300te:n automaattiloota 250d manuaalin tilalle

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

300te:n automaattiloota 250d manuaalin tilalle

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Turbomersua rakennellessa mieleen putkahti vaihtaa tohon om602:sen manuaalilaatikon tilalle automaattiloota. Purkumersussa on ilmeisesti 722.3..

Käykö w124 300te:n automaattiaski heittämällä?
-kardaanista riittääkö etupätkä?
-vauhtipyörä yms sopiiko?
-ilmeisesti virtalukon joutuu vaihtamaan sen vaijerin takia?
-kickdown ja mahdolliset alipainehommat?
-startti passaako tuo diiselin vai pitääkö vaihtaa?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eiks se mee ihan suoraan kun ottaa vetolevyn siitä mistä lootakin on.

Kaasuvivustoon vaijeri paikalleen, jossei ole paikkaa niin nappaa tarvittavan vivuston palasen osanluovuttaja-autosta.

Pumpun kylkeen alipainemodulaattori jossei ole jo paikallaan, siitä sitten alipaineletku lootalle.

Starttin voi käyttää vanhan.

Kick-downin voi laittaa tai sitten jättää laittamatta.
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Liekkö nyt siis automaatin kardaanin etupätkä käy toho 259:n kardaanin takapätkään?

Automaatissa asd perä ollu, ja tässä manuaali 250 on normi avoperä.
-Kardaani ei varmaa käy kokonaisuudessaan?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

En usko, että käy. Onkohan edes laipan koko sama.
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Mutta sopiiko 300 kardaanin etupätkä 250 kardaaniin?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

sopiihan se, vaan on liian pitkä..
® Mesen linttaklubi
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Ylipäätään millaset erot on250 manuaalin ja 300 tomaatin kardaanilla?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

5-vaihteinen loota on pitempi kuin automaatti ja vastaavasti nelilovinen manuaali on automaagiakin lyhyempi. Kuusmukinen kone toisaalta on konehuoneessa hiukan taaempana kuin lyhyemmät eli kokeilla kannattaa kaikkia tyrkyllä olevia akselinpätkiä.

300:n jortaanissa on isommat rättinivelet kuin pienempikoneisten vastaavissa ja automaatin kartaanista taitaa ylipäätään puuttua kaikki värinänvaimenninkilkkeet, olikohan etummainen rättikin erilainen. Jollen väärin muista niin kumpaakin booria (yoke+keskiosan boori) on kumpakin (ainakin) :roll: kahta versiota eli vaihtoehtoja kyllä piisaa. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Ookoo. Toisinsanoen suoraan käypästä ei vissiin ole eli joutuu rakentamaan
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Tämäkin ongelma ratkesi sillä, kun laitamma 722.3+kartaani+asd perä 300 bensasta tohon 250deehen.

Kikdaunille vissii jotain sähköjä menis, en taida laittaa.

Mitenkäs tuo lootan alipainehomma, jotkut vissii tehneet ahdetuissa vaan laittaneen ahtopaineen kulkemaan laatikolle?

Mitkähä lie on pakkivalon johot laatikolle?

Toki bensan loota diiseliin niin vaihtaa todennäköisesti turhan myöhään
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Pistä kiisselin turbaani
® Mesen linttaklubi
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Bensavehkeen osat löytyy kaikki, joten mentävä näillä.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Mitenkähä tuossa 722.3 kun on kaksi alipaineletkua(yks puolellaan laatikossa...) toinen meni tossa 300te:ssä imusarjaan ja toinen jollekki molkuralle.

Mitenkäs nyt nämä letkut on kytkettävä diiselissä (st projussa)? Molempiin ylipaine vai toiseen vai ei kumpaankaan? Vai mitenkä olisi järkevin
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”