Öljypohja paikattu ja vuotaa
Öljypohja paikattu ja vuotaa
Pääsi saksalainen kauppias jekuttamaan vähän. E200 pensakoneen pohjamuovi oli kostea ja "panssarin" poiston jälkeen näkyviin tuli kyläsepän paikkaama öljypohja. Paikka ei tosin vuotanut mutta tiivisteen paikkeilta tihkui öljyä. Paljonkohan mahtaa normaalikorjaamolla kulua tunteja pohjan vaihdossa. Veho arvioi homman hinnaksi kokonaisuudessaan osineen 1700€.
Öljypohjan varaosanumeroksi näyttäisi tulevan A2710141602. Lienee alumiinia vaikka eräs korjaaja epäili pohjan olevan muovia. Eihän muovia ollut edes keksitty v.2010??
Aikas epäreilua, ettei myyjä kertonut tuosta, kun vielä ennen myyntiä vänkäsi öljynvaihdon ko. autoon. Varmaan näkivät huollossa, että pohjapanssari oli märkä.
Konetta joutuu vähän kohottamaan näköjään, että saa öljypohjan vaihdettua, mutta silti 1700 tuntuu aika paljolta. Vai kuinka?
Öljypohjan varaosanumeroksi näyttäisi tulevan A2710141602. Lienee alumiinia vaikka eräs korjaaja epäili pohjan olevan muovia. Eihän muovia ollut edes keksitty v.2010??
Aikas epäreilua, ettei myyjä kertonut tuosta, kun vielä ennen myyntiä vänkäsi öljynvaihdon ko. autoon. Varmaan näkivät huollossa, että pohjapanssari oli märkä.
Konetta joutuu vähän kohottamaan näköjään, että saa öljypohjan vaihdettua, mutta silti 1700 tuntuu aika paljolta. Vai kuinka?
Öljypohjasta
Korjaus aiempaan viestiini. Merteil antoi 2010 E200 bensakoneelle 135kw öljypohjan varaosanumeroksi: 2710101713
Paljonko voi luottaa kyläsepän tekemään paikkaukseen. Jospa öljypohja on kärsinyt jossain mällissä eikä ole enää ihan oikeassa muodossa. Onhan se uusi pohja hintava, mutta toive on saada asia kerralla kuntoon. Jos pystyisin sen itse irrottamaan, niin toki mönjäisin se silikonilla. Homman voisi tehdä vaikka kuinka monta kertaa, jollei tarvitsisi maksaa siitä viittä sataa (tai kuusi sataa) joka kerta. Ja onpa vielä pienen pieni mahdollisuus, että saksalainen automyyjä maksaa remontin.
Tsynn automobile Zörbig takes no responsibilty
Joo, ei tule penniäkään hyvitystä startin ja öljyvuodon korjauksesta.
Alexander Tsynn kieltäytyi korjauksesta ja korvauksesta. Varoittava esimerkki kaikille auton hakua suunnitteleville.
Jos vielä ostan käytetyn ulkomailta, taidanpa ostaa Ruotsista KVD:ltä. Kun he ilmoittavat myytävästä kärrystä, mukana on vikalista.
Alexander Tsynn kieltäytyi korjauksesta ja korvauksesta. Varoittava esimerkki kaikille auton hakua suunnitteleville.
Jos vielä ostan käytetyn ulkomailta, taidanpa ostaa Ruotsista KVD:ltä. Kun he ilmoittavat myytävästä kärrystä, mukana on vikalista.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Minä vaihdoin autooni isomman moottorin, josta oli öljypohja rikki. Korjuutin pohjan kyläsepällä neljälläkympillä.
Kaiken saa teetettyä kalliin rahan kanssa uusilla osilla, eikä se toisaaltaan ole rakettitiedettä käyttää rasvakaukaloa irti vaikka kotipihassa.
