230 automatti ulisee?!?!?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

230 automatti ulisee?!?!?

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Ilmeisesti automaatti pitää ihme ulinaa pakilla ja ajon jälkeen P:llä. Pakilla kuuluu ulinaa ja jos kaasua painat niin voimistuu. Mistä vois kuulua. Laatikko ei vuoda kai öljyä ja öljyä on tarpeeksi. Tätyy vielä tarkistaa paremmin. Eteenpäin ajettaessa ei kuulu ulinaa ja vaihdot ei luista. Onkohan jotain kallista??
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Turbiini vialta kuullostaisi tai sitten menossa laatikon öljypumppu... itellä piti entinen auto kanssa ulinaa P ja N asennossa ja laatikkorempassa huomattiin että oli aski kokenut täystuhon sisältä(meni koko öljypumppu p....n päreiksi ja siinä samalla kaikki kitkalevytkin) JA henkilö joka korjas sen letukan askin niin sanoi ettei ollut koskaan aiemmin nähnyt niin tuhoutunutta askia kun mulla oli... ja kuten jossain aiemmassa topicissa jo sanoin niin sama kyseinen henkilö sanoi että vinkuminen johtuu yleensä turbiinista,öljypumpusta tai sitten todella huonoista öljyistä :ope:

vaihdappa ensin laatikkoon uudet öljyt ja suodatin ja kokeille hiljeneekö sillä :pappa:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Kiva :evil:!! Uskaltaakohan autolla ajella hirveästi? Auto ulissut jo jonkun aikaa, mutta en ole niin kiinnittänyt huomiota, kun on toiminut niin kuin pitää. Kuinka kauan letukassa ulisi ennen kun hajos?

Jos turbiini hajoo niin se on sitten kertalaakista koko loota pashana. Eikö?

Mites noi vaihtolaatikot tuleeko niissä kaikki turbiinit ja pumput mukana?? Selviäis ehkä halvemmalla!
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ei kannata kauan ajella,itellä ujels vajaan kuukauden ja se riitti. Vaihtolaatikoissa ei välttämättä tule uutta turbiinia mukana mutta kaikki muut sisältyy siihen vaihtoaskiin,mutta kannattaa kokeilla nyt ensimmäisenä sitä öljyn ja suodattimen vaihtoa,voi olla että ujellus loppuu siihen kun vaihtaa huonot öljyt uusiin :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ja suodatinta ei sitten osteta mitä sattuu ja mistä sattuu. Pidä huoli, että paketissa lukee "Mann" tai "Fram". :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

:cry: joo tuhosin askini motonetin suodattimella :kele:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

HVM kirjoitti:Ja suodatinta ei sitten osteta mitä sattuu ja mistä sattuu. Pidä huoli, että paketissa lukee "Mann" tai "Fram". :idea:
Juuri näin,ei kannata säästää tuossa suodattimessa mitään muutamaa euroa vaan sijoittaa heti kunnon merkkiin...Ite käytän juuri noita yllä mainittuja suodatin merkkejä ainoastaan autossani,minkään muun merkkistä ei mun autossa ole...
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mjaa, mullakin ulisee. Rupesi ulisemaan kun vaihdoin ölytyyppiä, en sitten tiiä johtuuko siitä, vai jäikö mulla liikaa paskaa sinne öljypohjaan. MANN suodatinta käytin, eka kerran huomasin kun peruutin TI-hallista poissa, niin ihmettelin että missä mennee rekka jonka turpo vinkuu noin, aukasin ikkunan ja nostin kaasun pois, vinkuna loppu, siinä sitten kaasuttelin ja vinguttelin, ja omastahan se kuuluu :oops: :)

Eipä tuo ensimmäisen viikon jälkeen ole enään mieltä painanut, kun on muita suunnitelmia tuon laatikon suhteen. Mutta ö-vaihdon jälkeen on jo yli 5 tuhatta ajettu, ennimmäkseen tässä oulun lähialueella pyöritty, sekä joskus pitempia rupeamia, kuten eilen ajoin noin 500km. Eli on laatikko saanut jatkuvaa lämpöä niin motarilla kuin kaupunki/taajama-alueen useita pysähdyksiä ja näin ollen vaihteiden vaihtoa. Käytös ei ole muuttunut tänä aikana mihinkään. Ja kenkääkin on saanut.

Nooh, kannattaa vaihtaa tai nimeenomaan vaihdattaa jossain öölit ja suodatin, jos ei itsellä ole paikkaa tai kokemusta niin saattaa vierähtää tovi siinä vaihdossa. Jos sen jälkeen vielä ulisee niin eikun kovaa ajoa vain (omalla vastuulla tokin) :?: :idea: :evil:
:twisted: :twisted:

-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”