Öljyvuoto manuaalilaatikosta
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Öljyvuoto manuaalilaatikosta
Alkoi 5-vaihteinen manuaaliaski vuotamaan öljyä vaihteensiirtäjän juuresta.
Tilasin KL-varaosilta uudet o-renkaat ja ajattelin vaihtaa ne, mutta onnistuukohan renkaiden vaihto laatikon ollessa autossa kiinni.
Katselin 201-osiosta laatikkoremonttiohjeita ja siellä oli kuva getrag-laatikosta jossa näytti olevan vaihteensiirtäjien alla jonkinlainen laippa.
Onkohan mulla samanlainen laippa?
Tilasin KL-varaosilta uudet o-renkaat ja ajattelin vaihtaa ne, mutta onnistuukohan renkaiden vaihto laatikon ollessa autossa kiinni.
Katselin 201-osiosta laatikkoremonttiohjeita ja siellä oli kuva getrag-laatikosta jossa näytti olevan vaihteensiirtäjien alla jonkinlainen laippa.
Onkohan mulla samanlainen laippa?
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
En ole vielä vaihtanut O-renkaita.
Vuoto ei ole vielä ole niin runsasta että tarvitsisi heti vaihtaa.
Voisi kohta lisätä laatikkoon öljyä silleen että nostaa auton vänkärinpuolelta ylemmäksi.
Noin saa mahtumaan öljyä hieman enemmän.
Muutama kuukausi sitten alkoi tulla öljyn käryä kabiiniin.
Vaihteiston takastefa päästi öljyä pakoputken päälle.Ei ollut pohjamuovi paikoillaan niin huomasin vuodon heti.
Vuoto ei ole vielä ole niin runsasta että tarvitsisi heti vaihtaa.
Voisi kohta lisätä laatikkoon öljyä silleen että nostaa auton vänkärinpuolelta ylemmäksi.
Noin saa mahtumaan öljyä hieman enemmän.
Muutama kuukausi sitten alkoi tulla öljyn käryä kabiiniin.
Vaihteiston takastefa päästi öljyä pakoputken päälle.Ei ollut pohjamuovi paikoillaan niin huomasin vuodon heti.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Näyttää asennustila senverran ahtaalta että todennäköisesti laatikon joutuu irroittamaan.
Tallissani ei ole nosturia niin on aika hankala ottaa laatikko irti saatikka laittaa se takaisin paikoilleen.
Sellaista voisi kokeilla että sopivankokoiseen vanerilevyyn laittaisi pyörät nurkkiin ja ruuvaisi sopiviin paikkoihin stopparit jotta laatikko ei pääse kaatumaan.
Pyörien ja vanerin väliin ruuvaa sopivat korokepalat jotta levyn saa sopivalle korkeudelle.
Tallissani ei ole nosturia niin on aika hankala ottaa laatikko irti saatikka laittaa se takaisin paikoilleen.
Sellaista voisi kokeilla että sopivankokoiseen vanerilevyyn laittaisi pyörät nurkkiin ja ruuvaisi sopiviin paikkoihin stopparit jotta laatikko ei pääse kaatumaan.
Pyörien ja vanerin väliin ruuvaa sopivat korokepalat jotta levyn saa sopivalle korkeudelle.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Jos talvella ehtisi nostamaan laatikon pöydälle. Mitä muita tiivisteitä joutuu uusimaan?
Pyörittelitkö vaihteiston pääakselia?
Oliko minkä verran välystä?
Kun vaihdoin vaihteiston takastefaa ja pyörittelin akselia niin välystä oli noin 40 astetta.
Mielestäni välystä on aika paljon, voisikohan lievä hytkyminen johtua kyseisestä välyksestä.
Pyörittelitkö vaihteiston pääakselia?
Oliko minkä verran välystä?
Kun vaihdoin vaihteiston takastefaa ja pyörittelin akselia niin välystä oli noin 40 astetta.
Mielestäni välystä on aika paljon, voisikohan lievä hytkyminen johtua kyseisestä välyksestä.