
Kytkin ei pelitä
Kytkin ei pelitä
Eli onkelmana on että mersun (124w 200D -91) kytkin ei rupia pelaaman kirveelläkään. On uusittu kytkin paketti( paineasetelma, painelaakeri ja kytkinlevy), kytkimen pääsylinteri(polkimen luona oleva), kytkinneste kupista tuleva letku pääsylinteriin- Ilmattu on moneen kertaan ja jarrullaki koitettu ilmata. Ei vaan rupea irroittamaan. Onko tietoa mikä voisi olla vikana. Vetääkö jostaki ilmaa? 

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Joskus Hiaksessa saman onkelman kanssa painittiin. Saatiin jotenkin työsylinteristä rengasraudalla kammetten poljinta vastaan ne ilmat putkista pois, eli toinen oli polkemassa, toinen auton alla raudan kanssa. Lopulta kun alkoi vehkeet liikkumaan niin normaalisti ilmaruuvista loput kuplat pois. Se putki meni ikäänkuin joutsenkaulalle siinä laatikon päällä, ja tuli semmoinen kupla joka ei pelkästään polkemalla poistunut. Jos sylkyt liikkuu, mutta ei vaan irroita, niin en tiedä konstia. Onhan levy oikein päin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
No olen huomannut ja ilmaus vaiheessa on pidetty kuppi täynnä nestettä. Ei oo tietoa miten vika alkoi kun auto ostettiin kytkin vikaisena.AM kirjoitti:Olet varmaan huomannut että säiliössä on väliseinä. Jos säiliö ei ole aivan täynnä ei neste valu sinne takaosaa. Muistelisin että kytkimelle lähtö siellä.
Mites vika alkoi? Ihan yhtä-äkkiä vai esim. vaihdelaatikon vaihdon jälkeen![]()
No työsylinteri on tietty vahva ehdokas jos kaikki muu jo vaihdettu

- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
elekku kirjoitti: No vehollaki töissä ollut asentaja käynyt katsomassa autoa ja sano että se työsylinteri vuotaa ulospäinki jos on rikki.
Sehän vuotaa ensin sinne kytkinkopan sisään ja sitten poistuu sieltä kytkinkopasta vuotamalla ulos jostan moottorin ja vaihelaatikon liitoskohdasta, eli vuotaa ulos ja sisäänHamis kirjoitti: Mites näissä on, voiko tuo sylinteri vuotaa kytkinkopan sisään?

Eipä siinä, joskus se kytkin on vain niin veemäinen ilmattava että saattaahan siellä olla sittenkin ilmaa välissä.
Eikai se kovin yleistä ole että työsylinterin tappi olisi poissa paikaltaan "haarukastaan" ?
Itse ainakin kun työsylinterin vaidoin niin tappi meni reikäänsä laitattaessa todella vinossa mutta toimi se siltikkin

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Siitä hiakesta vielä muistu mieleen että väännettiin sitä muuten irtikin sitä kytkintä sillä renkasraualla, eli niinkun sen työsylkän apuna. En muista kumpi auttoi, mutta tuli lopulta poljin jäykäksi. Joka tapauksessa työsylinterillä ylös pääsylinterille päin nestettä puskemalla lopulta alkoi jotenkin onnistumaan kunhan sitä sinne ensin saatiin. Moni kävi ihmettelemässä tapausta päivän mittaan ja ainakin kaksi pää- ja työsylinteriä kokeiltiin vaihtaa, ei siellä vikaa ollut vaan ilmaa. Voipihan se sylkkäkin kyllä olla sulla p4skana.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Joo no olipa se työsylinteriki sitte sen näköinen että vaihtoo menee
Ja lisäksi siitä tapista ovat menneet ne kumit halki.

No olihan seki päin sitä ittiäänEikai se kovin yleistä ole että työsylinterin tappi olisi poissa paikaltaan "haarukastaan" ?
Itse ainakin kun työsylinterin vaidoin niin tappi meni reikäänsä laitattaessa todella vinossa mutta toimi se siltikkin Very Happy

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla