OM651 öljyä paisuntasäiliössä

BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

OM651 öljyä paisuntasäiliössä

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

Tuli haettua S212-korinen E 220 CDI 3/2011 100tkm ajettu "varma" Junge Sterne tapaus huhtikuun lopussa Saksasta suoraan Daimler AG Niederlassung Düsseldorfilta. Myyjän mukaan virheetön auto, huoltokirja, kunto katsastettu ja Junge Sterne 2 vuoden leimalla. Eipä ole ollut aiempien 4 Junge Sterne auton kanssa mitään ongelmaa, priimaa ovat olleet.

Sovitulla luovutushetkellä auto oli pukilla kun jäähdytinnesteen kilometrit olivat tulleet "täyteen" ja lupasivat vaihtaa. Parin tunnin odottelun jälkeen auto käsiin, kilvet kouraan ja lautalla Suomeen.

Suomen päässä vilahti sitten ajotietokoneeseen "Top Up Coolant" ja korkki auki

Kuva

P*rkele! :evil:

Nyt lavetti seisoo paikallisella Veholla. Auton avaimet luettu, Starilla läpi ja koritarkastus, kilometrit täsmää.
Vesipumppu ja termostaatti vaihdettu mönjän takia. Öljynlauhdutin kunnossa.
Järjestelmän huuhtelu, uudet jäähdytinnesteet ja kone käyntiin --> Sieltä se öljy nousee edelleen pintaan. Ei tavan maitomaista kansivikaisen tapaista, pl.paisuntasäiliön korkki. Teräketjuöljyltä muistuttaa enemmän ja oikein kiinteää.

Öljykorkin seuduilta täysin puhdas ja öljytikussa oleva öljy terveen näköistä. Automaattilaatikon öljynpaine taitaa olla pienempi kuin jäähdytinjärjestelmän, eikä laatikon vaihteiden vaihdossakaan ongelmia.
Ei pöläytä valkoista savua, tehot tallella ja käy nätisti.

Mistä tuo vuotaa?

Ja ilman muuta suoraan Daimlerille (+Fleet Managent/Junge Sterne) ja myyjänpuolelle tehty (kiukkuinen) yhteydenotto JS-autosta. Myyjäliike tunnusti tietävänsä öljystä jäähdytinnesteessä ja vaihtoi sen takia. Epäilivät edellisen omistajan (huoltosopimus) laittaneen öljyä paisuntasäiliöön. Uskoo ken tahtoo.

Joka tapauksessa paikallinen Veho epäilee ettei järjestelmää saa puhtaaksi ja koneen vaihto pahimmassa tapauksessa :(

Enpä olisi uskonut Daimler AG:stakaan myyjänä tällaista, tällaista vikaa ei paikanpäällä olisi voinut huomata kun nesteet vaihtoivat :evil:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Oho :shock:

Onneksi on takuu.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ja sitähän on sitten lämmityslaitteessa jne. myös ...

Paha putsattava.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

markoala kirjoitti:Oho :shock:

Onneksi on takuu.
Vielä kun maksajan saisi varaosien 20% osuudelle jos menee JS-käsittelynä. Daimler AG aloitti radiohiljaisuuden :evil:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.

Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.

Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?

Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?

Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?

Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

740 GLE kirjoitti:Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.

Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.

Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?

Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?

Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?

Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
Kilometrit tallentuu virtalukkoon. Ei avaimeen.
On se siellä ZGW:ssä huoltoloki huoltokoodeilla kirjattuna, mutta helpommin veho kaivaa sen omasta järjestelmästään, jos on sinne kirjattu. Jos turkkilainen harjoittelija jannu on kaatanu öljyä väärästä korkista masiinaan , niin sitä tuskin on mersulla kirjattu minnekään. Ainoastaan välittömästi potkut saanut turkkilaispoika saa maininnan työtodistukseensa huolimattomuudesta.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