Tunkit, rampit, pukit korkeintaan muutama satku, jos moottorinostin vielä mielissä, parisataa lissää. Vielä ollaan hyvin hyvin kaukana 1700:n hinnasta. Merkkihuoltamon hintaan kun kuuluu kaikki myymähenkilöstön ravatin tärkkäyksestä lähtien.
Kaiken saa teetettyä kalliin rahan kanssa uusilla osilla, eikä se toisaaltaan ole rakettitiedettä käyttää rasvakaukaloa irti vaikka kotipihassa.
Tunkit, rampit, pukit korkeintaan muutama satku, jos moottorinostin vielä mielissä, parisataa lissää. Vielä ollaan hyvin hyvin kaukana 1700:n hinnasta. Merkkihuoltamon hintaan kun kuuluu kaikki myymähenkilöstön ravatin tärkkäyksestä lähtien.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Korjaus korjaukseen
Siis vuosimalli 10, E200 CGI 1,8 135 KW öljypohjan varaosanumero on:
A2710141602
EBayssa niitä myydään noin 150:- hintoihin. Sama malli taitaa käydä muihinkin autoihin, kun niitä kaupitellaan jopa eri numerolla. Tuo yllämainittu numero oli silumiinivalussa. Merteil antoi tuon edellisen (väärän?) numeron, en tiedä kävisikö se osa. Aika vaikea olisi silumiinipohja korjata, kun on kauttaaltaan säröillä.
Olipa öljypohjan vaihto rakettitiedettä tai ei, niin ei se oikein kotipihassa onnistu. Jos joku kotiseppä sen pystyy W212:een ilman moottorin nostoa tekemään, niin heti käsi ylös.
A2710141602
EBayssa niitä myydään noin 150:- hintoihin. Sama malli taitaa käydä muihinkin autoihin, kun niitä kaupitellaan jopa eri numerolla. Tuo yllämainittu numero oli silumiinivalussa. Merteil antoi tuon edellisen (väärän?) numeron, en tiedä kävisikö se osa. Aika vaikea olisi silumiinipohja korjata, kun on kauttaaltaan säröillä.
Olipa öljypohjan vaihto rakettitiedettä tai ei, niin ei se oikein kotipihassa onnistu. Jos joku kotiseppä sen pystyy W212:een ilman moottorin nostoa tekemään, niin heti käsi ylös.
Varaosanumeoista vielä
Mikähän idea tuossa lienee, että samaa osaa kaupitellaan kahdella eri numerolla??
Kyllähän saksalaista autoliikettä yksityiskaupassa sitoo samanlaiset vastuut, kuin Suomessakin. Uhkaile ainakin jollain riitautuksella EU-kuluttajakeskukseen. Voihan sinnekin olla yhteydessä:
https://www.ecc.fi/Tietoa-meista/neuvoj ... lanteessa/
https://www.ecc.fi/Tietoa-meista/neuvoj ... lanteessa/
Vastuukysymykset
Joo, olet oikeassa. Kyllä heillä on vastuu myymistään käytetyistä aivan vastaavasti kuin suomalaisillakin. Olin yhteydessä mainitsemaasi kuluttajansuojaviranomaiseen. Palvelu oli aivan yliluonnollisen nopeaa ja asiantuntevaa. Sieltä sitten lakimies kyllä löysi kauppakirjasta lausekkeen (jollaista ei saisi tehdä), että auton ostaja luopuu kaikista takuuvaatimuksista. Sanoivat sitten, että asiain käsittely loppuu tähän.
Itse en semmoista klausuulia kauppakirjasta löytänyt, mutta kai se siinä on kun lakimies niin sanoi.
Olen aika sitkeä äijä kuitenkin kun sille päälle osun ja pidin sitkeästi yhteyttä myyjään, ja sitten myyjältä lipsahti ehdotus, että jos toisinkin sen auton heille katsottavaksi. Mietin vähän sitä ja vastasin, että voi olla hyvä idea. Kirjoitin pitkän vikalistan öljypohjan lisäksi ja kerroin vieväni auton vielä maahantuoja tarkastukseen, että saadaan kaikki kuntoon. Seuraavana päivänä myyjä soitti, että käykö, jos hän korvaa öljypohjan hinnan. Suostuin siihen, niin en aivan paitsioon jäänyt.
