OM651 öljyä paisuntasäiliössä
Kansi auki. Ei silminnähtävää halkeamaa kannessa ja tiiviste ehjän näköinen. Sylinterit ja palotila kunnossa.
Lähti kansi ja öljynlauhdutin koneistamoon tarkempaan testaukseen. Huomenna selviää lisää.
Lähti kansi ja öljynlauhdutin koneistamoon tarkempaan testaukseen. Huomenna selviää lisää.
Daimlerilta oli tullut ohje vaihtaa kaikki letkut, tiivisteet ym. kun vuodon syy selvinnyt ja paikattu.Aki P kirjoitti:Tommonen sitte sinne niin jopa lähtee öljyt järjestelmästä
http://www.bluechem.fi/files/roc-2c_rad ... nfo-FI.pdf
2-komponenttinen litku, en tiiä mitä kaikkea, mutta TOIMII
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Pääseeköhän omistaja näkemeään vaihdettujen osien kasan, jos kaikki vaihdetaan ??
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kansi ja öljynlauhdutin kävi koneistamolla. Ei vuotoa.
Ei kait tuohon enää vaihtoehdoksi jää kuin lohko vika?
Jäähdytinjärjestelmä on huuhdeltu ja pesty monet kerrat asianmukaisilla aineilla että ei siellä enää mitään pitäisi olla ja sitä öljy+jäähdytinneste mössöä riittää kyllä.
Aletaan olla siinä pisteessä että jotain päätöksiä on pakko tehdä kun karkaa pian vianmääritys kustannukset suuremmaksi kuin vaihtokoneen hinta.
Ei kait tuohon enää vaihtoehdoksi jää kuin lohko vika?
Jäähdytinjärjestelmä on huuhdeltu ja pesty monet kerrat asianmukaisilla aineilla että ei siellä enää mitään pitäisi olla ja sitä öljy+jäähdytinneste mössöä riittää kyllä.
Aletaan olla siinä pisteessä että jotain päätöksiä on pakko tehdä kun karkaa pian vianmääritys kustannukset suuremmaksi kuin vaihtokoneen hinta.
Vanha kone kasassa, kaikki tiivisteet ja öljynlauhdutin vaihdettu.
. Loppulasku 5000€.
Tehokkaasti oli pesty, ja en tiedä onko peräti käytetty Aki P:n mainitsemaa pesuainetta.
So far so good, ei öljyä enää paisuntasäiliössä.
Mutta ei tämä tähän jäänyt
Eilen sain auton ja tänään sitten ajossa löi vikatilaan ja aivan kaikki vedot pois. Piti ajaa alimmilla vaihteilla automatilla että pääsi edes kotipihaan.
Staria ei ole ja käsitesterillä P00AF vikakoodi.
Mikähän anturi sieltä on nyt uudelleen kasauksen myötä lähtenyt irti?
. Loppulasku 5000€.
Tehokkaasti oli pesty, ja en tiedä onko peräti käytetty Aki P:n mainitsemaa pesuainetta.
So far so good, ei öljyä enää paisuntasäiliössä.
Mutta ei tämä tähän jäänyt
Eilen sain auton ja tänään sitten ajossa löi vikatilaan ja aivan kaikki vedot pois. Piti ajaa alimmilla vaihteilla automatilla että pääsi edes kotipihaan.
Staria ei ole ja käsitesterillä P00AF vikakoodi.
Mikähän anturi sieltä on nyt uudelleen kasauksen myötä lähtenyt irti?
Joo turbon alipaineletku oli asentajien toimesta rikkoontunut. Vaihtoon meni korjaamon piikkiin.
Mutta tilannepäivitystä ja kertausta, eli kansi kävi auki, tiiviste ehjän näköinen, kansi paineistettu --> ei vuotoa. Uusi kannentiiviste ja öljynlauhdutin.
1kk myöhemmin..
JA TAAS ÖLJYÄ PAISUNTASÄILIÖSSÄ
Laturin seutuvilla lohkossa epämääräistä nestettä...
Jokohan lähtee kone vaihtoon? Kansireissu maksoi jo Daimler AG:lle 5000€.
Mutta tilannepäivitystä ja kertausta, eli kansi kävi auki, tiiviste ehjän näköinen, kansi paineistettu --> ei vuotoa. Uusi kannentiiviste ja öljynlauhdutin.
1kk myöhemmin..
JA TAAS ÖLJYÄ PAISUNTASÄILIÖSSÄ
Laturin seutuvilla lohkossa epämääräistä nestettä...
Jokohan lähtee kone vaihtoon? Kansireissu maksoi jo Daimler AG:lle 5000€.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 07.11.2013 16:58
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna