Hankin itselleni about puol vuotta sitten 87 vuosmalli W124 E260, automaatin.
Loota kyllä tuntuu toimivan, mutta muutama kysymys arvelluttaa:
1. Kun vaihteen kytkee päälle auton ollessa paikallaan (R tai D) auto
"nykäisee" aikas pahasti. Tuntuu, että voimansiirto vähintäänkin
rasittuu, ellei myöskin leidi joka vieressä toisinaan istuu

Kun automaatti vaihtaa vaihdetta ylös tai alaspäin (kaikilla vaihteilla),
niin kyllähän se aina nykäisee, mutta ei niin pahasti.
Kävin säädättämässä alipaineita, jolloin
tuo vaihteiden ylös ja alas vaihtaminen pehmentyi jonkinverran.
Kun vaihteita vaihtaa pakkosyötöllä, elin käsin, niin nykäystä ei tunne
juuri lainkaan.
2. Kun lähtee liikkeelle kakkos vaihteella, niin laatikko vedättää ykkösvaihteen
aika korkeille kierroksille (about 4000-6000rpm) ennenkuin vaihtaa kakkoselle
Kuinkahan tuon lootan pitäis toimia? Voiko hommalle tehdä jotakin muutakin, kun avata ja korjata koko paketti?
Aikaisemmin olen ajanut 300e automaatti 124:sta (tais olla pari vuotta nuorempi) ja siinä vaihteet tuntu vaihtuvan paljon pehmeämmin
ja paikallaan "nykäisy" oli paljon pienempi. Kuinka teillä vastaavat lootat toimii? Onko parempi, että laatikko "nykäisee", ei ainakaan luista vai mitä?
PS. Öljyt on vaihdettu joku vuosi sitten, mutten tiedä onko vaihdettu myös turbiinin öljyt vai ei...