300 TurboD automaattilootan öljyvuoto

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

300 TurboD automaattilootan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Pistin tuossa joku viikko sitten merkille että onpa melko reilusti öljyjälkiä pihassa. Otin sitten vähän öljyä siitä maasta sormella ja punastahan se oli. Ei muutakun auto nosturille ja tutkimaan. Laatikon ja koneen halkasukohta oli sivuilta vähän öljyssä ja alapuolellakin oli tippa öljyä. Jopa tulipeltiin oli roiskunut vähän. Perästefa se ei siis ole. Ja kummallista tässä on se että öljyä näyttää tippuvan vaan sillon kun laittaa auton käyntiin ja lähtee pakilla. Paikallaan ei merkkaa eikä eteenpäin lähtiessä :shock:
Viimeksi muokannut Siekkinen, 26.10.2011 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

oiskohan antautunu jokin laatikko ölpän letkuista/liitoksista.. tietysti, niillä ehdoilla, et on tomaatti :shock:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Aivan joo unohdin mainita :D automaatti on joo. En kerinny nosturilla sen tarkemmin tutkia kun siinä oli hommana enemmänkin takakelkan puslien vaihto :lol: kävishän tuo järkeen että olis joku letku hajonnut mutta luulis nyt että oisin sen huomannut :shock: tai sitten pitäis vaan hommata silmälasit :D

Aamulla kun lyön auton käyntiin ja lähen pihasta niin sillon kusee alleen. ei tosin aina :roll: esimerkiks kun kaupassa käy ja kaupan pihasta lähtee niin ei jätä minkäänlaisia jälkiä. :shock: ihan oman mielesä mukaan vuotelee. tänään katoin öljyt ja oli sentin verran alle minimin lämpimänä. ensiavuks pitää vaan lisäillä öljyä ja toivoa ettei leviä :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eiks sinne ölpän kiertoon syylärille, ole jonnin moinen termostaatti :O väärässäkin voin olla, viisaammat korjatkoot :oops:
sen takkii se vois kuseskella välistä ja välistä eip...
® Mesen linttaklubi
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Vai niin :shock: ei muuten vuotanut yhtään kun oli öljyn määrä mittatikussa sentin alle minimin. tänään lisäsin litran verran eikä ainakaan vielä oo tiputtanut. aamulla varmaan sitten :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Vikapaikkaa tutkin tänään lisää porukoitten hallin lattialla ja löytyhän se sieltä. Laitoin emännän autoon vaihtelemaan vaihteita ja katoin ite auton alle. Ensin D päälle -> ei vuoda. Sitten R päälle -> alkaa vuotamaan ihan kunnon norona. Ei tiputa pikkuhiljaa vaan vuotaa ihan kunnolla. Sitten D takasi päälle -> vuoto loppuu. Öljyä tulee siitä turbiinin alla olevasta reiästä. Mikähän siinä oikein voi olla vikana? Voiko olla vaan roppu auki vai onko paskana koko turbiini? Silläkin voi olla jotain osuutta asiaan että siitä turbiinin eestä puuttuu se muovisuoja..
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
MersuJarsa
Viestit: 20
Liittynyt: 14.5.2011 21:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja MersuJarsa »

Onko selvennyt jo?
Meikäläisellä oireili samanlailla, samanmoinen pirssi. Automaatin öljypumpun laakerihela oli leikannut kiinni.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

En ole vielä jaksanu puottaa laatikkoa irti. Aivan samanlaiset oireet oli? Oireiliko laatikko ajossa jotenkin?
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mullaki on se hela kerran menny, ja sillon se kyllä kusee aivan lorisemalla. :lol:
Siinä öljypumpun ku pulttaa irti, niin siinä rungon kehällä on o-rengas joka voi aiheuttaa myös vuotua.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mitä kaikkea kannattaa varata remonttiin että laatikko on samana päivänä autossa kiinni? Siis jos on se hela mennyt..
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Ei taija onnistua samalle päivälle :cry: .

Sitä helaa ei saa ostettua ku rahamiehet, ei saa erikseen, tuloo öljypumppu mukana :!:. Hinta tais olla jotain 750 ekua!

Joutuu teettään jollaki sorvarilla.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Vai semmonen homma. Pitäsköhän tuo ostaa jostakin purkuautosta koko pumppu ja siihen uutta laakeria..
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
MersuJarsa
Viestit: 20
Liittynyt: 14.5.2011 21:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja MersuJarsa »

KL-Varaosilta saa pumppua n.450€ tilaamalla. Minulle tosin löytyi venttiilipöytävikainen muuten ehjä loota, josta vaihdettiin ehjä pumppu, turbiini ja pakkimäntä. Voisihan siihen pumpulle todennäköisesti suuremman helan ajaa koneistamossa, mutta minulla pumppu oli niin sökö, ettei siitä enään kalua saanut. Laatikko purettiin kokonaan ja kaikki tarvittava uusittiin, massalevyjä ja välilevyjä + muuta pientä. Tuli tosin erittäin hyvä. Toki on niin arvokasta hommaa, että jos vain pumpun saat sopivasti, niin olisiko järkevää vahvistaa samalla... :idea:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jos pakilla vuotaa vain ja ainoastaan niin luultavasti vika piilee lootan lohkon ja päätykannen välissä. Sieltä menee öljynpaine pakin männälle mikä löytyy sieltä päätykannessa öljypumpun toiselta puolella.
Tähdellisen parantola
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ei vuoja ikinä muuta kun pakilla.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja körmy »

raaka-roki kirjoitti:Ei taija onnistua samalle päivälle :cry: .

Sitä helaa ei saa ostettua ku rahamiehet, ei saa erikseen, tuloo öljypumppu mukana :!:. Hinta tais olla jotain 750 ekua!

Joutuu teettään jollaki sorvarilla.
Minkähän näkönen tuommonen hela on.
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”