Automaatti oireilee?
Automaatti oireilee?
Eli 722.4 laatikko oireilee kylmänä kun lähtee pihasta , isommalle vaihtaessa kierrokset nousee hetkellisesti mielestäni vaihtaa luistaen. parin kilometrin ajon jälkeen pelaa normaalisti. Ongelma ilmeni pumppuremontin jälkeen. Voisko vika olla alipaine modulaattori säädössä. Miten se kuuluu säätää kohdalle? Painetta käänsin vartti kierroksen lisää ilman vaikutusta. Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta?
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Modulaattorista voi ottaa ensin löysät pois.
Väännä kaasu selälleen, käännä modulaattoria niin paljon kuin menee, olikos se nyt rintapeltiä kohden vai toisinpäin. Sen takia kaasu pohjaan ettei modulaattori jää kantamaan, eli estämään täyskaasua.
Koeajo--> säätöä vaijerista jos ei miellytä. Tämän jälkeen menisin paineen nostoon jos ei vieläkään tullut hyvä.
Ilman olen aina itse selvinnyt, säätö on löytynyt.
Väännä kaasu selälleen, käännä modulaattoria niin paljon kuin menee, olikos se nyt rintapeltiä kohden vai toisinpäin. Sen takia kaasu pohjaan ettei modulaattori jää kantamaan, eli estämään täyskaasua.
Koeajo--> säätöä vaijerista jos ei miellytä. Tämän jälkeen menisin paineen nostoon jos ei vieläkään tullut hyvä.
Ilman olen aina itse selvinnyt, säätö on löytynyt.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Täys kaasu -> käännä modulaattoria myötpäivään kunnes tuntuu jousivaste -> siihen kiinni.
Sehän menee ihan toiseen laitaan kunhan vaan kääntää
Ohjauspainevaijerin säätöä seuraavaksi, kokeilla kiristellä.
Olikos se niin, että yksi alipainemokkulan tapin kierros nostaa painetta 0,2 bar tasauspainetta
Sehän menee ihan toiseen laitaan kunhan vaan kääntää
Ohjauspainevaijerin säätöä seuraavaksi, kokeilla kiristellä.
Olikos se niin, että yksi alipainemokkulan tapin kierros nostaa painetta 0,2 bar tasauspainetta
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: Automaatti oireilee?
Ihan sama oli vika ja samanlainen laatikko ja juurikin pumpun pajalla käyttämisen jälkeen alkoi.terde kirjoitti: Ongelma ilmeni pumppuremontin jälkeen. Voisko vika olla alipaine modulaattori säädössä. Miten se kuuluu säätää kohdalle? Painetta käänsin vartti kierroksen lisää ilman vaikutusta. Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta?
-Tero
Laatikon kyljestä painetta lissää,varttikierros on vaan liian vähän,semmonen kaks kierrosta ja koeajolle.Saattaa jo huomata eroakin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Pumppusäädön/-huolllon jälkeen loota suti joka vaihteella. Käytin lossia Oulussa säätöpajalla, siellä alipaineet säädettiin mittarilla ja muutenkin tuntui kaveri tietävän mitä tekee. Tulokset tarkistettiin parilla koeajolla. Omaan makuun säätö jäi vähän turhan pehmeäksi, mutta loota toimi kuin ajatus. Sitten nostin vetäviä kierroksia pari kiekkaa pumpusta ja loota suti taas... Kierros lisää paineita laatikon kyljestä ja taas toimii napakasti.
Tarinan opetus - kannattaa säädättää ammattilaisella, sen jälkeen sitä on helpompi säätää vituralleen ihan itse
Tarinan opetus - kannattaa säädättää ammattilaisella, sen jälkeen sitä on helpompi säätää vituralleen ihan itse
Datsuni on mun ratsuni.
Re: Automaatti oireilee?
Kiersin kaksi kierrosta lisää, nyt vaihtaa paljon napakammin. Aamulla näkee korjaantuiko kokonaan, kylmänä venytti pahimmin.kilander kirjoitti:Ihan sama oli vika ja samanlainen laatikko ja juurikin pumpun pajalla käyttämisen jälkeen alkoi.terde kirjoitti: Ongelma ilmeni pumppuremontin jälkeen. Voisko vika olla alipaine modulaattori säädössä. Miten se kuuluu säätää kohdalle? Painetta käänsin vartti kierroksen lisää ilman vaikutusta. Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta?
-Tero
Laatikon kyljestä painetta lissää,varttikierros on vaan liian vähän,semmonen kaks kierrosta ja koeajolle.Saattaa jo huomata eroakin.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
laatikon paineen säätö
täytyykö siittä nypätä se rajoitin pois jotta pääsee ruuvvaan paineita tarpeeksi monta kierrosta. Itellä on ainakin sellainen muovilärpäke joka rajoittaa säädön noin puoleen kierrokseen.
Re: laatikon paineen säätö
Juu, ns. uudemman mallin modulaattorissa ei oo enään tota t-avainta, jolla säädellään vaan tuosta muovilärpäkkeestä pitää karsia ylimääräiset rajoittimet pois ja sitten vaan sääteleensiltamies kirjoitti:täytyykö siittä nypätä se rajoitin pois jotta pääsee ruuvvaan paineita tarpeeksi monta kierrosta. Itellä on ainakin sellainen muovilärpäke joka rajoittaa säädön noin puoleen kierrokseen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tere tänne!
Mites noitten laakereitten kanssa? Eli kuinka usein laakerit pitäis vaihtaa? Ja millasiakohan työkaluja se vaatis - tai onko ylipäätänsä mitään järkeä itse lähteä laakereita vaihtamaan?
Tarviiko olla jotain paineilma työkaluja tähän hommaan.. Ehkä annan kuitenkin ammattilaisen hoitaa hommat..heh..
Mites noitten laakereitten kanssa? Eli kuinka usein laakerit pitäis vaihtaa? Ja millasiakohan työkaluja se vaatis - tai onko ylipäätänsä mitään järkeä itse lähteä laakereita vaihtamaan?
Tarviiko olla jotain paineilma työkaluja tähän hommaan.. Ehkä annan kuitenkin ammattilaisen hoitaa hommat..heh..