ihme ääni

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

ihme ääni

Viesti Kirjoittaja outi2 »

124 300tdt alkoi pitää kolinaa. jos nätisti ajaa 80km/h niin ei kuulu erikoista mutta jos kaasua laittaa reilummin niin ensin pikku vikinää ja sitten kauhea kolina niin kuin pakari hakkais pohjaan jalkojen alla. kone kyllä käy normaalisti ja pakari on ehjä. ihan kuin hyytyis samalla kun alkaa se kolina.
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

voiko esim turbo menossa rikki. äkikseltään ei mulla kyllä tuu mieleen että missä vika. onko kellään ollut samanllaisia oireita lankussa. auttakaa
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos automaatti, olisko vetolevy rikki :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

touhottaja kirjoitti:olisko vetolevy...
...n pultit löysällä :roll:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Fenton kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olisko vetolevy...
...n pultit löysällä :roll:
niin taikka vetolevy rikki :roll:
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

tänään vein vaimon töihin niin alkoi jo 60 vauhdissa kolina ja pohjaan kuin olis paukutettu ja metallin kolina.voisko kardaanin tukilaakeri tehdä tuommoiset oireet. pitää tänään käyttää nosturilla.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Rättinivel sökö?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

outi2 kirjoitti:tänään vein vaimon töihin niin alkoi jo 60 vauhdissa kolina ja pohjaan kuin olis paukutettu ja metallin kolina.voisko kardaanin tukilaakeri tehdä tuommoiset oireet. pitää tänään käyttää nosturilla.
voi tehä ja tekkeeki, katto samalla ne kumilaipat lootasta ja perästä :wink:
mulla 123:ssa alko kolina jo kolomenkympin vauhissa kun tukilaakeri ja tuki kumi oli sökönä :shock:
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

jos kardaanintukilaakeri sökö niin vaatiiko erikoistyökaluja/kikkailua. pitänee ottaa taivas alla työn alle joulunpyhinä. on vaan niin pirun kylmä mutta homma hoidetaan.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no eipä tartte mittään erikoistyökaluja taikka mikä on erikoistyökalu :roll:
tartteehan siinä pari 17mm kiinto silimukkaa ja olikohan se 34mm pari ja 13mm hylsy ja räikkä nuillaa saattaa jopa pärjätä ja mielellän alle jokin lämpöeriste jos meinaa kattella sseläällään sitä hommaa 8)
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

tarkoitatko pari 34mm kiintoavain/lenkkiä. olisko hyviä ohjeita hommaan niin ei tarvi arpoa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

outi2 kirjoitti:tarkoitatko pari 34mm kiintoavain/lenkkiä. olisko hyviä ohjeita hommaan niin ei tarvi arpoa.
tosta 34:stä en ole niinkään varma, saattaa olla 36:kin kun on niin kauan kun viimeeks tolasen aukasin, mutta ei siellä oikein arpoo tartte mittään, ottaa vaan koko akselin pois, mutta ennen kun irrottaa kartaanin toisistaan, niin merkkaa sen hyvin että ossuu samat poorit kohilleen :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Liu'un saa vaikka isoilla pokstongeillaki auki, mutteri on ihan oikeakätinen. Jos on neuvojia ympärillä niin vaihe vappaalle ja käsköö kahta kaveria riuhtasemaan renkaista kun pitää mutterista pihteillä/avaimella kiinni. Kato että tulee takaslaittaissa etu- ja takapätkä oikeelle poorille, muuten jupuuttaa. Niissä on nuolimerkit kohistukseen. Pakoputki saattaa olla haitontiellä, mutta muuten aika simppeli homma kun saa auton tukevasti pukeille.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

kävin nosturilla tutkimassa. rätti nivelet ehjät kardaanin tukilaakerissa ei ulospäin näkynyt että olis rikki. otin kardaanista kiinni ja riuhdoin ylös ja alas niin jonkinlaista välystä liuvun kohdilla muuten kumi antoi jonkin verran periksi. kuskin puolen pyöränlaakeri oli kyllä melko väljä syksyllä kyllä sitä kiristin. ei kai se pyörän laakeri voi semmoista meteliä pitää ja paukuttaa runkoon. tai mistäpä sen tietää. huomenna etupyörän laakeri vaihtoon ja kuulostellaan jos jopa pääsis oulusta pudasjärvelle.
kuukkari
Viestit: 98
Liittynyt: 07.6.2006 23:09

Viesti Kirjoittaja kuukkari »

Värinän vaimentimen katsoit?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”