W124 300D Autom. Pakki ei kytkeydy kun viiveellä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

W124 300D Autom. Pakki ei kytkeydy kun viiveellä

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Eli, W124, 300d vm 93. Automaatti.
Ajettu n.340 tkm.

Huollot tehty ajoissa jne. Alkoi temppuilla vaihteisto.
Eli kaikki muuut vaihteet toimii kunnolla, paitsi pakki.

Pakki ei kytkeydy kunnolla lämpinä. Kylmänä se kytkeytyy, mutta silloin pakitettaessa kuuluu laatikosta sammakkomaista kurnutusta.

Puoli lämpimänä pakki kytkeytyy, kun hieman oottelee.

Lämpinä (kun autolla ajettu jotain 50 km yhteen mittaan) pakki ei meinaa kytkeytyä ollenkaan. Nopea ryntäytys ja kaasun löysäys -> pakki kytkeytyy.

Kytkeytymisen jälkeen pakki on jämäkkä. Ei luista yhtään, ja myös kytkeytyminen on jämäkkä. Hitaasti vaan kytkeytyy...
Ja kun on kytkeytynyt, niin esim. ryömii normaalisti.

Laatikko öljyillä on ajettu n.10 tkm. Hitusen liikaa sitä siellä laatikossa on. Lämpinä yli ylärajan, jotain... mitä sanosin, n. 1.5 cm. Eli laatikossa on liikaa öljyä. Sitä pitää vähentää...

Mutta tuo vika on ollut pitempään heikompana. Pitkään ennen tuota öljyn vaihtoa se on vaivannut.

Minä luulen, että pakin mäntä on halki / tiiviste vuotaa. Mitäs mieltä ootte

Kysymys kuuluukin: Missä kohtaa tuo pakin mäntä sijaitsee. Olisko kenelläkään valokuvaa, tai muuta korjausohjetta?

Mitä tarviin korjatakseni tuon vian? Uuden pakin männän (sis. tiivisteet) ja sen luukun tiiviste. Samalla on varmaan hyvä vaihtaa tomaattiin öljyt, eli öljyn vaihtosetti mukaan.

Onko vika ylipäänsä tässä pakin männässä?
Kyseessä on eri auto, mitä aiemmin tuolla kyselin...
Näköjään nuo mersun laatikot on sopineet keskenään rikkoontuvansa.
:cry:
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vuotasko pakinmännän tiiviste :roll:
Kuva
ja tässä se pakinmännän tappi jos se on poikki :?:

Kuva
se kyllä katkee jos isoilla kierroksilla laittaa pakin päälle :idea:
pakin mäntä on heti öljypumpun takana kun ottaa turbiinin pois :wink:
pelkkää tiivistettä tuskin saa täytyy varmaan ostaa koko sarja joka maksaa muistaakseni liki 170€ kl:ssä :idea:
isoin homma siinä on sen laatikon irrottaminen ja takasin laitto :cry:
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Kiitos Touhottajalle ja paljon.

Täytyy tutkia asiaa. Pitänee hommata toinen vaihteisto tuohon ja ottaa oman työn alle. Kumminkin käytössä pitää tuon auton olla lähes joka päivä.

Oot ilmeisiesti Touhottaja avannut tuollaisen laatikon joskus. Onko vaikea korjata, jos hommaa ohjekirjan sitä varten esim. Ebaystä.
Meinaan aattelin vaan, että onnistuuko se sellaiselta, joka on autonasentaja koulutukseltaan, ollut muutaman vuoden töissä asentajana ja nyt on konetekniikan insinööri :?: :wink:

Ebayssä näin muuten tuollaista "täydellistä" laatikon korjaussarjaa myynnissä... Sisälti manuaalit ym.
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

onnistuuko se sellaiselta, joka on:
-autonasentaja koulutukseltaan
Kyllä. :D

-ollut muutaman vuoden töissä asentajana
Kyllä. :D

-ja nyt on konetekniikan insinööri
Ei. :(


ps. :happy:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sivonen kirjoitti:onnistuuko se sellaiselta, joka on:
-autonasentaja koulutukseltaan
Kyllä. :D