740 GLE kirjoitti:Radiohiljaisuus saattaa tarkoittaa sitäkin, että Niederlassungilla jäähdytinnestediagnoosin tehnyttä analyytikkoa haastatellaan tässä vaiheessa tarkemmin? Nesteen vaihto näyttää niin selkeältä hälytysmerkiltä, että ihme jos tästä pääsee myyjäliike livahtamaan puhtain paperein.
Radiohiljaisuus päättyi ja sieltä vastattiin. Ehdottavat kaupan purkua ja ajoneuvon hakua kotiovelta + vuokra-auton kulut.
Jotenkin haiskahtaa että pieleen mennyt jäähdytinneste diagnoosi tuli melko kalliiksi ja olivat oikeasti rehellisessä uskossa ettei autossa ollut isompaa vikaa. Ei kai kukaan (paitsi turkkilaiset) luule etteikö isommasta viasta jälkeenpäin kuuluisi, varsinkin kun kyse merkkiliikkeestä ja JS-takuusta.

Verot ehdin maksaa, mutta Tullilta ne saisi 300e hallintokuluja vastaan takaisin jos auto lähtisi takaisin Saksaan.

Mutta, minua ei kiinnostaisi kaupan purkaminen. Aivan liian paljon säätämistä, alkuperäisen autonhaku kulujen saaminen ja Tulli on oma mörkö veronpalautusten osalta. Sitä paitsi auto on edelleen priimaa varusteiden ja ulkopuolisen kunnon osalta, ja uuden auton hakureissu veisi taas aikaa ja rahaa vietävästi.

Auto kuntoon moottoria ja jokaista jäähdytinlaitetta ja -letkua myöten.

Toki vaihtoehto on vastaavan tuotteen toimittaminen, mutta ainakaan myyntilistoilla ei ollut edes ylemmässä hintaluokassa lähelläkään vastaavaa. Avantgarde vaihtusi Eleganceen, Comand tavalliseen APS 50:seen, Panoraama katto tavalliseen lasikattoluukkuun mutta vastaavasti kilometrejä lähtisi 40tkm pois.
740 GLE kirjoitti:Toivottavasti asia selviää, ja miksi ei selviäisi. Toivotaan niin! Muutama kysymys jää vaivaamaan mieltäni.

Mistä se öljy glykoolin sekaan nyt tulee?
Edelleen ei tietoa. Sitä selvittelevät Veholla. Ilmeisesti avattu erityishuoltokysely Saksan suuntaan mitä tehdään.
740 GLE kirjoitti:Talleentuuko ajomäärä EZS kontrollerin lisäksi tosiaan myös avaimeen?

Minne muualle se tallentuu kuin mittaripanelin kontrollerille ja EZS:lle?

Ja vielä yksi, mikä kontrolleri tallentaa huoltohistorian, eikös DSB lokistakin ole paikallinen kopio auton mukana jossain Starilla esiin kaivettavissa?
Avaimesta huoltomies puhui, mutta auton mukana tullut huoltolipuke kyllä täsmää serverin kirjanpitoon. Loogisesti etenee huoltokirja.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mä purkaisin kaupan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?

Harmin paikka. :( Toivottavasti tilanne ratkeaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

markoala kirjoitti:Mä purkaisin kaupan.
Ei poissuljettua jos aivan kaikki kulut saadaan pois + vahingonkorvaus.

Siitä sitten Suomesta sijaisauton ostoon, kalenterista etsimään viikko vapaata Saksaan ja toivomaan kohdille samalla varustetasolla + kilometrillä vastaavaa yksilöä, siinä meni viimeksi 2 kuukautta aikaa että löytyi tiukkojen kriteerien jälkeen ja edessä olisi sijaisauton myynti Suomessa. Alkaa jo puhalluttaa ajatus.

Ei tämä mitenkään epäilyttävän halpa edes ollut, ehkä hivenen ylihintainen muihin malli-iän versioihin. Muutama reissu saksalaisessa ei-merkkiliikkeessä ja turkkilaisella on opettanut ettei hyvää ja halpaa ole olemassa.
Kaikki halutut varusteet vain täsmäsi ja vuosiloman ajankohta sopivaan hakureissuun.
Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?

