300ce-24 automaatti ei vaihda vitoselle

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

PeteP kirjoitti:Vihdoin ongelma selvisi! Enpä ois ikään uskonut missä vika oli!! Tätä vaihtoehtoa ei ole mainittu yhdessäkään kotimaisessa keskustelussa. Onneksi Saksalaiselta foorumiltä löytyi älyllistä elämää ja ratkaisu ongelmaan :lol:
Olisithan sä voinu olla ensimmäinen ja kertoa missä se vika sitten oli... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
PeteP
Viestit: 15
Liittynyt: 15.6.2013 19:36

Viesti Kirjoittaja PeteP »

RoopeK kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Vihdoin ongelma selvisi! Enpä ois ikään uskonut missä vika oli!! Tätä vaihtoehtoa ei ole mainittu yhdessäkään kotimaisessa keskustelussa. Onneksi Saksalaiselta foorumiltä löytyi älyllistä elämää ja ratkaisu ongelmaan :lol:
Olisithan sä voinu olla ensimmäinen ja kertoa missä se vika sitten oli... :roll:

Annetaan hetki asian vaivata mieliä, arvata toki saa :mrgreen:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Mikähän tässä se vika sitten oikeen oli :?: Kaverin 300-24CE:ssä kun on samansorttinen vika, ei vaihda vitoselle...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
PeteP
Viestit: 15
Liittynyt: 15.6.2013 19:36

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Viallinen ilmamäärämittari :!:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Eipä näitä kovin monella ole ja jokainen vika vaatii vähän salapoliisityötä. Hyvä että selvisi. Laatikon boksillehan menee imusarjan alipainetieto, jota moottorin boksi ilmeisesti simuloi ilmamassamittarin pohjalta. Alipaineanturiahan ei 320:ssa ole.

Samaa vikaa ei välttämättä ole 300-24:ssa, koska siinä ei ole ilmamassamittaria. KE:n boksi antaa alipainetiedon laatikon boksille.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tikku »

Nyt vituttaa vain se, etten oo ennemmin tullu foorumia taas lukemaan! :D mersulla ei oo tullu kesän jälkeen edes ajeltua ja epätoivoisena oon vaan ajellu ilman laatikon ohjausboksia, että kytkeytyny se vitonen sinne.

No ilmamassamittarihan on jostain ihan väärästä mersustaki, ollu jo ostettaessa, mutta kun ollu olovana niin kallis osa, ettei oo malttanu ostaa. Kuvitellu, että vaikuttaa vain tyhjäkäynnin heijaamiseen :D
Olisin varmaan tuon murheenkryynin jo muuten myyny pois, mutta kun en oo viittiny periaatteestakaa laittaa eteenpäin tuollaisen vian kanssa. On meinaan tuohon autoon tullu kalliit ~15tkm. Menisin melkeinpä het maanantaina hakemaan uuden massamittarin ja kokeilemaan onko siinä vika, mutta ensiksi pitää odotella uuden vesipumpun ja remmin kiristinmekanismin saapuminen ja viettää ainakin yksi hermojaraastava ilta, että saa ne vielä paikoilleen. On meinaan kohtalaisen ahtaat paikat, kun on kaikki mahdolliset härpäkkeet tuossa autossa ja se näkyy siten, että meinaa konehuoneesta loppua tila :D
Toki onneksi ei se enää oo niin paha, kun tietää jo mikä on aina kulloinkin oikea versio kuusiokolosta millekkin pultille ja mistä välistä kannattaa ujuttaa :P

Petep:lle olen vähintään henkiset kaljat velkaa, jos tuossa massamittarissa tosiaan vika :D tästä olen hälle tipauttanut yksityisviestiäkin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”