Mersuliikeet kyllä vissiin korvaavat ilman suurempia mutinoita, vaikka auto korjattaisiin täällä.
Itse en semmoista klausuulia kauppakirjasta löytänyt, mutta kai se siinä on kun lakimies niin sanoi.
Olen aika sitkeä äijä kuitenkin kun sille päälle osun ja pidin sitkeästi yhteyttä myyjään, ja sitten myyjältä lipsahti ehdotus, että jos toisinkin sen auton heille katsottavaksi. Mietin vähän sitä ja vastasin, että voi olla hyvä idea. Kirjoitin pitkän vikalistan öljypohjan lisäksi ja kerroin vieväni auton vielä maahantuoja tarkastukseen, että saadaan kaikki kuntoon. Seuraavana päivänä myyjä soitti, että käykö, jos hän korvaa öljypohjan hinnan. Suostuin siihen, niin en aivan paitsioon jäänyt.
Mersuliikeet kyllä vissiin korvaavat ilman suurempia mutinoita, vaikka auto korjattaisiin täällä.
Öljypohjasta vielä
Joo, ja öljypohjan vaihdon lisäksi jouduttiin sitten vielä vaihtamaan kampiakselin vaihdelaatikon puoleinen stefa. Vaihdon teki huolellisesti ja nopeasti tietenkin Kahvimaan auto. Jäi mietityttämään, että olikohan se ainoa öljyvuoto, ettei pohja kenties vuotanut ollenkaan. Sitä pohjaa kun ei näe ympäriinsä, niin saattaapi hämätä, koska samasta paikkaa tiputtelee, vuotaa sitten kumpi hyvänsä. Se pohja yli kyllä sen näköinen, että olisin vaihdattanut sen joka tapauksessa.
Easy rider
Sattuuko sulla olemaan korjaamo siellä kökkelissä?
Öljyvuoto vaan jatkuu
Juu ei. Öljypohja ja kampiakselin stefa vaihdettu. Nyt epäillään, että lohkossa olisi halkeama. Onkohan öljypohjan kolahtaessa ollut tämmöisiä tapauksia? Miten voisi varmistaa, että öljypohja ja kampiakselin stefa pitävät. Pääseekö endoskoopilla katsomaan, vaikka startin irroittamalla. Öljy näyttää tulevan pohjan ja "kytkinkopan" pystysaumasta, siis jos se on sittenkin öljypohjan tiivistys, joka ei pidä. Jos lohkossa on hiushalkeama, onnistuuko semmoisen paikkaus jotenkin irrottamatta lohkoa? Tuli paljon kyssäreitä yhdellä kertaa. W212 CGI 1,8 bensakone vm 2010 on kyseessä.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kiitoksia vastauksesta
Tämä kyllä tiputtelee vauhtipyörän kieppeiltä, että ehkä ei sama vika. Koneen osalta aivan kuiva, mutta ns. "kytkinkopan" pystysaumasta tihkuu alas.
Lauhdutin bensakoneessa
Juu, kyllä siellä imusarjan alla voisi olla lauhdutin. Täytyy tarkastaa se kunhan taas jaksan hankkiutua auton alle. Siinähän on aika monta o-rengas liitosta. Vaikka vuoto ei alkujaan näyttänyt paikantuvan sinne, niin ei se tarkastus enää mitään haittaa.
Öljypohjan vuoto ratkaistu
Hiljaa hyvä tulee, en ole hätäillyt tämän vuodon kanssa, kun se vähän vaan tihkuu. Vaihdoin nyt keväällä vähän jäykemmän öljyn, ei näytä enää tiputtelevan ollenkaan. Seurataan tilanetta. Lisätietoa tuli vielä nokkaketjun vaihdon yhteydessä kun Hort auto vaihtoi ketjun ja nokkapyörät. Siellä asentaja kysyi, että kukas tuon öljypohjan on käyttänyt irti. Kerroin, että eräs korjaamo sen öljypohjan tiivisteen korjasi kahteen kertaa. Niinpä asentaja tuumasi, että se öljypohjan tiiviste siellä vieläkin tihkuu.....
