getrakki 124 perään

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

getrakki 124 perään

Viesti Kirjoittaja väpelö »

pitäs st käyttöön saada sellanen loota mikä kestää voimaa.ja getrakkihan se taitaa olla ainut manuaali aski mikä siellä voi kestää :roll:

ei ole vielä getrakkia hommattu.voi vaikka tarjota jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen :idea:

kiinnostaa lähinnä että millä muutoksilla getrakki menee 124 koriseen om603 koneen persiiseen?käsittääkseni kardaania ainakin joutuu hieman lyhentämään?entä käykö 124:n omat vaihdevivustot?muuta?

mistä kaikista mersuista löytyy suht käypänen getrakki?2.3 16v getrakissa ainakin on?
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Sama Getrag on myös Bemarin E30 M3:ssa. Sen enempää minä en kyllä osaa auttaa.

Myös 2.5-16:ssa on sama loota.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

joissain 124 korisissa 300 sarjan bensa-koneissa käytetään myös ilmeisesti getrakkeja.onkohan täysin sama aski kuin näissä 2.3 ja 2.5 16 venasissa?onko kaikissa malleissa sama getrak samanlaisella lyhyellä kytkin-akselilla?
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kyllä se sinne sopii jos hommaat sen mersusta. laatikko, kardaani ja kepit ei ole mikään ongelma, ne pystyy sovitteleen paikoilleen sorvaamalla ja hitsaamalla. pikku juttu. puolen tunnin homma.
sellaista kytkintä vaan ei löydy OM603:n persiiseen joka pitää isoilla syötöillä.
kannattaa samalla vaihtaa moottorin kumityynyt ja hommata bonanza-piiri kaasuvivustoon :lol:

kaikki W201 16V laatikot on getrageja ja ne sopii OM603 jatkoksi heittämällä.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tais olla 300E/CE/TE-24:ssä getrag myös?
I drive an Opel. What's your excuse?
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

jotain keskustelua näköjään on aki p:n purku s124 320E-24 mersusta tuolla myyntipuolella jossa jotain väännetään että mikä laatikko sieltä oikein löytyy :lol:

ymmärsinkö oikein että tuossa 320e-24:stä(tai joku vastaava 300e) voi löytyä myös zf:n valmistamaa laatikkoa?onko kyse ihan erilaisesta laatikosta kuin getrag vai onko se ihan samanlainen yhtä kestävä aski mutta eri valmistajan tekemä? :shock: vai mistä on oikein kyse

:roll:

etsin netistä tietoa getrakeista,näköjään noita getrakkeja on todella montaa erilaista.käyttääkö mersu sitten pääasiassa yhtä ja samaa getrakkia vaiko useampaakin :roll:
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mun käsittääkseni tämä suoralla vitosella oleva pomminluja loota (Getrak) löytyy vain w201 16v malleista.

Noissa 124:ssa on vastaava loota, mutta ZF:n tekemänä. Ei ole aivan yhtä luja, kuin Getrakin tekele. Näin on isot pojat mua opettaneet.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

perkele nyt taas horjutetaan lapsenuskoa kun pystärin lootasta sanottiin ettei mikään oo kestävämpi ja nyt kuulee ettei mersu ite teekkään askejaan?!?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
JP75
Viestit: 94
Liittynyt: 20.6.2006 21:24

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Oli noihin joihinkin w124siin ujutettu myös getrakkia ZFn sijasta.. AMG versioihin ainakin.
Vw
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

Noissa 124:ssa on vastaava loota, mutta ZF:n tekemänä. Ei ole aivan yhtä luja, kuin Getrakin tekele. Näin on isot pojat mua opettaneet.
mulle taas hyvinkin monen st:n rakentanut mersumies kertoili että ZF:n loota olisi vastaavanlainen ja yhtä kestävä kuin getrakki :shock: :roll:

käytännön kokemukset kyllä kiinnostaa että onko kestävyydessä sitten oikeasti eroa,olisi nimittäin kaksikin lyhyellä kytkin-akselilla olevaa ZN:n lootaa tiedossa.kestävä loota kun on nimenomaan hakusessa :? [/img]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”