300 td:n automaattilaatikko temppuilee

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
LaIlari
Viestit: 52
Liittynyt: 02.10.2007 9:35
Paikkakunta: Mänksälä

300 td:n automaattilaatikko temppuilee

Viesti Kirjoittaja LaIlari »

Onko foorumilaisilla ajatuksia mikä automaattilaatikossa on vialla. Normaalikuormalla pelasi normaalisti, mutta kun perjantana lähdin vetämään tyhjää kuomukäyrrä niin aluksi laatikko pelasi hyvin. Parin risteyksen jälkeen ei vaihtanut enää neloselle ja kohta ei enää kolmostakaan löytynyt. Pysähdyin, tarkastin öljyt, jonka pinta oli hivenen ylärajan yläpuolella. 10 min. stopin jälkeen kolmosvaihde löytyi taasen, mutta pitipä palata kotia kun nelosta ei löytynyt. Autolla ajettu 331 tkm, laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu 30 tkm sitten. Itellä tuli jälkeenpäin mieleen, että luistaako laatikko, en vaan ite huomannut? Kaveri kävi kokeilemassa ja tuumasi että muuten ok, mutta 4:lle ei tahtonut oikeen vaihtaa (tyhjällä autolla). Itellä ensimmäinen automaatti w124 ja muilla samantyyppisillä en ole ajanut niin vaikea verrata toimintaa muihin. Paremmin tuntuu vaihtavan neloselle kun nostaa kaasupoljinta kierroksilla. Eikö se vähän viittaa luistamiseen? Jos laatikko on luistanut, joko on paskana? Onko peli jo menetetty? Onko kotikonsteja laatikon elvyttämiselle? :)
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

jos se vaihtaa kun päästää kaasun, niin mun mielestä vika vois olla silloin se, nelosvaihteen männän tiiviste, tai sit säätöä kaipaava kickdown vaijeri... jos oikein muistan... viisaammat korjatkoot :oops:
Avatar
Wilske
Viestit: 138
Liittynyt: 27.10.2010 11:15
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Wilske »

Mulla sama vika mutta 3 eikä 4 pelaa, vika tuli yhtäkkiä ja öljynvaihto ei auttanut. Kilometrejä sama vähä pälle 300tkm.
LaIlari
Viestit: 52
Liittynyt: 02.10.2007 9:35
Paikkakunta: Mänksälä

Viesti Kirjoittaja LaIlari »

Mesen laatikko on nyt toiminut hyvin 4 viikkoa. Ei minkäänlaisia murheita, kärryä oon vetäny vähän ja pelasi hyvin. Soitin savolaiselle automaattilaatikonkorjaajalle ja parille muulle, kaikki arveli tiivistevikaa eli kun öljy tarpeeksi notkistuu nii paineet häviää ja vaihe ei pysy päällä. Laatikkoremppa täydellisenä 800-1500€. Ajelen niin kauan kun vain pykälää löytyy :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”