Hydrauliiikka sohlaa 4-matic...

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

Hydrauliiikka sohlaa 4-matic...

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

No niin,
Nyt tarvittais tietoa seuraavanlaiseen vikaan.
Huomasin tuossa että hydr.öljy säiliö kele tyhjä. No lisää öljyä ja sitten havaittin että vuotaahan se. Lisättyäni pari kertaa aikalailla n. 4 litraa olin tänään auton alla eli auto oli nosturilla. moottori kävi, d vaihde päällä, pyörät pyöri, ei vuoda mistään. Aikani ihmeteltyäni, auto alas ja paanalle koeajolle ja hiukan rumpaa kans. Takaisin ja nyt tuo vuotopaikka alkoi löytymään. Näyttäis aika pahasti siltä että tulee vaihdelaatikosta joko tiivisteen välistä tai siinä vieressä, takaa päin katsottuna repsikan puolella on sellainen mutteri joka pitää jotain haitarikumillista jutskaa, josta lähtee johto, niin siitä kulmasta tulee öljyt ulos.
No, aikaisemmin päivällä töissä pistin pumpulta lähtevään eli otin panjo liittimellisen letkun painepuolelta irti ja laitoin mittarin perään panjoliittimen ja mittasin pumpun paineet. 320 bar, Venetmäki Viialassa sanoi että ohjaustehostimen puolella pitäis olla 110 bar ja hydr.puolella 150 bar.
Eli onko tuo 320 bar liikaa(mittari näyttää oikein) ja ajaako se jostain jakolaatikon kautta sitä vaihdelaatikkoon?
Onko tuo 320 on liikaa ja 150 oikea?
Laatikossa on nyt öljyä N päällä moottorin käydesä REILUSTI yli ylärajan.
Kertokaa joku ihmeessä jotain viisasta, eivät Veholla tienneet mitään, ku pitäis tilata aika ja sillee, mutta alkaa linnustus Ruattissa viikon päästä ja sinne olis tarkoitus ajaa, joten alkaa tulla kiire!
Jos tiedät ja viittit osallistua synkkään pulmaani, nii jätä vaikka puh:no niin soitan vaikka!
T:Jatsi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jos noin paljon piti lisätä,ja vuotaa selvästi,niin alkaa ehkä olla jakolaatikko finaalissa.
Eli siis huonoin vaihtoehto,kulumaa sen verran ettei auta vaikka vanhan lodjun laittais osiksi,ja uudet tiivisteet.
Mutta voin olla väärässäkin,koska tuossa vaiheessa ei neliveto enää kytkeydy,ja sinullahan vielä toimii.
Outoa tuo,miksi vaihdelaatikossa on liikaa öljyä,jos ei sitä ole auto sammuksissa lisätty.
Tuohan on tyypillistä,että hydrauliikkaöljyä vuotaa jakolaatikkoon,ja desi-pari/vuodessa ei vaarallista.Kunhan välillä tarkastaa tilanteen.
Hommiahan tuo jokatapauksessa vähän teettää.Toki kannattaa ensin tutkia tarkkaan ettei vuoda niistä letkujen liitoksista.
Hyvällä tuurilla pikkujuttu,mutta useimmiten ei niin käy matikin jakolaatikon kanssa :cry: .
Mutta kerro kuitenkin muillekin,kun saat vian selville.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”