Takakelkan kiinnitys puhkiruostunut - hitsattu ja toimii...

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Takakelkan kiinnitys puhkiruostunut - hitsattu ja toimii...

Viesti Kirjoittaja andyx »

Terve!

Mesen takakelkan etupään kiinnitys repsikan puolelta on kokonaan irti. Kiinnityskohta on ruostunut kokonaan puhki. (kumityyny/pultti roikkuu vapaana)

Auto pajalle --> ei ehjää peltiä olleskaan, joten joutuu heittämään uuden kiinnityskohdan mitat arviolta.

Onko tällä vaikutusta ajoon, kuinka paljon heittoa on sallittavissa? Voiko hitsuutella "arviolta" sen kelkan kiinnityksen runkoon paikoilleen. Kuulemma tarkkaa mittaa ei ole saatavissa, kun toisella puolella on massaa yms. mikä vaikuttaa jonkun verran?

Vai pitääkö viedä Veholle?

Apuja.
Viimeksi muokannut andyx, 26.11.2011 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

no eikai sitä oikein pahoin voi pieleen laittaa jos takakelkka on suorassa ja sen siihen saa kiinni jne. jos mittoja haluat niin sitte pitänee varmaan kolarikorjaamoilta kysellä että kuka viitsisi kattella jne.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Niin, en tiedä voiko sen "vituralleen" sinne laitella, sen takia kysyin... Kyseessä vanhan liiton autokorjaaja, joka tekee piiruntarkkaa työtä. Eli varmaan sen takia ehdotti jos käyttäisin kolarikorjauksessa tai merkkiliikkeessä.

Eli pääasia, että on kelkka suorassa.. ilmeisesti millin parin heitoilla ei ole niin väliä :)

Ei muuta kun annetaan käsky hitsata!
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
passo
Viestit: 279
Liittynyt: 23.10.2010 21:50
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja passo »

OT
tääl päin yks ukko velottaa 70€ puoli ku se hitsaa noi..
tekee lattaraudast uuden ja se sinne auton palkkii kiinni
:)
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Ei ollenkaan OT. Ei muuta kun yhteystietoja jakoon :D
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
asdkolkaari
Viestit: 30
Liittynyt: 25.10.2010 13:50

Viesti Kirjoittaja asdkolkaari »

Itellä oli sama homma tuossa vuosi sitten, hitsasin takaisin kohdilleen laittamalla takakelkan paikalleen kaikista muista kiinnityskohdista ja sen mukaan 4mm latasta kiinnityskohdan tein.

Eiköhän se aikas lähelle tule tuollakin tyylillä.
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Päivitystä jos ketä kiinnostaa.

Sisältäpäin takapenkin alta oli joutunut hitsaamaan, että pääsi tekeen uuden kiinnityskohdan takakelkalle (ainakin näin kertoi)... siisti tuli.

ostin uudet kelkan kumitkin, niitä ei tällä kertaa vaihdettu - vanhat oli hyvässä kunnossa.

Homma tehty arviolta ja suoraan tuo tuntui remontin jälkeen kulkevan. Seuraavaksi madallusjousia alle... :twisted: :twisted:
s124, E300D aut. vm'96. Käyttis
Opel Astra G '01, 1.6 8v. Sairaus.


Ex: w124, 300D aut. vm'91.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”