Öljypohja paikattu ja vuotaa

Vastaa Viestiin
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Öljypohja paikattu ja vuotaa

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Pääsi saksalainen kauppias jekuttamaan vähän. E200 pensakoneen pohjamuovi oli kostea ja "panssarin" poiston jälkeen näkyviin tuli kyläsepän paikkaama öljypohja. Paikka ei tosin vuotanut mutta tiivisteen paikkeilta tihkui öljyä. Paljonkohan mahtaa normaalikorjaamolla kulua tunteja pohjan vaihdossa. Veho arvioi homman hinnaksi kokonaisuudessaan osineen 1700€.
Öljypohjan varaosanumeroksi näyttäisi tulevan A2710141602. Lienee alumiinia vaikka eräs korjaaja epäili pohjan olevan muovia. Eihän muovia ollut edes keksitty v.2010??
Aikas epäreilua, ettei myyjä kertonut tuosta, kun vielä ennen myyntiä vänkäsi öljynvaihdon ko. autoon. Varmaan näkivät huollossa, että pohjapanssari oli märkä.
Konetta joutuu vähän kohottamaan näköjään, että saa öljypohjan vaihdettua, mutta silti 1700 tuntuu aika paljolta. Vai kuinka?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onhan tuo hirveä hinta.

Ebaysta näkyy löytyvän m271 öljypohjia muutamalla kympillä.
Ja ainakin kuvien mukaan tuo on alu/silumiinia. Voi todennäköisesti hitsata kuntoon sen vanhankin.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Öljypohjasta

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Korjaus aiempaan viestiini. Merteil antoi 2010 E200 bensakoneelle 135kw öljypohjan varaosanumeroksi: 2710101713
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

No jos se paikka ei kerta vuoda, vaan tiiviste niin miksi se pohja pitäisi vaihtaa? :lol:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Paljonko voi luottaa kyläsepän tekemään paikkaukseen. Jospa öljypohja on kärsinyt jossain mällissä eikä ole enää ihan oikeassa muodossa. Onhan se uusi pohja hintava, mutta toive on saada asia kerralla kuntoon. Jos pystyisin sen itse irrottamaan, niin toki mönjäisin se silikonilla. Homman voisi tehdä vaikka kuinka monta kertaa, jollei tarvitsisi maksaa siitä viittä sataa (tai kuusi sataa) joka kerta. Ja onpa vielä pienen pieni mahdollisuus, että saksalainen automyyjä maksaa remontin. :)
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Kahvimaan auto hoitaa homman, eikä maksa marmoria.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Tsynn automobile Zörbig takes no responsibilty

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Joo, ei tule penniäkään hyvitystä startin ja öljyvuodon korjauksesta.

Alexander Tsynn kieltäytyi korjauksesta ja korvauksesta. Varoittava esimerkki kaikille auton hakua suunnitteleville.

Jos vielä ostan käytetyn ulkomailta, taidanpa ostaa Ruotsista KVD:ltä. Kun he ilmoittavat myytävästä kärrystä, mukana on vikalista.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Minä vaihdoin autooni isomman moottorin, josta oli öljypohja rikki. Korjuutin pohjan kyläsepällä neljälläkympillä. :)

Kaiken saa teetettyä kalliin rahan kanssa uusilla osilla, eikä se toisaaltaan ole rakettitiedettä käyttää rasvakaukaloa irti vaikka kotipihassa.

Tunkit, rampit, pukit korkeintaan muutama satku, jos moottorinostin vielä mielissä, parisataa lissää. Vielä ollaan hyvin hyvin kaukana 1700:n hinnasta. Merkkihuoltamon hintaan kun kuuluu kaikki myymähenkilöstön ravatin tärkkäyksestä lähtien.:idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Korjaus korjaukseen

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Siis vuosimalli 10, E200 CGI 1,8 135 KW öljypohjan varaosanumero on:
A2710141602

EBayssa niitä myydään noin 150:- hintoihin. Sama malli taitaa käydä muihinkin autoihin, kun niitä kaupitellaan jopa eri numerolla. Tuo yllämainittu numero oli silumiinivalussa. Merteil antoi tuon edellisen (väärän?) numeron, en tiedä kävisikö se osa. Aika vaikea olisi silumiinipohja korjata, kun on kauttaaltaan säröillä.

