4-maticin etuperä.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

4-maticin etuperä.

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

No niin,
autossa 634tkm ja näitä pikkuvikoja tuon ikäisessä, -92, pitää kait alkaa olemaankin.
Eli piti vaihtaa etuperään öljyt ja kas, moottoriöljyt sieltä tuli vastaan.
No, nyt kuuluu kysymys kuinka kiire on ottaa kone pois ja korjata vika?
Jos ei öljyä tule ulos esim. etuperän huohottimesta, onko moottoriöljyn pinta niin ylhäällä että tulisi tai perän stefoista, niin onko mikään kiire korjata?
Koneessa on 5w40 täyssynteettiset öljyt, että luulisin voiteluominaisuuksien riittävän.
No, jos otetaan kone pois ja korjataan vika, niin mitä muuta tulisi
mieleen etukäteen tilata, kuin pelkkä stefa?
Ajattelin, että samalla kannattaa tukkia kaikki muutkin vuodot
ja vaihtaa sellaiset osat jotka on hankala vaihtaa muuten ja jotka nyt jo mahdollisesti on siinä kunnossa, ei loppu mutta kuluneet?
Mitä tuossa operaatiossa on huomionarvoisia juttuja?
Jatsi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Luullakseni ei ole mitään hätää, jos vaan moottorissa on riittävästi öljyä.

Etuperä ei käytössä joudu pitkiä aikoja kovalle rasitukselle kuten takaperä
ja siksi uskoisin sen kestävän hajoamatta, vaikka hypoidiöljyn joukossa
olisi moottoriöljyä. Ainakin perä kestää näin paremmin kuin kuiviltaan.

Laitoin hiukan ohjeita asennuksiin, näyttäisi ettei moottoria joudu irrottamaan.

Itse vaihtaisin kaikki mahdolliset tiivisteet, 18 vuotta menee, mutta tuskin seuraavat 18 vuotta.

Etuperässä on huohotin, josta ylimääräinen öljy pääsee pois. Jos moottorin
öljy vajenee huohottimen kautta, jälkien luulisi näkyvän auton alla.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”