PAKKI OIKKUILEE !!!! Korjautettu !!!!

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

PAKKI OIKKUILEE !!!! Korjautettu !!!!

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

PERUUTUSVAIHDE EI TOIMI KUNNOLLA LIIKKUU VAIVALLOISESTI PAKILLA SELLAINEN ERIKOISUUS HAVAITTU ETTÄ KUN ANTAA REIPPAASTI KIERROKSIA PAKKI SAATTAA YHTÄKKIÄ TOIMIA AIVAN NORMAALISTI EIKÄ LUISTA TMS JA VOIT PERUUTTAA VAIKKA MITEN PITKÄSTI SITTEN AJELET JONKINAIKAA ETEENPÄIN NIIN TAAS SAATTAA PAKKI OIKKUILLA.ÖLJYT KIRKKAAT EIKÄ HAISE PALANEELLE. MYSTINEN VIKA..VOISIKO OLLA LEVYT KULUNEET NIIN KUIN TUOLLA AIKAISEMMIN VIHJATTIIN? AUTO 300TE -92
Viimeksi muokannut Tulppo, 11.7.2011 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Oot tottakai kattonu kytkin/jarrunesteet... Voi alkaa vaihteet tökkimään jos nesteet vähissä :roll:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: PAKKI OIKKUILEE

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Tulppo kirjoitti:PERUUTUSVAIHDE EI TOIMI KUNNOLLA LIIKKUU VAIVALLOISESTI PAKILLA SELLAINEN ERIKOISUUS HAVAITTU ETTÄ KUN ANTAA REIPPAASTI KIERROKSIA PAKKI SAATTAA YHTÄKKIÄ TOIMIA AIVAN NORMAALISTI EIKÄ LUISTA TMS JA VOIT PERUUTTAA VAIKKA MITEN PITKÄSTI SITTEN AJELET JONKINAIKAA ETEENPÄIN NIIN TAAS SAATTAA PAKKI OIKKUILLA.ÖLJYT KIRKKAAT EIKÄ HAISE PALANEELLE. MYSTINEN VIKA..VOISIKO OLLA LEVYT KULUNEET NIIN KUIN TUOLLA AIKAISEMMIN VIHJATTIIN? AUTO 300TE -92
saattaa olla, että pakinmännän tiiviste vuotaa, olis aika heleppo tarkistaa, laatikko pois ja turbiini ja öljypumppu irti ja se onkin sitten käsillä :wink:
ja tervetulloo voorumille :D
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Kiitoksia. ei kai tässä auta kun huomenissa olla yhteydesä KL n ja kysellä osien hintoja. Mitäs huoltotoimenpiteitä tossa kannattaa samalla tehdä kun sen lootan kerran joutuu irrottaan=) varmaankin ainakin uudet öljyt ja olikos suodatin?
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Osat tilattu. Toimitus aika noin 1 vko. Ei kai muuta kun lootaa irrottamaan, aikansa kuluksi ':wink:'
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Oli pieni tauko korjauksessa kun korjaaja tippui rasvamontuun ja telo ittensä =) . Eli loota saatu alta pois kunnialla. Pakin mäntä esillä ja nyt muutama kyssäri. Männän pohja oli jonkinlaista kulumaa eli männän sisällä ollut osa on päässyt ottamaan mäntään kiinni ja "sorvannut" rannut, jousi hässäkkä on kiero eli noin 3mm heitto reunoilta mitattaessa, pienimmissä tiivisteissä ei ainakaan silmämääräisesti kasottuna ole mitään vikaa männän isointa tiivistettä en ole vielä katsonut eli en ole purkanut koko pakettia, pannassa on noin 10mm*10mm kulunut / rispaantunut kohta. Itseäni alkoi vaan tässä kohtaa epäilyttämään että kannattaako / pitääkö myös panta vaihtaa ja sitten vielä jos veisikin KO laatikon jollekin Gurulle joka katsoisi sen kunnolla ettei tarvitsisi laittaa paikalleen ja kohta todeta että joo nyt tuli taas jotain vikaa =) Tietääkö kukaan täällä pirkanmaan alueella jotain loota gurua, joku kertoi että Valkeakoskella on mutta en muista nimeä kirveelläkään? Laitan vielä kuvia tosta männästä ja pannasta kun käyn tallilla.
Viimeksi muokannut Tulppo, 19.6.2011 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko siinä männässä tällästä tappia ollenkaan :roll:

Kuva

jotenki tuon näkönen se panta pitäs olla :idea:

Kuva
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Sylinterin pohja näyttää tuolta, eli siellä näkyy jonkin laista pohjakosketusta

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Tulppo, 19.6.2011 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

katto ny ton toiselle puolelle onko se tappi siellä vielä pystyssä :wink:
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Panta näyttää tältä. Pientä rispaantumista havaittavissa tuossa kohtaa mistä panta "katkeaa" kummallakin puolella.

