Pauke...?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Pauke...?

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Alkoi tänään kuulumaan sellanen ääni, ku kumivasaralla joku paukuttas auton takaosan pohjaan.
Pienellä kaasulla ääntä ei kuulu, mutta tuntuu että vedättäessä ja kääntäessä oikeelle paukuttas enemmän.
Arvailuja mikä sen voi aiheuttaa.
Auton alle en ole vielä päässy.

Eturätti ja kardaanin tukilaakeri vaihdettiin n.puolisen vuotta sitten, joten tuskin niistä on kyse.

Autona s124 3.0d automaatti.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ulommista vetonivelistä on öljy loppunut
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Lisää rasvaa vai vaihtoon?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

laita 1dl ölhyä jollain ruiskulla aksilan ja kumin välistä
vanha vaseliini on kuivunut ja nivel takertaa ja rakerruksen takia vetoaksila liikkuu joka kierroksella pituussuuntaan josta ääni on peräisin
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Jos pistäs injektioruiskulla kumin läpi niin alkaako vuotaan?
Öljyä vai vaseliiniä?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

[quote="Nippe"]Jos pistäs injektioruiskulla kumin läpi niin alkaako vuotaan?

Jep, öljyä akselin ja kumin välistä, niin ei tuu reikää.....noin ensihätään paras konsti. Tunkeutunee tuo öljy vaseliinia paremmin ja ruuttakin kheposempi käytellä...
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

No niin ISO tassu nimimerkille xr, ei pidä enään ääntä!
Ihan 1dl en saanut peräöljyä sisälle meneen, mutta yli 0,5dl kumminkin.

Laita xr tilinro yv:llä, niin tarjoon tuopin!
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Pauke alkoi uudestaan parinpäivän päästä.

Tänään otettiin vetari irti ja huuhdeltiin kaikki vanha rasva pois.
Ensin bensalla parikertaa ja lopuks peräöljyllä parikertaa, uudet rasvat niveleen ja takas paikalleen.

Saas nähä joko nyt asettui, pauke loppui kuten ekalla kerrallakin.

Kyselinkin jo foorumilla miten noi nivelet irtoaa?
Sisempään löytyi ohje, mutta miten ulompi. Ilmeisesti lyödään vaan irti?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jommalla kummalla voorumilla oli ohjeet ulkoniveleenki. Ei niin helppo homma mut onnistuu seki.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Enste pitää saada se pelti tötsä pois mihin tulee vetarin kumi kiini sit nuljata haulit pois ja irrottaa seekeri vetarin päästä pois sit lähtee jo kruunukin irti. Näin ainaskin 270 väykän vetarissa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”