Kytkin ei pelitä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Kytkin ei pelitä

Viesti Kirjoittaja elekku »

Eli onkelmana on että mersun (124w 200D -91) kytkin ei rupia pelaaman kirveelläkään. On uusittu kytkin paketti( paineasetelma, painelaakeri ja kytkinlevy), kytkimen pääsylinteri(polkimen luona oleva), kytkinneste kupista tuleva letku pääsylinteriin- Ilmattu on moneen kertaan ja jarrullaki koitettu ilmata. Ei vaan rupea irroittamaan. Onko tietoa mikä voisi olla vikana. Vetääkö jostaki ilmaa? :roll:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eli työsylinteri vaihtamatta?

En minä mersun kytkimestä mitään tiiä, mutta monestihan se on se viimenen vaihdettava osa, mikä on rikki. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

Sivonen kirjoitti:Eli työsylinteri vaihtamatta?

En minä mersun kytkimestä mitään tiiä, mutta monestihan se on se viimenen vaihdettava osa, mikä on rikki. :lol:
No vehollaki töissä ollut asentaja käynyt katsomassa autoa ja sano että se työsylinteri vuotaa ulospäinki jos on rikki. :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Olet varmaan huomannut että säiliössä on väliseinä. Jos säiliö ei ole aivan täynnä ei neste valu sinne takaosaa. Muistelisin että kytkimelle lähtö siellä.

Mites vika alkoi? Ihan yhtä-äkkiä vai esim. vaihdelaatikon vaihdon jälkeen :roll:

No työsylinteri on tietty vahva ehdokas jos kaikki muu jo vaihdettu 8)
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Mites näissä on, voiko tuo sylinteri vuotaa kytkinkopan sisään?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joskus Hiaksessa saman onkelman kanssa painittiin. Saatiin jotenkin työsylinteristä rengasraudalla kammetten poljinta vastaan ne ilmat putkista pois, eli toinen oli polkemassa, toinen auton alla raudan kanssa. Lopulta kun alkoi vehkeet liikkumaan niin normaalisti ilmaruuvista loput kuplat pois. Se putki meni ikäänkuin joutsenkaulalle siinä laatikon päällä, ja tuli semmoinen kupla joka ei pelkästään polkemalla poistunut. Jos sylkyt liikkuu, mutta ei vaan irroita, niin en tiedä konstia. Onhan levy oikein päin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

AM kirjoitti:Olet varmaan huomannut että säiliössä on väliseinä. Jos säiliö ei ole aivan täynnä ei neste valu sinne takaosaa. Muistelisin että kytkimelle lähtö siellä.

Mites vika alkoi? Ihan yhtä-äkkiä vai esim. vaihdelaatikon vaihdon jälkeen :roll:

No työsylinteri on tietty vahva ehdokas jos kaikki muu jo vaihdettu 8)
No olen huomannut ja ilmaus vaiheessa on pidetty kuppi täynnä nestettä. Ei oo tietoa miten vika alkoi kun auto ostettiin kytkin vikaisena. :oops:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

elekku kirjoitti: No vehollaki töissä ollut asentaja käynyt katsomassa autoa ja sano että se työsylinteri vuotaa ulospäinki jos on rikki. :lol:
Hamis kirjoitti: Mites näissä on, voiko tuo sylinteri vuotaa kytkinkopan sisään?
Sehän vuotaa ensin sinne kytkinkopan sisään ja sitten poistuu sieltä kytkinkopasta vuotamalla ulos jostan moottorin ja vaihelaatikon liitoskohdasta, eli vuotaa ulos ja sisään :D

Eipä siinä, joskus se kytkin on vain niin veemäinen ilmattava että saattaahan siellä olla sittenkin ilmaa välissä.

Eikai se kovin yleistä ole että työsylinterin tappi olisi poissa paikaltaan "haarukastaan" ?
Itse ainakin kun työsylinterin vaidoin niin tappi meni reikäänsä laitattaessa todella vinossa mutta toimi se siltikkin :D
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Siitä hiakesta vielä muistu mieleen että väännettiin sitä muuten irtikin sitä kytkintä sillä renkasraualla, eli niinkun sen työsylkän apuna. En muista kumpi auttoi, mutta tuli lopulta poljin jäykäksi. Joka tapauksessa työsylinterillä ylös pääsylinterille päin nestettä puskemalla lopulta alkoi jotenkin onnistumaan kunhan sitä sinne ensin saatiin. Moni kävi ihmettelemässä tapausta päivän mittaan ja ainakin kaksi pää- ja työsylinteriä kokeiltiin vaihtaa, ei siellä vikaa ollut vaan ilmaa. Voipihan se sylkkäkin kyllä olla sulla p4skana.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

väittäisin et työsylinteri on kaput.
ei se välttämättä kuse päällepäi vaikka rikki oliski.
helpointahan toi on todeta irrottamalla työsylinteri lootasta ja kaveri pumppailee polkimella...
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

Joo no olipa se työsylinteriki sitte sen näköinen että vaihtoo menee :shock:
Eikai se kovin yleistä ole että työsylinterin tappi olisi poissa paikaltaan "haarukastaan" ?
Itse ainakin kun työsylinterin vaidoin niin tappi meni reikäänsä laitattaessa todella vinossa mutta toimi se siltikkin Very Happy
No olihan seki päin sitä ittiään :roll: Ja lisäksi siitä tapista ovat menneet ne kumit halki.
Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

Noni työsylinteriki vaihettu ja ei prkl :evil: Se pyörii sittenki :shock: :lol: :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

elekku kirjoitti:Noni työsylinteriki vaihettu ja ei prkl :evil: Se pyörii sittenki :shock: :lol: :lol:
Eli toimii, vai sitten se toinen possibiliteetti?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”