Tämä kustannussäästö se kai onkin se kriittisin ongelma. Kaikki toimii uudella ketjulla ja kuluneellakin niin kauan kuin "venttiili" kiristimessä pitää ketjun kireällä myös pidemmän parkkeerauksen ajan mutta ikääntyessään ketju pääsee parkissa löysälle.markoala kirjoitti:Enää ei muuten ole tappia, kuten ennen vanhaan joka lukitsi ketjun kireälle.
Markon 200cdi - Myyty
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1948
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ilman suodattimen vaihdoin nyt 98tkm kohdalla taas. Ensimmäinen vaihto oli 51 tkm paikkeilla. Ei nyt mikään aivan hirveän likainen mutta ajettu toki. Vaikuttaisi tässä mallissa valmistajan 75tkm jotenkin järkevämmältä verrattuna vanhempen 120tkm väliin. Nyt tuli Mann Filter, edellisten ollessa Mahlen tekemiä. Ensimmäinen Mahle oli luonnollisesti varustettuna Mercedes-Benz tekstillä. Hiekkateillähän tällä autolla ei ole ajettu varmaan sataa kilometriä enempää tämän ensimmäisen 100tkm aikana. Keväällähän nuo hiekotushiekat pölisee, joten kyllä siitä vanhasta tummanharmaata hiekka pölyä tuli kun koputteli lattiaan.
Webasto savutti käynnistyessään ja lopulta teki tiltin eli ei käynnistynyt. Suuret kiitokset El-Cariin mistä sain vinkin paineilman ruuttaamisesta webaston polttoaine tulolinjaan. Laite oli irti, nesteet pois koneesta ja weba osina.
Toiveikkaan kasaan ja ihmettelyä kun laite meni vikatilaan ylikuumenemisen vuoksi. Ajoa sata kilsaa, pohjamuovi, lokari pois ja
kokeilempa päälle webaa. Ilman savua käyntiin ja 10 min lämmitystä ilman häiriötä.
. Toivottavasti toimii edes tämän talven. Lisään tähän ettei webastoa tarvitse irroittaa tai purkaa jos vain paineilman saa sopivan letkun avulla tiiviisti polttoaine liitäntään. Webasto on toiminut nyt hyvin. Ja sain vinkin että volvolta saa tähän tarvittaessa palopesän varaosana, jos myöhemmin tarvitsee.
Tämän auton webasto on mallia jota ei ole tehty jälkimarkkinoille ollenkaan vaan on vain mb orkkis ja volvolla jossain malleissa. Eroaa toimintaperiaatteeltaan muista. Ja on häiriöherkkä kuulemma. Palopesää ei saa veholta vaan koko laitteen 1500e hintaan. Jos menee rikki kannattaa vaihtaa normaali evo mallin joka käy letkuihin ja telineeseen. Sähköt toki joutuu tekemään uusiksi ja laittamaan vaikkapa remucin ohjaamaan laitetta. Sitten toki joutuu koodailemaan autosta tehdas weban pois ja se tarvinnee online yhteyden starilla. Eli ei ensimmäinen vaihtoehto.
Toiveikkaan kasaan ja ihmettelyä kun laite meni vikatilaan ylikuumenemisen vuoksi. Ajoa sata kilsaa, pohjamuovi, lokari pois ja




