vaihdon viive
vaihdon viive
eka automaatti autoni. onko 300tdt:n vaihtaminen normaalia tässä tapaukseni. pienillä kierroksilla sievästi kiihdytettäessä suurin pykälä on jo päällä 50 vauhdissa. kiihdytettäessä reilusti vaihtaminen kestää eli jotensakin luistaa ennekuin vaihtaa isommalle.
Et ole ollenkaan huonoa valintaa tehnyt, 300 TDT on kelpo peli.
Varovasti kiihdyttäen laatikko vaihtaa minullakin isoimmalle jo alle 60 vauhdissa, mutta ei se saa luistaa kovassakaan kiihdytyksessä.
Paineita voi lisätä laatikon kyljessä olevasta ruuvista, kertokoot laatikkogurut minkä verran ruuvataan.
Varovasti kiihdyttäen laatikko vaihtaa minullakin isoimmalle jo alle 60 vauhdissa, mutta ei se saa luistaa kovassakaan kiihdytyksessä.
Paineita voi lisätä laatikon kyljessä olevasta ruuvista, kertokoot laatikkogurut minkä verran ruuvataan.
Gurut kaukana, mutta minä kiristin ruuvia muistaakseni 4 kierrosta. No ainakin 2, vaikka ei toosa luistanutkaan.dealer kirjoitti:Et ole ollenkaan huonoa valintaa tehnyt, 300 TDT on kelpo peli.
Varovasti kiihdyttäen laatikko vaihtaa minullakin isoimmalle jo alle 60 vauhdissa, mutta ei se saa luistaa kovassakaan kiihdytyksessä.
Paineita voi lisätä laatikon kyljessä olevasta ruuvista, kertokoot laatikkogurut minkä verran ruuvataan.
vielä viiveestä
tarkenan sn verran että ongelma esiintyy oikeastaan vain 2 vaihteelta vaihtaessa kolmoselle. tuossa välissä on se viive tai luisto. auttaako paineen korotus vai joutuuko laatikon jo remppaamaan. vai kannataako painetta nostaa ja ajella niin kauan ko pelaa.
Auttaa se. Voi tulla jopa ihan hyvään kuntoon. Paineitahan kannattaa ja voi nostaa siihen asti kunnes muut pykälät rupeavat nykimään. Siihen mennessä tuo viiveellä kytkeytyvä vaihdekin muuttunut normaaliksi. Se, kuinka hyvä siitä saa, riippuu oikeastaan siisä kuinka suuret erot eri vaihteiden kytkeytymisessä on.
Minusta on ihan normaalia, että enemmän ajetussa laatikossa on yksi, yleensä kolmonen, vähän muita laiskempi kytkeytymään. Ihan hyvin sellainenkin laatikko on minun ajossa toiminut. Enkä ole varonut yhtään, päin vastoin. Eikä vika ole ainakaan havaittavasti pahentunut.
Minusta laatikko kannattaa viedä remppaan sitten, kun se ei enää toimi edes välttävästi. Jos ajoa jatkaa rikkinäisellä ja luistavalla laatikolla, niin tahtoo laatikkorempan hinta nousta.
Minusta on ihan normaalia, että enemmän ajetussa laatikossa on yksi, yleensä kolmonen, vähän muita laiskempi kytkeytymään. Ihan hyvin sellainenkin laatikko on minun ajossa toiminut. Enkä ole varonut yhtään, päin vastoin. Eikä vika ole ainakaan havaittavasti pahentunut.
Minusta laatikko kannattaa viedä remppaan sitten, kun se ei enää toimi edes välttävästi. Jos ajoa jatkaa rikkinäisellä ja luistavalla laatikolla, niin tahtoo laatikkorempan hinta nousta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Täällä on myös hieman samoja oireita topikin aloittajan kanssa. (Tai paremminkin aloittajan auton kanssa)
Auto on -91 300E turboton tiisseli ja loota 722.3
Pari päivää on laatikko jäänyt kolmoselle vaihtaessa luistamaan.
Pahiten oireilee ihan nätissä pintakaasuajossa, kaasu pohjassa vaihtaa vielä jotenkuten kohtuullisesti.
