Kytkinpoljin jumii

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Kytkinpoljin jumii

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Alko eilen kytkinpoljin käyttäytymään oudosti, ensin se keveni alkupäästä ja tänään alko jumimaan silleen että palautuu pohjasta jonku 5 senttiä ja jää siihen. Kytkin kyllä irrottaa ja ottaa kiinni vaikka liike on pieni mutta pedaali ei nouse ylös ilman että jalalla avittaa.

Pääsylinteri vai työsylinteri kumpi antautu??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mahtaa olla se polkimen viereinen sylkkä. Askin vieressä oleva valuttaa nesteet maahan, polkimen viereinen kusee sisäisesti. Suht yleinen vaiva, oli joskus mullakin.
Kein siknatuur
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Onko kuinka työläs vaihtaa??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Ei mikään ylitsepääsemätön homma.

katteet pois eestä, pääs jalkotilaan, muistaakseni 10mm ja 13mm kiintoavaimilla ja hylsyllä se lähtee sieltä, pikkasen ahdas on paikka mutta kyllä sen pois sieltä saa.

Ilmauksessa menee enempi aikaa ku ite vaihdossa.

Samalla kyllä kannattaa vaihtaa se pääsylkky sieltä laatikon kyljestä koska se sattaa olla seuraavana vuorossa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Joo kyllä sieltä laatikon päästäkin on kuulunu jonkilaista narinaa, mutta sen varmaan vaihdan sitten kytkimen vaihdon yhteydessä ku kuulostais painelaakerikin olevan loppusuoralla. Kuhan kestäis vielä päivän tuo sylinteri niin pääsis talliin vaihtamaan :x
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Ahaa, jos laatikonki päästä kuulunu rahinoita tai narinoita ni sulla levy ja/tai asetelma laakereineen tullu tiensä päähän, usenmiten ne loppuu kyllä ääntämäti...on kokemuksia moisesta..varsinki 123:sessa, mutta liki samanlainen konstruktio on lankussakin.

Minäki toivon että meijän mersussa kestää kytkin kevääseen, ku silloin helpompi sorapihatallissa se vaihtaa, kauaahan siinä ei aikaa mene yksinäänkään tehdessä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Eipä sieltä laatikon suunnalta muuten mitään ihmeellistä oo kuulunu kun painelaakerin vikinää ja jos sammuttaa kytkin pohjassa niin vähän rahisee, mutta samallahan siinä vaihtuu levy ja asetelmakin.
Muistanko nyt oikein että paineasetelma menee jäykemmäksi kun se alkaa tulla tiensä päähän??
Tuli vaan mieleen kun tuossa on kytkin ollut aika jäykkä verrattuna muihin 124:iin ja kytkinpoljin pitää ikävää kitinää polkiessa eikä rasvaus helpota kun hetkeksi.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Pääsylinteristä oli jousi poikki. Uutta tilalle ja taas mennään.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”