Vetoakseli

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Vetoakseli

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

pentele sentään.. johan mä vaihdoin tuohon 124.uun viime talvena toisen vetoakselin ja vielä ihan uuden hajin motonetistä.
maksoi 207€ hyvin on se akseli siellä pyörinyt.. ei valittamista siitä :wink:

no tänään duunissa kuului mutkassa julmettu pamaus taas .. niinkuin viimeksikin :cry:

meno hyytyi ja arvasin melkeempä kurkkaamatta.. no kurkkasin kummiskin ja vetoakselihan siellä oli poikki.. kyllä Vi..... :evil:

nyt tarttis vetoakselin .. motonetin hinta noussut pilviin 248€ eikä hyllysä yhtään kappaletta.. tulee tai ei myyjä ei tiennyt.

onkos kellään UUDEN veroista akselia ehjillä suojakumeilla ilman sitä kuluma kohtaa jäänyt jonkun kumman syystä hyllyyn lepäämään.. OLISKO. :D

no ei hätää , on 201 ajossa jonkun aikaa..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

vaikka olen yhden akselin jo vaihtanut ei mulle ole selvinnyt onko tuossa nyt iso perä vai pikkuperä.. mistä sen eroittaa :oops: :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Siinä pikkuperässä on vetarin laippa 10 cm ja isommassa isompi :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Siis alle vuoden ikäinen akseli katkesi? :shock: Nimim. viime talvena sama remppa, tosin KL:ltä muistaakseni 330 euroa uusi. Pitäiskö odottaa uutta vauriota? :eec:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

siis sama vetoakseli ei katkennut nyt vaan se toinen .. eli vaihdoin oikealle puolelle akselin jotakin maaliskuun paikkeilla ja nyt napsahti poikki tuo vasemmanpuoleinen akseli :wink:

kiitos perän koko vinkistä.. tuossa lienee sitten pikkuperä :roll:

kl- vetari on aikas hinnakas :evil:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mitenkä vaihdetaan uusi suojakumi vetoakseliin, saan käsiini akselin jossa ulompi suojakumi rikki, kertokaa operaatiosta. kiitos etukäteen taas :D

uusi suojakumi maksaa 6€ motonetissä.. joten kannattaa vaihtaa rikkoutuneen tilalle :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

dollarihymy kirjoitti:mitenkä vaihdetaan uusi suojakumi vetoakseliin, saan käsiini akselin jossa ulompi suojakumi rikki, kertokaa operaatiosta. kiitos etukäteen taas :D

uusi suojakumi maksaa 6€ motonetissä.. joten kannattaa vaihtaa rikkoutuneen tilalle :wink:
Siitä perään tulevasta laipasta naputtelet sen peltisen kannen irti,suojakumi pois nivelen päältä,lukkorengas irti,naputtelet vetonivelen irti ja sitten pääset vaihtamaan molemmat suojakumit.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

saako homman naputeltua kasaan mitään erikois työkaluja käyttämättä.. irroitus kuulosti helpolta :roll:

mites takas laitto uusien kumien jälkeen ,vetonivel vaan napsautetaan paikoilleen , lukkorengas paikoilleen.. laippa.. :?:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sepä voi olla vetari kiinni laipassa 12-kulmasilla XZN-pulteilla.
Muistaakseni XZN 10 -koolla. Kuusiokolopulttejakin on nähty.
Kun otat sen sisemmän nivelen irti, niin älä pura sitä vaikka mieli tekiskin.
Nimim. Kerran kokeillut.
Pro HVM
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Eikö räjäytyskuva -CD:stä ole sinulle mitään hyötyä " Dollarihymy ". :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mjo33400 kirjoitti:Eikö räjäytyskuva -CD:stä ole sinulle mitään hyötyä " Dollarihymy ". :lol:
terve.. kirjaa tuossa jo katselin. siinä se oli selostettu niin vaikeesti.. siksi aloin kyselemään.. siispä täytyy katsoa -cd.tä :D

kiitos mjo33400 vinkistä.. voitaisiin vaikka käydä kaffeella joku ilta ja turista mukavia kesä kuulumisia.. otan yhteyttä niin kahtellaan sopivaa ajan kohtaa :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Rässi66 kirjoitti:Sepä voi olla vetari kiinni laipassa 12-kulmasilla XZN-pulteilla.
Muistaakseni XZN 10 -koolla. Kuusiokolopulttejakin on nähty.
Kun otat sen sisemmän nivelen irti, niin älä pura sitä vaikka mieli tekiskin.
Nimim. Kerran kokeillut.
hyvä vinkki.. en anna uteliaisuuteni paisua hommassa.. EN pura :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

