilavaihteluineen, vaikea etsiä vuotopaikkaa, etenkin jos se on järjestelmän sisällä, jolloin et näe.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Toivottavasti sitten vaihtavat remontin yhteydessä joka ikisen o-renkaan, kumitiivisteen ja kumiletkun, joka on ollut kosketuksissa jäähdytysnesteeseen. Ne kun ovat nyt aikansa siinä öljyisessä jäähdytinnesteessä lilluneet, niin ne turpoo jokainen ja alkaa vuotaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261