Hienoja vehkeitä nää Mercedes-Benzit "best or nothing&q
Näinhän se on nähtävädealer kirjoitti:itä enemmän sähkö vaikuttaa auton toimintaan sitä p*skempia ne on
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8uJssAUdZ8A[/youtube]
Miltäs se tulevaisuus näyttää? Sähkön määrä tulee vähenemään kun ne on niin vikaherkkiä?dealer kirjoitti:Mitä enemmän sähkö vaikuttaa auton toimintaan sitä p*skempia ne on
Omasta kokemuksesta sanoisin että minun kohdalla sähkön lisääntyminen on vähentänyt ongelmia!!
Hyvät juhannukset sähköllä tai ilman!!
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En oikein osaa pitää huonona asiana, jos auto antaa vikatilanteessa kuljettajalle täsmälliset ohjeet, että millä konsteilla auton saa ajettua huoltoon ilman suuria vaurioita.
Toki on niitäkin kuljettajia joiden mielestä auto on täysi p*ska kun se antaa piipittäviä varoituksia mittaristossa. Samat henkilöt ajavat varoituksista huolimatta autolla niin kuin mitään varoitusta ei olisi päällä, kunnes lopulta se kelvoton sähköauto pysähtyy tienposkeen
Ennen oli auton mittaristossa öljynpaineen- ja latauksen merkkivalo sekä jäähdytysnesteen lämpötila. Nämä ovat ensiarvoisen tärkeitä tietoja, mutta nykyautojen tietomäärän verrattuna tämmöisen "mekaanisen" auton kuljettaja ajaa hyvin pitkälle sokkona kun puhutaan autoon mahdollisesti tulevista häiriötilanteista. Moottoririkko tai polttoaineensaantiin tai sytytykseen liittyvä häiriö saattoi katkaista matkanteon ja sitä pidettiin aivan normaalina, että auto saattaa pysähtyä kesken matkan ilman minkäänlaisia varoitusmerkkejä. Tätä käytettiin ennen oikein myyntivalttina kun auton myyntilmoituksessa kirjoitettiin että "ei ole kertaakaan jättänyt välille".
Toki on niitäkin kuljettajia joiden mielestä auto on täysi p*ska kun se antaa piipittäviä varoituksia mittaristossa. Samat henkilöt ajavat varoituksista huolimatta autolla niin kuin mitään varoitusta ei olisi päällä, kunnes lopulta se kelvoton sähköauto pysähtyy tienposkeen
Ennen oli auton mittaristossa öljynpaineen- ja latauksen merkkivalo sekä jäähdytysnesteen lämpötila. Nämä ovat ensiarvoisen tärkeitä tietoja, mutta nykyautojen tietomäärän verrattuna tämmöisen "mekaanisen" auton kuljettaja ajaa hyvin pitkälle sokkona kun puhutaan autoon mahdollisesti tulevista häiriötilanteista. Moottoririkko tai polttoaineensaantiin tai sytytykseen liittyvä häiriö saattoi katkaista matkanteon ja sitä pidettiin aivan normaalina, että auto saattaa pysähtyä kesken matkan ilman minkäänlaisia varoitusmerkkejä. Tätä käytettiin ennen oikein myyntivalttina kun auton myyntilmoituksessa kirjoitettiin että "ei ole kertaakaan jättänyt välille".
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Sekotanpa tätä vähän vokkelolla, siis Golohvilla.
Mitä meinaa kun öljykannun valo alkaa vilkuttamaan, eikä lopeta sitä ollenkaan, eikä pala kuitenkaan yhtenään. Aiemmin kuulemma, ja itekin huomasin kerran vauhdilla kurviin ajaessani, piippasi öljyn vähyyttä.
Onkos siinä ollenkaan öljynpainevaloa, vai pelkästään vähyydestä ilmoittava piippaus tms. ? Öljyähän menee melkein enämpi kuin dieseliä, mutta lieneekäänkö kenenkään räplän mittarissa 450 tkm ? Onkohan joku fani pyörittänyt porakoneella.
Lieneekö kuitenkin mittarivika, koska samalla oli hävinny kierroslukemat, eikä ole palanneetkaan.
Mitä meinaa kun öljykannun valo alkaa vilkuttamaan, eikä lopeta sitä ollenkaan, eikä pala kuitenkaan yhtenään. Aiemmin kuulemma, ja itekin huomasin kerran vauhdilla kurviin ajaessani, piippasi öljyn vähyyttä.
Onkos siinä ollenkaan öljynpainevaloa, vai pelkästään vähyydestä ilmoittava piippaus tms. ? Öljyähän menee melkein enämpi kuin dieseliä, mutta lieneekäänkö kenenkään räplän mittarissa 450 tkm ? Onkohan joku fani pyörittänyt porakoneella.
Lieneekö kuitenkin mittarivika, koska samalla oli hävinny kierroslukemat, eikä ole palanneetkaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Tunnustan etten tiedä näistä uudemmista "VAGinvoista" mitään. Vanhemmista joissa ongelmana oli lähinnä nokkahihna, sitäkin enemmän ts muutamien satojen tuhansien ajosta. Tavallaan kärsimystä mutta matka-ajossa kulkivat suoraan, vaikkakin meluten siitä....
Mersuun palatakseni, Starin saa nykyään esim tuolta Kemin kauppiaalta muutamalla satkulla = pari Vehon reissua. Softa on kohtuu simppeli ja helppokäyttöinen. En ole sitä itse tosin opiskellut se tarkemmin. Syynä em on se, että osaavampia kavereita löytyy lähiympäristöstä ja mun ei kannata alkaa sössimään enempää. Sähköjen pelkääminen on mörköjen pelkäämistä
Mersuun palatakseni, Starin saa nykyään esim tuolta Kemin kauppiaalta muutamalla satkulla = pari Vehon reissua. Softa on kohtuu simppeli ja helppokäyttöinen. En ole sitä itse tosin opiskellut se tarkemmin. Syynä em on se, että osaavampia kavereita löytyy lähiympäristöstä ja mun ei kannata alkaa sössimään enempää. Sähköjen pelkääminen on mörköjen pelkäämistä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Näyttää että keskusteluun otetaan mukaan varsinaiset sähköautot ym. sähköllä toimivat kulkuneuvot, josta muistui mieleen että Suomessa aloitti ensimmäinen sähkötaksi jo viitisen vuotta sitten, ja jonkin aikaa se olikin liikenteessä.
Edit; vaimoni veljellä on ollut jokusen vuoden toyotan hybridi, mikä malli nyt onkaan. Se on tietääkseni toiminut aika hyvin, pitäisi taas kysellä kun ei ole ollut aiheesta juttusilla...ainakin ajaa vielä samalla autolla.Fortumin kestävän kehityksen johtaja Carola Teir-Lehtinen kirjoitti:Taksikyyti on hyvä tapa näyttää, miten sähköauto toimii arkielämässä