Tämän auton webasto on mallia jota ei ole tehty jälkimarkkinoille ollenkaan vaan on vain mb orkkis ja volvolla jossain malleissa. Eroaa toimintaperiaatteeltaan muista. Ja on häiriöherkkä kuulemma. Palopesää ei saa veholta vaan koko laitteen 1500e hintaan. Jos menee rikki kannattaa vaihtaa normaali evo mallin joka käy letkuihin ja telineeseen. Sähköt toki joutuu tekemään uusiksi ja laittamaan vaikkapa remucin ohjaamaan laitetta. Sitten toki joutuu koodailemaan autosta tehdas weban pois ja se tarvinnee online yhteyden starilla. Eli ei ensimmäinen vaihtoehto.
Viimeksi muokannut markoala, 08.3.2014 10:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei kai ne vaan menny sinne asentamaan ihan ehtaa (Webaston omistukseen siirtynyttä) Ardiccia?markoala kirjoitti:Tämän auton webasto on mallia jota ei ole tehty jälkimarkkinoille ollenkaan vaan on vain mb orkkis ja volvolla jossain malleissa. Eroaa toimintaperiaatteeltaan muista. Ja on häiriöherkkä kuulemma.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Edelleen vikisi välillä. Ilmantulo putki hankasi alla kulkevaan vaijeriin, siitä ehkä joku ääni. Hihna kulki kiristin rullan reunassa, missä se onkin kulkenut jo ainakin 70 tkm, rullaan olikin kulunut pieni kynnys. Vaihdoin sitten Ina kiristimen nro 534 0336 10 missä näkyi alkuperäis osa nro myös. Alkuperäis nro olikin jo eri kuin 2008 tehty osa, joten ehkäpä parempi. Hihna samalla , nyt Bosch vaikka yhtään ei ollut katkoksia gatesin tekemässä alkuperäis hihnassa. Kulut hieman yli 60€. Nyt on hiljainen.
.
Kun minulla ei itsellä ole ei ole edes ollut näitä delphiläisiä, niin mielipide on tieten hiukan toislaitanen.
Mutta ajatellen tästä minun kantiltani, niin joutavan tuunauksen kantilta molemmat moottorit 646/651 solenoidisuuttimilla on kyllä hyviä moottoreita.
Tai sanoisimpa vielä että erittäin hyviä.
Varsinkin tästä OM651,stä saa rivakan auton.
Tekniikassa olevat muutokset ei mielestäni riitä eroon (646,sta), se on perstuntumalta niin suuri, vaan varmastikkin automaatin ja moottorin yhteensovittamisessa ohjelmistossa on tapahtunut kehitystä.
Vanhemmastakin 646,sta tulee ihan kiva, mutta 651 on tosi kierrosherkkä dieseliksi, tykkään kovasti.
Yksi ahdin hyvä, kaksi parempi.
Jos joskus rikastun, niin hommaan itsekkin.
Kun minulla ei itsellä ole ei ole edes ollut näitä delphiläisiä, niin mielipide on tieten hiukan toislaitanen.
Mutta ajatellen tästä minun kantiltani, niin joutavan tuunauksen kantilta molemmat moottorit 646/651 solenoidisuuttimilla on kyllä hyviä moottoreita.
Tai sanoisimpa vielä että erittäin hyviä.
Varsinkin tästä OM651,stä saa rivakan auton.
Tekniikassa olevat muutokset ei mielestäni riitä eroon (646,sta), se on perstuntumalta niin suuri, vaan varmastikkin automaatin ja moottorin yhteensovittamisessa ohjelmistossa on tapahtunut kehitystä.
Vanhemmastakin 646,sta tulee ihan kiva, mutta 651 on tosi kierrosherkkä dieseliksi, tykkään kovasti.
Yksi ahdin hyvä, kaksi parempi.
Jos joskus rikastun, niin hommaan itsekkin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Ceramic pro 9H

Kuin uusi taas.

149tkm taulussa. Rallireissun jälkeen ilmansuodatin vaihtoon. Olihan tuo taas sen melkein 50 tkm ollutkin. Aika vaihtaa, ei kauhea kuitenkaan. Rekisterikilven valot myös oli vaihtoiässä. Luulin niiden olevan ledit kun koko takavalo on ledeillä. Vaan näin ei ole. Päivä ajovalot säästää kilven valoja niin paljon että tehtaalla asennetut lasikanta 5w polttimot kestivät tähän saakka.
Takaluukun verhous irroittamalla homma onnistuu. Kourallinen muovinastoja irti ja huopa käteen. Varoituskolmion pidike on yhdellä ruuvilla ja sitten sivuun liuttamalla, vetämällä sekin irtoaa. Kun katsot muovi nastoja ymmärrät.
Takaluukun verhous irroittamalla homma onnistuu. Kourallinen muovinastoja irti ja huopa käteen. Varoituskolmion pidike on yhdellä ruuvilla ja sitten sivuun liuttamalla, vetämällä sekin irtoaa. Kun katsot muovi nastoja ymmärrät.
Moottorin tukikumit vaihdettu. Viime talvena kerran jyrisi alkumatkasta. Kesällä tärisytti vaihdekeppiä. . Joten oli ryhdyttävä. Olihan nuo osatkin olleet valmiina jo kuukausia. Vasen on helppo. Ylä ruuvissa on eduksi 16mm räikkälenkki. Oikea onkin vaikeampi. Tukikumi kun ei mahdu pois ja uusi tilalle jollei irroita joko hiukkaspönttöä ja ilmanpuhdistinta koteloineen tai hihna, imuputki, ahtoputki ja laturi. Minä tein näin kun en älynnyt pienempää/nopeampaa tapaa. Tosin olisin voinut tarvita putken pannan ruuvin vähintään uuden. Eli pannan varmaan. Harrastajalle perinteinen puolen päivän projekti 651:n kanssa. Tukikumit on erilaiset vaikka ulkoisesti samanlaiset. Tarkkana siis että vasen menee vasemmalle ja oikea oikealle. Lemförderin paketti ei kerro puolta enkä nähnyt osassakaan L tai R merkkä. Osa numero KL sivulle niin oli selkeää kumpi vasen ja oikea.
Lisäystä
Nyt on kuin auto olisi vaihtunut. Ero vanhaan on merkittävä. Auto hiljeni selkeästi.
Lisäystä
Nyt on kuin auto olisi vaihtunut. Ero vanhaan on merkittävä. Auto hiljeni selkeästi.
Niin kuvittelin itsekin, etenkin kun ainakin 2012-mallisessa paikallaan olevat näyttävät sangen kylmän sävyisiltä? Vielä näyttävät toimivan samoilla kilometreillä.markoala kirjoitti:149tkm taulussa. Rekisterikilven valot myös oli vaihtoiässä. Luulin niiden olevan ledit kun koko takavalo on ledeillä. Vaan näin ei ole. Päivä ajovalot säästää kilven valoja niin paljon että tehtaalla asennetut lasikanta 5w polttimot kestivät tähän saakka.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.