En kyllä kolmatta kertaa kehtaa viedä öljypohjan tiivistettä korjattavaksi ko. liikkeeseen. Katsotaan tuossa syksymmällä saako Hort auto sen pitämään.
En kyllä kolmatta kertaa kehtaa viedä öljypohjan tiivistettä korjattavaksi ko. liikkeeseen. Katsotaan tuossa syksymmällä saako Hort auto sen pitämään.
Re: Öljypohja paikattu ja vuotaa
päivää
sitä eletään Tammikuuta 2021 kun minun piti tehdä yhteen W212 mersuun öljypohjan vaihto.vm 2009 ja CDI200
Kuvasin projektin pääosin videolle. Ongelmaa vähän tuotti se kun ratti akseli irtosi booreiltaan ja oikean kohdan etsiminen vähän teetti töitä, mutta onnistui se kolmannella yrittämällä. Voi olla että irroitin sen turhaan etukehdostaan jolloin se pääsi irtoamaan. Jos olisin jättänyt sen kiinni, se ei ehkä olisi irronnut lainkaan. Oireenahan oli se että ESP ei toiminut ja vaikka auto kulki suoraan ratti oli klo 2 suunnassa
Linkki youtubeen tuossa
https://youtu.be/uuq6FupF63c
sitä eletään Tammikuuta 2021 kun minun piti tehdä yhteen W212 mersuun öljypohjan vaihto.vm 2009 ja CDI200
Kuvasin projektin pääosin videolle. Ongelmaa vähän tuotti se kun ratti akseli irtosi booreiltaan ja oikean kohdan etsiminen vähän teetti töitä, mutta onnistui se kolmannella yrittämällä. Voi olla että irroitin sen turhaan etukehdostaan jolloin se pääsi irtoamaan. Jos olisin jättänyt sen kiinni, se ei ehkä olisi irronnut lainkaan. Oireenahan oli se että ESP ei toiminut ja vaikka auto kulki suoraan ratti oli klo 2 suunnassa
Linkki youtubeen tuossa
https://youtu.be/uuq6FupF63c
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Re: Öljypohja paikattu ja vuotaa
Päivää vaan!
Kiitoksia opetusvideosta. Kova hommahan siinä pohjan vaihdossa taitaapi olla. Luulin jo, että kukaan ei ikinä lue näitä valituksia.
Näyttäisi vähän siltä, että bensaversioissa 200CGI vuosimalli 10, olisi homma ehkä vähän helpompi?
Arvostin suuresti, kun ei videossa kuulunut kertaakaan kirosanoja.
terveisin Kahtoja ent Katzoja, kun oli salasana unohtunut ja sähköpostiosoitekin vaihtunut.
Kiitoksia opetusvideosta. Kova hommahan siinä pohjan vaihdossa taitaapi olla. Luulin jo, että kukaan ei ikinä lue näitä valituksia.
Näyttäisi vähän siltä, että bensaversioissa 200CGI vuosimalli 10, olisi homma ehkä vähän helpompi?
Arvostin suuresti, kun ei videossa kuulunut kertaakaan kirosanoja.
terveisin Kahtoja ent Katzoja, kun oli salasana unohtunut ja sähköpostiosoitekin vaihtunut.
Re: Öljypohja paikattu ja vuotaa
Jos vielä voisit tehdä lyhyen työselostuksen tähän tyyliin:
1. nostin moottoria vähän ylöspäin.
2. irroitin "raidetangon" että öljypohjan mahtui irrottamaan. Tai jotain tähän tyyliin.
terv Kahtoja
1. nostin moottoria vähän ylöspäin.
2. irroitin "raidetangon" että öljypohjan mahtui irrottamaan. Tai jotain tähän tyyliin.
terv Kahtoja