Kuva
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

En oo vielä purkanut niin pitkälle kun jäin arpomaan että viedäkö gurulle vai eikö ? siinäpä pulma? eikä ton jousihässäkän pois otto taida ihan helposti käydä, siis tarvii aikaspaljon voimaa? mutta mitä jos on vielä pystyssä tai mitä jos ei enään ole? mikä sen tarkoitus on? uusi mäntä kyllä on ostettuna.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

paina sitä jousien vastin levyä (20 pikku jousta) ja sen tyvessä sellanen lankamainen lukitus rengas, ota se rengas pois niin sitten irtoo se mäntäkin öljypumpusta :lol:
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Juu kiitti, hokasin mutta kun ei tunnu olevan voimaa tarpeeks. varmaan punttisali reenit tarpeen :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Tulppo kirjoitti:Juu kiitti, hokasin mutta kun ei tunnu olevan voimaa tarpeeks. varmaan punttisali reenit tarpeen :lol:
ei siihen mikkään punttisali reenit auta, tehe siihen sellanen "harakan varvas" millä puristat sen vastin levyn alemmaks ja sitten se lukitusrengas vasta pois, laita veto vaikka tuolta reijästä millä vedät levyä alaspäin :wink:
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Eli vein tänään lootan korjaamolle katsovat kerralla koko lootan kuntoon, ettei tarvi hetkenpäästä ihmetellä uudestaan jotain muuta. Meinasivat että saatan saada jopa juhannukseksi sen takaisin =). Saapahan jotain väkästeltävää pitkille pyhille =) Kiitos kaikille neuvoista, laitan myöhemmin vielä mitä kaikkea sille loppujen lopuksi tehtiin.
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Laatikko saatu takaisin ja asennettu paikoilleen. :roll:
pakin männän pienempi tiiviste ja levyjousi oli mennyt rikki ja samalla jouduttiin vaihtamaan melkein kaikki kitkitkalevyt ja yhdessä liukulaakerissa oli rullat ennemmin neliönmuotoisia kuin pyöreitä. Samoin vaihdettiin joku liitin/johto sarja jonka suojus oli kovettunut niin että kun sormilla vähän puristi niin se mureni käsiin.Myös kotelo johonka menee lämmenneet / turvonnet "ylimääräiset" öljyt, vaihdettiin.
Nyt loota toimii kuin enkeli, eli ei oo riemulla rajaa kun saa taas mersulla ajaa (jopa taaksepäin :lol: ).
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Hienoa että tuli kuntoon. Ja vielä ku muistat sitte talvella ettei kylmänä suoraan pakilla liikkeelle, niin pysyy se pakki kunnossa jatkossakin.
S204, AZT250
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Jnz kirjoitti:Hienoa että tuli kuntoon. Ja vielä ku muistat sitte talvella ettei kylmänä suoraan pakilla liikkeelle, niin pysyy se pakki kunnossa jatkossakin.
koskeekos tää kylmänä pakittelu myös uudempia askeja? :shock: kauanko lämmitellään vai pörötelläänkö katokseen kotiin palatessa?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Terho P kirjoitti:
Jnz kirjoitti:Hienoa että tuli kuntoon. Ja vielä ku muistat sitte talvella ettei kylmänä suoraan pakilla liikkeelle, niin pysyy se pakki kunnossa jatkossakin.
koskeekos tää kylmänä pakittelu myös uudempia askeja? :shock: kauanko lämmitellään vai pörötelläänkö katokseen kotiin palatessa?
Eikös ne poijjaat näin puhunu että myös 722.6:ssa sama homma. Helpointahan se tietysti on jos peruuttaa parkkiin niin on sitten valmiiksi keula lähtösuunnassa.
S204, AZT250
pinkka
Viestit: 88
Liittynyt: 29.2.2008 21:49
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Mitähän tuollainen remppa mahtoi kustantaa? Jos ihan varovasti tässä kyselen...
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Nostellaas vanhaa eli 300 Touringin laatikossa sellaista vikaa ettei pakki kytkeydy kunnolla.
Tänään otin sitten laatikon auki ja pakin männästä oli lohjennut palasia pois ja se lukkorengas oli 2 osassa. Muuten laatikko tuntui olevan ihan iskussa.