Olipa öljypohjan vaihto rakettitiedettä tai ei, niin ei se oikein kotipihassa onnistu. Jos joku kotiseppä sen pystyy W212:een ilman moottorin nostoa tekemään, niin heti käsi ylös.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Joo, molemmat osanumerot ovat oikein

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Varaosanumeoista vielä

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Mikähän idea tuossa lienee, että samaa osaa kaupitellaan kahdella eri numerolla??
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Kyllähän saksalaista autoliikettä yksityiskaupassa sitoo samanlaiset vastuut, kuin Suomessakin. Uhkaile ainakin jollain riitautuksella EU-kuluttajakeskukseen. Voihan sinnekin olla yhteydessä:

https://www.ecc.fi/Tietoa-meista/neuvoj ... lanteessa/
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Vastuukysymykset

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Joo, olet oikeassa. Kyllä heillä on vastuu myymistään käytetyistä aivan vastaavasti kuin suomalaisillakin. Olin yhteydessä mainitsemaasi kuluttajansuojaviranomaiseen. Palvelu oli aivan yliluonnollisen nopeaa ja asiantuntevaa. Sieltä sitten lakimies kyllä löysi kauppakirjasta lausekkeen (jollaista ei saisi tehdä), että auton ostaja luopuu kaikista takuuvaatimuksista. Sanoivat sitten, että asiain käsittely loppuu tähän.
Itse en semmoista klausuulia kauppakirjasta löytänyt, mutta kai se siinä on kun lakimies niin sanoi.
Olen aika sitkeä äijä kuitenkin kun sille päälle osun ja pidin sitkeästi yhteyttä myyjään, ja sitten myyjältä lipsahti ehdotus, että jos toisinkin sen auton heille katsottavaksi. Mietin vähän sitä ja vastasin, että voi olla hyvä idea. Kirjoitin pitkän vikalistan öljypohjan lisäksi ja kerroin vieväni auton vielä maahantuoja tarkastukseen, että saadaan kaikki kuntoon. Seuraavana päivänä myyjä soitti, että käykö, jos hän korvaa öljypohjan hinnan. Suostuin siihen, niin en aivan paitsioon jäänyt.
Mersuliikeet kyllä vissiin korvaavat ilman suurempia mutinoita, vaikka auto korjattaisiin täällä.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Öljypohjasta vielä

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Joo, ja öljypohjan vaihdon lisäksi jouduttiin sitten vielä vaihtamaan kampiakselin vaihdelaatikon puoleinen stefa. Vaihdon teki huolellisesti ja nopeasti tietenkin Kahvimaan auto. Jäi mietityttämään, että olikohan se ainoa öljyvuoto, ettei pohja kenties vuotanut ollenkaan. Sitä pohjaa kun ei näe ympäriinsä, niin saattaapi hämätä, koska samasta paikkaa tiputtelee, vuotaa sitten kumpi hyvänsä. Se pohja yli kyllä sen näköinen, että olisin vaihdattanut sen joka tapauksessa.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Easy rider

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Sattuuko sulla olemaan korjaamo siellä kökkelissä?
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Kenellä? Ei ainakaan mulla. Entisenä kivenlahtilaisena tosin tietynlainen tunneside vallitsee ko. paikkaan, vaikken sinne nykyään uskaltaudu, kuin pakon edessä läpi ajaen.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

:jook:
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Öljyvuoto vaan jatkuu

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Juu ei. Öljypohja ja kampiakselin stefa vaihdettu. Nyt epäillään, että lohkossa olisi halkeama. Onkohan öljypohjan kolahtaessa ollut tämmöisiä tapauksia? Miten voisi varmistaa, että öljypohja ja kampiakselin stefa pitävät. Pääseekö endoskoopilla katsomaan, vaikka startin irroittamalla. Öljy näyttää tulevan pohjan ja "kytkinkopan" pystysaumasta, siis jos se on sittenkin öljypohjan tiivistys, joka ei pidä. Jos lohkossa on hiushalkeama, onnistuuko semmoisen paikkaus jotenkin irrottamatta lohkoa? Tuli paljon kyssäreitä yhdellä kertaa. W212 CGI 1,8 bensakone vm 2010 on kyseessä.
Messersmith
Viestit: 59
Liittynyt: 13.9.2012 12:13
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Messersmith »

