124 5 v manuaali juonittelee

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
esa
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2007 9:49
Paikkakunta: oulu

124 5 v manuaali juonittelee

Viesti Kirjoittaja esa »

124 300d 5-v ja varsinkin kylmänä tahtoo vaihteet mennä huonosti
päälle, siis ykkönen tai pakki, liikkeelle lähtiessä.
Esim. pakilla kun peruuttaa ja vaihtaa vapaalle niin ei ykkönen mene
oikein millään päälle, eikä kyllä enää pakkikaan...
Siirtäjien kumirenkulat vaihdettu vaihdelaatikon päähän.
Vaihdekepin juuri rasvattu. Mitäköhän sitte?
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

laatikkoöljyt? omassa vetreyty huomattavasti keppi kun vaihtoi uudet öljyt :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Mainitaan vielä, että lootassa on ATF:ät :ope:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ATF öljyt laatikkoon kuuluu juu, mites kytkin irrottaa ? auttaaks tilannetta jo pumppaa kytkimellä muutaman kerran ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
esa
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2007 9:49
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja esa »

ei auta kytkimen pumppaus. Muutenkin ongelma tuntuisi olevan ehkä vivustossa? Laatikkoöljyillä ajettu noin 60th. Kytkin irroittaa mielestäni ok.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jumitteleeko se keppi ihan? Siellähä o saatö joka tangossa muistaakseni ja keppi vapaalla lukitustapilla lukitaan auton alta kepin vivut ja sitten sääjetään tangon pituus et sattuu siihe keppihässäkän vivun reikiin just oikein.

Tai sitte syncrot paskana? Rutiseeko?

Onko ny siellä oikeesti atf öljyt (yleensä punaista) lootassa ko ei se selvinny?
E46 330D & E46 328i
esa
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2007 9:49
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja esa »

ei rutise synkrot ja on atf:t laatikossa.
hyvä tietää että siellä on säädöt siirtäjien pituudelle.

vaihde on ikään kuin menossa pykälään mutta
lopusta jää puuttumaan.

pitää varmaan vaihtaa öljyt ensiksi.
atf 220 vai 320?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Kai seo sille melkee sama mitä seo kuha on atf öljyä. Halvinta ite ostin mitä liikkeestä löyty.

1,5l menee muistaakseni.
E46 330D & E46 328i
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

1,5 litraa hyvin tarkalleen ja tosiaankin on aika tarkka öljyn määrästä, että alle ei saa olla. ATFää sisään ja vivustojen voitelu kanssa niin eiköhän se vetristy.
204.201
EX 124.083
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

esa kirjoitti:ei rutise synkrot ja on atf:t laatikossa.
hyvä tietää että siellä on säädöt siirtäjien pituudelle.

vaihde on ikään kuin menossa pykälään mutta
lopusta jää puuttumaan.

pitää varmaan vaihtaa öljyt ensiksi.
atf 220 vai 320?
Ehkei kannata 220 laittaa manuaaliin, tokihan se siellä toimii mutta 320 tai jopa parempaa (synteettistä) että toimii pakkasellakin kunnolla :roll:
esa
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2007 9:49
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja esa »

Ja tähän vanhaan aiheeseen että ongelma poistui vaihdelaatikon öljyjen vaihdolla!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”