Omatoimisen pumpunsäätelyn jälkeen piti laatikon paineita nostaa noin 2 kierrosta ja hienosti toimi muutaman tuhatta kilometriä.
Mutta nyt ku nämä pakkaset teki komepäkin niin laatikko alko temppuilla.
Saas nähdä saako tota enää toimimaan ruuvaamalla paineet tappiin vai tuleeko kiva pikku remontti kylmässä tallissa...
Auto on -91 300E turboton tiisseli ja loota 722.3
Pari päivää on laatikko jäänyt kolmoselle vaihtaessa luistamaan.
Pahiten oireilee ihan nätissä pintakaasuajossa, kaasu pohjassa vaihtaa vielä jotenkuten kohtuullisesti.
Omatoimisen pumpunsäätelyn jälkeen piti laatikon paineita nostaa noin 2 kierrosta ja hienosti toimi muutaman tuhatta kilometriä.
Mutta nyt ku nämä pakkaset teki komepäkin niin laatikko alko temppuilla.
Saas nähdä saako tota enää toimimaan ruuvaamalla paineet tappiin vai tuleeko kiva pikku remontti kylmässä tallissa...
On siinä ruuvissa varaa, paitsi jos se on se uudempi malli. Itse olen pumppua rukattuani joutunut ruuvaamaan montakin kierrosta. Älä vain anna luistaa sen vaihteiston, kaikkea muuta se kestää mutta sitä ei.
Onko muuten öljyt ja suodatin vaihdettu ajallaan? Tuli mieleen, että koska pakkanen noin paljon laatikkoa kangistaa, voisi suodatin olla vähän tukkoinen.
Onko muuten öljyt ja suodatin vaihdettu ajallaan? Tuli mieleen, että koska pakkanen noin paljon laatikkoa kangistaa, voisi suodatin olla vähän tukkoinen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
....ja kannattaa sinne automaattiinkin laittaa täyssynteettistä öljyä.
Me käytämme Castrol Transmax Z :taa vaihteistossa.
Se normi Texron II :nen on meleko paksua tavaraa pakkasilla.
Me käytämme Castrol Transmax Z :taa vaihteistossa.
Se normi Texron II :nen on meleko paksua tavaraa pakkasilla.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
On öljyt ja suodatin vaihdettu n. 10tkm sitten. Sitä ennen ei mitään tietoa, auto tuli maahan viime kesäkuussa.
Juuri äsken tulin koeajolta paineennoston jäljiltä ja tuntuihan tuo taas toimivan.
Nyt on painetta ruuvattu neljä kierrosta tiukemmalle eli voi olla ettei tuolla enää toista neljääsataa tuhatta aja ennen remonttia...
Kolmoselle vaihtaa aavistuksen pehmeämmin kuin muille vaihteille mutta pääasia että toimii taas!
Juuri äsken tulin koeajolta paineennoston jäljiltä ja tuntuihan tuo taas toimivan.
Nyt on painetta ruuvattu neljä kierrosta tiukemmalle eli voi olla ettei tuolla enää toista neljääsataa tuhatta aja ennen remonttia...
Kolmoselle vaihtaa aavistuksen pehmeämmin kuin muille vaihteille mutta pääasia että toimii taas!
Paineet voi tosiaankin nostaa vaikka ihan tappiin jos ei pykälien "napakka" kytkeytyminen haittaa eli tuo on ihan turvallinen toimenpide - luistamisen jatkaminen ei ole. Vakioaskilla voi ajaa jopa enemmänkin ruuvatulla autolla pitkäänkin jos ottaa vielä alipaineletkun irti modulaattorista. Ja kyllä ne vaihdot pehmenee isommalla kaasulla
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
kiitoksia
nostin painetta ja laatikko rupes pelaamaan hyvin. kiristin 2,5 kierrosta ja rupesi vaihtaminen toimimaan hyvin. sitten toinen kysymys laatikkoon liittyen. automaatti ei vaihda pienemmälle kuin aivan poljettaessa kaasu kick downia vasten, vaijeria pitäis ilmeisesti kiristää täällä toisaaalla olevien ohjeiden mukaan, mutta mitä niistä. ei kellään olisi laittaa jotaki kuvaa jossa tämä vaijeri näkyisi.