Omassa -09 E200:sa oli O-renkaat kovettunu lauhduttimessa, oli CDI. Mutta voisko bensakoneessa olla samassa paikassa lauhdutin, ihan imusarjan alla? Ei oikein näy päältä ei alta mistään sinne,mutta jos osaa katsoa oikeasta kohtaa. Tuli muuten ihan kiitettävästi sitä öljyä
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Kiitoksia vastauksesta

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Tämä kyllä tiputtelee vauhtipyörän kieppeiltä, että ehkä ei sama vika. Koneen osalta aivan kuiva, mutta ns. "kytkinkopan" pystysaumasta tihkuu alas.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Lauhdutin bensakoneessa

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Juu, kyllä siellä imusarjan alla voisi olla lauhdutin. Täytyy tarkastaa se kunhan taas jaksan hankkiutua auton alle. Siinähän on aika monta o-rengas liitosta. Vaikka vuoto ei alkujaan näyttänyt paikantuvan sinne, niin ei se tarkastus enää mitään haittaa.
Katzoja
Viestit: 74
Liittynyt: 26.11.2010 23:11
Paikkakunta: Spoo

Öljypohjan vuoto ratkaistu

Viesti Kirjoittaja Katzoja »

Hiljaa hyvä tulee, en ole hätäillyt tämän vuodon kanssa, kun se vähän vaan tihkuu. Vaihdoin nyt keväällä vähän jäykemmän öljyn, ei näytä enää tiputtelevan ollenkaan. Seurataan tilanetta. Lisätietoa tuli vielä nokkaketjun vaihdon yhteydessä kun Hort auto vaihtoi ketjun ja nokkapyörät. Siellä asentaja kysyi, että kukas tuon öljypohjan on käyttänyt irti. Kerroin, että eräs korjaamo sen öljypohjan tiivisteen korjasi kahteen kertaa. Niinpä asentaja tuumasi, että se öljypohjan tiiviste siellä vieläkin tihkuu.....
En kyllä kolmatta kertaa kehtaa viedä öljypohjan tiivistettä korjattavaksi ko. liikkeeseen. Katsotaan tuossa syksymmällä saako Hort auto sen pitämään.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Re: Öljypohja paikattu ja vuotaa

Viesti Kirjoittaja HannuS »

päivää
sitä eletään Tammikuuta 2021 kun minun piti tehdä yhteen W212 mersuun öljypohjan vaihto.vm 2009 ja CDI200
Kuvasin projektin pääosin videolle. Ongelmaa vähän tuotti se kun ratti akseli irtosi booreiltaan ja oikean kohdan etsiminen vähän teetti töitä, mutta onnistui se kolmannella yrittämällä. Voi olla että irroitin sen turhaan etukehdostaan jolloin se pääsi irtoamaan. Jos olisin jättänyt sen kiinni, se ei ehkä olisi irronnut lainkaan. Oireenahan oli se että ESP ei toiminut ja vaikka auto kulki suoraan ratti oli klo 2 suunnassa
Linkki youtubeen tuossa
https://youtu.be/uuq6FupF63c
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
kahtoja
Viestit: 2
Liittynyt: 12.2.2021 21:02

Re: Öljypohja paikattu ja vuotaa

Viesti Kirjoittaja kahtoja »

Päivää vaan!
Kiitoksia opetusvideosta. Kova hommahan siinä pohjan vaihdossa taitaapi olla. Luulin jo, että kukaan ei ikinä lue näitä valituksia.
Näyttäisi vähän siltä, että bensaversioissa 200CGI vuosimalli 10, olisi homma ehkä vähän helpompi?
Arvostin suuresti, kun ei videossa kuulunut kertaakaan kirosanoja.
terveisin Kahtoja ent Katzoja, kun oli salasana unohtunut ja sähköpostiosoitekin vaihtunut.
kahtoja
Viestit: 2
Liittynyt: 12.2.2021 21:02

Re: Öljypohja paikattu ja vuotaa

Viesti Kirjoittaja kahtoja »

Jos vielä voisit tehdä lyhyen työselostuksen tähän tyyliin:
1. nostin moottoria vähän ylöspäin.
2. irroitin "raidetangon" että öljypohjan mahtui irrottamaan. Tai jotain tähän tyyliin.
terv Kahtoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”