Mistäs nuo kyseiset osat saisi halvimmalla uudet? entä olisiko jollain myydä laatikkoa (halvalla) josta sais nuo osat :D

Entä onko jossain olemassa jotain purkukuvaa tuosta laatikosta?
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Terho P kirjoitti:
Jnz kirjoitti:Hienoa että tuli kuntoon. Ja vielä ku muistat sitte talvella ettei kylmänä suoraan pakilla liikkeelle, niin pysyy se pakki kunnossa jatkossakin.
koskeekos tää kylmänä pakittelu myös uudempia askeja? :shock: kauanko lämmitellään vai pörötelläänkö katokseen kotiin palatessa?
Miten se tomaatti oikeaoppisesti lämmitetään?>jos lohkolla ensin mobiilia kiehautettu tulille pantavaksi ja sitte kone käyntiin asennossa P kuinkas toimin ,jotta en riko rakkinetta>en siis lähe pakilla pakkasessa sen jo hokasin>olisko joku ystävällinen ja valaisis aski asiassa, kun on vaan manuaaleja tullu hämmennettyä tähän saakka :?:
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Pakkivaivaa 92 300tdt:ssa. Mitas maksaa kl osat eli b3 manta tiivisteineen? Ja räjäytyskuvaa oisin vailla.
250 5v koko auto ois tarjolla jos tekis tosta manuaalin niin onko sähkolla mittaristo ym ikävää
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

rupesin irrottamaan tuota 722,3 laatikkoa ja tilalle pitäisi heittää 200d:n 4-vaihteisen laatikon. jotenkin näyttäisi hardykumi olevan samankokoinen.

Jos menisi niille sijoilleen ja saisi 300tdt.n vielä tänä kesänä ajoon.

mitenkäs se vaihteiston irroittamis proseduuri helpoiten käy. vetolevyn ruuvit jo irroitin ja alimman lootan pultit, sitten ilmeisesti kuminivel ja lootan takakannake niin putoaa alemmas ja saa ne ylemmät lootan pultit ja vaihteensiirtotangon vivusta irti, sit sähköpistokkeen ja mittarivaijerin irti. sen jälkeen turpiinin keskinapa pois kampuran päästä ja loota on sylissä tai tunkin päällä toivon mukaan.

vai kuinka?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Nii paat pikku manuaalin vai 722.4 lootan turbodieseliin? Ei kannata.

Tossahan nää jo kerroit miten se loota irtoaa.
E46 330D & E46 328i
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

jos ajelee nätisti kevyellä kuormalla niin mitäs haittaa siitä 200d automaatista ois, välitykset pielessä vai?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ymmärtääkseni se alkaa lipsumaan. 722.4 lootissakin on jo eroa, esim 300d:n perässä oleva on parenpi ko 200d:n.

Kyllähä se siellä varmaan toimii, miten lie täyskaasu kiihytyksissä. :roll:
E46 330D & E46 328i
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

noniinno. pudotan tuon 3 lootan alas ja kattotaan mitä on syöny.

millä kurin sen startin päällä olevan pultin saa auki varmaan pari tuntia parin pitkän jatkon ja 3 lyhyen ja vääntiön kanssa yritin 6 kulmasella hylsyllä. pitääkö purkaa öljysuodatin jutska edestä vai?

kaappimersusta oli lastenleikkiä purkaa loota alas. :roll:
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ei tartte suodattimeen koskia kuha on oikeet jatkot.
E46 330D & E46 328i
pavlik morozov
Viestit: 17
Liittynyt: 30.7.2014 9:08
Paikkakunta: raum

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

oho siinä 200d laatikossa ei ole ollenkaan sähköpistoketta, eli onko p-n käynnistysesto jutska kummassaki sifterissä vai pitääkö käydä irrottamassa sieltä purkamosta se sifteri :twisted: vaatii taas lisää rahaa :roll:

kumpikin loota pötköttää auton vieressä. :o
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”