dollarihymy kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:Eikö räjäytyskuva -CD:stä ole sinulle mitään hyötyä " Dollarihymy ". :lol:
terve.. kirjaa tuossa jo katselin. siinä se oli selostettu niin vaikeesti.. siksi aloin kyselemään.. siispä täytyy katsoa -cd.tä :D

kiitos mjo33400 vinkistä.. voitaisiin vaikka käydä kaffeella joku ilta ja turista mukavia kesä kuulumisia.. otan yhteyttä niin kahtellaan sopivaa ajan kohtaa :wink:
Näin tehdään! :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dollarihymy kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Sepä voi olla vetari kiinni laipassa 12-kulmasilla XZN-pulteilla.
Muistaakseni XZN 10 -koolla. Kuusiokolopulttejakin on nähty.
Kun otat sen sisemmän nivelen irti, niin älä pura sitä vaikka mieli tekiskin.
Nimim. Kerran kokeillut.
hyvä vinkki.. en anna uteliaisuuteni paisua hommassa.. EN pura :roll:
Tuossavaroittava esimerkki.
Pro HVM
touhou
Viestit: 45
Liittynyt: 26.8.2006 1:25
Paikkakunta: espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja touhou »

omasta -89 250d mesestä pamahti oik vetoakseli ja se maksoi 260 eur. vaikka firman pomo anton nettohinnalla :shock:

oli turhan tyyris, toivottavasti ei nyt vasen pamahda, on ollu oireena jotta mahdollisesti kytkin loppu ku rytkyttää hitaasti ajassa parkkiinn pakilla ja ykkösellä :?:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Äläkä kääntele sitä uloimmaista niveltä niin että akselin olis vedettynä niin ulos kuin tulee ja sitten akseli kääntyisi vinoon... Nivelestä tulee palapeli kun kuulat varisee sinne nivelkupin pohjalle. :D

nm. pari kertaa nivelen kasanneena... Ja on muuten työläs homma.
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

kumit on vaihdettu.. eo vaikee homma olleskaan . aikaa meni ½h rauhallisesti tehtynä..

1. päätylaippa irti tuurnalla napauttamalla.
2. suojakumit irti klemmareista.
3. kiinnitys sokka irti pihdeillä, on urassa.
4. suojakumin puolelta naputtaa kuularistikon pois, tulee helposti.
5. vetää ulomman kumin pois.
6. laittaa ulomman kumin akselille ja lisää rasvaa/vaseliinia.
7.sisempikumi paikoilleen akselille.
8.kuularistikko napautetaan paikoilleen.
9. sokka paikoilleen.
10. päätylaippa paikoilleen,lisäsin vaseliinia siihenkin.napsauttamalla menee.
11.vaseliinin tarkistus ja lisäys sisäkumiiin.
12. klemmarit paikoilleen.. HOMMA VALMIS :D :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ja vielä asennuksesta.. siinä on 12 kulmainen "tortsi" avain jolla ompi kiinni perän puolella ja kuudella pultilla :wink:

mikäs tuo 12 kulmanen on oikeesti nimeltään??
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dollarihymy kirjoitti:ja vielä asennuksesta.. siinä on 12 kulmainen "tortsi" avain jolla ompi kiinni perän puolella ja kuudella pultilla :wink:

mikäs tuo 12 kulmanen on oikeesti nimeltään??
Niinkuin tuossa yhdeksän viestiä ylempänä kerroin, niin XZN. :wink:
Pro HVM
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Rässi66 kirjoitti:
dollarihymy kirjoitti:ja vielä asennuksesta.. siinä on 12 kulmainen "tortsi" avain jolla ompi kiinni perän puolella ja kuudella pultilla :wink:

mikäs tuo 12 kulmanen on oikeesti nimeltään??
Niinkuin tuossa yhdeksän viestiä ylempänä kerroin, niin XZN. :wink:
toi on kun joku nissanin tyyppimerkki.. XZN
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No niihän se vähän on... Mut oikeenimi se on.

Niin se Datsuni oli ZX. :lol:
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”