-ollut muutaman vuoden töissä asentajana
Kyllä. :D

-ja nyt on konetekniikan insinööri
Ei. :(


ps. :happy:
mikään ja kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri :twisted:
no asiaan :D eihän tuossa tarvii kun ottaa turbiinin pois ja öljypumppu,niin pakin mäntä tulee pumpun mukana ja pakin levykasa jää lootaan paikalleen jos ei käännä lootaa "naamalleen" ja sitten nyppäsee männän pois :idea: mutta sitä ennen on otettava männän keskeltä yksi pyöreä lukitus rengas pois paikaltaan ja sen alta löytyy helevetin moinen määrä jousia (kaikki samanlaisia) :P
Kuva
rengas näkyy tuon ylimmäisen olakkeen kaulalla :idea:
renkan pois otto:paina renkaan alla olevaa levyä sisään päin ja muljautat lukkorenkaan irti sitten levy pois niin vastaan tulee helevetisti jousia nypit jouset pois ja nostat pakin männän pois,pakin männän sisä reijässä on kans tiiviste uusi se samalla :idea: kun kasaat sitä niin kato kans ettei ne tiivisteet mene kaksinkerroin ,käytä reippaasti öljyä tiivisteitten kanssa :D ja sitten vaan kasaat sen päinvastasessa järjestusessä :roll:
jos kysyttävää niin kysy,vastaan jos osaan :shock:
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Kiitti neuvoista.

Koska tuon auton pitää olla kumminkin käytössä lähes päivittäin, hommasin "uuden" toimivan vaihteiston, kun halvalla sain. Jotain 300 tkm. piti olla ajettu jne. Toiminta takuu kumminkin.

Ajattelin että, käytän tuota vaihteistoa niin pitkään, kun saan omansa laatikon korjattua. Kumminkin kyse on käyttö autosta, niin haluan että se toimii moitteetomasti. Ja aion pitää tuon itelläni viellä pitkään.

Olisiko tästä mihinkään?
http://southflorida.kijiji.com/c-Cars-v ... dZ21273984

Tuo oli eka, mikä tuli kun käytin googlea. Pitänee katsella vielä löytyykö muuta :wink:

Ai niin ja Sivoselle pitäis laittaa persiö tähän

Persiö = Näyttää p*rsettä hymiö
:niinpaniin:
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Junnu R kirjoitti:Kiitti neuvoista.

Koska tuon auton pitää olla kumminkin käytössä lähes päivittäin, hommasin "uuden" toimivan vaihteiston, kun halvalla sain. Jotain 300 tkm. piti olla ajettu jne. Toiminta takuu kumminkin.

Ajattelin että, käytän tuota vaihteistoa niin pitkään, kun saan omansa laatikon korjattua. Kumminkin kyse on käyttö autosta, niin haluan että se toimii moitteetomasti. Ja aion pitää tuon itelläni viellä pitkään.

Olisiko tästä mihinkään?
http://southflorida.kijiji.com/c-Cars-v ... dZ21273984

Tuo oli eka, mikä tuli kun käytin googlea. Pitänee katsella vielä löytyykö muuta :wink:

Ai niin ja Sivoselle pitäis laittaa persiö tähän

Persiö = Näyttää p*rsettä hymiö
:niinpaniin:
katoin kyllä tuon osotteen mutta en ymmärtänyt siitä mittään (kielimuuri)
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Ootas hetki, Touhottaja!

Mailasin nuille juuri äskettäin. Katotaan mitä eri sarjat sisältää.
Luulen (vahvistus tulee kun vastaavat mailiin) että tuo master kitti sisältää kaikki kuluvat osat.

Katotaan. Yritän suomentaa kun vastaavat mailiin...
Ei tuo 300 USD ois paha.. ekuissa olis alle 200 ;)

No, palataan aiheeseen, kun jenkit vastaa mailiin ;)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teemme näin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”