Harmin paikka. Sad Toivottavasti tilanne ratkeaa.
Ei oikeastaan nestettä ole hävinnyt, ja ei edes joka käynnistyksessä anna ilmoitusta. Kylmänä startatessa antaa tuon ilmoituksen, paljon sitten nesteen kutistuminen on vaikuttanut asiaan + aine.
Paisuntasäiliön öljykerroksen alla oleva neste on kuitenkin terveen näköistä, mikä tekee vikadiagnoosin vieläkin erikoisemmaksi. Sinne se öljy kuitenkin huuhtelun ja käynnistyksen jälkeen uudelleen nousee pintaan.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

BillyBob kirjoitti:
markoala kirjoitti:Mä purkaisin kaupan.
Ei poissuljettua jos aivan kaikki kulut saadaan pois + vahingonkorvaus.

Siitä sitten Suomesta sijaisauton ostoon, kalenterista etsimään viikko vapaata Saksaan ja toivomaan kohdille samalla varustetasolla + kilometrillä vastaavaa yksilöä, siinä meni viimeksi 2 kuukautta aikaa että löytyi tiukkojen kriteerien jälkeen ja edessä olisi sijaisauton myynti Suomessa. Alkaa jo puhalluttaa ajatus.

Ei tämä mitenkään epäilyttävän halpa edes ollut, ehkä hivenen ylihintainen muihin malli-iän versioihin. Muutama reissu saksalaisessa ei-merkkiliikkeessä ja turkkilaisella on opettanut ettei hyvää ja halpaa ole olemassa.
Kaikki halutut varusteet vain täsmäsi ja vuosiloman ajankohta sopivaan hakureissuun.
Jännä tuo "Top up coolant" -varoitus. Oliko sieltä hävinnyt myös nestettä vai eikö tasoanturi osannut tulkita säiliöön tullutta lisäöljyä nesteeksi?

Harmin paikka. Sad Toivottavasti tilanne ratkeaa.
Ei oikeastaan nestettä ole hävinnyt, ja ei edes joka käynnistyksessä anna ilmoitusta. Kylmänä startatessa antaa tuon ilmoituksen, paljon sitten nesteen kutistuminen on vaikuttanut asiaan + aine.
Paisuntasäiliön öljykerroksen alla oleva neste on kuitenkin terveen näköistä, mikä tekee vikadiagnoosin vieläkin erikoisemmaksi. Sinne se öljy kuitenkin huuhtelun ja käynnistyksen jälkeen uudelleen nousee pintaan.
Mäkin purkaisin kaupan. Mieti millaisia ongelmia auton kanssa saattaa tulla eteen...
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

bercedes menz kirjoitti:
markoala kirjoitti:Mä purkaisin kaupan.
Mäkin purkaisin kaupan. Mieti millaisia ongelmia auton kanssa saattaa tulla eteen...
Jos se olisi niin yksinkertaista. Veron takaisinperintä (7000-8000e) vaatii että auto on katsastettu Suomen rekisteriin. Tällä hetkellä huollossa levällään ja ei liiku mihinkään että saisin edes rekisteröityä itsellenikään jonka se vielä vaatii.
Auto pitää ajaa Tullin pisteeseen (yli 200km) jossa tullivirkailija tarkastaa auton. Vasta auton saa sitten viedä pois maasta. Sitten kun auto on rekisteröity toisessa EU-maassa, Tulli palauttaa veron.
Veroista en aio ottaa turpaan auton kanssa. Enkä myös palautuskustannuksista, saavat tulla itse hakemaan Saksasta omin kustannuksin.

Vaihtakoot vaikka kaikki lämmityslaitteet, jäähdytinlaitteet ja -letkut, mistä ikinä jäähdytinneste kiertää sekä moottorin jos siltä näyttää, kunhan kuntoon tulee. Turpaan en aio ottaa kustannuksellisesti yhtään.
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Pidähän ajantasalla miten etenee!
Nyt koeponnistetaan Junge Sterneä...
Pelkään kyllä ettei kumpikaan mahdollinen vaihtoehto helppo ole.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mitä jos saksalaiset ei rekisteröi ollenkaan ja romuttaa jääkö veron palautus saamatta.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Olisko kannentiiviste huono ja kansiremontti seuraava askel? Sellainen projekti on varmasti Daimlerin hinnastolla niin kallis että eivät välttämättä halua sitä tehdä, vaan myyvät auton eteenpäin jollekin halvemmalle korjaajalle.

Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken :?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

Tulli valoitti tilannetta lisää. Koska auto ei ole vielä Suomen rekisterissä, veron palautus onnistuu 150€+5% autoveron summasta. Ei tarvitse ajella 200km päähän ja eikä vaadi Saksan päässä rekisteröintiä.
C-Klasse kirjoitti:Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken :?
Euroopan kuluttajakeskuksen juristin kanssa juttelin ja tutki tapausta pintapuolisesti ja piti virhettä aika selvänä. Kaupan purku autoliikkeen piikkiin mahdollista, mutta myyjällä ei ole purkuoikeutta, koska ongelma ei ole ostajasta lähtöisin. Ensisijaisena toimenpiteenä on pidettävä auton korjausta. Korjaus ei ylitä auton hankintahintaa, mutta toisaalta myyjälle ei saa aiheutua kohtuuttomia kustannuksia. Myyjä kattaa kaikki virheestä johtuvat kustannukset.

Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

C-Klasse kirjoitti:Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken :?
Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. 8)
BillyBob kirjoitti:Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
Edelleen seisoo :evil:
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

BillyBob kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Valitettava sattumus ja mitä saksalaisia tunnen niin voi olla lujan takana saada heidät maksamaan kaiken :?
Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. 8)
BillyBob kirjoitti:Hommahan seisoo tällä hetkellä Daimler AG:n puolelta, odottavat paikallisella Veholla tehtaan lupaa avata kone ja tarkistaa paikat.
Edelleen seisoo :evil:
Noniin, kerrankin positiivinen yllätys ja kertoo jotain Junge Sternestä! Mulla oli itsellä yks vaihtoehtoinen S204 tutkailussa ja siinä olis JS ollut. Uskallankohan enää olla ostamatta ilman JS:ää :?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

HannuS kirjoitti: Kilometrit tallentuu virtalukkoon. Ei avaimeen.
On se siellä ZGW:ssä huoltoloki huoltokoodeilla kirjattuna, mutta helpommin veho kaivaa sen omasta järjestelmästään, jos on sinne kirjattu.
En tätä tapausta epäilekään, vaan kaappasin kaverin threadin kun oli asiasta puhe.

iCarsoftin halpa koodinlukulaite osaa lukea jonkin verran dataa noiden koodien lisäksi, ja EZS:lta löytyykin auton ajomäärä omassanikin.

En vaan sitä huoltolokia löytänyt, mutta pitääpä haastatella vielä uudestaan Zentral GateWay. Jos noita on peukaloitu asiantuntemuksella, niin enhän minä sitä kiinni saa. Mutta hätäisimmät vain ruuvaavat mittaria ja joko puukottavat EZS:n keskustelukyvyttömään kuntoon tai lisäävät väylälle CAN-blokkerin, eikä lukemien kysely silloin onnistune lainkaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

BillyBob kirjoitti:Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. 8)
Kuulostaa asialliselta puheelta.

Edelleen kuulolla, mitä sieltä löytyy?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kait tuo tarvi kuin uuden kannentiivisteen ja varuiksi myös moottoriöljyn lämmönvaihtimen.

Jos auto on mieleinen niin mitä tuosta ressaamaan ja kauppaa purkamaan, varsinkin jos saksan pää korvaa kulut.
Ei ole ensimmäinen auton moottori joka kosahtaa jostaki tiivisteestä.
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

740 GLE kirjoitti:
BillyBob kirjoitti:Sieltä paikallinen Daimlerin vaihtoautopuolen johtaja ("Leiter") vastasi ja ilmoitti että korjatkaa auto MB-huollossa ja lasku heille. 8)
Kuulostaa asialliselta puheelta.

Edelleen kuulolla, mitä sieltä löytyy?
Soittelivat vielä myyjäliikkeestä ja pahoittelivat kovasti puhelimessakin.
Aiemmin ehdotetun kaupan purun taka-ajatus oli se ettei jää hommasta paha maku. Ilmaisivat että tärkeintä on tyytyväinen asiakas, ja heille kyllä käy että auto korjataan kuntoon kun kerran muuten autoon ollaan tyytyväisiä.

MB:n Maastrichin Customer Assistance Centeriin laittelin jo aiemmin viestiä viikko sitten ja tänään vastasivat. Kovasti ovat pahoillaan tilanteesta ja haluavat tutkia tapausta. Pisteet siitä Saksan suuntaan...

... vaan tämä homma kusee edelleen kotimaassa kun tänään selvisi että vasta ensi viikolla alkavat tutkimaan koneen sisuksia. Ei kuulemma ole koko korjaamossa kuin yksi asentaja, jolla on koulutus avata MB:n moottoreita :evil:

Siellä se makaa jo toista viikkoa. Joko tästä pitää maahantuonti portaalle ilmoittaa kuluttajasuojalain mukaisesta kohtuullisesta korjausajasta, vaikka toki moottorihommat on spesiaalihommaa mutta silti :evil:
740 GLE kirjoitti:En vaan sitä huoltolokia löytänyt, mutta pitääpä haastatella vielä uudestaan Zentral GateWay. Jos noita on peukaloitu asiantuntemuksella, niin enhän minä sitä kiinni saa. Mutta hätäisimmät vain ruuvaavat mittaria ja joko puukottavat EZS:n keskustelukyvyttömään kuntoon tai lisäävät väylälle CAN-blokkerin, eikä lukemien kysely silloin onnistune lainkaan?
Tallentuuko kilometrimäärä DPF puolelle?
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Tallentuu esim regenerointihistoriaan ja ihan vikakoodeihinkin, niitä ei kannata olla ensimmäisenä tyhjäämässä, vaan ajatuksen kanssa katella.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eikai se Korjaamon vika ole jos ei siellä ole pikahuolto palveluna heti yks ukko oottamassa moottorivaurio mersuja? Kai niilläkin on siellä kalenterissa varattuna muitakin töitä? Vai olitko varannut sinne ajan jo edellisille viikoille?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Parin viikon kuluessa ajanvarauksesta pitäisi saada työ aloitettua niin ollaan vielä normiaikatauluissa.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Maahantuontiportaalle ilmoittaa ... Mitä ??

Kyllä korjaamon kanssa mä en nyt hoputtais enkä kiukuttelis, vaan KAIKEN negatiivisen tarmon ja vaatimukset, haitat ja harmitukset osoittaisin sinne myyntipäähän ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuntuisi että jäähdytysjärjestelmän painekokeella näkis että alkaako jäähdytysneste häviämään ja jos häviää, niin sitten pitäisi moottori- tai vaihteistoöljyn alkaa lisääntymään. Jos ei painekokeella häviä nestettä, niin sitten sinne on tosiaan laitettu öljyä jäähdytysnesteen sekaan.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Sepä vaan voi olla niin, että laatikon tai moottoriöljynpaine onpi isompi kuin jäähyjärjestelmässä, jolloin vikapaikan selviäminen vaikeutuu potenssiin kaks. Ja oikein huonossa lykyssä, vuoto / halkeama irvistää vasta kuumana.


Mielenkiintoinen tapaus.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

pekkovee kirjoitti:Sepä vaan voi olla niin, että laatikon tai moottoriöljynpaine onpi isompi kuin jäähyjärjestelmässä, jolloin vikapaikan selviäminen vaikeutuu potenssiin kaks. Ja oikein huonossa lykyssä, vuoto / halkeama irvistää vasta kuumana.


Mielenkiintoinen tapaus.
M/M juttelee asiasta. Naula renkaassa on helppo rehki, tossu reikään ja menoks, Vuotava rengas jossa ei ole näkyviä pistoja, teettää joskus töitä.

Sama juttu moottoreissa kun et nää mistä parkuu. Monenlaisia ja vaihtelevia paineita lämpötilavaihteluineen, vaikea etsiä vuotopaikkaa, etenkin jos se on järjestelmän sisällä, jolloin et näe. :? :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Toivottavasti sitten vaihtavat remontin yhteydessä joka ikisen o-renkaan, kumitiivisteen ja kumiletkun, joka on ollut kosketuksissa jäähdytysnesteeseen. Ne kun ovat nyt aikansa siinä öljyisessä jäähdytinnesteessä lilluneet, niin ne turpoo jokainen ja alkaa vuotaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”