300 TurboD automaattilootan öljyvuoto
300 TurboD automaattilootan öljyvuoto
Pistin tuossa joku viikko sitten merkille että onpa melko reilusti öljyjälkiä pihassa. Otin sitten vähän öljyä siitä maasta sormella ja punastahan se oli. Ei muutakun auto nosturille ja tutkimaan. Laatikon ja koneen halkasukohta oli sivuilta vähän öljyssä ja alapuolellakin oli tippa öljyä. Jopa tulipeltiin oli roiskunut vähän. Perästefa se ei siis ole. Ja kummallista tässä on se että öljyä näyttää tippuvan vaan sillon kun laittaa auton käyntiin ja lähtee pakilla. Paikallaan ei merkkaa eikä eteenpäin lähtiessä
Viimeksi muokannut Siekkinen, 26.10.2011 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Aivan joo unohdin mainita automaatti on joo. En kerinny nosturilla sen tarkemmin tutkia kun siinä oli hommana enemmänkin takakelkan puslien vaihto kävishän tuo järkeen että olis joku letku hajonnut mutta luulis nyt että oisin sen huomannut tai sitten pitäis vaan hommata silmälasit
Aamulla kun lyön auton käyntiin ja lähen pihasta niin sillon kusee alleen. ei tosin aina esimerkiks kun kaupassa käy ja kaupan pihasta lähtee niin ei jätä minkäänlaisia jälkiä. ihan oman mielesä mukaan vuotelee. tänään katoin öljyt ja oli sentin verran alle minimin lämpimänä. ensiavuks pitää vaan lisäillä öljyä ja toivoa ettei leviä
Aamulla kun lyön auton käyntiin ja lähen pihasta niin sillon kusee alleen. ei tosin aina esimerkiks kun kaupassa käy ja kaupan pihasta lähtee niin ei jätä minkäänlaisia jälkiä. ihan oman mielesä mukaan vuotelee. tänään katoin öljyt ja oli sentin verran alle minimin lämpimänä. ensiavuks pitää vaan lisäillä öljyä ja toivoa ettei leviä
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Vikapaikkaa tutkin tänään lisää porukoitten hallin lattialla ja löytyhän se sieltä. Laitoin emännän autoon vaihtelemaan vaihteita ja katoin ite auton alle. Ensin D päälle -> ei vuoda. Sitten R päälle -> alkaa vuotamaan ihan kunnon norona. Ei tiputa pikkuhiljaa vaan vuotaa ihan kunnolla. Sitten D takasi päälle -> vuoto loppuu. Öljyä tulee siitä turbiinin alla olevasta reiästä. Mikähän siinä oikein voi olla vikana? Voiko olla vaan roppu auki vai onko paskana koko turbiini? Silläkin voi olla jotain osuutta asiaan että siitä turbiinin eestä puuttuu se muovisuoja..
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.5.2011 21:51
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Mullaki on se hela kerran menny, ja sillon se kyllä kusee aivan lorisemalla.
Siinä öljypumpun ku pulttaa irti, niin siinä rungon kehällä on o-rengas joka voi aiheuttaa myös vuotua.
Siinä öljypumpun ku pulttaa irti, niin siinä rungon kehällä on o-rengas joka voi aiheuttaa myös vuotua.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.5.2011 21:51
- Paikkakunta: Ylöjärvi
KL-Varaosilta saa pumppua n.450€ tilaamalla. Minulle tosin löytyi venttiilipöytävikainen muuten ehjä loota, josta vaihdettiin ehjä pumppu, turbiini ja pakkimäntä. Voisihan siihen pumpulle todennäköisesti suuremman helan ajaa koneistamossa, mutta minulla pumppu oli niin sökö, ettei siitä enään kalua saanut. Laatikko purettiin kokonaan ja kaikki tarvittava uusittiin, massalevyjä ja välilevyjä + muuta pientä. Tuli tosin erittäin hyvä. Toki on niin arvokasta hommaa, että jos vain pumpun saat sopivasti, niin olisiko järkevää vahvistaa samalla...